<< GSMP 1985] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1987 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1986

17-18.05.1986 1 i 2 eliminacja GSMP 7. Bieszczadzki Wyścig Górski
21-22.07.1986 3 i 4 eliminacja GSMP Podkarpacki Wyścig Górski
18-19.10.1986 5 i 6 eliminacja GSMP Beskidzki Wyścig Górski

Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1986

Klasyfikacja generalna:
1. Józef Kiełbania Automobilklub Świętokrzyski    
2. Piotr Lenartowicz Automobilklub Świętokrzyski    
3. Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski    
4. ?      
5. Andrzej Godula Automobilklub Krakowski    
...        
8. Wiktor Polak Automobilklub Krakowski    
9. ?      
10. Andrzej Witkowicz Automobilklub Krakowski    
Sklasyfikowano 120 zawodników.
 
Klasa 6:
1. Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski   67 pkt.
2. Andrzej Godula Automobilklub Krakowski   59 pkt.
3. Piotr Lenartowicz Automobilklub Świętokrzyski   55 pkt.
Sklasyfikowano 14 zawodników.
 
Klasa 5:
1. Wacław Janowski Automobilklub Dolnośląski   76 pkt.
2. Andrzej Mielcarek Automobilklub Wielkopolski   76 pkt.
3. Andrzej Witkowicz Automobilklub Krakowski   70 pkt.
Sklasyfikowano 16 zawodników.
 
Klasa 4:
1. Bogdan Herink Autoklub Rzemieślnik Warszawa   77 pkt.
2. Jacek Iwanowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa   67 pkt.
3. Jerzy Bekas Automobilklub Wielkopolski   54 pkt.
Sklasyfikowano 20 zawodników.
 
Klasa 3:
1. Piotr Polak Automobilklub Beskidzki   82 pkt.
2. Włodzimierz Krukowski Automobilklub Świętokrzyski   67 pkt.
3. Tadeusz Bryczek Automobilklub Beskidzki   65 pkt.
Sklasyfikowano 17 zawodników.
 
Klasa 2:
1. Giuseppe Santolla Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 93 pkt.
2. Krzysztof Federowicz BKM Bielsko-Biała Polski Fiat 126p 92 pkt.
3. Tadeusz Suchoń Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 66 pkt.
Sklasyfikowano 25 zawodników.
 
Klasa 1:
1. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p 119 pkt.
2. Krzysztof Skotarek Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 99 pkt.
3. Marek Oczkowski Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 92 pkt.
Sklasyfikowano 32 zawodników.
 
Klasyfikacja zespołowa:
1. Automobilklub Beskidzki 232 pkt.
2. Automobilklub Krakowski 221 pkt.

3.

Automobilklub Wielkopolski

173 pkt.


Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w GSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
Klasa 6 - Formuła Easter (
samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300cm3 i homologowanymi w gr. N lub A) i Formuła Polonia (samochody wyścigowe z silnikami Polskiego Fiata 125p 1300cm3 niemal bez przeróbek)
Klasa 5 - Samochody grup N, A, B i C nie mieszczące się w pozostałych klasach
Klasa 4 - Samochody grup N, A i B do 1600 cm3 produkcji krajów socjalistycznych
Klasa 3 - do 700 cm3
Klasa 2 - Polski Fiat 126p grupy A
Klasa 1 - Polski Fiat 126p grupy N

Do końcowej klasyfikacji zaliczano każdemu zawodnikowi 4 najlepsze wyniki.


Źródła:
- GSMP 1987 IX i X eliminacja
- Materiały: AdamT
- Motor 1986
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1986


<< GSMP 1985] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1987 >>