<< GSMP 1985] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1987 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1986

17-18.05.1986 1 i 2 eliminacja GSMP 7. Bieszczadzki Wyścig Górski
21-22.07.1986 3 i 4 eliminacja GSMP Podkarpacki Wyścig Górski
18-19.10.1986 5 i 6 eliminacja GSMP Beskidzki Wyścig Górski

Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1986

Klasyfikacja generalna:
1. Józef Kiełbania Automobilklub Świętokrzyski  
2. Piotr Lenartowicz Automobilklub Świętokrzyski  
3. Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski  
4. ?    
5. Andrzej Godula Automobilklub Krakowski  
...      
8. Wiktor Polak Automobilklub Krakowski  
9. ?    
10. Andrzej Witkowicz Automobilklub Krakowski  
Sklasyfikowano 120 zawodników.
 
Klasa 6:
1. Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski  
2. Andrzej Godula Automobilklub Krakowski  
3. Piotr Lenartowicz Automobilklub Świętokrzyski  
Sklasyfikowano 14 zawodników.
 
Klasa 5:
1. Wacław Janowski Automobilklub Dolnośląski  
2. Andrzej Mielcarek Automobilklub Wielkopolski  
3. Andrzej Witkowicz Automobilklub Krakowski  
Sklasyfikowano 16 zawodników.
 
Klasa 4:
1. Bogdan Herink Autoklub Rzemieślnik Warszawa  
2. Jacek Iwanowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa  
3. Jerzy Bekas Automobilklub Wielkopolski  
Sklasyfikowano 20 zawodników.
 
Klasa 3:
1. Piotr Polak Automobilklub Beskidzki  
2. Włodzimierz Krukowski Automobilklub Świętokrzyski  
3. Tadeusz Bryczek Automobilklub Beskidzki  
Sklasyfikowano 17 zawodników.
 
Klasa 2:
1. Giuseppe Santolla Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p
2. Krzysztof Federowicz BKM Bielsko-Biała Polski Fiat 126p
3. Tadeusz Suchoń Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p
Sklasyfikowano 25 zawodników.
 
Klasa 1:
1. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p
2. Krzysztof Skotarek Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p
3. Marek Oczkowski Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p
Sklasyfikowano 32 zawodników.
 
Klasyfikacja zespołowa:
1. ?
2. Automobilklub Krakowski

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w GSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
Klasa 6 - Formuła Easter (
samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300cm3 i homologowanymi w gr. N lub A) i Formuła Polonia (samochody wyścigowe z silnikami Polskiego Fiata 125p 1300cm3 niemal bez przeróbek)
Klasa 5 - Samochody grup N, A, B i C nie mieszczące się w pozostałych klasach
Klasa 4 - Samochody grup N, A i B do 1600 cm3 produkcji krajów socjalistycznych
Klasa 3 - do 700 cm3
Klasa 2 - Polski Fiat 126p grupy A
Klasa 1 - Polski Fiat 126p grupy N

Do końcowej klasyfikacji zaliczano każdemu zawodnikowi 4 najlepsze wyniki.


Źródła:
- Przegląd Sportowy 1986
- Motor 1986
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis


<< GSMP 1985] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1987 >>