<< GSMP 1986] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1988 >>
17.05.1987 | 1 i 2 eliminacja GSMP | 8. Bieszczadzki Wyścig Górski |
19.07.1987 | 3 i 4 eliminacja GSMP | Podkarpacki Wyścig Górski |
23.08.1987 | 5 i 6 eliminacja GSMP | Góra Św. Anny |
29-30.08.1987 | 7 i 8 eliminacja GSMP | Bystrzyca Kłodzka - Przełęcz Spalona |
10-11.10.1987 | 9 i 10 eliminacja GSMP | Beskidzki Wyścig Górski |
Klasyfikacja generalna: | ||||
1. | Andrzej Godula | Automobilklub Krakowski | 115 pkt. |
|
2. | Lesław Orski | Automobilklub Morski | Volkswagen Golf | 97 pkt. |
3. | Hieronim Kochański | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | MTX 1-03 | 88 pkt. |
... |
||||
10. |
Marek Oryński | Automobilklub Krakowski | ||
11. |
Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | ||
14. | R. Adamski | Automobilklub Krakowski | ||
17. | Andrzej Witkowicz | Automobilklub Krakowski | Volkswagen Sirocco | |
24. | Andrzej Lisowski | Automobilklub Krakowski | ||
Kategoria V: | ||||
1. | Andrzej Godula | Automobilklub Krakowski | 120 pkt. | |
2. | Hieronim Kochański | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | MTX 1-03 | 99 pkt. |
3. | Lesław Orski | Automobilklub Morski | Volkswagen Golf | 94 pkt. |
Kategoria IV: | ||||
1. | Tadeusz Bryczek | Automobilklub Beskidzki | 142 pkt. | |
2. | Piotr Polak | Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p | 136 pkt. |
3. | Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | 87 pkt. | |
Kategoria III: | ||||
1. | Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | 120 pkt. | |
2. | Jarosław Paja | KS Maraton Warszawa | FSO 1600 | 97 pkt. |
3. | Jacek Iwanowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 87 pkt. | |
Kategoria II: | ||||
1. | Paweł Kałuża | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 100 pkt. |
2. | Zygmunt Zając | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 100 pkt. |
3. | Zbigniew Balcerek | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p | 97 pkt. |
Kategoria I: | ||||
1. | Andrzej Witkowicz | Automobilklub Krakowski | Volkswagen Sirocco | 140 pkt. |
2. | Lech Wójcik | AMK Łódź | 132 pkt. | |
3. | Krzysztof Federowicz | BKM Bielsko-Biała | Polski Fiat 126p | 120 pkt. |
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. |
Automobilklub Krakowski |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i
formuł narodowych (w GSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi
z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych,
dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200
egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie
same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
Samochody startujące w GSMP podzielone
były na klasy:
- klasa 13 - Formuła Easter (samochody
wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach
socjalistycznych do 1300cm3 i homologowanymi w gr. N
lub A) i Formuła Polonia (samochody
wyścigowe z silnikami Polskiego Fiata 125p 1300cm3
niemal bez przeróbek)
- klasa 12 - prototypy i samochody nie
homologowane powyżej 1600 cm3
- klasa 11 - prototypy do 1600 cm3
- klasa 10 - samochody grupy A do 700 cm3
- klasa 9 - samochody grupy B
- klasa 8 - samochody grupy A powyżej 1600 cm3
- klasa 7 - FSO 1600 grupy A
- klasa 6 - samochody grupy A do 1600 cm3 oprócz FSO
- klasa 5 - rajdowe Polskie Fiaty 126p grupy A
- klasa 4 - wyścigowe Polskie Fiaty 126p grupy A
- klasa 3 - samochody grupy N powyżej 700 cm3
- klasa 2 - rajdowe Polskie Fiaty 126p grupy N
- klasa 1 - wyścigowe Polskie Fiaty 126p grupy N
Klasy zostały pogrupowane w 5 kategorii:
- kategoria V - kl. 12 i 13
- kategoria IV - kl. 9 - 11
- kategoria III - kl. 6 - 8
- kategoria II - kl. 4 i 5
- kategoria I - kl. 1 - 3
Punkty przyznawano za 10 pierwszych miejsc w poszczególnych
klasach według systemu: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. Tytuły
mistrzowskie przyznawano w kategoriach oraz w klasyfikacji
generalnej.
Źródła:
- GSMP 1987 IX i X eliminacja
- Materiały: AdamT, Mirek:)
- Motor 1987
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Sport 1987
<< GSMP 1986] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1988 >>