<< GSMP 1986] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1988 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1987

17.05.1987 1 i 2 eliminacja GSMP 8. Bieszczadzki Wyścig Górski
19.07.1987 3 i 4 eliminacja GSMP Podkarpacki Wyścig Górski
23.08.1987 5 i 6 eliminacja GSMP Góra Św. Anny
29-30.08.1987 7 i 8 eliminacja GSMP Bystrzyca Kłodzka - Przełęcz Spalona
10-11.10.1987 9 i 10 eliminacja GSMP Beskidzki Wyścig Górski

Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1987

Klasyfikacja generalna:
1. Andrzej Godula Automobilklub Krakowski  

115 pkt.

2. Lesław Orski Automobilklub Morski Volkswagen Golf

97 pkt.

3. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa MTX 1-03

88 pkt.

...

       

10.

Marek Oryński Automobilklub Krakowski    

11.

Jan Kościuszko Automobilklub Krakowski    
14. R. Adamski Automobilklub Krakowski    
17. Andrzej Witkowicz Automobilklub Krakowski Volkswagen Sirocco  
24. Andrzej Lisowski Automobilklub Krakowski    
 
Kategoria V:
1. Andrzej Godula Automobilklub Krakowski   120 pkt.
2. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa MTX 1-03 99 pkt.
3. Lesław Orski Automobilklub Morski Volkswagen Golf 94 pkt.
 
Kategoria IV:
1. Tadeusz Bryczek Automobilklub Beskidzki   142 pkt.
2. Piotr Polak Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 136 pkt.
3. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski   87 pkt.
 
Kategoria III:
1. Jan Kościuszko Automobilklub Krakowski   120 pkt.
2. Jarosław Paja KS Maraton Warszawa FSO 1600 97 pkt.
3. Jacek Iwanowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa   87 pkt.
 
Kategoria II:
1. Paweł Kałuża Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 100 pkt.
2. Zygmunt Zając Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 100 pkt.
3. Zbigniew Balcerek Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 97 pkt.
 
Kategoria I:
1. Andrzej Witkowicz Automobilklub Krakowski Volkswagen Sirocco 140 pkt.
2. Lech Wójcik AMK Łódź   132 pkt.
3. Krzysztof Federowicz BKM Bielsko-Biała Polski Fiat 126p 120 pkt.
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Krakowski  

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w GSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
- klasa 13 - Formuła Easter (
samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300cm3 i homologowanymi w gr. N lub A) i Formuła Polonia (samochody wyścigowe z silnikami Polskiego Fiata 125p 1300cm3 niemal bez przeróbek)
- klasa 12 - prototypy i samochody nie homologowane powyżej 1600 cm3
- klasa 11 - prototypy do 1600 cm3
- klasa 10 - samochody grupy A do 700 cm3
- klasa 9 - samochody grupy B
- klasa 8 - samochody grupy A powyżej 1600 cm3
- klasa 7 - FSO 1600 grupy A
- klasa 6 - samochody grupy A do 1600 cm3 oprócz FSO
- klasa 5 - rajdowe Polskie Fiaty 126p grupy A
- klasa 4 - wyścigowe Polskie Fiaty 126p grupy A
- klasa 3 - samochody grupy N powyżej 700 cm3
- klasa 2 - rajdowe Polskie Fiaty 126p grupy N
- klasa 1 - wyścigowe Polskie Fiaty 126p grupy N
Klasy zostały pogrupowane w 5 kategorii:
- kategoria V - kl. 12 i 13
- kategoria IV - kl. 9 - 11
- kategoria III - kl. 6 - 8
- kategoria II - kl. 4 i 5
- kategoria I - kl. 1 - 3
Punkty przyznawano za 10 pierwszych miejsc w poszczególnych klasach według systemu: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. Tytuły mistrzowskie przyznawano w kategoriach oraz w klasyfikacji generalnej.


Źródła:
- GSMP 1987 IX i X eliminacja
- Materiały: AdamT, Mirek:)
- Motor 1987
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Sport 1987


<< GSMP 1986] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1988 >>