<< GSMP 1988] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1990 >>
13-14.05.1989 | 1 eliminacja GSMP | 3. Karkonoski Wyścig Górski |
10-11.06.1989 | 2 eliminacja GSMP | 10. Bieszczadzki Wyścig Górski |
22-23.07.1989 | 3 eliminacja GSMP | Podkarpacki Wyścig Górski |
26-27.08.1989 | 4 eliminacja GSMP | Góra Św. Anny |
14-15.10.1989 | 5 i 6 eliminacja GSMP | Bystrzyca Kłodzka |
Klasa CJ3: | |||
1. |
Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3; Honda CRX |
Klasa CJ2: | |||
1. |
Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Scirocco |
Klasa CJ1: | |||
1. |
Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p |
2. |
Leszek Grynhoff | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p |
Klasa A2: | |||
1. |
Piotr Kozłowiecki | Automobilklub Karkonoski | Suzuki Swift GTi |
Klasa A1: | |||
1. | Rafał Podolski | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p |
2. | Tomasz Dąbrowski | AP Warszawa | Polski Fiat 126p |
3. | Jarosław Strzelecki | Automobilklub Opolski | Polski Fiat 126p |
Klasa N2: | |||
1. | Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | Suzuki Swift GTi |
2. | Piotr Cekiera | Automobilklub Krakowski | Peugeot 205 |
3. | Tadeusz Betlej | Automobilklub Krakowski | |
Klasa N1: | |||
1. | Zbigniew Brymora | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p |
2. | Jarosław Czyż | Automobilklub Częstochowski | |
Klasyfikacja zespołowa: | |||
1. | Automobilklub Wielkopolski | ||
2. | Automobilklub Krakowski | ||
3. | Automobilklub Częstochowski | ||
W zestawieniu uwzględniono tylko zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i
formuł narodowych (w GSMP Formuła Mondial i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi
z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych,
dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200
egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie
same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
Samochody startujące w GSMP podzielone
były na klasy:
- klasa E1 (Formuła Mondial - samochody
wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach
socjalistycznych do 1600 cm3 i Formuła Easter -
samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w
krajach socjalistycznych do 1300 cm3)
- klasa CJ3 - powyżej 1600 cm3
- klasa CJ2 - do 1600 cm3
- klasa CJ1 - do 850 cm3
- klasa A2 - do 1600 cm3
- klasa A1 - do 850 cm3
- klasa N2 - do 1600 cm3
- klasa N1 - do 850 cm3
Źródła:
- Materiały: Agnieszka Adamczyk
- Sport 1989
<< GSMP 1988] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1990 >>