<< GSMP 1988] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1990 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1989

13-14.05.1989 1 eliminacja GSMP 3. Karkonoski Wyścig Górski
10-11.06.1989 2 eliminacja GSMP 10. Bieszczadzki Wyścig Górski
22-23.07.1989 3 eliminacja GSMP Podkarpacki Wyścig Górski
26-27.08.1989 4 eliminacja GSMP Góra św. Anny
14-15.10.1989 5 i 6 eliminacja GSMP Bystrzyca Kłodzka

Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1989

Klasa CJ3:

1.

Wojciech Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW M3; Honda CRX
 
Klasa CJ2:

1.

Andrzej Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Scirocco
 
Klasa CJ1:

1.

Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p

2.

Leszek Grynhoff Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p
 
Klasa A2:

1.

Piotr Kozłowiecki Automobilklub Karkonoski Suzuki Swift GTi
 
Klasa A1:
1. Rafał Podolski Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p
2. Tomasz Dąbrowski AP Warszawa Polski Fiat 126p
3. Jarosław Strzelecki Automobilklub Opolski Polski Fiat 126p
 
Klasa N2:
1. Jan Kościuszko Automobilklub Krakowski Suzuki Swift GTi
2. Piotr Cekiera Automobilklub Krakowski Peugeot 205
3. Tadeusz Betlej Automobilklub Krakowski  
 
Klasa N1:
1. Zbigniew Brymora Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p
2. Jarosław Czyż Automobilklub Częstochowski  
 
Klasyfikacja zespołowa:
1. Automobilklub Wielkopolski
2. Automobilklub Krakowski
3. Automobilklub Częstochowski
W zestawieniu uwzględniono tylko zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w GSMP Formuła Mondial i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
- klasa E1 (
Formuła Mondial - samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1600 cm3 i Formuła Easter - samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3)
- klasa CJ3 - powyżej 1600 cm3
- klasa CJ2 - do 1600 cm3
- klasa CJ1 - do 850 cm3
- klasa A2 - do 1600 cm3
- klasa A1 - do 850 cm3
- klasa N2 - do 1600 cm3
- klasa N1 - do 850 cm3


Źródła:
- Sport 1989
- Materiały: Agnieszka Adamczyk


<< GSMP 1988] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1990 >>