<< GSMP 1991] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1993 >>
1-2.05.1992 | 1 eliminacja GSMP | Jodłownik - Przełęcz Woliborska |
23-24.05.1992 | 2 eliminacja GSMP | 6. Karkonoski Wyścig Górski |
13-14.06.1992 | 3 eliminacja GSMP | 13. Bieszczadzki Wyścig Górski |
22-23.08.1992 | 4 eliminacja GSMP | Kolbudy |
12-13.09.1992 | 5 eliminacja GSMP | Podkarpacki Wyścig Górski |
3.10.1992 | 6 eliminacja GSMP | Góra Św. Anny |
Grupa E: | ||||
1. | Andrzej Godula | Radio RMF - Automobilklub Kielecki | Estonia 25 | 80 pkt. |
2. | Artur Skwarzyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 25 | 65 pkt. |
3. | Rafał Podolski | Automobilklub Kielecki | Promot 79 | 51 pkt. |
4. | Ryszard Plucha | AP Warszawa | Promot 79 | 38 pkt. |
5. | Władysław Starkowski | Automobilklub Dolnośląski | 30 pkt. | |
Sklasyfikowano 15 zawodników. | ||||
Grupa H+C: | ||||
1. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 | 70 pkt. |
2. | Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p-Honda | 54 pkt. |
3. | Tadeusz Betlej | Automobilklub Kielecki | Toyota Celica GT | 49 pkt. |
4. | Piotr Urbański | Rainbow Łódź | 37 pkt. | |
5. | Andrzej Derczyński | Automobilklub Częstochowski | Peugeot 309 | 24 pkt. |
Sklasyfikowano 18 zawodników. | ||||
Grupa A: | ||||
1. | Roman Wrona | Automobilklub Rzeszowski | Renault 5 GT Turbo | 75 pkt. |
2. | Lesław Orski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Volkswagen Golf GTi 16V | 75 pkt. |
3. | Henryk Mandera | Automobilklub Wielkopolski | Suzuki Swift GTi | 49 pkt. |
4. | Grzegorz Baran | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 34 pkt. |
5. | Cezary Fuchs | Automobilklub Dolnośląski | Opel Kadett GSi 16V | 27 pkt. |
Sklasyfikowano 27 zawodników. | ||||
Grupa N: | ||||
1. | Błażej Krupa | OKS Stomil Olsztyn | Ford Sierra Cosworth 4x4 | 80 pkt. |
2. | Jarosław Paja | Automobilklub Kielecki | Mitsubishi Galant VR-4 Evo | 65 pkt. |
3. | Piotr Cekiera | Automobilklub Krakowski | Honda Civic | 52 pkt. |
4. | Andrzej Dąbrowski | Automobilklub Kielecki | Toyota Corolla | 43 pkt. |
5. | Zdzisław Brymora | Automobilklub Częstochowski | 32 pkt. | |
Sklasyfikowano 26 zawodników. | ||||
Klasa E2: | ||||
1. | Andrzej Godula | Radio RMF - Automobilklub Kielecki | Estonia 25 | 50 pkt. |
2. | Artur Skwarzyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 25 | 40 pkt. |
3. | Ryszard Plucha | AP Warszawa | Promot 79 | 28 pkt. |
Sklasyfikowano 7 zawodników. | ||||
Klasa E1: | ||||
1. | Rafał Podolski | Automobilklub Kielecki | Promot 79 | 40,0 pkt. |
2. | Władysław Starkowski | Automobilklub Dolnośląski | 28,5 pkt. | |
3. | Bogdan Krachulec | Automobilklub Częstochowski | 23,5 pkt. | |
4. |
Wojciech Bełtowski | Automobilklub Krakowski | ||
Sklasyfikowano 8 zawodników. | ||||
Klasa H+C2: | ||||
1. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 | 50 pkt. |
2. | Tadeusz Betlej | Automobilklub Kielecki | Toyota Celica GT | 37 pkt. |
3. | Piotr Urbański | Rainbow Łódź | 35 pkt. | |
Sklasyfikowano 13 zawodników. | ||||
Klasa H+C1: | ||||
1. | Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p-Honda | 40 pkt. |
2. | Andrzej Derczyński | Automobilklub Częstochowski | Peugeot 309 | 27 pkt. |
3. | Zdzisław Ulkowski | Automobilklub Morski | 25 pkt. | |
Sklasyfikowano 5 zawodników. | ||||
Klasa A3: | ||||
1. | Roman Wrona | Automobilklub Rzeszowski | Renault 5 GT Turbo | 47,5 pkt. |
2. | Lesław Orski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Volkswagen Golf GTi 16V | 42,0 pkt. |
3. | Cezary Fuchs | Automobilklub Dolnośląski | Opel Kadett GSi 16V | 21,0 pkt. |
Sklasyfikowano 6 zawodników. | ||||
Klasa A2: | ||||
1. | Henryk Mandera | Automobilklub Wielkopolski | Suzuki Swift GTi | 40,0 pkt. |
2. | Grzegorz Baran | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 30,0 pkt. |
3. | Mariusz Ficoń | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 7,5 pkt. |
Sklasyfikowano 5 zawodników. | ||||
Klasa A1: | ||||
1. | Piotr Bednarek | Rainbow Łódź | Polski Fiat 126p | 75 pkt. |
2. | Dariusz Stróżyk | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 70 pkt. |
3. | Tomasz Dąbrowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 46 pkt. | |
4. |
Piotr Novak | Automobilklub Krakowski | ||
Sklasyfikowano 16 zawodników. | ||||
Klasa N3: | ||||
1. | Błażej Krupa | OKS Stomil Olsztyn | Ford Sierra Cosworth 4x4 | 40,0 pkt. |
2. | Jarosław Paja | Automobilklub Kielecki | Mitsubishi Galant VR-4 Evo | 32,5 pkt. |
3. | Dariusz Wirkijowski | Automobilklub Morski | Opel Kadett GSi 16V | 10,0 pkt. |
Sklasyfikowano 5 zawodników. | ||||
Klasa N2: | ||||
1. | Piotr Cekiera | Automobilklub Krakowski | Honda Civic | 52,0 pkt. |
2. | Andrzej Dąbrowski | Automobilklub Kielecki | Toyota Corolla | 41,5 pkt. |
3. | Zdzisław Brymora | Automobilklub Częstochowski | 37,5 pkt. | |
Sklasyfikowano 9 zawodników. | ||||
Klasa N1: | ||||
1. | Lech Wójcik | Rainbow Łódź | Polski Fiat 126p | 75 pkt. |
2. | Sebastian Lewandowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 65 pkt. |
3. | Małgorzata Serbin | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 59 pkt. |
Sklasyfikowano 12 zawodników. |
||||
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. | Automobilklub Kielecki | 236,0 pkt. | ||
2. | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 189,5 pkt. | ||
3. | Automobilklub Częstochowski | 156,0 pkt. | ||
4. | Automobilklub Krakowski | 128,5 pkt. | ||
5. | Automobilklub Morski | 45,0 pkt. | ||
Sklasyfikowano 8 zespołów. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które
utraciły homologację.
- Grupa C - Prototypy sportowe do 3500 cm3 o zakrytych,
dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
Samochody startujące w GSMP podzielone
były na klasy:
- klasa E2 - Formuła Mondial - samochody
wyścigowe z silnikami do 1600 cm3
- klasa E1 - Formuła Easter - samochody wyścigowe z silnikami
do 1300 cm3
- klasa H+C2 - samochody gr. C i H powyżej 1600 cm3
- klasa H+C1 - samochody gr. C i H do 1600 cm3
- klasa A3 - samochody gr. A powyżej 1600 cm3
- klasa A2 - samochody gr. A do 1600 cm3
- klasa A1 - samochody gr. A do 850 cm3
- klasa N3 - samochody gr. N powyżej 1600 cm3
- klasa N2 - samochody gr. N do 1600 cm3
- klasa N1 - samochody gr. N do 850 cm3
Punkty w grupach przyznawano za 10 pierwszych miejsce według klucza: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. Do końcowej punktacji zaliczano zawodnikom 4 najlepsze wyniki.
Źródła:
- Motor 1992-93
- Pędzą samochody mijają lata - Jerzy Lis
- Sport 1992
<< GSMP 1991] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1993 >>