<< GSMP 1995] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1997 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1996

19-20.04.1996 1 i 2 eliminacja GSMP Góra Św. Anny
1-2.06.1996 3 i 4 eliminacja GSMP 16. Bieszczadzki Wyścig Górski
3-4.08.1996 5 i 6 eliminacja GSMP Zvolen - Ostra Luka (SK)

Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1996

Klasyfikacja generalna:

1 2 3 4 5 6  
1. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Lancia 20 20 20 (20)     60
2. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada 15 15 (10) (10) 20   50
3. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 21-Łada 6 (6)   (3) 15 20 41
4. Krzysztof Federowicz Rafineria Czechowice - A. Rzemieślnik Warszawa Ford Escort RS Cosworth 10 (10) 15 15     40
5. Artur Skwarzyński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 12 12 12 (12)     36
6. Krzysztof Wodziński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 84-Łada; Promot 85-Łada 8   6 (4) 8   22
7. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada         6 12 18
8. Mirosław Krachulec Automobilklub Częstochowski Eufra 391-Mugen   8 2 8     18
9. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada       1   15 16
10. Lech Koraszewski Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski Audi Quattro S2 3 2     10   15
11. Grzegorz Baran Autoklub Rzemieślnik Warszawa Audi Quattro         4 10 14
12. Wojciech Bełtowski Automobilklub Krakowski Skoda Felicia; Estonia 25-Łada   4     2 8 14
13. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski Ford Escort RS Cosworth 4 3 4 (2)     11
14. Wacław Podolski Automobilklub Kielecki Promot 79-Łada           6 6
15. Krzysztof Gawlik Auto Sport Klub Przemyśł Estonia 21-Łada           4 4
16. Marek Nowak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21-Łada         3   3
17. Marek Szymczyk Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900           2 2
18. Tomasz Jaskłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi         1   1
19. Małgorzata Serbin Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900           1 1
 

Klasa E-1:

1 2 3 4 5 6  
1. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 21-Łada     6 (6) 9 9 24
2. Krzysztof Wodziński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 84-Łada; Promot 85-Łada     9 9 6   24
3. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada     4 4   6 14
4. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada     2 (2) 4 4 10
5. Marek Nowak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21-Łada     3 3 3   9
6. Wacław Podolski Automobilklub Kielecki Promot 79-Łada     1   1 3 5
7. Krzysztof Gawlik Auto Sport Klub Przemyśł Estonia 21-Łada         2 2 4
 

Klasa H-2:

1 2 3 4 5 6  
1. Krzysztof Federowicz Rafineria Czechowice - A. Rzemieślnik Warszawa Ford Escort RS Cosworth 9 9 9 (9)     27
2. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski Ford Escort RS Cosworth 6 6 (4) 6     18
 

Klasa Cinquecento 900:

1 2 3 4 5 6  
1. Marek Szymczyk Autoklub Rzemieślnik Warszawa   4 (4) (3) 9 9 22
2. Małgorzata Serbin Autoklub Rzemieślnik Warszawa 9 6 6 (6) (4) (6) 21
3. Jerzy Kusiak Automobilklub Rzeszowski (2) (2) 9 9 (2) 3 21
4. Maciej Ptak Automobilklub Radomski   9   4 (1) 2 15
5. Tomasz Jeromin Automobilklub Wielkopolski 3 (1) (2) (2) 6 4 13
6. Grzegorz Grzyb Moto Car 93 Rzeszów 4 3 1       8
7. Tomasz Witkowicz Automobilklub Częstochowski 6         1 7
8. Jarosław Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa     3 1 3   7
9. Jan Herbeć Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski 1           1
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.
 
Klasyfikacja zespołów sponsorskich

1.

Castrol Racing Team Poland            

31

Eliminacje: 1 i 2 - Góra św. Anny, 3 i 4 - Bieszczadzki W. G., 5 i 6 - Zvolen - Ostra Luka


Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
- klasa E2 -
samochody wyścigowe z silnikami do 2000 cm3
- klasa E1 - samochody wyścigowe z silnikami do 1300 cm3
- klasa H2 - samochody gr. H powyżej 1600 cm3
- klasa H1 - samochody gr. H do 1600 cm3
- klasa A3 - samochody gr. A powyżej 1600 cm3
- klasa A2 - samochody gr. A do 1600 cm3
- klasa A1 - samochody gr. A do 1000 cm3
- klasa N3 - samochody gr. N powyżej 1600 cm3
- klasa N2 - samochody gr. N do 1600 cm3
- klasa N1 - samochody gr. N do 1000 cm3
- klasa C-C Sporting - seryjne Fiaty Cinquecento Sporting przygotowane według regulaminu wyścigowego Pucharu Cinquecento Sporting
- klasa C-C 900 - seryjne Fiaty Cinquecento 900 przygotowane według regulaminu wyścigowego Pucharu Cinquecento.

Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych miejsce według klucza: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. W klasach przyznawano punkty za 6 pierwszych miejsc według klucza: 9-6-4-3-2-1. Do końcowej punktacji, we wszystkich klasyfikacjach, zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki.


Źródła:
- Motor 1996
- Sport 1996
- "Wielkie ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski


<< GSMP 1995] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1997 >>