<< GSMP 1995] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1997 >>
19-20.04.1996 | 1 i 2 eliminacja GSMP | Góra Św. Anny |
1-2.06.1996 | 3 i 4 eliminacja GSMP | 16. Bieszczadzki Wyścig Górski |
3-4.08.1996 | 5 i 6 eliminacja GSMP | Zvolen - Ostra Luka (SK) |
Klasyfikacja generalna: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
1. | Andrzej Godula | Automobilklub Polski | Estonia 25-Lancia | 20 | 20 | 20 | (20) | 60 | ||
2. | Rafał Podolski | Automobilklub Kielecki | Estonia 25-Łada | 15 | 15 | (10) | (10) | 20 | 50 | |
3. | Robert Podolski | Automobilklub Kielecki | Estonia 21-Łada | 6 | (6) | (3) | 15 | 20 | 41 | |
4. | Krzysztof Federowicz | Rafineria Czechowice - A. Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS Cosworth | 10 | (10) | 15 | 15 | 40 | ||
5. | Artur Skwarzyński | Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 25-Łada | 12 | 12 | 12 | (12) | 36 | ||
6. | Krzysztof Wodziński | Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Promot 84-Łada; Promot 85-Łada | 8 | 6 | (4) | 8 | 22 | ||
7. | Jerzy Fontański | Automobilklub Częstochowski | Estonia 21-Łada | 6 | 12 | 18 | ||||
8. | Mirosław Krachulec | Automobilklub Częstochowski | Eufra 391-Mugen | 8 | 2 | 8 | 18 | |||
9. | Michał Gil | Automobilklub Kielecki | Estonia 25-Łada | 1 | 15 | 16 | ||||
10. | Lech Koraszewski | Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski | Audi Quattro S2 | 3 | 2 | 10 | 15 | |||
11. | Grzegorz Baran | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Audi Quattro | 4 | 10 | 14 | ||||
12. | Wojciech Bełtowski | Automobilklub Krakowski | Skoda Felicia; Estonia 25-Łada | 4 | 2 | 8 | 14 | |||
13. | Marek Kusiak | Automobilklub Częstochowski | Ford Escort RS Cosworth | 4 | 3 | 4 | (2) | 11 | ||
14. | Wacław Podolski | Automobilklub Kielecki | Promot 79-Łada | 6 | 6 | |||||
15. | Krzysztof Gawlik | Auto Sport Klub Przemyśł | Estonia 21-Łada | 4 | 4 | |||||
16. | Marek Nowak | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21-Łada | 3 | 3 | |||||
17. | Marek Szymczyk | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Cinquecento 900 | 2 | 2 | |||||
18. | Tomasz Jaskłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Honda Civic VTi | 1 | 1 | |||||
19. | Małgorzata Serbin | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Cinquecento 900 | 1 | 1 | |||||
Klasa E-1: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
1. | Robert Podolski | Automobilklub Kielecki | Estonia 21-Łada | 6 | (6) | 9 | 9 | 24 | ||
2. | Krzysztof Wodziński | Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Promot 84-Łada; Promot 85-Łada | 9 | 9 | 6 | 24 | |||
3. | Michał Gil | Automobilklub Kielecki | Estonia 25-Łada | 4 | 4 | 6 | 14 | |||
4. | Jerzy Fontański | Automobilklub Częstochowski | Estonia 21-Łada | 2 | (2) | 4 | 4 | 10 | ||
5. | Marek Nowak | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 21-Łada | 3 | 3 | 3 | 9 | |||
6. | Wacław Podolski | Automobilklub Kielecki | Promot 79-Łada | 1 | 1 | 3 | 5 | |||
7. | Krzysztof Gawlik | Auto Sport Klub Przemyśł | Estonia 21-Łada | 2 | 2 | 4 | ||||
Klasa H-2: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
1. | Krzysztof Federowicz | Rafineria Czechowice - A. Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS Cosworth | 9 | 9 | 9 | (9) | 27 | ||
2. | Marek Kusiak | Automobilklub Częstochowski | Ford Escort RS Cosworth | 6 | 6 | (4) | 6 | 18 | ||
Klasa Cinquecento 900: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
1. | Marek Szymczyk | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 4 | (4) | (3) | 9 | 9 | 22 | ||
2. | Małgorzata Serbin | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 9 | 6 | 6 | (6) | (4) | (6) | 21 | |
3. | Jerzy Kusiak | Automobilklub Rzeszowski | (2) | (2) | 9 | 9 | (2) | 3 | 21 | |
4. | Maciej Ptak | Automobilklub Radomski | 9 | 4 | (1) | 2 | 15 | |||
5. | Tomasz Jeromin | Automobilklub Wielkopolski | 3 | (1) | (2) | (2) | 6 | 4 | 13 | |
6. | Grzegorz Grzyb | Moto Car 93 Rzeszów | 4 | 3 | 1 | 8 | ||||
7. | Tomasz Witkowicz | Automobilklub Częstochowski | 6 | 1 | 7 | |||||
8. | Jarosław Majewski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 3 | 1 | 3 | 7 | ||||
9. | Jan Herbeć | Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski | 1 | 1 | ||||||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski. | ||||||||||
Klasyfikacja zespołów sponsorskich | ||||||||||
1. |
Castrol Racing Team Poland | 31 |
Eliminacje: 1 i 2 - Góra św. Anny, 3 i 4 - Bieszczadzki W. G., 5 i 6 - Zvolen - Ostra Luka
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które
utraciły homologację.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
Samochody startujące w GSMP podzielone
były na klasy:
- klasa E2 - samochody wyścigowe z silnikami do
2000 cm3
- klasa E1 - samochody wyścigowe z silnikami do 1300 cm3
- klasa H2 - samochody gr. H powyżej 1600 cm3
- klasa H1 - samochody gr. H do 1600 cm3
- klasa A3 - samochody gr. A powyżej 1600 cm3
- klasa A2 - samochody gr. A do 1600 cm3
- klasa A1 - samochody gr. A do 1000 cm3
- klasa N3 - samochody gr. N powyżej 1600 cm3
- klasa N2 - samochody gr. N do 1600 cm3
- klasa N1 - samochody gr. N do 1000 cm3
- klasa C-C Sporting - seryjne Fiaty Cinquecento Sporting
przygotowane według regulaminu wyścigowego Pucharu Cinquecento
Sporting
- klasa C-C 900 - seryjne Fiaty Cinquecento 900 przygotowane
według regulaminu wyścigowego Pucharu Cinquecento.
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych miejsce według klucza: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. W klasach przyznawano punkty za 6 pierwszych miejsc według klucza: 9-6-4-3-2-1. Do końcowej punktacji, we wszystkich klasyfikacjach, zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki.
Źródła:
- Motor 1996
- Sport 1996
- "Wielkie ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
<< GSMP 1995] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1997 >>