<< GSMP 1996] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1998 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1997

12-13.04.1997 1 i 2 eliminacja GSMP Góra św. Anny
3-4.05.1997 3 i 4 eliminacja GSMP 9. Karkonoski Wyścig Górski
5-6.07.1997 5 i 6 eliminacja GSMP Dobsinsky Kopec (SK)
16-17.08.1997 7 i 8 eliminacja GSMP 17. Bieszczadzki Wyścig Górski

Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1997

Grupa E: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen     20 20 20 20 20 20 120
2. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada 20 15 15 15 (12) (12) 15 15 95
3. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Lancia; Estonia 25-Łada 15 20   12 15 15 8   85
4. Krzysztof Wodziński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 84-Łada 12 12 12 8 (8) (8) 10 10 64
5. Mirosław Krachulec Automobilklub Częstochowski Eufra 391-Mugen     10 6 10 10 12 12 60
 
Grupa H: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Stanislav Morovich Automobilklub Opolski Hydra 397-Alfa Romeo   15     20 20 20 20 95
2. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski Ford Escort RS Cosworth 20 20 20 20         80
3. Tomasz Mikołajczyk Automobilklub Polski Ford Sierra Cosworth 4x4 15 12 15 10 15       67
4. Marek Mateja Automobilklub Śląski Suzuki Swift GTi   6 10 15         31
5. Remigiusz Lechowski Automobilklub Karkonoski Toyota Corolla     12 12         24
6. Grzegorz Baran Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Audi Quattro 12 8             20
 
Grupa A: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Wojciech Bełtowski Automobilklub Krakowski Skoda Felicia LX 12 (10) 12 12 20 20 12 (12) 88
2. Lech Koraszewski Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski Audi Coupe S2 20 20 20 20         80
3. Jan Kościuszko Chłopskie Jadło - Automobilklub Krakowski Renault Maxi Clio 15 15         20 20 70
4. Grzegorz Baran Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift             15 15 30

4.

Wojciech Nosalik Autoklub Rzemieślnik Warszawa Volkswagen Golf GTi     15 15         30
6. Marek Ryndak Auto Res - Moto Car 93 Rzeszów Fiat Cinquecento Abarth             10 10 20
 
Grupa N: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Paweł Dytko Automobilklub Opolski Ford Escort RS Cosworth 15 20 20 20     20 20 115
2. Jarosław Hebzda Automobilklub Małopolski Opel Calibra 4x4 20 15     20 20 15 15 105
3. Tomasz Jaskłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi (3) 12 15 15 15 12 12 (12) 81
4. Sebastian Lewandowski Brus Auto - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 10 6 10 8 6 8 (1) (2) 48
5. Andrzej Dąbrowski Automobilklub Kielecki Peugeot 106 Rally         12 15 10 10 47
6. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 8 10 8 4 (3) (4) 6 8 44
 
Klasa E2: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen     20 20 20 20 20 20 120
2. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada 20 15 15 15 (12) (12) 15 15 95
3. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Lancia; Estonia 25-Łada 15 20   12 15 15 10   87
 
Klasa E1: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Krzysztof Wodziński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 84-Łada 20 20 20 (15) 20 20 20 (20) 120
2. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Łada     15 20     15 15 65
3. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada     12 12 15   3   42
 
Klasa H2: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Stanislav Morovich Automobilklub Opolski Hydra 397-Alfa Romeo   15     20 20 20 20 95
2. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski Ford Escort RS Cosworth 20 20 20 20         80
3. Tomasz Mikołajczyk Automobilklub Polski Ford Sierra Cosworth 4x4 15 12 15 15 15       72
 
Klasa H1: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Marek Mateja Automobilklub Śląski Suzuki Swift GTi   20 15 20         55
2. Remigiusz Lechowski Automobilklub Karkonoski Toyota Corolla     20 15         35
 
Klasa A3: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Lech Koraszewski Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski Audi Coupe S2 20 20 20 20         80
2. Jan Kościuszko Chłopskie Jadło - Automobilklub Krakowski Renault Maxi Clio 15 15         20 20 70
3. Wojciech Nosalik Autoklub Rzemieślnik Warszawa Volkswagen Golf GTi     15 15         30
 
Klasa A2: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Wojciech Bełtowski Automobilklub Krakowski Skoda Felicia LX 20 20 20 20 20 20 (15) (15) 120
2. Grzegorz Baran Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift             20 20 40
 
Klasa A1: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Marek Ryndak Auto Res - Moto Car 93 Rzeszów Fiat Cinquecento Abarth             20 20 40
 
Klasa N3: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Paweł Dytko Automobilklub Opolski Ford Escort RS Cosworth 15 20 20 20     20 20 115
2. Jarosław Hebzda Automobilklub Małopolski Opel Calibra 4x4 20 15     20 20 15 15 105
3. Tomasz Jaskłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi             12 12 24
 
Klasa N2: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Tomasz Jaskłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi 20 20 20 20 20 20     120
2. Grzegorz Baran Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift     15 15 15 15     60
3. Andrzej Dąbrowski Automobilklub Kielecki Peugeot 106 Rally             20 20 40
 
Klasa N1: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Andrzej Dąbrowski Automobilklub Kielecki Peugeot 106 Rally         20 20     40
 
Klasa N-PRM: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Andrzej Derczyński Automobilklub Częstochowski Renault Megane Coupe     20 20 20 20     80
2. Natalia Mandera Automobilklub Wielkopolski Renault Megane Coupe 20 20             40
 
Klasa N-PCS: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Sebastian Lewandowski Brus Auto - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 15 12 20 20 15 20 (6) (8) 102
2. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 12 20 15 12 (12) (12) 15 20 94
3. Małgorzata Serbin Carsystem Voss-SIA - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting (6) 15 (10) 15 20 15 12 15 92
 
Klasa N-RPCS: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Bogdan Jankowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 20 20 15 15 20 20 (6) (6) 110
2. Tomasz Paluch Automobilklub Karkonoski Fiat Cinquecento Sporting 15 15 20 20         70
3. Jarosław Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting             15 20 35
3. Aleksander Opioła Automobilklub Małopolski Fiat Cinquecento Sporting             20 15 35
5. Wojciech Białowąs Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting         15 15     30
6. Adam Majewski Miramar - Automobilklub Polski Fiat Cinquecento Sporting             12 12 24
 
Klasa N-PC: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Andrzej Spława-Neyman Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900     15 20 20 15 20 20 110
2. Tomasz Witkowicz Steller - Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900 (12) 20 20 15 15 20 (12) 15 105
3. Łukasz Olejnik Automobilklub Opolski Fiat Cinquecento 900 20 12 6 12     8 10 68

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
- klasa E2 -
samochody wyścigowe z silnikami do 2000 cm3
- klasa E1 - samochody wyścigowe z silnikami do 1300 cm3
- klasa H2 - samochody gr. H powyżej 1600 cm3
- klasa H1 - samochody gr. H do 1600 cm3
- klasa A3 - samochody gr. A powyżej 1600 cm3
- klasa A2 - samochody gr. A do 1600 cm3
- klasa A1 - samochody gr. A do 1000 cm3
- klasa N3 - samochody gr. N powyżej 1600 cm3
- klasa N2 - samochody gr. N do 1600 cm3
- klasa N1 - samochody gr. N do 1000 cm3
- klasa N-PRM - samochody Renault Megane Coupe przygotowane zgodnie z regulaminem wyścigowego Pucharu Renault Megane.
- klasa N-PCS - samochody Fiat Cinquecento Sporting przygotowane zgodnie z regulaminem wyścigowego Pucharu Cinquecento Sporting.
- klasa N-RPCS - samochody Fiat Cinquecento Sporting przygotowane zgodnie z regulaminem rajdowego Pucharu Cinquecento Sporting.
- klasa N-PC - samochody Fiat Cinquecento 900 przygotowane zgodnie z regulaminem wyścigowego Pucharu Cinquecento.

Punkty w grupach i w klasach przyznawano za 10 pierwszych miejsce według klucza: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1.
Do końcowej punktacji, we wszystkich klasyfikacjach, zaliczano zawodnikom 6 najlepszych wyników.

Tytuł mistrza Polski w grupie przyznawano przy minimumu 15 sklasyfikowanych kierowcach, dwudziestu potrzeba było do wyłonienia wicemistrza, a 25 - II wicemistrza.


Źródła:
- Auto Sport 1997
- Moto Puls 1997
- "Wielkie ściganie 1997" - Mirosław Rutkowski
- Sport 1997


<< GSMP 1996] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1998 >>