<< GSMP 1997] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1999 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1998

30-31.05.1998 1 i 2 eliminacja GSMP Góra Św. Anny
20-21.06.1998 3 i 4 eliminacja GSMP 18. Bieszczadzki Wyścig Górski
? 5 i 6 eliminacja GSMP 1. Grand Prix Sopot
? 7 i 8 eliminacja GSMP 19. Bieszczadzki Wyścig Górski

Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1998

Klasyfikacja generalna: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen 20       20 20 20 20 100
2. Jan Kościuszko Chłopskie Jadło - Automobilklub Krakowski Renault Maxi Clio 8 15 15 12 8 10 15 15 98
3. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Eufra 391-Mugen; Estonia 25-Łada 15 20   20   1   12 68
4. Henryk Mandera Automobilklub Mysłowicki Toyota Carina E 4 10 12 10 1 1 3 6 47
5. Krzysztof Wodziński Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Van Diemen RF 95-Łada     20 15 1 2 1   39
6. Grzegorz Wozowicz Stomil Dębica Estonia 21-Łada     10 8 2 1 10 1 32
7. Jarosław Hebzda Automobilklub Małopolski Opel Calibra 3 8   6 1 1 4 8 31
8. Piotr Bednarek Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E30 6 6     1 1 12   26
9. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Honda         1 8 6 10 25
10. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Alfa Romeo 155 TS         12 12     24
11. Lech Koraszewski Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski Audi S-2 10 12             22
12. Maciej Fac ASK Przemyśl Audi 890 S-2 2 4 4 2 1 1 2 3 19
13. Wiesław Stec Boryszew - Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer RS Evo III         10 6     16
14. Artur Glinczewski Automobilklub Wielkopolski Reynard 893-Volkswagen           15     15
15. Tomasz Mikołajczyk Automobilklub Polski Ford Escort RS Cosworth     8 3   1 1 1 14
16. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski Estonia 21-Łada             8 4 12
17. Mirosław Krachulec Automobilklub Częstochowski PRC Argo-Alfa Romeo 12               12
18. Bogdan Krachulec Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada     6 4         10
19. Grzegorz Baran Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams 1 1 2 1 1 1 1 2 10
20. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Toyota Corolla MR2 1 3 1 1 1 1 1 1 10
 
Grupa E: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen 20       20 20 20 20 100
2. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Eufra 391-Mugen; Estonia 25-Łada 15 20   20   6   15 76
3. Grzegorz Wozowicz Stomil Dębica Estonia 21-Łada     15 12 15 8 15 8 73
4. Krzysztof Wodziński Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Van Diemen RF 95-Łada     20 15 12 10 8   65
5. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Honda         10 12 10 12 44
6. Antoni Frączek Automobilklub Małopolski Estonia 25-Łada     10 8     4 6 28
7. Tomasz Witkowicz Automobilklub Częstochowski Estonia 25-Łada 12 15             27
8. Krzysztof Gawlik ASK Przemyśl Estonia 21-Łada     6 6 3   6 4 25
9. Bogdan Krachulec Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada     12 10         22
9. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski Estonia 21-Łada             12 10 22
 
Grupa H: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Henryk Mandera Automobilklub Mysłowicki Toyota Carina E 15 20 20 20 8 10 15 20 128
2. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Toyota Corolla MR2 10 12 15 15 6 6 12 10 86
3. Piotr Bednarek Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E30 20 15     10 12 20   77
4. Marek Gaciarz Automobilklub Śląski Peugeot 309 12 10 10 12 1 2 8 6 61
5. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Alfa Romeo 155 TS         20 20     40
6. Mariusz Kostrzak Autoklub Rzemieślnik Warszawa BMW M3 E36         12 15     27
7. Miłosz Majewski Mobil - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GSi 16V             10 15 25
8. Michał Kunicki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift         4 4 4 12 24
9. Tadeusz Myszkier Lotos - Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS Cosworth         15 8     23
10. Paweł Kamiński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift         1 1 6 8 16
 
Grupa A: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Jan Kościuszko Chłopskie Jadło - Automobilklub Krakowski Renault Maxi Clio 15 20 20 20 15 20 20 20 150
2. Maciej Fac ASK Przemyśl Audi 890 S-2 12 12 12 12 12 12 15 15 102
3. Tomasz Mikołajczyk Automobilklub Polski Ford Escort RS Cosworth     15 15   15 12 12 69
4. Mariusz Borczyk Automobilklub Małopolski Fiat Cinquecento Sporting     8 8 10 6 6 6 44
5. Janusz Bronikowski Automobilklub Krakowski Renault Clio Williams     10 10     10 8 38
6. Lech Koraszewski Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski Audi S-2 20 15             35
7. Mirosław Drożdż Automobilklub Rzeszowski Fiat Cinquecento Sporting     6 6 4 10 1 4 31
8. Aleksander Opioła Automobilklub Małopolski Fiat Cinquecento Sporting     2 3 8 4 3 2 22
9. Krzysztof Gawroński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900             8 10 18
10. Mirosław Gąsecki Automobilklub Orski Fiat Cinquecento Abarth         6 8     14
 
Grupa N: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Jarosław Hebzda Automobilklub Małopolski Opel Calibra 20 20   20 10 10 20 20 120
2. Grzegorz Baran Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams 15 15 20 15 6 6 15 15 107
3. Jarosław Paja Automobilklub Kielecki Renault Megane Coupe 12 12 15 12     12 12 75
4. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski Renault Megane Coupe 10 10 10 10 1 1 8 6 56
5. Wiesław Stec Boryszew - Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer RS Evo III         20 20     40
6. Aleksander Michałowski Automobilklub Lubelski Renault Megane Coupe     12   3 3 6 8 32
7. Bartłomiej Baniowski Automobilklub Krakowski Subaru Impreza WRX         15 12     27
7. Zbigniew Stec Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer RS Evo III         12 15     27
9. Andrzej Stachurski Automobilklub Lubelski Subaru Legacy RS       8 4 4   10 26
10. Andrzej Derczyński Automobilklub Częstochowski Renault Megane Coupe 1 1 8 6 1 1 3 1 22
 
Klasa E-2000:
1. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen                 100
2. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Eufra 391-Mugen                 85
 
Klasa E-1600:
1. Grzegorz Wozowicz Stomil Dębica Estonia 21-Łada                 64
2. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Honda                 62
3. Bogdan Krachulec Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada                 40
 
Klasa E-1300:
1. Krzysztof Wodziński Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Van Diemen RF 95-Łada                 80
2. Krzysztof Gawlik ASK Przemyśl Estonia 21-Łada                 65
3. Antoni Frączek Automobilklub Małopolski Estonia 25-Łada                 59
 
Klasa H+2000:
1. Henryk Mandera Automobilklub Mysłowicki Toyota Carina E                 132
2. Piotr Bednarek Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E30                 82
3. Mariusz Kostrzak Autoklub Rzemieślnik Warszawa BMW M3 E36                 35
 
Klasa H-2000:
1. Marek Gaciarz Automobilklub Śląski Peugeot 309                 134
2. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Alfa Romeo 155 TS                 40
2. Miłosz Majewski Mobil - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GSi 16V                 40
 
Klasa H-1600:
1. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Toyota Corolla MR2                 160
2. Karol Falk                     30
3. Zdzisław Ulkowski                     24
 
Klasa A+2000:
1. Maciej Fac ASK Przemyśl Audi 890 S-2                 130
2. Tomasz Mikołajczyk Automobilklub Polski Ford Escort RS Cosworth                 90
3. Lech Koraszewski Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski Audi S-2                 40
 
Klasa A-2000:
1. Jan Kościuszko Chłopskie Jadło - Automobilklub Krakowski Renault Maxi Clio                 160
2. Janusz Bronikowski Automobilklub Krakowski Renault Clio Williams                 60
 
Klasa A-1150:
1. Mariusz Borczyk Automobilklub Małopolski Fiat Cinquecento Sporting                 102
2. Mirosław Drożdż Automobilklub Rzeszowski Fiat Cinquecento Sporting                 80
3. Aleksander Opioła Automobilklub Małopolski Fiat Cinquecento Sporting                 63
 
Klasa N+2000:
1. Jarosław Hebzda Automobilklub Małopolski Opel Calibra                 120
2. Wiesław Stec Boryszew - Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer RS Evo III                 40
3. Andrzej Stachurski Automobilklub Lubelski Subaru Legacy RS                 31
 
Klasa N-2000:
1. Grzegorz Baran Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault Clio Williams                 150
2. Marcin Kasztelan Automobilklub Orski Opel Astra GSi 16V                 40
 
Klasa N-1600:
1. Adam Szyma Automobilklub Śląski                   75
2. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski                   35
 
Klasa N-1150:
1. Borowski                     110
2. Dariusz Poloński Automobilklub Śląski                   40
 

Klasa N-PRM:

1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Jarosław Paja Automobilklub Kielecki Renault Megane Coupe 20 20 20 20     20 20 120
2. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski Renault Megane Coupe 15 15 12 15 8 8 12 12 97
3. Aleksander Michałowski Automobilklub Lubelski Renault Megane Coupe     15   20 20 10 15 80
4. Andrzej Derczyński Automobilklub Częstochowski Renault Megane Coupe 12 12 10 10 3 4 8 4 63
5. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski Renault Megane Coupe         12 15     27
6. Robert Kisiel Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault Megane Coupe         15 10     25
6. Maciej Tomaszewski Automobilklub Polski Renault Megane Coupe             15 10 25
8. Krzysztof Gałecki Automobilklub Wielkopolski Renault Megane Coupe         10 12     22
9. Natalia Mandera Automobilklub Mysłowicki Renault Megane Coupe         4 3 4 6 17
10. Magdalena Kusiak Automobilklub Częstochowski Renault Megane Coupe             6 8 14
 

Klasa N-PCS:

1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Wojciech Białowąs Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 10 20 15 20 20 15 12 12 124
2. Andrzej Spława-Neyman Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 20 10 20 12   12 20 20 114
3. Małgorzata Serbin Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 15 15 12 10 10 6 15 15 98
4. Marcin Keller Automobilklub Śląski Fiat Cinquecento Sporting 12 12 10 15 6 4     59
5. Jarosław Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting 2 8 8 6   3 10 10 47
6. Tomasz Płaczek Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento Sporting         15 20     35
7. Paweł Stefanicki Automobilklub Orski Fiat Cinquecento Sporting         12 10     22
8. Artur Walczak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sportin         3 2 8 8 21
9. Włodzimierz Pawluczuk Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting         8 8     16
9. Mirosław Giziński Automobilklub Opolski Fiat Cinquecento Sporting 3 6 3 4         16
 

Klasa N-PC:

1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Łukasz Olejnik Automobilklub Opolski Fiat Cinquecento 900 20 20 20 20 20 12 20 20 152
2. Piotr Gołdyn LKT Wyczół Fiat Cinquecento 900 15 15 15 15 12   12 15 99
3. Marek Haczyk Automobilklub Krakowski Fiat Cinquecento 900 10 10 8 10 6 8 10 8 70
4. Paweł Dziewiątkowski Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900         10 10 15 10 45
5. Rafał Rzemień Moto Car 93 Rzeszów Fiat Cinquecento 900     12 12     8 12 44
6. Wojciech Giziński Automobilklub Opolski Fiat Cinquecento 900 12 12 10 8         42
7. Tomasz Witkowicz Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900         15 20     35
8. Paweł Melwiński Automobilklub Bydgoski Fiat Cinquecento 900         8 15     23
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

Eliminacje: 1 i 2 - Góra św. Anny, 3 i 4 - Bieszczadzki W. G., 5 i 6 - GP Sopot, 7 i 8 - Bieszczadzki W. G.


Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa C - Prototypy sportowe.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
- klasa E-2000 -
samochody wyścigowe do 2000 cm3
- klasa E-1600 - samochody wyścigowe do 1600 cm3
- klasa E-1300 - samochody wyścigowe do 1300 cm3
- klasa C-3000 - samochody gr. C do 3000 cm3
- klasa H+2000 - samochody gr. H powyżej 2000 cm3
- klasa H-2000 - samochody gr. H do 2000 cm3
- klasa H-1600 - samochody gr. H do 1600 cm3
- klasa A+2000 - samochody gr. A powyżej 2000 cm3
- klasa A-2000 - samochody gr. A do 2000 cm3
- klasa A-1150 - samochody gr. A do 1150 cm3
- klasa N+2000 - samochody gr. N powyżej 2000 cm3
- klasa N-2000 - samochody gr. N do 2000 cm3
- klasa N-1600 - samochody gr. N do 1600 cm3
- klasa N-1150 - samochody gr. N do 1150 cm3
- klasa N-PRM - samochody Renault Megane Coupe przygotowane zgodnie z regulaminem wyścigowego Pucharu Renault Megane.
- klasa N-PCS - samochody Fiat Cinquecento Sporting przygotowane zgodnie z regulaminem wyścigowego Pucharu Cinquecento Sporting.
- klasa N-PC - samochody Fiat Cinquecento 900 przygotowane zgodnie z regulaminem wyścigowego Pucharu Cinquecento.

Punkty w klasyfikacji generalnej, w grupach i w klasach przyznawano za 10 pierwszych miejsce według klucza: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1.


Źródła:
- Auto Moto Puls 1998
- Auto Sport 1998
- Sport 1998
- "Wielkie ściganie 1998" - Mirosław Rutkowski


<< GSMP 1997] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1999 >>