<< KMP 1968] [Strona główna] [Karting] [KMP 1970 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1969

27.04.1969 Zielona Góra - 1 eliminacja KMP

Kategoria wyścigowa:

1.

Ludwik Glib Automobilklub Radomski

2.

Janusz Gruszczyński Automobilklub Warszawski

3.

Z. Brzechfa KS Transportowiec Wrocław

4.

Tadeusz Rychter Automobilklub Warszawski

5.

Zdzisław Bal Automobilklub Radomski
 
Kategoria popularna:

1.

Janusz Pochylski LKM Transbud Zielona Góra

2.

J. Skrzypiec PAMK Nowy Sącz

3.

Irena Nowak PAMK Nowy Sącz
 
W obu kategoriach wystartowało łącznie 80 zawodników.

? Nowy Sącz - 2 eliminacja KMP

Kategoria wyścigowa * :

1.

Tadeusz Rychter Automobilklub Warszawski

1.

Kazimierz Krotoski Automobilklub Wielkopolski
 
Kategoria popularna:

1.

??  

* Ze względu na pomyłkę sędziowską zawodnicy przejechali 26 okrążeń zamiast wyznaczonych 25-ciu. 25 okrążeń ukończył jako pierwszy T. Rychter, zaś 26 - K. Krotoski. Właściwie wyścig należało unieważnić, jednak GKSS postanowiła przyjąć "salomonowe" rozwiązanie przyznając ex-aequo pierwsze miejsce obu tym zawodnikom.

? Czechowice - 3 eliminacja KMP

Kategoria wyścigowa:

1.

Tadeusz Rychter Automobilklub Warszawski Polkart

...

     

4.

Edward Kuder RKS Walcownia Czechowice  
 
Kategoria popularna:

1.

Edward Kuder RKS Walcownia Czechowice  

? - 4 eliminacja KMP

???

?.08.1969 Koszalin - 5 eliminacja KMP

Kategoria wyścigowa:

1.

Zdzisław Bal Automobilklub Radomski Polkart  

2.

Tadeusz Rychter Automobilklub Warszawski Polkart  

3.

?   Polkart  

4.

?   Polkart  
Wystartowało 21 zawodników.
 
Kategoria popularna:

1.

?      
Odpadli m. in.:
  Leszek Salach     (defekt)
Wystartowało 47 zawodników.

7.09.1969 Poznań - 6 eliminacja KMP

Tor: Park na Łęgach Dębińskich

Kategoria wyścigowa:

1.

Zdzisław Bal Automobilklub Radomski Polkart

...

     

4.

Edward Kuder RKS Walcownia Czechowice  
 
Kategoria popularna:

1.

Edward Kuder RKS Walcownia Czechowice  

28.09.1969 Nowy Sącz - 7 eliminacja KMP

Kategoria wyścigowa:

1.

Zdzisław Bal Automobilklub Radomski Polkart

2.

Tadeusz Rychter Automobilklub Warszawski Polkart

3.

Tadeusz Rybarczyk KS Stomil Poznań  
 
Kategoria popularna:

1.

Edward Kuder RKS Walcownia Czechowice  

2.

Irena Nowak PAMK Nowy Sącz  

3.

D. Jaroszyk Automobilklub Warszawski  

?.10.1969 Kielce - 8 eliminacja KMP

Pogoda: słonecznie

???


Klasyfikacje Kartingowych Mistrzostw Polski 1969

Kategoria wyścigowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa (Puchar redakcji Motoru):
1. Zdzisław Bal Automobilklub Radomski 1. Automobilklub Warszawski
2. Tadeusz Rychter Automobilklub Warszawski 2. NZKS Chemik Kędzierzyn
3. Tadeusz Rybarczyk KS Stomil Poznań 3. Automobilklub Radomski
4. Kazimierz Krotoski Automobilklub Wielkopolski 4. SKS Sarenka Katowice
5. Władysław Gromulski Automobilklub Warszawski 5. KS PKS Odra Wrocław
6. Krzysztof Szafarczyk SKS Sarenka Katowice Sklasyfikowano 5 zespołów.
7. Stanisław Grajek KS Zjednoczeni Września  
8. Marian Gola RKS Walcownia Czechowice  
9. Jerzy Natorff Automobilklub Warszawski  
10. Edward Kuder RKS Walcownia Czechowice  
Sklasyfikowano 28 zawodników.  
 
Kategoria popularna:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa (Puchar redakcji Motoru):
1. Edward Kuder RKS Walcownia Czechowice 1. PAMK Nowy Sącz
2. Irena Nowak PAMK Nowy Sącz 2. LKM Transbud Zielona Góra
3. Janusz Pochylski LKM Transbud Zielona Góra 3. Automobilklub Koszaliński
4. Zygmunt Skrzypiec PAMK Nowy Sącz 4. RKS Motor Lublin
5. Stanisław Kasprzykowski PAMK Nowy Sącz 5. SKS Sarenka Katowice
6. Włodzimierz Pienta KS Beskid Bielsko-Biała Sklasyfikowano 5 zespołów.
7. Janusz Opiela ZSZ Kołobrzeg  
8. Tadeusz Fronczyk LKM Transbud Zielona Góra  
9. Włodzimierz Bogacz KS Beskid Bielsko-Biała  
10. Kazimierz Figiel PAMK Nowy Sącz  
Sklasyfikowano 39 zawodników.  
 

Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy 125 cm3 według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajów socjalistycznych z daleko idącymi przeróbkami.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.


Źródła:
- "Rozwój kartingu w Polsce" - Roman Wasiński
- "Karting" - Tadeusz Rychter


<< KMP 1968] [Strona główna] [Karting] [KMP 1970 >>