<< KMP 1978] [Strona główna] [Karting] [KMP 1980 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1979


Klasyfikacje Kartingowych Mistrzostw Polski 1979

Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna Gr. I:
1. Andrzej Hołowiej GAMK Budowlani Gdańsk
2. Krzysztof Borowy KK FSD Nysa
3. Andrzej Ratajczyk Automobilklub Dolnośląski
4. Jerzy Pieniążek Automobilklub Lubelski
5. Krzysztof Wierzchowski Transbud Toruń
6. Leszek Salach Transbud Koszalin
7. Andrzej Karpiński Automobilklub Bydgoski
8. Wojciech Stateczny Blachownia Kędzierzyn-Koźle
9. Grzegorz Biernat MPK LOK Częstochowa
10. Ryszard Jastrzębski Transbud Toruń
Sklasyfikowano 29 zawodników.
 
Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna Gr. II:
1. Janusz Laskowski Automobilklub Koszaliński
2. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
3. Mirosław Kępski LKS Biesiekierz
Sklasyfikowano 67 zawodników.
 
Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja zespołowa:
1. Automobilklub Dolnośląski
2. KK FSD Nysa
3. MPK LOK Częstochowa
4. Transbud Koszalin
5. Transbud Toruń
6. Automobilklub Lubelski
7. GAMK Budowlani Gdańsk
8. Automobilklub Bydgoski
9. KS Stal Gorzów
10. Transbud Radom
Sklasyfikowano 18 zespołów.
 
Kategoria popularna - Klasyfikacja indywidualna:
1. Mirosław Bąk Transbud Radom
2. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
3. Henryk Długosz MPK LOK Częstochowa
4. Rajmund Czech Transbud Opole
5. Krzysztof Krawczyk MPK LOK Częstochowa
6. Andrzej Kozok HKK Kędzierzyn-Koźle
7. Grzegorz Biernat MPK LOK Częstochowa
8. Ryszard Jastrzębski Automobilklub Toruński
9. Piotr Karpiński ZSS Bydgoszcz
10. Zbigniew Trzepizor MPK LOK Częstochowa
Sklasyfikowano 44 zawodników.
 
Kategoria popularna - Klasyfikacja zespołowa:
1. MPK LOK Częstochowa
2. ZSS Bydgoszcz
3. Transbud Radom
4. Automobilklub Podlaski
5. Automobilklub Toruński
6. Transremo Międzychód
7. ZSS Skwierzyna
8. Bydgoski Klub Motorowy
9. Młodzieżowa Sekcja Motorowa Gryfia Szczecin
Sklasyfikowano 9 zespołów.
 
Kategoria szkolno-młodzieżowa - Klasyfikacja indywidualna:
1. Mirosław Nowak Automobilklub Bydgoski
2. Krzysztof Krawczyk MPK LOK Częstochowa
3. Sławomir Żurawski Gryfia Szczecin
4. Dariusz Obierzyński Transbud Opole
5. Tomasz Mikołajczyk ZSS Skwierzyna
6. Waldemar Kończyk SKS Motor Olsztyn
7. Krzysztof Białecki ZSS Koszalin
8. Zbigniew Foryś Blachownia Kędzierzyn-Koźle
9. Sławomir Zarzycki ZSS Bydgoszcz
10. Norbert Giera HKK Kędzierzyn-Koźle
Sklasyfikowano 47 zawodników.
 
Kategoria szkolno-młodzieżowa - Klasyfikacja zespołowa:
1. ZSS Bydgoszcz
2. ZSS Skwierzyna
3. MPK LOK Częstochowa
4. SKS Motor Olsztyn
5. LKS Biesiekierz
6. HKK Kędzierzyn-Koźle
7. ZSM Krosno
8. FSM Tychy
9. Automobilklub Lubelski
10. ZSS Zielona Góra
Sklasyfikowano 11 zespołów.
 
Klasa 175 - Klasyfikacja indywidualna:
1. Andrzej Ratajczyk Automobilklub Dolnośląski
2. Marek Rubisz SKS ZSM Legnica
3. Adam Stefański SMK PKS Sandomierz
4. Eugeniusz Leszer AMD Jelcz
5. Marian Ritner AD Oleśnica
6. Wojciech Wrzosek AD Jelcz
7. Leszek Adamczyk KK FSD Nysa
8. Bogdan Rubisz SKS ZSM Legnica
9. Andrzej Słowiński AZM Lublin
10. Zdzisław Lis AD Jelcz
Sklasyfikowano 59 zawodników.
 
Klasa 175 - Klasyfikacja zespołowa:
1. Automobilklub Dolnośląski
2. AD Jelcz
3. SMK PKS Sandomierz
4. KK FSD Nysa
5. AZM Lublin
6. AD Oleśnica
7. SKS PKS Gdynia
8. Automobilklub Bydgoski
9. SKS Legnica
Sklasyfikowano 9 zespołów.
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski.

Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy C-2 (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajów socjalistycznych z daleko idącymi przeróbkami.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria szkolno-młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek
Oprócz tego w KMP istniała także klasa 175 dla kartów z silnikami jednocylindrowymi produkcji krajowej o pojemności skokowej do 175 cm3 i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach.


Źródła:
- "Karting" - Tadeusz Rychter
- "Rozwój kartingu w Polsce" - Roman Wasiński


<< KMP 1978] [Strona główna] [Karting] [KMP 1980 >>