<< KMP 1980] [Strona główna] [Karting] [KMP 1982 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1981

25.04.1981 - Bydgoszcz - 1 eliminacja KMP kategorii wyścigowej

1. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński
2. Stanisław Bury Walcownia Czechowice
3. Ryszard Jastrzębski Automobilklub Toruński
4. Jerzy Pieniążek Automobilklub Lubelski
5. Mirosław Kępski LKS Biesiekierz
6. Grzegorz Biernat Ogniwo MPK Częstochowa

26.04.1981 - Bydgoszcz - 2 eliminacja KMP kategorii wyścigowej

1. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński
2. Mirosław Kępski LKS Biesiekierz
3. Leszek Salach Automobilklub Koszaliński
4. Jerzy Pieniążek Automobilklub Lubelski
5. Ryszard Jastrzębski Automobilklub Toruński
6. Grzegorz Biernat Ogniwo MPK Częstochowa

7.

Stanisław Bury Walcownia Czechowice

Klasyfikacje Kartingowych Mistrzostw Polski - kategoria wyścigowa - 1981

Klasyfikacja indywidualna Gr. I: Klasyfikacja zespołowa:
1. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński 1. Automobilklub Toruński
2. Grzegorz Biernat Ogniwo MPK Częstochowa 2. KK Nysa
3. Stanisław Bury Walcownia Czechowice 3. Ogniwo MPK Częstochowa
4. Jarosław Żarczyński GAMK Budowlani Gdańsk 4. Automobilklub Koszaliński
5. Jan Goncik KK Nysa 5. Automobilklub Lubelski
6. Krzysztof Borowy KK Nysa 6. Automobilklub Bydgoski

7.

Wiesław Jakubowski Automobilklub Toruński

7.

PTSB Transbud Radom

8.

Mariusz Rybiański Automobilklub Bydgoski

8.

AMK PZM Warszawa

9.

Leszek Salach Automobilklub Koszaliński

9.

LKS Biesiekierz

10.

Robert Krotoski Automobilklub Wielkopolski Sklasyfikowano 9 zespołów.
Sklasyfikowano 21 zawodników.  
   
Klasyfikacja indywidualna Gr. II:  
1. Krzysztof Krawczyk Ogniwo MPK Częstochowa  
2. Henryk Hoppe GAMK Budowlani Gdańsk  
3. Ryszard Urbaniak Automobilklub Łódzki  
Sklasyfikowano 32 zawodników.  
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski.

29-30.08.1981 - Finał Mistrzostw Polski kategorii szkolno-młodzieżowej

W eliminacjach KMP tej kategorii uczestniczyło 720 zawodników.

Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Mirosław Malkowski SKM ZSS Transbud Gdańsk 1. SKM ZSS Transbud Gdańsk
2. Jacek Witos SKM ZSS Transbud Gdańsk 2. MSM Gryfia Szczecin
3. Karol Mazur MSM Gryfia Szczecin 3. Ogniwo MPK Częstochowa
4. Ryszard Wyderka AMK PM Warszawa 4. SKS Sporto-Kart Krosno
5. Jacek Raczkowski Ogniwo MPK Częstochowa 5. Automobilklub Toruński
6. Jarosław Tuszyński Automobilklub Toruński 6. Elektronik Kart Warszawa

7.

Benedykt Hoppe SKM ZSS Transbud Gdańsk

7.

AB ZSS Bydgoszcz

8.

Tomasz Potocki MSM Gryfia Szczecin

8.

Automobilklub Wielkopolski

9.

Piotr Adamek ZSM Krosno

9.

Transbud Międzychód

10.

Tomasz Gołębiowski Ogniwo MPK Częstochowa

10.

Automobilklub Stalowa Wola
Sklasyfikowano 55 zawodników. Sklasyfikowano 10 zespołów.
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski.

19-20.09.1981 - Finał Mistrzostw Polski kategorii popularnej

W eliminacjach KMP tej kategorii uczestniczyło 680 zawodników.

Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Mirosław Raczyłło Transbud Radom 1. Transbud Radom
2. Krzysztof Józwowicz Transbud Radom 2. Ogniwo MPK Częstochowa
3. Robert Mielnik Automobilklub Toruński 3. MSM Gryfia Szczecin
4. Andrzej Sawicki Zespół Szkół Rolniczych Bydgoszcz 4. Motor Olsztyn
5. Henryk Długosz Ogniwo MPK Częstochowa 5. RZNS Radom
6. Jarosław Chabik Automobilklub Koszaliński 6. Automobilklub Krakowski

7.

Maciej Felski Automobilklub Toruński

7.

Automobilklub Toruński

8.

Grzegorz Beym Ogniwo MPK Częstochowa

8.

Transremo Międzychód

9.

Sławomir Błaszczyk Transbud Bełchatów

9.

Automobilklub Bydgoski

10.

Waldemar Koncik Motor Olsztyn

10.

Automobilklub Koszaliński
Sklasyfikowano 42 zawodników. Sklasyfikowano 12 zespołów.
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski.

Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajów socjalistycznych z daleko idącymi przeróbkami. W eliminacjach KMP tej kategorii przyznawano zawodnikom punkty za kolejne miejsca według systemu: 100-97-95-94-93-92-91-90 itd.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria szkolno-młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek


Źródła:
- "Rozwój kartingu w Polsce" - Roman Wasiński
- Motor 1981
- "Karting" - Tadeusz Rychter


<< KMP 1980] [Strona główna] [Karting] [KMP 1982 >>