<< KMP 1981] [Strona główna] [Karting] [KMP 1983 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1982


Klasyfikacje Kartingowych Mistrzostw Polski 1982

Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna Gr. I:
1. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
2. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński
3. Grzegorz Biernat Ogniwo MPK Częstochowa
4. Mariusz Rybiański Automobilklub Bydgoski
5. Krzysztof Krawczyk Ogniwo MPK Częstochowa
6. Janusz Martyna Automobilklub Lubelski
7. Robert Krotoski Automobilklub Wielkopolski
8. Piotr Karpiński Automobilklub Bydgoski
9. Jan Goncik KK Nysa
10. Andrzej Biernat Ogniwo MPK Częstochowa

Sklasyfikowano 23 zawodników.

 

Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna Gr. II:

1. Wojciech Stateczny KK Kędzierzyn-Koźle
2. Tomasz Wieteska AMK PM Warszawa
3. Andrzej Słowiński KK Nysa

Sklasyfikowano 38 zawodników.

 
Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja zespołowa:
1. Automobilklub Bydgoski
2. Ogniwo MPK Częstochowa
3. KK Nysa
4. Automobilklub Toruński
5. Automobilklub Lubelski
6. AMK PM Warszawa
7. Automobilklub Wielkopolski
8. KK Kędzierzyn-Koźle
9. Automobilklub Łódzki
10. JZS Jelcz
Sklasyfikowano 13 zespołów.
 
Kategoria popularna - Klasyfikacja indywidualna:
1. Henryk Długosz Ogniwo MPK Częstochowa
2. Sławomir Chądzyński Ogniwo MPK Częstochowa
3. Mirosław Raczyłło Transbud Radom
4. Ryszard Kapuściński ZSS AW Bydgoszcz
5. Grzegorz Beym Ogniwo MPK Częstochowa
6. Marcin Oppenkowski SKS Motor Olsztyn
7. Kazimierz Kugler Gryfia Szczecin
8. Krzysztof Jóźwowicz Transbud Radom
9. Maciej Tomaszewski MAK Warszawa
10. Władysław Hodurek SKS Myślenice
Sklasyfikowano 56 zawodników.
 
Kategoria popularna - Klasyfikacja zespołowa:
1. Ogniwo MPK Częstochowa
2. Transbud Radom
3. SKS Motor Olsztyn
4. PZM Kraków
5. Transbud Międzychód
6. Gryfia Szczecin
7. ZSS AW Poznań
Sklasyfikowano 7 zespołów.
 
Kategoria szkolno-młodzieżowa - Klasyfikacja indywidualna:
1. Mariusz Marciniak ZSS AW Poznań
2. Mirosław Malkowski SKM Transbud Gdańsk
3. Wojciech Lewandowski Automobilklub Toruński
4. Jacek Rohole SKM Transbud Gdańsk
5. Romuald Mieszkaniec Automobilklub Podlaski
6. Jacek Wiros SKM Transbud Gdańsk
7. Piotr Adamik ZSM SZS Krosno
8. Mariusz Bielewicz Automobilklub Warszawski
9. Stanisław Szczuka KK ZSZ FSO Warszawa
10. Piotr Jarczyński Transbud Kielce
Sklasyfikowano 72 zawodników.
 
Kategoria szkolno-młodzieżowa - Klasyfikacja zespołowa:
1. SKM Transbud Gdańsk
2. ZSS AW Poznań
3. Ogniwo MPK Częstochowa
4. ZSW SZS Krosno
5. KK ZSZ FSO Warszawa
6. AMK Tarnów
7. ZSZ Jelenia Góra
8. Transbud Kielce
9. SKK ZSS Warszawa
10. Transbud Międzychód
Sklasyfikowano 11 zespołów.
 
Kategoria młodzików 50 cm3 - Klasyfikacja indywidualna:
1. Jacek Woźniak Automobilklub Warszawski
2. Paweł Bielewicz Automobilklub Warszawski
3. Adam Witek Automobilklub Lublelski
4. Bartłomiej Bochenek Automobilklub Warszawski
5. Mikołaj Góral Automobilklub Lublelski
6. Jacek Bogusławski Automobilklub Warszawski
7. Jarosław Rogodziński-Dzik Automobilklub Warszawski
8. Robert Benat Automobilklub Warszawski
9. Piotr Wysga Automobilklub Warszawski
10. Robert Nowak Automobilklub Warszawski
Sklasyfikowano 13 zawodników.
 
Kategoria młodzików 50 cm3 - Klasyfikacja zespołowa:
1. Automobilklub Warszawski
2. Automobilklub Lublelski
Sklasyfikowano 2 zespoły.
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski.

Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajów socjalistycznych z daleko idącymi przeróbkami. W eliminacjach KMP tej kategorii przyznawano zawodnikom punkty za kolejne miejsca według systemu: 100-97-95-94-93-92-91-90 itd.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria szkolno-młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego rozgrywkom KMP towarzyszyły także zawody klasy 0 (kat. młodzików 50 cm3) dla kartów z silnikami o pojemności 50 cm3 i skrzyniami biegów pochodzącymi z produkowanego seryjnie motoroweru.


Źródła:
- "Karting" - Tadeusz Rychter
- "Rozwój kartingu w Polsce" - Roman Wasiński


<< KMP 1981] [Strona główna] [Karting] [KMP 1983 >>