<< KMP 1981] [Strona główna] [Karting] [KMP 1983 >>
| Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna Gr. I: | ||
| 1. | Mirosław Jażdżewski | Automobilklub Bydgoski |
| 2. | Krzysztof Wierzchowski | Automobilklub Toruński |
| 3. | Grzegorz Biernat | Ogniwo MPK Częstochowa |
| 4. | Mariusz Rybiański | Automobilklub Bydgoski |
| 5. | Krzysztof Krawczyk | Ogniwo MPK Częstochowa |
| 6. | Janusz Martyna | Automobilklub Lubelski |
| 7. | Robert Krotoski | Automobilklub Wielkopolski |
| 8. | Piotr Karpiński | Automobilklub Bydgoski |
| 9. | Jan Goncik | KK Nysa |
| 10. | Andrzej Biernat | Ogniwo MPK Częstochowa |
Sklasyfikowano 23 zawodników. |
||
Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna Gr. II: |
||
| 1. | Wojciech Stateczny | KK Kędzierzyn-Koźle |
| 2. | Tomasz Wieteska | AMK PM Warszawa |
| 3. | Andrzej Słowiński | KK Nysa |
Sklasyfikowano 38 zawodników. |
||
| Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja zespołowa: | ||
| 1. | Automobilklub Bydgoski | |
| 2. | Ogniwo MPK Częstochowa | |
| 3. | KK Nysa | |
| 4. | Automobilklub Toruński | |
| 5. | Automobilklub Lubelski | |
| 6. | AMK PM Warszawa | |
| 7. | Automobilklub Wielkopolski | |
| 8. | KK Kędzierzyn-Koźle | |
| 9. | Automobilklub Łódzki | |
| 10. | JZS Jelcz | |
| Sklasyfikowano 13 zespołów. | ||
| Kategoria popularna - Klasyfikacja indywidualna: | ||
| 1. | Henryk Długosz | Ogniwo MPK Częstochowa |
| 2. | Sławomir Chądzyński | Ogniwo MPK Częstochowa |
| 3. | Mirosław Raczyłło | Transbud Radom |
| 4. | Ryszard Kapuściński | ZSS AW Bydgoszcz |
| 5. | Grzegorz Beym | Ogniwo MPK Częstochowa |
| 6. | Marcin Oppenkowski | SKS Motor Olsztyn |
| 7. | Kazimierz Kugler | Gryfia Szczecin |
| 8. | Krzysztof Jóźwowicz | Transbud Radom |
| 9. | Maciej Tomaszewski | MAK Warszawa |
| 10. | Władysław Hodurek | SKS Myślenice |
| Sklasyfikowano 56 zawodników. | ||
| Kategoria popularna - Klasyfikacja zespołowa: | ||
| 1. | Ogniwo MPK Częstochowa | |
| 2. | Transbud Radom | |
| 3. | SKS Motor Olsztyn | |
| 4. | PZM Kraków | |
| 5. | Transbud Międzychód | |
| 6. | Gryfia Szczecin | |
| 7. | ZSS AW Poznań | |
| Sklasyfikowano 7 zespołów. | ||
| Kategoria szkolno-młodzieżowa - Klasyfikacja indywidualna: | ||
| 1. | Mariusz Marciniak | ZSS AW Poznań |
| 2. | Mirosław Malkowski | SKM Transbud Gdańsk |
| 3. | Wojciech Lewandowski | Automobilklub Toruński |
| 4. | Jacek Rohole | SKM Transbud Gdańsk |
| 5. | Romuald Mieszkaniec | Automobilklub Podlaski |
| 6. | Jacek Wiros | SKM Transbud Gdańsk |
| 7. | Piotr Adamik | ZSM SZS Krosno |
| 8. | Mariusz Bielewicz | Automobilklub Warszawski |
| 9. | Stanisław Szczuka | KK ZSZ FSO Warszawa |
| 10. | Piotr Jarczyński | Transbud Kielce |
| Sklasyfikowano 72 zawodników. | ||
| Kategoria szkolno-młodzieżowa - Klasyfikacja zespołowa: | ||
| 1. | SKM Transbud Gdańsk | |
| 2. | ZSS AW Poznań | |
| 3. | Ogniwo MPK Częstochowa | |
| 4. | ZSW SZS Krosno | |
| 5. | KK ZSZ FSO Warszawa | |
| 6. | AMK Tarnów | |
| 7. | ZSZ Jelenia Góra | |
| 8. | Transbud Kielce | |
| 9. | SKK ZSS Warszawa | |
| 10. | Transbud Międzychód | |
| Sklasyfikowano 11 zespołów. | ||
| Kategoria młodzików 50 cm3 - Klasyfikacja indywidualna: | ||
| 1. | Jacek Woźniak | Automobilklub Warszawski |
| 2. | Paweł Bielewicz | Automobilklub Warszawski |
| 3. | Adam Witek | Automobilklub Lublelski |
| 4. | Bartłomiej Bochenek | Automobilklub Warszawski |
| 5. | Mikołaj Góral | Automobilklub Lublelski |
| 6. | Jacek Bogusławski | Automobilklub Warszawski |
| 7. | Jarosław Rogodziński-Dzik | Automobilklub Warszawski |
| 8. | Robert Benat | Automobilklub Warszawski |
| 9. | Piotr Wysga | Automobilklub Warszawski |
| 10. | Robert Nowak | Automobilklub Warszawski |
| Sklasyfikowano 13 zawodników. | ||
| Kategoria młodzików 50 cm3 - Klasyfikacja zespołowa: | ||
| 1. | Automobilklub Warszawski | |
| 2. | Automobilklub Lublelski | |
| Sklasyfikowano 2 zespoły. | ||
| Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski. | ||
Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały
przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3
produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3
przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa
ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane
silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajów
socjalistycznych z daleko idącymi przeróbkami. W eliminacjach
KMP tej kategorii przyznawano zawodnikom punkty za kolejne
miejsca według systemu: 100-97-95-94-93-92-91-90 itd.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności
125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
- Kategoria szkolno-młodzieżowa - karty napędzane
silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego rozgrywkom KMP towarzyszyły także zawody klasy 0 (kat.
młodzików 50 cm3) dla kartów
z silnikami o pojemności 50 cm3 i skrzyniami biegów
pochodzącymi z produkowanego seryjnie motoroweru.
Źródła:
- "Karting" - Tadeusz Rychter
- "Rozwój kartingu w Polsce" - Roman Wasiński
<< KMP 1981] [Strona główna] [Karting] [KMP 1983 >>