<< KMP 1981] [Strona główna] [Karting] [KMP 1983 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1982


Klasyfikacje Kartingowych Mistrzostw Polski 1982

Kategoria wyścigowa:
Klasyfikacja indywidualna Gr. I: Klasyfikacja zespołowa:
1. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski 1. Automobilklub Bydgoski
2. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński 2. Ogniwo MPK Częstochowa
3. Grzegorz Biernat Ogniwo MPK Częstochowa 3. KK Nysa
4. Mariusz Rybiański Automobilklub Bydgoski 4. Automobilklub Toruński
5. Krzysztof Krawczyk Ogniwo MPK Częstochowa 5. Automobilklub Lubelski
6. Janusz Martyna Automobilklub Lubelski 6. AMK PM Warszawa
7. Robert Krotoski Automobilklub Wielkopolski 7. Automobilklub Wielkopolski
8. Piotr Karpiński Automobilklub Bydgoski 8. KK Kędzierzyn-Koźle
9. Jan Goncik KK Nysa 9. Automobilklub Łódzki
10. Andrzej Biernat Ogniwo MPK Częstochowa 10. JZS Jelcz

Sklasyfikowano 23 zawodników.

Sklasyfikowano 13 zespołów.
   

Klasyfikacja indywidualna Gr. II:

 
1. Wojciech Stateczny KK Kędzierzyn-Koźle  
2. Tomasz Wieteska AMK PM Warszawa  
3. Andrzej Słowiński KK Nysa  

Sklasyfikowano 38 zawodników.

 
 
Kategoria popularna:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Henryk Długosz Ogniwo MPK Częstochowa 1. Ogniwo MPK Częstochowa
2. Sławomir Chądzyński Ogniwo MPK Częstochowa 2. Transbud Radom
3. Mirosław Raczyłło Transbud Radom 3. SKS Motor Olsztyn
4. Ryszard Kapuściński ZSS AW Bydgoszcz 4. PZM Kraków
5. Grzegorz Beym Ogniwo MPK Częstochowa 5. Transbud Międzychód
6. Marcin Oppenkowski SKS Motor Olsztyn 6. Gryfia Szczecin
7. Kazimierz Kugler Gryfia Szczecin 7. ZSS AW Poznań
8. Krzysztof Jóźwowicz Transbud Radom Sklasyfikowano 7 zespołów.
9. Maciej Tomaszewski MAK Warszawa  
10. Władysław Hodurek SKS Myślenice  
Sklasyfikowano 56 zawodników.  
 
Kategoria szkolno-młodzieżowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Mariusz Marciniak ZSS AW Poznań 1. SKM Transbud Gdańsk
2. Mirosław Malkowski SKM Transbud Gdańsk 2. ZSS AW Poznań
3. Wojciech Lewandowski Automobilklub Toruński 3. Ogniwo MPK Częstochowa
4. Jacek Rohole SKM Transbud Gdańsk 4. ZSW SZS Krosno
5. Romuald Mieszkaniec Automobilklub Podlaski 5. KK ZSZ FSO Warszawa
6. Jacek Wiros SKM Transbud Gdańsk 6. AMK Tarnów
7. Piotr Adamik ZSM SZS Krosno 7. ZSZ Jelenia Góra
8. Mariusz Bielewicz Automobilklub Warszawski 8. Transbud Kielce
9. Stanisław Szczuka KK ZSZ FSO Warszawa 9. SKK ZSS Warszawa
10. Piotr Jarczyński Transbud Kielce 10. Transbud Międzychód
Sklasyfikowano 72 zawodników. Sklasyfikowano 11 zespołów.
 
Kategoria młodzików 50 cm3:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Jacek Woźniak Automobilklub Warszawski 1. Automobilklub Warszawski
2. Paweł Bielewicz Automobilklub Warszawski 2. Automobilklub Lublelski
3. Adam Witek Automobilklub Lublelski Sklasyfikowano 2 zespoły.
4. Bartłomiej Bochenek Automobilklub Warszawski  
5. Mikołaj Góral Automobilklub Lublelski  
6. Jacek Bogusławski Automobilklub Warszawski  
7. Jarosław Rogodziński-Dzik Automobilklub Warszawski  
8. Robert Benat Automobilklub Warszawski  
9. Piotr Wysga Automobilklub Warszawski  
10. Robert Nowak Automobilklub Warszawski  
Sklasyfikowano 13 zawodników.  
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski.

Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajów socjalistycznych z daleko idącymi przeróbkami. W eliminacjach KMP tej kategorii przyznawano zawodnikom punkty za kolejne miejsca według systemu: 100-97-95-94-93-92-91-90 itd.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria szkolno-młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego rozgrywkom KMP towarzyszyły także zawody klasy 0 (kat. młodzików 50 cm3) dla kartów z silnikami o pojemności 50 cm3 i skrzyniami biegów pochodzącymi z produkowanego seryjnie motoroweru.


Źródła:
- "Rozwój kartingu w Polsce" - Roman Wasiński
- "Karting" - Tadeusz Rychter


<< KMP 1981] [Strona główna] [Karting] [KMP 1983 >>