<< KMP 1986] [Strona główna] [Karting] [KMP 1988 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1987

Kielce - 1 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa:
1. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa
2. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
3. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda
 
Formuła C:
1. Mariusz Bielewicz Automobilklub Warszawski
2. Cezary Czub Automobilklub Warszawski
3. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda

Bydgoszcz - 2 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa:
1. Dariusz Frankowski Automobilklub Wielkopolski  
2. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa  
3. Jacek Kutyna Automobilklub Warszawski  
Odpadli m. in.:
  Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda (defekt)
  Cezary Czub Automobilklub Warszawski (defekt)
  Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski (defekt)
  Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński (defekt)
 
Formuła C:
1. Richard Samuelsson (S) Mach-1 Sweden  
2. Magnus Gustafsson (S) Mach-1 Sweden  
3. Patrick Damberg (S)    

4.

Mariusz Bielewicz Automobilklub Warszawski  

Lublin - 3 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa:
Dystans (finał): 18 okrążeń Klasyfikacja zespołowa:
1. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski 1. MPK Ogniwo Częstochowa 357 pkt.
2. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński 2. Automobilklub Bydgoski 339 pkt.
3. Mirosław Nowak Automobilklub Bydgoski 3. Transbud Nowa Huta 298 pkt.

...

         

14.

Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa      
 
Formuła C:
1. Mariusz Bielewicz Automobilklub Warszawski      
2. Piotr Wysga Automobilklub Warszawski      
3. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda      

19-20.09 Bydgoszcz - 4 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa: Klasyfikacja zespołowa:
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda 1. Automobilklub Warszawski 364 pkt.
2. Cezary Czub Automobilklub Warszawski 2. Drwęca Ostróda 349 pkt.
3. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda 3. MPK Ogniwo Częstochowa 328 pkt.
 
Formuła C:
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda      
2. Grzegorz Wiśniewski Automobilklub Wielkopolski      
3. Michał Kuczyński ZSS Warszawa      

Poznań - 5 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa:
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda  
2. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa  
3. Igor Cupriak Automobilklub Warszawski  
Odpadli m. in.:
  Cezary Czub Automobilklub Warszawski

(wał silnika)

 
Formuła C:
1. Magnus Gustafsson (S)    
2. Fredrik Johansson (S)    
3. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda  

Częstochowa - 6 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa:
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda
2. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
3. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa
 
Formuła C:
1. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa
2. Paweł Bielewicz Automobilklub Warszawski
3. Cezary Czub Automobilklub Warszawski

Klasyfikacje KMP katagorii wyścigowej oraz PP Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02 1987

Mistrzostwa Polski - kategoria wyścigowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda 395 pkt. 1. MPK Ogniwo Częstochowa 2139 pkt.
2. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa 385 pkt. 2. Automobilklub Warszawski 1961 pkt.
3. Mirosław Nowak Automobilklub Bydgoski 376 pkt. 3. Drwęca Ostróda 1883 pkt.
4. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski

373 pkt.

4.

Automobilklub Wielkopolski  
5. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa

372 pkt.

5.

Automobilklub Bydgoski  
6. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda

372 pkt.

     

7.

Cezary Czub Automobilklub Warszawski

368 pkt.

     

8.

Henryk Hoppe Automobilklub Morski

367 pkt.

     

9.

Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński

365 pkt.

     

10.

Jacek Kutyna Automobilklub Warszawski

360 pkt.

     
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski.
 

Puchar Polski - Formuła C:

Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda 385 pkt. 1. Automobilklub Warszawski 1883 pkt.
2. Cezary Czub Automobilklub Warszawski 377 pkt. 2. Transbud Nowa Huta 1414 pkt.
3. Grzegorz Wiśniewski Automobilklub Wielkopolski 375 pkt. 3. Automobilklub Wielkopolski 682 pkt.

4.

Piotr Wysga Automobilklub Warszawski        

5.

Paweł Bielewicz Automobilklub Warszawski        
 
Puchar Polski - kategoria Młodzik 50 - 02:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Tomasz Woszczuk Drwęca Ostróda 400 pkt. 1. Drwęca Ostróda  
2. Robert Chilczuk Drwęca Ostróda 388 pkt. 2. Automobilklub Kielecki  
3. Paweł Setniewski Automobilklub Warszawski 384 pkt. 3. Pałac Młodzieży Warszawa  

29-30.08.1987 Radom - Finał Kartingowych Mistrzostw Polski kat. Młodzik 50 - 01

1. Marcin Majewski Automobilklub Kielecki
2. Hubert Dzianok Automobilklub Kielecki
3. Dariusz Stróżyk Automobilklub Kielecki
Sklasyfikowano 8 zawodników.

W zestawieniu uwzględniono tylko zawodników, którzy zdobyli tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


26-27.09.1987 Częstochowa - Finał KMP kat. młodzieżowej i popularnej

Kategoria młodzieżowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Krzysztof Słowiński ZSS Automobilkub Wielkopolski 1. MPK Ogniwo Częstochowa 357 pkt.
2. Tomasz Stokwisz Automobilklub Łódzki 2. Automobilklub Dolnośląski 274 pkt.
3. Rafał Biskup ZSS Automobilklub Bydgoski 3. ZSS Automobilklub Bydgoski 247 pkt.
 
Kategoria popularna:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Jacek Wiszniewski Automobilklub Łódzki 1. Tajfun Krosno 326 pkt.
2. Henryk Szwankowski Automobilklub Częstochowski 2. ZSS Szczecin 254 pkt.
3. Piotr Masicz AZ Biłgoraj 3. Automobilklub Częstochowski 248 pkt.
 
W zestawieniu uwzględniono tylko zawodników, którzy zdobyli tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.

Podział kartów startujących w KMP i Pucharze Polski:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) oraz Formuły C (karty z silnikami jedno- lub dwucylindrowymi 125 cm3 i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa Intercontinental C dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi przeróbkami produkcji krajów socjalistycznych.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego odbywały się zawody kartów z silnikami o pojemności 50 cm3. Klasa ta dzieliła się na kategorie Młodzik 50 - 01 (silniki produkcji krajów socjalistycznych) i Młodzik 50 - 02 (silniki dowolne).
Zawodnicy kategorii wyścigowej, popularnej, młodzieżowej oraz Młodzik 50 - 01 walczyli o tytuły Mistrzów Polski, a zawodnicy startujący w Formule C i kategorii Młodzik 50 - 02 rywalizowali o Puchar Polski.


Źródła:
- Motor 1987
- Sport 1987


<< KMP 1986] [Strona główna] [Karting] [KMP 1988 >>