<< KMP 1987] [Strona główna] [Karting] [KMP 1989 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1988

23-24.04.1988 Szczecin - 1 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Pogoda: opady śniegu

Kategoria wyścigowa:
1. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński
2. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa
3. Igor Cupriak Transbud Radom
4. Adam Czeladzki Automobilklub Warszawski
5. Mirosław Nowak Automobilklub Bydgoski
6. Henryk Hoppe Automobilklub Morski
7. Piotr Wysga Automobilklub Warszawski
8. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
9. Henryk Szwankowski Automobilklub Częstochowski
10. Piotr Tomaś MPK Ogniwo Częstochowa
 
Formuła C:
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda
2. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa
3. Robert Michalski MKS Wrocław

14-15.05.1988 Koszalin - 2 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa: Klasyfikacja zespołowa:
1. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski 1. MPK Ogniwo Częstochowa 352 pkt.
2. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński 2. Automobilklub Bydgoski 347 pkt.
3. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa 3. Drwęca Ostróda 330 pkt.
 

Formuła C:

     
1. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa      
2. Piotr Wysga Automobilklub Warszawski      
3. Cezary Czub Automobilklub Warszawski      

18-19.06.1988 Koszalin - 3 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa:
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda
2. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński
3. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
 
Formuła C:
1. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
2. Adam Czeladzki Automobilklub Warszawski
3. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa

Poznań - 4 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa:
1. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński
2. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
3. Cezary Czub Automobilklub Warszawski
 
Formuła C:
1. Jan Kowalik Transbud Nowa Huta
2. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa
3. Jacek Kutyna Automobilklub Warszawski

10-11.09.1988 Częstochowa - 5 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

???

1-2.10.1988 Zielona Góra - 6 el. KMP kat. wyścigowej oraz Pucharu Polski Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02

Kategoria wyścigowa: Klasyfikacja zespołowa:
1. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa 1. MPK Ogniwo Częstochowa 355 pkt.
2. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda 2. Drwęca Ostróda 335 pkt.
3. Benedykt Oppenkowski Drwęca Ostróda 3. Automobilklub Bydgoski 334 pkt.
4. Mirosław Nowak Automobilklub Bydgoski      
5. Robert Burzyński Automobilklub Wielkopolski      
 

Formuła C:

     
1. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda      
2. Igor Cupriak Automobilklub Warszawski      
3. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa      
4. Piotr Tomaś MPK Ogniwo Częstochowa      
5. Cezary Fuchs Automobilklub Warszawski      

Klasyfikacje KMP kategorii wyścigowej oraz PP Formuły C i kat. Młodzik 50 - 02 1988

Mistrzostwa Polski - kategoria wyścigowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński 394 pkt. 1. MPK Ogniwo Częstochowa 2110 pkt.
2. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda 383 pkt. 2. Drwęca Ostróda 1968 pkt.
3. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa 381 pkt. 3. Automobilklub Warszawski 1903 pkt.
4. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa 380 pkt. 4. Automobilklub Bydgoski 1597 pkt.
5. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski 379 pkt. 5. Transbud Nowa Huta 1542 pkt.
6. Mirosław Nowak Automobilklub Bydgoski 370 pkt.      
7. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda 369 pkt.      
8. Adam Czeladzki Automobilklub Warszawski 360 pkt.      
9. Henryk Hoppe Automobilklub Morski 353 pkt.      
10. Piotr Tomaś MPK Ogniwo Częstochowa 353 pkt.      
 
Puchar Polski - Formuła C:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Sławomir Chądzyński MPK Ogniwo Częstochowa 384 pkt. 1. Automobilklub Warszawski 2045 pkt.
2. Waldemar Kuńczik Drwęca Ostróda 382 pkt. 2. Automobilklub Koszaliński 1864 pkt.
3. Piotr Wysga Automobilklub Warszawski 382 pkt. 3. MPK Ogniwo Częstochowa 1771 pkt.
4. Igor Cupriak Automobilklub Warszawski 374 pkt. 4. Transbud Nowa Huta 1242 pkt.
5. Piotr Tomaś MPK Ogniwo Częstochowa 371 pkt. 5. Pałac Młodzieży Warszawa 1212 pkt.
6. Jan Kowalik Transbud Nowa Huta 365 pkt.      
7. Adam Czeladzki Automobilklub Warszawski 364 pkt.      
8. Paweł Moniński Pałac Młodzieży Warszawa 359 pkt.      
9. Dariusz Kalicki ZSS Warszawa 354 pkt.      
10. Krzysztof Krawczyk MPK Ogniwo Częstochowa 348 pkt.      
 
Puchar Polski - Młodzik 50 - 02:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:

1.

Tomasz Woszuk Drwęca Ostróda  

1.

Automobilklub Wielkopolski  

24-25.09.1988 - Poznań - Finał KMP kategorii młodzieżowej i popularnej

Kategoria młodzieżowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:

1.

Rafał Kudla Automobilklub Wielkopolski

1.

Automobilklub Wielkopolski

2.

Artur Czyż      
 
Kategoria popularna:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:

1.

Andrzej Lep ZSS Szczecin

1.

Automobilklub Łódzki

? - Finał Kartingowych Mistrzostw Polski kat. Młodzik 50 - 01

Klasyfikacja indywidualna:

Klasyfikacja zespołowa:
1. Jakub Pietruszyński Automobilklub Wielkopolski

1.

Automobilklub Wielkopolski

Podział kartów startujących w KMP i Pucharze Polski:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) oraz Formuły C (karty z silnikami jedno- lub dwucylindrowymi 125 cm3 i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa Intercontinental C dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi przeróbkami produkcji krajów socjalistycznych.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego odbywały się zawody kartów z silnikami o pojemności 50 cm3. Klasa ta dzieliła się na kategorie Młodzik 50 - 01 (silniki produkcji krajów socjalistycznych) i Młodzik 50 - 02 (silniki dowolne).
Zawodnicy kategorii wyścigowej, popularnej, młodzieżowej oraz Młodzik 50 - 01 walczyli o tytuły Mistrzów Polski, a zawodnicy startujący w Formule C i kategorii Młodzik 50 - 02 rywalizowali o Puchar Polski.
W kategorii wyścigowej i Formule C punkty przyznawano według systemu: 100-97-95-94 itd. Do końcowej punktacji każdemu zawodnikowi zaliczano 5 najlepszych wyników.


Źródła:
- Sport 1988
- Motor 1988


<< KMP 1987] [Strona główna] [Karting] [KMP 1989 >>