<< KMP 1988] [Strona główna] [Karting] [KMP 1990 >>
13-14.05.1989 | 1, 2 i 3 el. KMP kat. wyścigowej; 1 el. KMP w Formule C; 1 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02 | Poznań |
17-18.06.1989 | 4, 5 i 6 el. KMP kat. wyścigowej; 2 el. KMP w Formule C; 2 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02 | Bydgoszcz |
22-23.07.1989 | 7, 8 i 9 el. KMP kat. wyścigowej; 3 el. KMP w Formule C; 3 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02 | Zielona Góra |
9-10.09.1989 | 10, 11 i 12 el. KMP kat. wyścigowej; 4 el. KMP w Formule C; 4 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02 | Koszalin |
7-9.10.1989 | 13, 14 i 15 el. KMP kat. wyścigowej; 5 el. KMP w Formule C; 5 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02 | Szczecin |
Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna: | |||
1. | Marcin Oppenkowski | Drwęca Ostróda | |
2. | Benedykt Oppenkowski | Drwęca Ostróda | |
3. | Piotr Wysga | AP Warszawa | |
4. | Cezary Fuchs | Automobilklub Dolnośląski | |
5. | Jarosław Rogodziński-Dzik | ||
6. | Krawczyk | Ogniwo Częstochowa | |
Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja zespołowa: | |||
1. |
Drwęca Ostróda | ||
Formuła C - Klasyfikacja indywidualna: | |||
1. | Cezary Fuchs | Automobilklub Dolnośląski | 55 pkt. |
2. | Jan Kowalik | Tansbud Nowa Huta | 35 pkt. |
3. | Magnus Gustafsson | (S) | 34 pkt. |
4. | Piotr Tomaś | Ogniwo Częstochowa | 25 pkt. |
5. | Richard Samuelsson | (S) | 23 pkt. |
6. | Igor Cupriak | AP Warszawa | 23 pkt. |
... | |||
10. | Jozif Kalis | (CS) | |
Formuła C - Klasyfikacja zespołowa: | |||
1. | AP Warszawa | 61 pkt. | |
2. | Szwecja | 44 pkt. | |
3. | Ogniwo Częstochowa | 41 pkt. | |
4. | Drwęca Ostróda | 38 pkt. | |
5. | Czechosłowacja | ||
6. | Automobilklub Wielkopolski | ||
Kategoria Młodzik 50-02; | |||
1. |
? |
1. |
? |
Kategoria młodzieżowa: | ||
1. | Dagmara Adamska | Pałac Młodzieży Szczecin |
2. | Tomasz Wollman | ZSS Toruń |
3. | Dariusz Kęsy | Tarpan Poznań |
Kategoria popularna: | ||
1. | Leszek Patan | ZSS Poznań |
2. | Jacek Wiszniowski | Automobilklub Łódzki |
3. | Mariusz Stalewski | Romet Bydgoszcz |
... |
||
9. |
Piotr Jachimiak |
Podział kartów startujących w KMP i MKMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały
przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3
produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3
przełożeniach) oraz Formuły C (karty z silnikami jedno- lub dwucylindrowymi 125 cm3 i
ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według
regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa Intercontinental C dzieliła
się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane
silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi
przeróbkami produkcji krajów socjalistycznych.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności
125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
- Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125
cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego odbywały się zawody kartów
z silnikami o pojemności 50 cm3. Klasa ta dzieliła
się na kategorie Młodzik 50 - 01 (silniki produkcji krajów
socjalistycznych) i Młodzik 50 - 02 (silniki dowolne). Klasy
przeznaczone były dla zawodników w wieku od 10 do 15 lat.
Zawodnicy kategorii wyścigowej, popularnej, młodzieżowej oraz Młodzik 50 - 01 walczyli o tytuły Mistrzów Polski, a zawodnicy startujący w kategorii Młodzik 50 - 02 rywalizowali o Puchar Polski. W Formule C rozgrywano Międzynarodowe Mistrzostw Polski.
Źródła:
- Materiały: Mirek:)
- Motor 1989
- Sport 1989
<< KMP 1988] [Strona główna] [Karting] [KMP 1990 >>