<< KMP 1988] [Strona główna] [Karting] [KMP 1990 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1989

13-14.05.1989 Poznań - 1, 2 i 3 el. KMP kat. wyścigowej; 1 el. KMP w Formule C; 1 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02

1 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Benedykt Oppenkowski Drwęca Ostróda
2. Jarosław Rogodziński-Dzik AP Warszawa
3. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
 
2 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Benedykt Oppenkowski Drwęca Ostróda
2. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
3. Cezary Fuchs Automobilklub Dolnośląski
 
3 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Benedykt Oppenkowski Drwęca Ostróda
2. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
3. Jacek Kutyna Drwęca Ostróda
 
1 eliminacja Międzynarodowych KMP Formuła C:
1. Magnus Gustafsson (S)
2. Cezary Fuchs Automobilklub Dolnośląski
3. Piotr Tomaś Ogniwo Częstochowa
4. Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski
5. Jacek Kutyna Drwęca Ostróda

17-18.06.1989 Bydgoszcz - 4, 5 i 6 el. KMP kat. wyścigowej; 2 el. KMP w Formule C; 2 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02

4 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
2. Benedykt Oppenkowski Drwęca Ostróda
3. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski
 
5 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
2. Krzysztof Krawczyk Ogniwo Częstochowa
3. Piotr Tomaś Ogniwo Częstochowa
 
6 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Piotr Tomaś Ogniwo Częstochowa
2. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
3. Henryk Hoppe Automobilklub Morski
 
2 eliminacja Międzynarodowych KMP Formuła C:
1. Jozif Kalis (CS)
2. Hrdlicka (CS)
3. Igor Cupriak AP Warszawa

22-23.07.1989 Zielona Góra - 7, 8 i 9 el. KMP kat. wyścigowej; 3 el. KMP w Formule C; 3 el. el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02

???

9-10.09.1989 Koszalin - 10, 11 i 12 el. KMP kat. wyścigowej; 4 el KMP w Formule C; 4 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02

???

Poznań - 13, 14 i 15 el. KMP kat. wyścigowej; 5 el. KMP w Formule C; 5 el. Pucharu Polski kat. Młodzik 50-02

13 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
2. Benedykt Oppenkowski Drwęca Ostróda
3. Piotr Wysga AP Warszawa
 
14 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Benedykt Oppenkowski Drwęca Ostróda
2. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
3. Krzysztof Krawczyk Ogniwo Częstochowa
 
15 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:
1. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda
2. Krzysztof Krawczyk Ogniwo Częstochowa
3. Piotr Wysga AP Warszawa
 
5 eliminacja Międzynarodowych KMP Formuła C:
1. Magnus Gustafsson (S)
2. Cezary Fuchs Automobilklub Dolnośląski
3. Richard Samuelsson (S)

Klasyfikacje KMP kategorii wyścigowej i KMP Formuły C 1989

Mistrzostwa Polski - kategoria wyścigowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Marcin Oppenkowski Drwęca Ostróda  

1.

Drwęca Ostróda  
2. Benedykt Oppenkowski Drwęca Ostróda        
3. Piotr Wysga AP Warszawa        
4. Cezary Fuchs Automobilklub Dolnośląski        
5. Jarosław Rogodziński-Dzik          
6. Krawczyk Ogniwo Częstochowa        
 
Międzynarodowe Mistrzostwa Polski - Formuła C:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Cezary Fuchs Automobilklub Dolnośląski 55 pkt. 1. AP Warszawa 61 pkt.
2. Jan Kowalik Tansbud Nowa Huta 35 pkt. 2. Szwecja 44 pkt.
3. Magnus Gustafsson (S) 34 pkt. 3. Ogniwo Częstochowa 41 pkt.
4. Piotr Tomaś Ogniwo Częstochowa 25 pkt. 4. Drwęca Ostróda 38 pkt.
5. Richard Samuelsson (S) 23 pkt. 5. Czechosłowacja  
6. Igor Cupriak AP Warszawa 23 pkt. 6. Automobilklub Wielkopolski  
...            
10. Jozif Kalis (CS)        

26-27.08.1989 Biłgoraj - Finał KMP kategorii Młodzik 50-01

???


16-17.09.1989 Bydgoszcz - Finał KMP kategorii młodzieżowej i popularnej

Kategoria młodzieżowa:
1. Dagmara Adamska Pałac Młodzieży Szczecin
2. Tomasz Wollman ZSS Toruń
3. Dariusz Kęsy Tarpan Poznań
 
Kategoria popularna:
1. Leszek Patan ZSS Poznań
2. Jacek Wiszniowski Automobilklub Łódzki
3. Mariusz Stalewski Romet Bydgoszcz

Podział kartów startujących w KMP i MKMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) oraz Formuły C (karty z silnikami jedno- lub dwucylindrowymi 125 cm3 i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa Intercontinental C dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi przeróbkami produkcji krajów socjalistycznych.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego odbywały się zawody kartów z silnikami o pojemności 50 cm3. Klasa ta dzieliła się na kategorie Młodzik 50 - 01 (silniki produkcji krajów socjalistycznych) i Młodzik 50 - 02 (silniki dowolne). Klasy przeznaczone były dla zawodników w wieku od 10 do 15 lat.

Zawodnicy kategorii wyścigowej, popularnej, młodzieżowej oraz Młodzik 50 - 01 walczyli o tytuły Mistrzów Polski, a zawodnicy startujący w kategorii Młodzik 50 - 02 rywalizowali o Puchar Polski. W Formule C rozgrywano Międzynarodowe Mistrzostw Polski.


Źródła:
- Sport 1989
- Motor 1989


<< KMP 1988] [Strona główna] [Karting] [KMP 1990 >>