<< KMP 1989] [Strona główna] [Karting] [KMP 1991 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1990

21-22.04.1990 Bydgoszcz - 1, 2 i 3 el. KMP kat. wyścigowej; 1 el. KMP w Formule C

1 eliminacja KMP kategoria wyścigowa: Klasyfikacja zespołowa (1, 2 i 3 el.):
1. Benedykt Oppenkowski AMK Drwęca Ostróda   1. MPK Ogniwo Częstochowa 148 pkt.
2. ?     2. AP Warszawa 155 pkt.
3. Piotr Wysga AP Warszawa   3. AMK Drwęca Ostróda 157 pkt.
4. Jarosław Rogodziński-Dzik AP Warszawa   4. KK Nysa 332 pkt.
5. Tomasz Woszuk AMK Drwęca Ostróda   5. Automobilklub Bydgoski 377 pkt.
6. Henryk Szwankowski MPK Ogniwo Częstochowa        
7. Bogdan Łabędzki Romet Bydgoszcz        
8. Andrzej Kupka MPK Ogniwo Częstochowa        
...            
13. Krzysztof Borowy KK Nysa        

17.

Dariusz Kalicki SKS Warszawa        

21.

Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski        
       
2 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:      
1. Benedykt Oppenkowski AMK Drwęca Ostróda        
2. ?          
3. Jarosław Rogodziński-Dzik AP Warszawa        
4. Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski        
5. Tomasz Woszuk AMK Drwęca Ostróda        
6. Bogdan Łabędzki Romet Bydgoszcz        
7. Henryk Szwankowski MPK Ogniwo Częstochowa        
8. Dariusz Kalicki SKS Warszawa        
9. ?          
10. Andrzej Kupka MPK Ogniwo Częstochowa        
11. Krzysztof Borowy KK Nysa        

...

           
24. Piotr Wysga AP Warszawa        
       
3 eliminacja KMP kategoria wyścigowa:      
1. Benedykt Oppenkowski AMK Drwęca Ostróda        
2. Piotr Wysga AP Warszawa        
3. Jarosław Rogodziński-Dzik AP Warszawa        
4. Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski        
5. Tomasz Woszuk AMK Drwęca Ostróda        
6. ?          
7. Henryk Szwankowski MPK Ogniwo Częstochowa        
8. Krzysztof Borowy KK Nysa        
9. ?          
10. Andrzej Kupka MPK Ogniwo Częstochowa        
11. ?          
12. Bogdan Łabędzki Romet Bydgoszcz        
13. ?          
14. Dariusz Kalicki SKS Warszawa        
W eliminacjach kat. wyścigowej wystartowało 45 zawodników.
 
1 eliminacja Międzynarodowych KMP Formuła C:
Trening: 1. Rogodziński-Dzik - 38,730; 2. Zahradka - 38,877; 3. Tomaś - 39,533; 4. Turkiewicz - 39,659; 5. Wysga - 39,868
Wyścig:
1. Josef Zahradka (CS)        
2. Piotr Wysga AP Warszawa        
3. Jarosław Rogodziński-Dzik AP Warszawa Mach-1 - KZH      
4. Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski        
5. Benedykt Oppenkowski AMK Drwęca Ostróda        

26-27.05.1990 Koszalin - el. KMP kat. wyścigowej; el. KMP w Formule C

???

23-24.06.1990 Kielce - el. KMP kat. wyścigowej; el. KMP w Formule C

???

15-16.09.1990 Poznań - el. KMP kat. wyścigowej; el. KMP w Formule C

Formuła C:
1. Jarosław Rogodziński-Dzik AP Warszawa
2. Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski
3. Cezary Fuchs Automobilklub Dolnośląski
4. Tomasz Woszuk AMK Drwęca Ostróda
5. Robert Chilczuk AMK Drwęca Ostróda

Klasyfikacje KMP kategorii wyścigowej i KMP Formuły C 1990

Mistrzostwa Polski - kategoria wyścigowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Benedykt Oppenkowski AMK Drwęca Ostróda   17 pkt. 1. AP Warszawa 676 pkt.
2. Jarosław Rogodziński-Dzik AP Warszawa   31 pkt. 2. AMK Drwęca Ostróda 850 pkt.
3. Piotr Tomaś MPK Ogniwo Częstochowa   41 pkt. 3. MPK Ogniwo Częstochowa 906 pkt.
4. Krzysztof Woźniak Automobilklub Bydgoski   41 pkt. 4. KK Nysa 1437 pkt.
5. Bogdan Maksel KK Nysa   52 pkt. 5. Automobilklub Lubelski 2266 pkt.
6. Piotr Wysga AP Warszawa   54 pkt. 6. Automobilklub Bydgoski 2521 pkt.
7. Tomasz Woszuk AMK Drwęca Ostróda   55 pkt.      
8. Robert Chilczuk AMK Drwęca Ostróda   68 pkt.      
9. Marcin Majewski KTM Novi   74 pkt.      
10. Henryk Szwankowski MPK Ogniwo Częstochowa   81 pkt.      
 

Międzynarodowe Mistrzostwa Polski - Formuła C:

Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespołowa:
1. Josef Zahradka (CS)   52 pkt. 1. AP Warszawa 86 pkt.
2. Marcin Majewski KTM Novi   42 pkt. 2. AMK Drwęca Ostróda 27 pkt.
3. Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski   42 pkt. 3. Automobilklub Dolnośląski 25 pkt.
4. Jarosław Rogodziński-Dzik AP Warszawa Mach-1 - KZH 41 pkt. 4. KTM Novi 24 pkt.
5. Piotr Wysga AP Warszawa   31 pkt. 5. KK Nysa 22 pkt.
6. Robert Chilczuk AMK Drwęca Ostróda   24 pkt.      
7. Piotr Tomaś MPK Ogniwo Częstochowa   23 pkt.      
8. Cezary Fuchs Automobilklub Dolnośląski   17 pkt.      
9. Bogdan Maksel KK Nysa   16 pkt.      
10. Jan Kowalik Transbud Nowa Huta   15 pkt.      

8-9.09.1990 Biłgoraj - Finał KMP kategorii popularnej i młodzieżowej

Pogoda: przelotny deszcz

Kategoria popularna:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespłowa:
1. Piotr Jachimiak ZSME Wrocław 1. Automobilklub Łódzki
2. Tomasz Potocki Pałac Młodzieży Szczecin 2. Pionier Lublin
3. Marcin Stalewski Romet Bydgoszcz 3. ZSS Bydgoszcz
4. Romuald Bojarski ZSS Bydgoszcz    
5. Tomasz Jastrzębski Automobilklub Częstochowski    
6. Wojciech Karasek Pionier Lublin    
 
Kategoria młodzieżowa:
Klasyfikacja indywidualna: Klasyfikacja zespłowa:
1. Krzysztof Drewniak Tarpan Poznań 1. ZSS Skwierzyna
2. Łukasz Krauz Tajfun Krosno 2. Motor Olsztyn
3. Piotr Misiuk Automobilklub Podlaski 3. Automobilklub Podlaski
4. Andrzej Oryńczak ZSS Skwierzyna    
5. Rafał Kudla ZSS Poznań    
6. Jacek Szulak Automobilklub Toruński    

Podział kartów startujących w KMP i MKMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) oraz Formuły C (karty z silnikami jedno- lub dwucylindrowymi 125 cm3 i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa Intercontinental C dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi przeróbkami produkcji krajów socjalistycznych.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
W KMP kategorii wyścigowej przyznawano punkty w każadej eliminacji za kolejne miejsca według systemu: 0-2-3-4-5-6-7-8-10 itd.
Oprócz tego odbywały się zawody kartów z silnikami o pojemności 50 cm3. Klasa ta dzieliła się na kategorie Młodzik 50 - 01 (silniki produkcji krajów socjalistycznych) i Młodzik 50 - 02 (silniki dowolne). Klasy przeznaczone były dla zawodników w wieku od 10 do 15 lat.
W Formule C rozgrywano Międzynarodowe Mistrzostw Polski.


Źródła:
- Sport 1990
- Motor 1990


<< KMP 1989] [Strona główna] [Karting] [KMP 1991 >>