<< KMP 1989] [Strona główna] [Karting] [KMP 1991 >>
21-22.04.1990 | 1, 2 i 3 el. KMP kategorii wyścigowej; 1 el. KMP w Formule C | Bydgoszcz |
26-27.05.1990 | ? el. KMP kategorii wyścigowej; ? el. KMP w Formule C | Koszalin |
23-24.06.1990 | ? el. KMP kategorii wyścigowej; ? el. KMP w Formule C | Kielce |
15-16.09.1990 | ? el. KMP kategorii wyścigowej; ? el. KMP w Formule C | Poznań |
Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna: | ||||
1. | Benedykt Oppenkowski | AMK Drwęca Ostróda | 17 pkt. | |
2. | Jarosław Rogodziński-Dzik | AP Warszawa | 31 pkt. | |
3. | Piotr Tomaś | MPK Ogniwo Częstochowa | 41 pkt. | |
4. | Krzysztof Woźniak | Automobilklub Bydgoski | 41 pkt. | |
5. | Bogdan Maksel | KK Nysa | 52 pkt. | |
6. | Piotr Wysga | AP Warszawa | 54 pkt. | |
7. | Tomasz Woszuk | AMK Drwęca Ostróda | 55 pkt. | |
8. | Robert Chilczuk | AMK Drwęca Ostróda | 68 pkt. | |
9. | Marcin Majewski | KTM Novi | 74 pkt. | |
10. | Henryk Szwankowski | MPK Ogniwo Częstochowa | 81 pkt. | |
Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. | AP Warszawa | 676 pkt. | ||
2. | AMK Drwęca Ostróda | 850 pkt. | ||
3. | MPK Ogniwo Częstochowa | 906 pkt. | ||
4. | KK Nysa | 1437 pkt. | ||
5. | Automobilklub Lubelski | 2266 pkt. | ||
6. | Automobilklub Bydgoski | 2521 pkt. | ||
Formuła C - Klasyfikacja indywidualna: | ||||
1. | Josef Zahradka | (CS) | 52 pkt. | |
2. | Marcin Majewski | KTM Novi | 42 pkt. | |
3. | Wiktor Turkiewicz | Automobilklub Wielkopolski | 42 pkt. | |
4. | Jarosław Rogodziński-Dzik | AP Warszawa | Mach-1 - KZH | 41 pkt. |
5. | Piotr Wysga | AP Warszawa | 31 pkt. | |
6. | Robert Chilczuk | AMK Drwęca Ostróda | 24 pkt. | |
7. | Piotr Tomaś | MPK Ogniwo Częstochowa | 23 pkt. | |
8. | Cezary Fuchs | Automobilklub Dolnośląski | 17 pkt. | |
9. | Bogdan Maksel | KK Nysa | 16 pkt. | |
10. | Jan Kowalik | Transbud Nowa Huta | 15 pkt. | |
Formuła C - Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. | AP Warszawa | 86 pkt. | ||
2. | AMK Drwęca Ostróda | 27 pkt. | ||
3. | Automobilklub Dolnośląski | 25 pkt. | ||
4. | KTM Novi | 24 pkt. | ||
5. | KK Nysa | 22 pkt. |
Pogoda: przelotny deszcz
Kategoria popularna - Klasyfikacja indywidualna: | |||
1. | Piotr Jachimiak | ZSME Wrocław | WSK |
2. | Tomasz Potocki | Pałac Młodzieży Szczecin | Mińsk |
3. | Marcin Stalewski | Romet Bydgoszcz | |
4. | Romuald Bojarski | ZSS Bydgoszcz | |
5. | Tomasz Jastrzębski | Automobilklub Częstochowski | |
6. | Wojciech Karasek | Pionier Lublin | |
Kategoria popularna - Klasyfikacja zespołowa: | |||
1. | Automobilklub Łódzki | ||
2. | Pionier Lublin | ||
3. | ZSS Bydgoszcz | ||
Kategoria młodzieżowa - Klasyfikacja indywidualna: | |||
1. | Krzysztof Drewniak | Tarpan Poznań | |
2. | Łukasz Krauz | Tajfun Krosno | |
3. | Piotr Misiuk | Automobilklub Podlaski | |
4. | Andrzej Oryńczak | ZSS Skwierzyna | |
5. | Rafał Kudla | ZSS Poznań | |
6. | Jacek Szulak | Automobilklub Toruński | |
Kategoria młodzieżowa - Klasyfikacja zespołowa: | |||
1. | ZSS Skwierzyna | ||
2. | Motor Olsztyn | ||
3. | Automobilklub Podlaski |
Podział kartów startujących w KMP i MKMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały
przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3
produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3
przełożeniach) oraz Formuły C (karty z silnikami jedno- lub dwucylindrowymi 125 cm3 i
ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według
regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa Intercontinental C dzieliła
się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane
silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi
przeróbkami produkcji krajów socjalistycznych.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności
125 cm3 produkcji Mińsk oraz produkcji krajowej z
przeróbkami.
- Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125
cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
W KMP kategorii wyścigowej przyznawano punkty w każadej
eliminacji za kolejne miejsca według systemu: 0-2-3-4-5-6-7-8-10
itd.
Oprócz tego odbywały się zawody kartów
z silnikami o pojemności 50 cm3. Klasa ta dzieliła
się na kategorie Młodzik 50 - 01 (silniki produkcji krajów
socjalistycznych) i Młodzik 50 - 02 (silniki dowolne). Klasy
przeznaczone były dla zawodników w wieku od 10 do 15 lat.
W Formule C rozgrywano Międzynarodowe Mistrzostw Polski.
Źródła:
- Motor 1990
- Sport 1990
<< KMP 1989] [Strona główna] [Karting] [KMP 1991 >>