[Strona g³ówna] [Rallycross] [MPRC 1996 >>
6-7.04.1995 | 1 eliminacja MPRC | S³omczyn |
26-27.05.1995 | 2 eliminacja MPRC | S³omczyn |
24-25.06.1995 | 3 eliminacja MPRC | S³omczyn |
16.07.1995 | 4 eliminacja MPRC | S³omczyn |
8-9.09.1995 | 5 eliminacja MPRC | S³omczyn |
6-7.10.1995 | 6 eliminacja MPRC | S³omczyn |
Klasa 5: | ||||
1. | Jerzy Dyszy | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Renault Clio Williams | 30 pkt. |
2. | Marcin Keller | Automobilklub ¦l±ski | Renault 11 Turbo | 28 pkt. |
3. | Pawe³ Przybylski | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Ford Escort RS Cosworth | 20 pkt. |
4. | Adam Magaczewski | Automobilklub ¦l±ski | Mazda 323; Lancia Delta | 20 pkt. |
5. | Robert Herba | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Mitsubishi Lancer Evo 2 | 20 pkt. |
6. | Robert Gryczyñski | Toyota Motor Poland - Automobilklub ¦l±ski | Toyota Celica GT4 | 17 pkt. |
7. | Bohdan Ludwiczak | Elf - Motoklub Olsztyn | Ford Sierra Cosworth 4x4 | 17 pkt. |
8. | Zdzis³aw Ulkowski | Automobilklub Morski | Audi Quattro | 17 pkt. |
9. | Miros³aw ¦wiejkowski | Automobilklub Toruñski | BMW M3 | 13 pkt. |
10. | Krzysztof Gêborys | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Ford Escort RS Cosworth | 13 pkt. |
11. | Krzysztof Ho³owczyc | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 | 12 pkt. |
12. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 | 10 pkt. |
13. | Henryk Strzelecki | Automobilklub Toruñski | Volkswagen Scirocco | 9 pkt. |
Klasa 3: | ||||
1. | Andrzej Dziurka | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i | 80 pkt. |
2. | Adam Polak | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i | 71 pkt. |
3. | Piotr Granica | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 60 pkt. |
4. | Tomasz Jask³owski | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Ford Fiesta XR2i | 52 pkt. |
5. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 135 | 52 pkt. |
6. | Krzysztof Godwod | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Polonez 1600 | 48 pkt. |
7. | Bogus³aw Bach | Automobilklub Dolno¶l±ski | Suzuki Swift GTi | 46 pkt. |
8. | Bogdan Jankowski | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | £ada Samara | 35 pkt. |
9. | Henryk Strzelecki | Automobilklub Toruñski | Peugeot 205 GTi | 27 pkt. |
10. | Tomasz Cichocki | Elf - Motoklub Olsztyn | Toyota Corolla | 18 pkt. |
11. | Janusz Damentko | Automobilklub Morski | Toyota Corolla GTi | 12 pkt. |
12. | Krzysztof Studziñski | Peugeot 205 | 9 pkt. | |
13. | Andrzej Wodziñski | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Polonez 1600 | 9 pkt. |
14. | Artur Skwarzyñski | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Polonez 1600 | 7 pkt. |
Klasa 2: | ||||
1. | Zygmunt Stanek | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento 900 | 59 pkt. |
2. | Andrzej D±browski | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento 900 | 28 pkt. |
3. | Maciej Ptak | Automobilklub Radomski | Fiat Cinquecento 900 | 20 pkt. |
4. | Marek Ba³a | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Fiat Cinquecento 900 | 16 pkt. |
5. | Andrzej Sobczak | Fiat Cinquecento 900 | 16 pkt. | |
6. | Dariusz Smoliñski | Automobilklub ¦l±ski | Fiat Cinquecento 900 | 12 pkt. |
Klasa 1: | ||||
1. | Antoni Skud³o | Automobilklub ¦l±ski | Polski Fiat 126p | 80 pkt. |
2. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p | 74 pkt. |
3. | Grzegorz Tyras | Automobilklub Czêstochowski | Polski Fiat 126p | 54 pkt. |
4. | Marek Nalewajko | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 50 pkt. |
5. | Andrzej Stachurski | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 126p | 37 pkt. |
6. | Józef Wo¼niak | Automobilklub Toruñski | Polski Fiat 126p | 33 pkt. |
7. | Jacek Iwaszkiewicz | Automobilklub Sudecki | Polski Fiat 126p | 24 pkt. |
8. | Piotr Radtke | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p | 24 pkt. |
9. | Marek Kaczmarek | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 14 pkt. |
10. | Zbigniew Czarnocki | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 13 pkt. |
11. | Tomasz Gryc | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 13 pkt. |
12. | Tomasz Oleksiak | Polski Fiat 126p | 9 pkt. | |
13. | Arkadiusz Walus | Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 5 pkt. |
Podzia³ samochodów na grupy wed³ug regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilo¶ci co najmniej 2500 egzemplarzy w ci±gu kolejnych 12
miesiêcy. Prawie ca³kowity zakaz przeróbek maj±cych na celu
poprawienie osi±gów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilo¶ci co
najmniej 2500 egzemplarzy w ci±gu kolejnych 12 miesiêcy z
du¿± ilo¶ci± mo¿liwych przeróbek polepszaj±cych osi±gi
pojazdu.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które
utraci³y homologacjê.
- Dywizja 1 - Samochody grupy N przygotowane do startu w
rallycrossie
- Dywizja 2 - Samochody grupy A przygotowane do startu w
rallycrossie, przy czym dozwolony by³ tu znacznie wiêkszy
zakres modyfikacji - m. in. stosowanie turbosprê¿arek i napêdu
4 x 4, nawet je¶li model bazowy takich rozwi±zañ nie posiada³.
Samochody startuj±ce w MPRC podzielone by³y na klasy:
- klasa 1 - samochody Polski Fiat 126p i 126 Bis grupy A
lub N z modyfikacjami wynikaj±cymi z przepisów dywizji 2.
- klasa 2 - samochody Fiat Cinquecento 700 i 900 grupy A.
- klasa 3 - a) samochody FSO, Polonez, £ada, Skoda i Zastava do
1600 cm3, przygotowane zgodnie z przepisami dywizji 2;
b) inne samochody do 1600 cm3 z napêdem na jedn± o¶,
grupy N, A lub dywizji 1.
- klasa 4 - samochody powy¿ej 1600 cm3 z napêdem na
jedn± o¶, dopuszczone do rajdów (grupa N lub A), wy¶cigów (gr.
H) lub zgodne z przepisami dywizji 2.
- klasa 5 - samochody powy¿ej 1600 cm3 z napêdem na
cztery ko³a, dopuszczone do rajdów (grupa N lub A), wy¶cigów
(gr. H) lub zgodne z przepisami dywizji 2.
System punktacji:
Punkty do MPRC przyznawano zawodnikom za 16 pierwszych
miejsc wed³ug systemu: 20-17-15-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Do koñcowej klasyfikacji zaliczano kierowcom 4 najlepsze wyniki.
¬ród³a:
- Motor 1995
- Sport 1995
- "Wielkie ¶ciganie 1995" - Miros³aw Rutkowski
[Strona g³ówna] [Rallycross] [MPRC 1996 >>