[Strona g³ówna] [Rallycross] [MPRC 1996 >>


Mistrzostwa Polski Rallycross 1995

6-7.04.1995 1 eliminacja MPRC S³omczyn
26-27.05.1995 2 eliminacja MPRC S³omczyn
24-25.06.1995 3 eliminacja MPRC S³omczyn
16.07.1995 4 eliminacja MPRC S³omczyn
8-9.09.1995 5 eliminacja MPRC S³omczyn
6-7.10.1995 6 eliminacja MPRC S³omczyn

Klasyfikacje Mistrzostw Polski Rallycross 1995

Klasa 5:
1. Jerzy Dyszy Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Renault Clio Williams 30 pkt.
2. Marcin Keller Automobilklub ¦l±ski Renault 11 Turbo 28 pkt.
3. Pawe³ Przybylski Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Ford Escort RS Cosworth 20 pkt.
4. Adam Magaczewski Automobilklub ¦l±ski Mazda 323; Lancia Delta 20 pkt.
5. Robert Herba Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Mitsubishi Lancer Evo 2 20 pkt.
6. Robert Gryczyñski Toyota Motor Poland - Automobilklub ¦l±ski Toyota Celica GT4 17 pkt.
7. Bohdan Ludwiczak Elf - Motoklub Olsztyn Ford Sierra Cosworth 4x4 17 pkt.
8. Zdzis³aw Ulkowski Automobilklub Morski Audi Quattro 17 pkt.
9. Miros³aw ¦wiejkowski Automobilklub Toruñski BMW M3 13 pkt.
10. Krzysztof Gêborys Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Ford Escort RS Cosworth 13 pkt.
11. Krzysztof Ho³owczyc Automobilklub Polski Toyota Celica GT4 12 pkt.
12. Cezary Zaleski Automobilklub Polski Toyota Celica GT4 10 pkt.
13. Henryk Strzelecki Automobilklub Toruñski Volkswagen Scirocco 9 pkt.
 
Klasa 3:
1. Andrzej Dziurka Automobilklub Polski Ford Fiesta XR2i 80 pkt.
2. Adam Polak Automobilklub Polski Ford Fiesta XR2i 71 pkt.
3. Piotr Granica Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Suzuki Swift GTi 60 pkt.
4. Tomasz Jask³owski Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Ford Fiesta XR2i 52 pkt.
5. Janusz Siniarski Automobilklub Polski Skoda 135 52 pkt.
6. Krzysztof Godwod Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Polonez 1600 48 pkt.
7. Bogus³aw Bach Automobilklub Dolno¶l±ski Suzuki Swift GTi 46 pkt.
8. Bogdan Jankowski Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa £ada Samara 35 pkt.
9. Henryk Strzelecki Automobilklub Toruñski Peugeot 205 GTi 27 pkt.
10. Tomasz Cichocki Elf - Motoklub Olsztyn Toyota Corolla 18 pkt.
11. Janusz Damentko Automobilklub Morski Toyota Corolla GTi 12 pkt.
12. Krzysztof Studziñski   Peugeot 205 9 pkt.
13. Andrzej Wodziñski Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Polonez 1600 9 pkt.
14. Artur Skwarzyñski Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Polonez 1600 7 pkt.
 
Klasa 2:
1. Zygmunt Stanek Automobilklub Polski Fiat Cinquecento 900 59 pkt.
2. Andrzej D±browski Automobilklub Polski Fiat Cinquecento 900 28 pkt.
3. Maciej Ptak Automobilklub Radomski Fiat Cinquecento 900 20 pkt.
4. Marek Ba³a Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Fiat Cinquecento 900 16 pkt.
5. Andrzej Sobczak   Fiat Cinquecento 900 16 pkt.
6. Dariusz Smoliñski Automobilklub ¦l±ski Fiat Cinquecento 900 12 pkt.
 
Klasa 1:
1. Antoni Skud³o Automobilklub ¦l±ski Polski Fiat 126p 80 pkt.
2. Cezary Zaleski Automobilklub Polski Polski Fiat 126p 74 pkt.
3. Grzegorz Tyras Automobilklub Czêstochowski Polski Fiat 126p 54 pkt.
4. Marek Nalewajko Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Polski Fiat 126p 50 pkt.
5. Andrzej Stachurski Automobilklub Lubelski Polski Fiat 126p 37 pkt.
6. Józef Wo¼niak Automobilklub Toruñski Polski Fiat 126p 33 pkt.
7. Jacek Iwaszkiewicz Automobilklub Sudecki Polski Fiat 126p 24 pkt.
8. Piotr Radtke Automobilklub Polski Polski Fiat 126p 24 pkt.
9. Marek Kaczmarek Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Polski Fiat 126p 14 pkt.
10. Zbigniew Czarnocki Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Polski Fiat 126p 13 pkt.
11. Tomasz Gryc Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Polski Fiat 126p 13 pkt.
12. Tomasz Oleksiak   Polski Fiat 126p 9 pkt.
13. Arkadiusz Walus Autoklub Rzemie¶lnik Warszawa Polski Fiat 126p 5 pkt.

Podzia³ samochodów na grupy wed³ug regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilo¶ci co najmniej 2500 egzemplarzy w ci±gu kolejnych 12 miesiêcy. Prawie ca³kowity zakaz przeróbek maj±cych na celu poprawienie osi±gów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilo¶ci co najmniej 2500 egzemplarzy w ci±gu kolejnych 12 miesiêcy z du¿± ilo¶ci± mo¿liwych przeróbek polepszaj±cych osi±gi pojazdu.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraci³y homologacjê.
- Dywizja 1 - Samochody grupy N przygotowane do startu w rallycrossie
- Dywizja 2 - Samochody grupy A przygotowane do startu w rallycrossie, przy czym dozwolony by³ tu znacznie wiêkszy zakres modyfikacji - m. in. stosowanie turbosprê¿arek i napêdu 4 x 4, nawet je¶li model bazowy takich rozwi±zañ nie posiada³.

Samochody startuj±ce w MPRC podzielone by³y na klasy:
- klasa 1 - samochody Polski Fiat 126p i 126 Bis grupy A lub N z modyfikacjami wynikaj±cymi z przepisów dywizji 2.
- klasa 2 - samochody Fiat Cinquecento 700 i 900 grupy A.
- klasa 3 - a) samochody FSO, Polonez, £ada, Skoda i Zastava do 1600 cm3, przygotowane zgodnie z przepisami dywizji 2; b) inne samochody do 1600 cm3 z napêdem na jedn± o¶, grupy N, A lub dywizji 1.
- klasa 4 - samochody powy¿ej 1600 cm3 z napêdem na jedn± o¶, dopuszczone do rajdów (grupa N lub A), wy¶cigów (gr. H) lub zgodne z przepisami dywizji 2.
- klasa 5 - samochody powy¿ej 1600 cm3 z napêdem na cztery ko³a, dopuszczone do rajdów (grupa N lub A), wy¶cigów (gr. H) lub zgodne z przepisami dywizji 2.

System punktacji:
Punkty do MPRC przyznawano zawodnikom za 16 pierwszych miejsc wed³ug systemu: 20-17-15-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Do koñcowej klasyfikacji zaliczano kierowcom 4 najlepsze wyniki.


¬ród³a:
- Motor 1995
- Sport 1995
- "Wielkie ¶ciganie 1995" - Miros³aw Rutkowski


[Strona g³ówna] [Rallycross] [MPRC 1996 >>