[Strona główna] [Rallycross] [MPRC 1996 >>
Pogoda: deszcz ze śniegiem, zimno.
Klasa 5 (wyścig nie zaliczony do MPRC): | |||
1. | Krzysztof Hołowczyc | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 |
2. | Marek Sadowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Toyota Celica GT4 |
3. | Marcin Keller | Automobilklub Śląski | Renault 11 Turbo |
4. | Marek Kusiak | Automobilklub Częstochowski | Ford Sierra RS Cosworth |
Wystartowało 4 zawodników. | |||
Klasa 3: | |||
1. |
Andrzej Dziurka | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
2. | Adam Polak | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
3. | Piotr Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi |
4. | Tomasz Jaskłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Fiesta XR2i |
5. | Janusz Damentko | Automobilklub Morski | Toyota Corolla GTi |
6. | Bogusław Bach | Automobilklub Dolnośląski | Suzuki Swift GTi |
7. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 135 |
8. | Andrzej Wodziński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 |
Wystartowało 8 zawodników. | |||
Klasa 1 + 2: | |||
1. |
Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p |
2. |
Włodzimierz Pawluczuk | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Cinquecento 900 |
3. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p |
4. | Zygmunt Stanek | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento 900 |
5. | Dariusz Smoliński | Automobilklub Śląski | Fiat Cinquecento 900 |
Wystartowało 5 zawodników. |
Klasa 5: | |||
1. | Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS Cosworth |
2. | Robert Gryczyński | Toyota Motor Poland - Automobilklub Śląski | Toyota Celica GT4 |
3. | Marcin Keller | Automobilklub Śląski | Renault 11 Turbo |
4. | Krzysztof Gęborys | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS Cosworth |
5. | Krzysztof Hołowczyc | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 |
Klasa 3: | |||
1. | Adam Polak | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
2. | Andrzej Dziurka | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
3. | Piotr Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi |
4. | Tomasz Jaskłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Fiesta XR2i |
5. | Krzysztof Godwod | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 |
6. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 135 |
7. | Bogusław Bach | Automobilklub Dolnośląski | Suzuki Swift GTi |
8. | Bogdan Jankowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada Samara |
9. | Henryk Strzelecki | Automobilklub Toruński | Peugeot 205 GTi |
Klasa 1 + 2: | |||
1. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p |
2. | Włodzimierz Pawluczuk | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento Trofeo |
3. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p |
4. | Andrzej Dąbrowski | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento |
5. | Zygmynt Stanek | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento |
6. | Grzegorz Tyras | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p |
Klasa 3: | |||
1. | Andrzej Dziurka | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
2. | Adam Polak | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
3. | Bogusław Bach | Automobilklub Dolnośląski | Suzuki Swift GTi |
4. | Bogdan Jankowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada Samara |
5. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 135 |
6. | Piotr Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi |
Klasa 2: | |||
1. | Maciej Ptak | Automobilklub Radomski | Fiat Cinquecento |
2. | Zygmunt Stanek | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento |
3. | Andrzej Dąbrowski | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento |
Klasa 1: | |||
1. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p |
2. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p |
3. | Marek Nalewajko | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p |
4. | Tomasz Gryc | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p |
5. | Jacek Iwaszkiewicz | Automobilklub Sudecki | Polski Fiat 126p |
6. | Józef Woźniak | Automobilklub Toruński | Polski Fiat 126p |
7. | Andrzej Stachurski | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 126p |
We wszystkich klasach wystartowało 20 zawodników. |
Pogoda: deszcz
Klasa 5 (wyścig nie zaliczony do MPRC): | |||
Trening: 1. Herba - 4:22,99; 2. Keller - 4:44,13; 3. Magaczewski - 4:56,00 | |||
Wyścig: | |||
1. | Robert Herba | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Mitsubishi Lancer Evo 2 |
2. | Marcin Keller | Automobilklub Śląski | Renault 11 Turbo |
Odpadł: | |||
Adam Magaczewski | Automobilklub Śląski | Lancia Delta | |
Klasa 3: | |||
1. | Andrzej Dziurka | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
2. | Adam Polak | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
3. | Piotr Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi |
4. | Tomasz Jaskłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Fiesta XR2i |
5. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 135 |
6. | Henryk Strzelecki | Automobilklub Toruński | Peugeot 205 GTi |
7. | Bogusław Bach | Automobilklub Dolnośląski | Suzuki Swift GTi |
8. | Krzysztof Godwod | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 |
9. | Bogdan Jankowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada Samara |
Klasa 2: | |||
1. | Włodzimierz Pawluczuk | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Cinquecento |
2. | Zygmunt Stanek | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento |
3. | Andrzej Dąbrowski | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento |
4. | Marek Bała | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Cinquecento |
Klasa 1: | |||
1. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p |
2. | Grzegorz Tyras | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p |
3. | Marek Nalewajko | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p |
4. | Andrzej Stachurski | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 126p |
5. | Jacek Iwaszkiewicz | Automobilklub Sudecki | Polski Fiat 126p |
6. | Józef Woźniak | Automobilklub Toruński | Polski Fiat 126p |
Odpadli m. in.: | |||
Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p |
Klasa 5: | |||
1. | Adam Magaczewski | Automobilklub Śląski | Mazda 323 |
2. | Zdzisław Ulkowski | Automobilklub Morski | Audi Quattro |
3. | Jerzy Dyszy | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault Clio Williams |
Klasa 3: | |||
1. | Andrzej Dziurka | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
2. | Krzysztof Godwod | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 |
3. | Piotr Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi |
Klasa 1: | |||
1. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p |
2. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p |
3. | Marek Nalewajko | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p |
Klasa 5: | |||
1. | Robert Herba | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Mitsubishi Lancer Evo 2 |
2. | Bohdan Ludwiczak | Elf - Motoklub Olsztyn | Ford Sierra Cosworth 4x4 |
3. | Jerzy Dyszy | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault Clio Williams |
4. | Mirosław Świejkowski | Automobilklub Toruński | BMW M3 |
5. | Marcin Keller | Automobilklub Śląski | Renault 11 Turbo |
6. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 |
7. | Henryk Strzelecki | Automobilklub Toruński | Volkswagen Scirocco |
8. | Zdzisław Ulkowski | Automobilklub Morski | Audi Quattro |
Klasa 3: | |||
1. | Andrzej Dziurka | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i |
2. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 135 |
3. | Piotr Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi |
4. | Bogdan Jankowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada Samara |
5. | Tomasz Cichocki | Elf - Motoklub Olsztyn | Toyota Corolla |
6. | Krzysztof Godwod | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 |
Klasa 1 + 2: | |||
1. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p |
2. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p |
3. | Grzegorz Tyras | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p |
4. | Zbigniew Czarnocki | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p |
5. | Piotr Radtke | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p |
6. | Zygmunt Stanek | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento |
Klasa 5: | ||||
1. | Jerzy Dyszy | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault Clio Williams | 30 pkt. |
2. | Marcin Keller | Automobilklub Śląski | Renault 11 Turbo | 28 pkt. |
3. | Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS Cosworth | 20 pkt. |
4. | Adam Magaczewski | Automobilklub Śląski | Mazda 323; Lancia Delta | 20 pkt. |
5. | Robert Herba | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Mitsubishi Lancer Evo 2 | 20 pkt. |
6. | Robert Gryczyński | Toyota Motor Poland - Automobilklub Śląski | Toyota Celica GT4 | 17 pkt. |
7. | Bohdan Ludwiczak | Elf - Motoklub Olsztyn | Ford Sierra Cosworth 4x4 | 17 pkt. |
8. | Zdzisław Ulkowski | Automobilklub Morski | Audi Quattro | 17 pkt. |
9. | Mirosław Świejkowski | Automobilklub Toruński | BMW M3 | 13 pkt. |
10. | Krzysztof Gęborys | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS Cosworth | 13 pkt. |
11. | Krzysztof Hołowczyc | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 | 12 pkt. |
12. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 | 10 pkt. |
13. | Henryk Strzelecki | Automobilklub Toruński | Volkswagen Scirocco | 9 pkt. |
Klasa 3: | ||||
1. | Andrzej Dziurka | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i | 80 pkt. |
2. | Adam Polak | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i | 71 pkt. |
3. | Piotr Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Suzuki Swift GTi | 60 pkt. |
4. | Tomasz Jaskłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Fiesta XR2i | 52 pkt. |
5. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 135 | 52 pkt. |
6. | Krzysztof Godwod | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 | 48 pkt. |
7. | Bogusław Bach | Automobilklub Dolnośląski | Suzuki Swift GTi | 46 pkt. |
8. | Bogdan Jankowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada Samara | 35 pkt. |
9. | Henryk Strzelecki | Automobilklub Toruński | Peugeot 205 GTi | 27 pkt. |
10. | Tomasz Cichocki | Elf - Motoklub Olsztyn | Toyota Corolla | 18 pkt. |
11. | Janusz Damentko | Automobilklub Morski | Toyota Corolla GTi | 12 pkt. |
12. | Krzysztof Studziński | Peugeot 205 | 9 pkt. | |
13. | Andrzej Wodziński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 | 9 pkt. |
14. | Artur Skwarzyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 | 7 pkt. |
Klasa 2: | ||||
1. | Zygmunt Stanek | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento 900 | 59 pkt. |
2. | Andrzej Dąbrowski | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento 900 | 28 pkt. |
3. | Maciej Ptak | Automobilklub Radomski | Fiat Cinquecento 900 | 20 pkt. |
4. | Marek Bała | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Cinquecento 900 | 16 pkt. |
5. | Andrzej Sobczak | Fiat Cinquecento 900 | 16 pkt. | |
6. | Dariusz Smoliński | Automobilklub Śląski | Fiat Cinquecento 900 | 12 pkt. |
Klasa 1: | ||||
1. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 80 pkt. |
2. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p | 74 pkt. |
3. | Grzegorz Tyras | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p | 54 pkt. |
4. | Marek Nalewajko | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 50 pkt. |
5. | Andrzej Stachurski | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 126p | 37 pkt. |
6. | Józef Woźniak | Automobilklub Toruński | Polski Fiat 126p | 33 pkt. |
7. | Jacek Iwaszkiewicz | Automobilklub Sudecki | Polski Fiat 126p | 24 pkt. |
8. | Piotr Radtke | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p | 24 pkt. |
9. | Marek Kaczmarek | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 14 pkt. |
10. | Zbigniew Czarnocki | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 13 pkt. |
11. | Tomasz Gryc | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 13 pkt. |
12. | Tomasz Oleksiak | Polski Fiat 126p | 9 pkt. | |
13. | Arkadiusz Walus | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 5 pkt. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które
utraciły homologację.
- Dywizja 1 - Samochody grupy N przygotowane do startu w
rallycrossie
- Dywizja 2 - Samochody grupy A przygotowane do startu w
rallycrossie, przy czym dozwolony był tu znacznie większy
zakres modyfikacji - m. in. stosowanie turbosprężarek i napędu
4 x 4, nawet jeśli model bazowy takich rozwiązań nie posiadał.
Samochody startujące w MPRC podzielone były na klasy:
- klasa 1 - samochody Polski Fiat 126p i 126 Bis grupy A
lub N z modyfikacjami wynikającymi z przepisów dywizji 2.
- klasa 2 - samochody Fiat Cinquecento 700 i 900 grupy A.
- klasa 3 - a) samochody FSO, Polonez, Łada, Skoda i Zastava do
1600 cm3, przygotowane zgodnie z przepisami dywizji 2;
b) inne samochody do 1600 cm3 z napędem na jedną oś,
grupy N, A lub dywizji 1.
- klasa 4 - samochody powyżej 1600 cm3 z napędem na
jedną oś, dopuszczone do rajdów (grupa N lub A), wyścigów (gr.
H) lub zgodne z przepisami dywizji 2.
- klasa 5 - samochody powyżej 1600 cm3 z napędem na
cztery koła, dopuszczone do rajdów (grupa N lub A), wyścigów
(gr. H) lub zgodne z przepisami dywizji 2.
System punktacji:
Punkty do MPRC przyznawano zawodnikom za 16 pierwszych
miejsc według systemu: 20-17-15-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Do końcowej klasyfikacji zaliczano kierowcom 4 najlepsze wyniki.
Źródła:
- Sport 1995
- Motor 1995
- "Wielkie ściganie 1995" - Mirosław Rutkowski
[Strona główna] [Rallycross] [MPRC 1996 >>