<< MPRC 1995] [Strona g³ówna] [Rallycross] [MPRC 1997 >>
4.05.1996 | 1 eliminacja MPRC | S³omczyn |
5.05.1996 | 2 eliminacja MPRC | S³omczyn |
22.06.1996 | 3 eliminacja MPRC | S³omczyn |
23.06.1996 | 4 eliminacja MPRC | S³omczyn |
27.07.1996 | 5 eliminacja MPRC | S³omczyn |
28.07.1996 | 6 eliminacja MPRC | S³omczyn |
24-25.08.1996 | 7 eliminacja MPRC | S³omczyn |
12.10.1996 | 8 eliminacja MPRC | S³omczyn |
13.10.1996 | 9 eliminacja MPRC | S³omczyn |
Klasa 4: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||
1. | Leszek Kuzaj | Automobilklub Krakowski | Mitsubishi Lancer Evo III / Galant VR-4 | 17 | 20 | (13) | 20 | (10) | 20 | (11) | 17 | 17 | 111 | |
2. | Adam Polak | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 | 17 | 20 | 17 | 17 | (17) | 20 | 20 | 111 | |||
3. | Bohdan Ludwiczak | Elf - Motoklub Olsztyn | Ford Escort RS Cosworth / Sierra Cosworth 4x4 | 20 | 15 | 15 | 17 | 20 | (10) | 20 | (10) | 107 | ||
4. | Andrzej Kalitowicz | Motoklub Olsztyn | Toyota Celica 4WD | (11) | (10) | 12 | 13 | (12) | 13 | 13 | 15 | 15 | 81 | |
5. | Henryk Strzelecki | INKS | Volkswagen Scirocco | 12 | (12) | 15 | 13 | (12) | 15 | 13 | 13 | 81 | ||
6. | Adam Szyma | Automobilklub ¦l±ski | Renault 5 Turbo; Nissan Sunny GTi-R | 10 | 11 | 17 | 12 | 10 | 60 | |||||
7. | Rafa³ Mus | Automobilklub Krakowski | Mitsubishi Galant VR-4 | 15 | 15 | 15 | 45 | |||||||
8. | Jan Kocemba | Automobilklub ¦l±ski | Polonez 1800 | 11 | 11 | 12 | 11 | 45 | ||||||
9. | Zdzis³aw Ulkowski | Automobilklub Morski | Audi Quattro S2 | 13 | 13 | 26 | ||||||||
10. | Stanis³aw Ambroszkiewicz | Automobilklub Toruñski | Mazda 323 Turbo | 12 | 12 | 24 | ||||||||
Klasa 3: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||
1. | Robert Polak | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i | 20 | (17) | 20 | (17) | (11) | 20 | 20 | 20 | 20 | 120 | |
2. | Krzysztof Szeszko | Elf - Motoklub Olsztyn | Toyota Corolla GTi | 15 | 13 | (11) | (13) | 20 | (11) | 17 | 15 | 15 | 95 | |
3. | Krzysztof Godwod | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polonez 1600 | 17 | (11) | 17 | 15 | 17 | 12 | 13 | (11) | 91 | ||
4. | Piotr Granica | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Suzuki Swift GTi 16V | 11 | 15 | 15 | 20 | 17 | (7) | (10) | 11 | 89 | ||
4. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 136; Skoda Felicia Kit Car | (10) | 20 | 12 | (11) | (10) | 13 | 15 | 12 | 17 | 89 | |
6. | Tomasz Cichocki | OKM Olsztyn | Toyota Corolla GTi | 13 | 12 | (8) | 15 | 12 | 15 | 13 | (12) | 80 | ||
6. | Adam Borowski | OKM Olsztyn | Toyota Corolla GTi | 12 | (8) | 13 | 12 | 13 | (8) | (11) | 17 | 13 | 80 | |
8. | Andrzej Grigorjew | Automobilklub Polski | Polski Fiat 125p | (6) | (7) | 10 | 10 | 8 | 9 | (8) | 10 | 10 | 57 | |
9. | Zygmunt Stanek | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento 900 Turbo | 5 | 9 | 9 | 7 | 30 | ||||||
10. | W³odzimierz Pawluczuk | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Fiat Cinquecento Abarth | 8 | 9 | 10 | 27 | |||||||
Klasa 1 (+ 1A): | ||||||||||||||
1 |
1A |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||
1. | Antoni Skud³o | Automobilklub ¦l±ski | Polski Fiat 126p | 20 | 20 | (12) | (13) | 20 | 20 | (11) | 17 | 20 | 117 | |
2. | Piotr Radtke | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p | (13) | (15) | 20 | 17 | 17 | 17 | 20 | 20 | (17) | 111 | |
3. | 1. | Tomasz Oleksiak | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | (11) | (7) | 15 | (12) | 13 | 13 | 15 | 15 | 15 | 86 |
4. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p | 12 | 17 | 20 | 7 | 11 | 17 | 84 | ||||
5. | 2. | Zbigniew Czarnocki | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 17 | 13 | 10 | (10) | 11 | (5) | 12 | 11 | (7) | 74 |
6. | 3. | Marek Nalewajko | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 15 | 12 | (8) | (8) | 12 | 12 | 10 | 12 | (10) | 73 |
7. | Jacek Chojnacki | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 11 | 15 | 15 | 15 | 13 | 69 | |||||
8. | 4. | Grzegorz Carzasty | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p | 6 | 9 | 6 | 9 | (6) | 9 | 13 | (5) | 52 | |
9. | Krzysztof Stankiewicz | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 10 | 17 | 11 | 5 | 9 | 52 | |||||
10. | Marek Kaczmarek | COID - A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 8 | 6 | 13 | 7 | (3) | 7 | (1) | 7 | (4) | 48 | |
Pogrubion± czcionk± wyró¿niono
zawodników, którym przyznano tytu³y Mistrzów i
Wicemistrzów Polski. Tomasz Oleksiak zdoby³ tytu³ II Wicemistrza w kl. 1 i Mistrza w podklasie 1A. |
||||||||||||||
Wy¶cigi handicapowe (Nagroda Firmy Dominet): | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||
1. | Robert Polak | Automobilklub Polski | Ford Fiesta XR2i | 11 | 6 | 14 | 11 | 14 | 13 | 14 | 11 | 94 | ||
2. | Antoni Skud³o | Automobilklub ¦l±ski | Polski Fiat 126p | 14 | 13 | 14 | 13 | 12 | 14 | 80 | ||||
3. | Adam Polak | Automobilklub Polski | Toyota Celica GT4 | 14 | 12 | 12 | 10 | 13 | 13 | 74 | ||||
4. | Bohdan Ludwiczak | Elf - Motoklub Olsztyn | Ford Escort RS Cosworth / Sierra Cosworth 4x4 | 13 | 10 | 11 | 9 | 13 | 12 | 68 | ||||
5. | Piotr Granica | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Suzuki Swift GTi 16V | 7 | 13 | 12 | 12 | 44 | ||||||
6. | Tomasz Oleksiak | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 13 | 11 | 8 | 9 | 41 | ||||||
7. | Janusz Siniarski | Automobilklub Polski | Skoda 136; Skoda Felicia Kit Car | 12 | 11 | 10 | 33 | |||||||
8. | Cezary Zaleski | Automobilklub Polski | Polski Fiat 126p | 9 | 14 | 9 | 32 | |||||||
9. | Krzysztof Godwod | A. Rzemie¶lnik Warszawa | Polonez 1600 | 12 | 10 | 8 | 30 | |||||||
10. | Leszek Kuzaj | Automobilklub Krakowski | Mitsubishi Lancer Evo III / Galant VR-4 | 10 | 11 | 21 |
Podzia³ samochodów na grupy wed³ug regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilo¶ci co najmniej 2500 egzemplarzy w ci±gu kolejnych 12
miesiêcy. Prawie ca³kowity zakaz przeróbek maj±cych na celu
poprawienie osi±gów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilo¶ci co
najmniej 2500 egzemplarzy w ci±gu kolejnych 12 miesiêcy z
du¿± ilo¶ci± mo¿liwych przeróbek polepszaj±cych osi±gi
pojazdu.
- Dywizja 1 - Samochody grupy N przygotowane do startu w
rallycrossie
- Dywizja 2 - Samochody grupy A przygotowane do startu w
rallycrossie, przy czym dozwolony by³ tu znacznie wiêkszy
zakres modyfikacji - m. in. stosowanie turbosprê¿arek i napêdu
4 x 4, nawet je¶li model bazowy takich rozwi±zañ nie posiada³.
Samochody startuj±ce w MPRC podzielone by³y na klasy:
- klasa 1 - samochody Polski Fiat 126p grupy A (podklasa
1A) i dywizji 2.
- klasa 2 - samochody Fiat Cinquecento 700 i 900 grupy A.
- klasa 3 - samochody do 1600 cm3 dywizji 2.
- klasa 4 - samochody z napêdem 4 x 4 dywizji 2, oraz samochody
jednonapêdowe z silnikami o pojemno¶ci wiêkszej ni¿
dopuszczalna w klasie 3.
Wszystkie wy¶cigi MPRC rozgrywano na dystansie 6 okr±¿eñ.
Wy¶cigi handicapowe odbywa³y siê na zakoñczenie ka¿dej z eliminacji i startowali w nich zawodnicy, którzy w swoich klasach zajêli jedno z trzech czo³owych miejsc, oraz zwyciêzcy podklasy 1A.
System punktacji:
Punkty do MPRC przyznawano zawodnikom za 16 pierwszych
miejsc wed³ug systemu: 20-17-15-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Do koñcowej klasyfikacji zaliczano kierowcom 6 najlepszych
wyników.
W wy¶cigach handicapowych przyznawano punkty za 14 pierwszych
miejsc wed³ug systemu: 14-13-12-11-10 itd. Do koñcowej
punktacji zaliczano wszystkie wyniki.
¬ród³a:
- Materia³y: Kaczmarek
- Sport 1996
- "Wielkie ¶ciganie 1996" - Miros³aw Rutkowski
<< MPRC 1995] [Strona g³ówna] [Rallycross] [MPRC 1997 >>