<< MPRC 1999] [Strona główna] [Rallycross] [MPRC 2001 >>


Mistrzostwa Polski Rallycross 2000

1-3.05.2000 1 eliminacja MPRC Słomczyn
10-11.05.2000 2 eliminacja MPRC Toruń
10-11.06.2000 3 eliminacja MPRC Słomczyn
15-16.07.2000 4 eliminacja MPRC Toruń
29-30.07.2000 5 eliminacja MPRC Słomczyn
19-20.08.2000 6 eliminacja MPRC Słomczyn
14-15.10.2000 7 eliminacja MPRC Toruń

Klasyfikacje Mistrzostw Polski Rallycross 2000

Klasa 1: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Piotr Radtke   Polski Fiat 126p 20 20 20 20 (11) (11) 17 97
2. Marcin Ślusarczyk Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p (8) (10) 12 15 17 20 20 84
3. Tomasz Skinder   Polski Fiat 126p 15 (13) (10) 17 20 15 15 82
4. Roman Panek   Polski Fiat 126p (12) 17 15 13 13 13 (11) 71
5. Piotr Koc   Polski Fiat 126p 10 15 17 (6) 15 (1) 8 65
6. Dominik Brymora   Polski Fiat 126p 17 11 11     17 6 62
7. Tomasz Sokulski   Polski Fiat 126p 11 12 13 7   (2) 7 50
8. Arkadiusz Leszek   Polski Fiat 126p (4) 7 8 8 12 (5) 12 47
9. Tomasz Bartoś   Polski Fiat 126p 5 (3)   11 9 12 9 46
10. Michał Litwiński   Polski Fiat 126p 7   6 12 8 (6) 10 43
11. Emilian Radziejewicz   Polski Fiat 126p   5 2   7 10 13 37
12. Krzysztof Jankowski   Polski Fiat 126p   6 7 9 6 7 (4) 35
13. Michał Piotrowski   Polski Fiat 126p 6 8 5 5 (5) 9   33
14. Mirosław Wronka   Polski Fiat 126p 3     10 10 4 5 32
15. Remigiusz Woja   Polski Fiat 126p 13   9     3 2 27
16. Arkadiusz Młotek   Polski Fiat 126p 9 9           18
17. Rafał Winiarski   Polski Fiat 126p     4     8 3 15
18. Marek Nalewajko   Polski Fiat 126p   4     4     8
19. Jarosław Karczmarzyk   Polski Fiat 126p 1     4 3     8
20. Bogusław Kurtyka   Polski Fiat 126p   2 1 2 2     7
21. Bartłomiej Lewandowski   Polski Fiat 126p   1 3         4
22. Łukasz Złotnicki   Polski Fiat 126p       3     1 4
23. Lucjan Kulpiński   Polski Fiat 126p 2             2
24. Maciej Grabowski   Polski Fiat 126p       1       1
25. Marcin Bruś   Polski Fiat 126p         1     1
 
Klasa 2: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Antoni Skudło   Nissan Micra 10 10   10 10 10   50
2. Jacek Chojnacki   Fiat Cinquecento 8,5 8,5 10 7,5 8,5 (7,5)   43
3. Tomasz Nowak   Fiat Cinquecento (6,5) 7,5 8,5 8,5 (6) 8,5 8,5 41,5
4. Grzegorz Carzasty   Fiat Cinquecento 7,5   7,5   7,5 6 10 38,5
5. Wojciech Białowąs Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 5,5 6,5 6,5 6,5 5,5 (4,5)   30,5
6. Michał Guranowski   Volkswagen Polo (3,5)   5 5,5 6,5 6,5 5,5 29
7. Michał Syroka Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 4,5 4,5 4,5 6 5     24,5
8. Miłosz Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 4   6   4,5 5,5   20
9. Jean Kruczyński   Fiat Cinquecento       3,5   5 7,5 16
10. Paweł Melwiński   Polski Fiat 126p   5,5 4 4       13,5
11. Piotr Furchert   Citroen AX   6   4,5       10,5
12. Józef Rutkowski   Fiat Cinquecento   5 5,5         10,5
13. Jakub Królak   Fiat Cinquecento       5   4   9
14. Włodzimierz Pawluczuk   Fiat Cinquecento             6,5 6,5
15. Marek Andrysz   Fiat Cinquecento 6             6
16. Artur Ryziński   Fiat Cinquecento             6 6
17. Tomasz Carzasty   Fiat Cinquecento 5             5
18. Bartosz Gruszczyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento   4           4
 
Klasa A-1100: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Wojciech Białowąs Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 10 10 10 10 10 (8,5)   50
2. Michał Syroka Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 8,5 8,5 7,5 8,5 8,5     41,5
3. Miłosz Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 7,5   8,5   7,5 10   33,5
4. Jakub Królak   Fiat Cinquecento       7,5   7,5   15
5. Artur Ryziński   Fiat Cinquecento             10 10
6. Bartosz Gruszczyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento   7,5           7,5
 
Klasa 3: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Marcin Laskowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Peugeot 106 20 10 10 (7,5) 10 10 (10) 60
2. Piotr Tyszkiewicz   Skoda Felicia 15 (6,5) 8,5 10 (5,5) 8,5 7,5 49,5
3. Janusz Siniarski   Skoda Felicia 13 (3) (6,5) 8,5 8,5 7,5 8,5 46
4. Robert Polak   Toyota Starlet 17 7,5 7,5   6,5 6,5 (6,5) 45
5. Bogusław Bach   Volkswagen Golf 12 4,5 6 6 (4)   5 33,5
6. Michał Kunicki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift 9 5,5 4,5 4,5 7,5 (4,5) (4) 31
7. Andrzej Grigorjew   Volkswagen Golf 7 5 (4) 6,5 (5) 6 6 30,5
8. Adam Kornacki   Peugeot 205 11 6 3 5,5 (2)   4,5 30
9. Janusz Strześniewski   Skoda Felicia 5 (2,5)   4 3,5 5 3,5 21
10. Piotr Kanecki   Toyota Corolla   4 3,5   6   5,5 19
11. Bogdan Skutkiewicz Automobilklub Orski Opel Kadett 4 8,5 5         17,5
12. Artur Luterek   Toyota Corolla 8   2,5 3,5 2,5     16,5
13. Arkadiusz Młotek   Łada Samara     5,5 5 4,5     15
14. Adam Trzonkowski   Peugeot 205 6     3   5,5   14,5
15. Paweł Wieczorek   Suzuki Swift 3   2   3 4   12
16. Wiesław Białka   Ford Fiesta 10             10
17. Janusz Damentko Automobilklub Orski Volkswagen Scirocco 2 3,5           5,5
18. Artur Ryziński   Fiat Cinquecento           3,5   3,5
 
Klasa 4: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Adam Polak   Toyota Celica (7,5) 10 10 10 10 (8,5) 10 50
2. Jacek Ptaszek   Toyota Celica 8,5 8,5 (6,5) 8,5 8,5 (7,5) 8,5 42,5
3. Mariusz Stec Automobilklub Lubelski Mitsubishi Galant (6,5) 7,5 7,5 7,5 7,5 10 (7,5) 40
4. Andrzej Kalitowicz   Mitsubishi Lancer 6 6,5 8,5 5,5 (5,5) (5,5) 6,5 33
5. Bartosz Duda   Lancia Delta   6 (5,5) 6,5 6,5 6,5 6 31,5
6. Łukasz Zoll Autoklub Rzemieślnik Warszawa Seat Ibiza 5 5 4,5 6 6     26,5
7. Grzegorz Baran Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault Clio; Łada 110 5,5 4,5 5 5 5     25
8. Andrzej Kleina   Lancia Delta   5,5   3,5     5,5 14,5
9. Krzysztof Ruciński   Suzuki Swift     4 4 4,5     12,5
10. Bohdan Ludwiczak   Ford Escort RS Cosworth 10             10
11. Hubert Massalski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift 4,5 4           8,5
12. Jacek Lesiak   Nissan Sunny     6         6
13. Grzegorz Kalinecki   Lancia Delta           6   6
14. Marian Genstwa   Ford Sierra       4,5       4,5
 
Klasa N-2000: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Łukasz Zoll Autoklub Rzemieślnik Warszawa Seat Ibiza 8,5 10 8,5 10 10   (8,5) 47
2. Grzegorz Baran Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault Clio; Łada 110 10 8,5 10 8,5 8,5   (6) 45,5
3. Krzysztof Ruciński   Suzuki Swift     7,5 7,5 7,5     22,5
4. Hubert Massalski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift 7,5 7,5         7,5 22,5
5. Tomasz Oleksiak   Peugeot 106             10 10
6. Jacek Stawiński   Suzuki Swift             6,5 6,5
 
Klasa N-1400: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Piotr Granica   Suzuki Swift 8,5 10 10 (6,5) 10 10   48,5
2. Tomasz Oleksiak Rallycross Team Słomczyn Peugeot 106 10 (4,5) 8,5 10 5 8,5   42
3. Jerzy Poznański   Peugeot 106 (5,5) 6,5 7,5 8,5 (5,5) 6,5 6,5 35,5
4. Marcin Sienkiewicz   Peugeot 106 6 7,5 6,5 (5,5) 7,5 7,5 (6) 35
5. Adam Kiełkiewicz   Suzuki Swift   6 (5) 6 8,5 5,5 8,5 34,5
6. Marcin Szewczyk   Suzuki Swift 6,5 8,5 (4,5)   6,5 6 5,5 33
7. Jakub Iwanek Rallycross Team Słomczyn Peugeot 106 7,5 5 6 5   (4,5) 7,5 31
8. Krystian Onyśko   Peugeot 106 5 5,5 5,5 7,5 6 (5)   29,5
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

Eliminacje: 1 - Słomczyn, 2 - Toruń, 3 - Słomczyn, 4 - Toruń, 5 - Słomczyn, 6 - Słomczyn, 7 - Toruń


Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Dywizja 1 - Samochody grupy A przygotowane do startu w rallycrossie, przy czym dozwolony był tu znacznie większy zakres modyfikacji.
- Dywizja 2 - Samochody grupy N przygotowane do startu w rallycrossie.
- 1400 Cup - Samochody jednonapędowe grupy N o pojemności silnika do 1400 cm3 przygotowane do startu w rallycrossie.

Samochody startujące w MPRC podzielone były na klasy:
- klasa 1 - samochody Polski Fiat 126p 650 grupy A.
- klasa 2 - samochody jednonapędowe do 1000 cm3 oraz Polski Fiat 126p i 126 Bis grupy H.
- klasa 3 - samochody jednonapędowe do 1600 cm3 grupy H.
- klasa 4 - samochody powyżej 1600 cm3 grupy H.
- klasa N-1400 - samochody kategorii 1400 Cup
- klasa N-2000 - samochody dywizji 2 do 2000 cm3
- klasa A-1100 - samochody do 1100 cm3 przygotowane według rajdowego regulaminu grupy A

System punktacji:
Punkty do MPRC przyznawano zawodnikom za 16 pierwszych miejsc według systemu: 20-17-15-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Zawodnikom zaliczano 5 najlepszych wyników. W przypadku startu mniej niż 15 zawodników przyznawano połowę punktów


Źródła:
- Auto Sport 2000
- Motor 2000
- "Wielkie Ściganie 2000" - Mirosław Rutkowski


<< MPRC 1999] [Strona główna] [Rallycross] [MPRC 2001 >>