[Strona główna] [Rajdy]

<< Rajd Polski 1975 - ERC]
<< Rajd Polski 1975 - RSMP]

[Rajd Polski 1976 - PPiP]
NEWS

[Rajd Polski 1977 >>
[Rajd Polski 1976 - lista startowa]
NEWS

9-11.07.1976 - 36. Rajd Polski - 26 eliminacja ERC wsp. 4 + 12 el. M. Hiszpanii wsp. 9

Baza rajdu: Wrocław
Dystans: 1589 km
Próby sportowe:
- I etap (9.07): OS 1: Oleszna - Księgnice Małe (6,0 km), OS 2: Sobótka - Tąpadła (10,0), OS 3: Jodłownik - Wolibórz (9,0) (odwołany), OS 4: Sokolec - Kamionki (10,0), OS 5: Rościszów - Potoczek - Glinno (6,1), OS 6: Biały Kamień - Boguszów (8,0), OS 7: Wojków - Stróżnica (5,2), OS 8: Domanów - Gostków (4,0), OS 9: Chwaliszów - Świebodzice (6,0) (odwołany), OS 10: Modliszów - Złoty Las (5,0), OS 11: Jodłownik - Wolibórz (9,0), OS 12: Złoty Stok - Lądek Zdrój (17,0), OS 13: Sienna - Idzików (8,0), OS 14: Nowa Bystrzyca - Spalona - Poniatów - Mostowice (26,4), OS 15: Lasówka - Młoty - Sokołówka (15,3)
- I etap (10.07): OS 16: Karłow - Batorów - Wolany (12,0), OS 17: Kozia Hala - Zieleniec - Duszniki Zdrój (17,0), OS 18: Idzików - Sienna (8,0), OS 19: Lądek Zdrój - Złoty Stok (17,0), OS 20: Jodłownik - Wolibórz (9,0), OS 21: Sokolec - Kamionki (9,5), OS 22: Roścziszów - Walim (8,0), OS 23: Złoty Las - Modliszów (5,0), OS 24: Boguszów - Biały Kamień (8,0), OS 25: Gostków - Domanów (4,0), OS 26: Wojtków - Stróżnica (5,0), OS 27: Tąpadła - Sobótka (10,0)
- II etap (10.07): OS 28: Sobótka - Tąpadła (10,0), OS 29: Rościszów - Walim (8,0), OS 30: Sokolec - Kamionki (10,0), OS 31: Jodłownik - Wolibórz (9,0), OS 32: Wolanów - Batorów - Karłów (12,0), OS 33: Kozia Hala - Zieleniec - Duszniki Zdrój (17,0)
- II etap (11.07): OS 34: Złoty Stok - Lądek Zdrój (17,0) (odwołany), OS 35: Sienna - Idzików (8,0), SW: Spalona - Mostowice - Poniatów (2 x 24 km = 48 km), OS 36: Lasówka - Młoty - Sokołówka (7,0), OS 37: Wolibórz - Jodłownik (8,5), OS 38: Rościszów - Walim (9,0), OS 39: Boguszów - Biały Kamień (8,0), OS 40: Złoty Las - Modliszów (5,0), OS 41: Tąpadła - Sobótka (7,5)
Nawierzchnia: asfalt + szuter
Pogoda: I etap - częściowo mokry, II etap - suchy
--------------------------
OS - odcinek specjalny
SW - próba szybkości płaskiej

Klasyfikacja generalna:

1.   Andrzej Jaroszewicz
Ryszard Żyszkowski
PL
PL
Automobilklub Warszawski Lancia Stratos HF gr. IV kl. 9-13 15718,4 pkt.
(4:21:58,4)
2. (1.*) Antonio Zanini
Juan Jose Petisco
E
E
  Seat 1430 / 1800 gr. IV kl. 9-13 15821,4 pkt.
(4:23:41,4)
3.   Krzysztof Komornicki
Janusz Wojtyna
PL
PL
OBR FSO Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo gr. IV kl. 8 17228,0 pkt.
(4:47:08,0)
4.   Kastytis Girdauskas
Arvydas Girdauskas
SU
SU
  Łada 1600 gr. II kl. 8 17300,1 pkt.
(4:48:20,1)
5.   Morten Spiro
Jan Glad
DK
DK
  Opel Kadett GT / E gr. I kl. 9-13 18025,6 pkt.
(5:00:25,6)
6.   Marian Bień
Janina Jedynakowa
PL
PL
OBR FSO - Automobilklub Stomil Dębica
Automobilklub Warszawski
Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo gr. IV kl. 8 18075,7 pkt.
(5:01:15,7)
7.   Leo Pavlik
Oldrich Gottfried
CS
CS
Skoda Skoda 130 RS gr. II kl. 7 18085,7 pkt.
(5:01:25,7)
8.   Andrzej Niewiadomski
Włodzimierz Dominowski
PL
PL
Automobilklub Warszawski BMW 2002 Tii gr. II kl. 9-13 18127,0 pkt.
(5:02:07,0)
9.   Tomasz Ciecierzyński
Stanisław Brzozowski
PL
PL
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo gr. IV kl. 8 18264,0 pkt.
(5:04:24,0)
10.   Jiri Sedivy
Jiri Janecek
CS
CS
Skoda Skoda 120 S gr. II kl. 7 18468,7 pkt.
(5:07:48,7)
11.   Jorgen Bindner
Poul Andreasen
DK
DK
  Opel Manta 1900 gr. II kl. 9-13 18741,7 pkt.
(5:12:21,7)
12.   Józef Ważny
Tomasz Wróbel
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn
Automobilklub Morski
Polski Fiat 125p 1500 gr. IV kl. 8 18953,1 pkt.
(5:15:53,1)
13.   Gerhard Gottlieb
Roland Wiemann
D
D
  BMW 2002 Tii gr. I kl. 9-13 19130,1 pkt.
(5:18:50,1)
14.   Paul Daniel Weinreich
Holger J. Moller-Nielsen
DK
DK
  Opel Kadett GT / E gr. I kl. 9-13 19149,5 pkt.
(5:19:09,5)
15.   Włodzimierz Groblewski
Januariusz Czerwoniec
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 8 19343,9 pkt.
(5:22:23,9)
16.   Jaroslav Mahr
Frantisek Mahr
CS
CS
Skoda Skoda 120 S gr. II kl. 7 19368,6 pkt.
(5:22:48,6)
17.   Horst Hohlheimer
Michael Neubauer
D
D
  Fiat 128 Sport Coupe gr. II kl. 7 19505,4 pkt.
(5:25:05,4)
18.   Brent Wesstrom
Kurt Bulilsson
S
S
  Toyota Celica GT gr. I kl. 8 19550,9 pkt.
(5:25:50,9)
19.   Carl Marius Syberg
Niels Syberg
DK
DK
  Opel Kadett GT / E gr. I kl. 9-13 19788,6 pkt.
(5:29:48,6)
20.   Wolfgang Krugel
Dieter Krugel
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. II kl. 1-6 19989,8 pkt.
(5:33:09,8)
21.   Volker Beyer
Karl-Heinz Weigel
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. II kl. 1-6 20076,2 pkt.
(5:34:36,2)
22.   Henning Christensen
Peer Glad
DK
DK
  Honda Civic gr. I kl. 7 20127,9 pkt.
(5:35:27,9)
23.   Niels-Eric Pedersen
Ole Jensen
DK
DK
  Opel Ascona 1.6 SR gr. II kl. 8 21011,9 pkt.
(5:50:11,9)
24.   Zbigniew Zapędowski
Roman Zapedowski
PL
PL
Automobilklub Łódzki BMW 2002 Tii gr. I kl. 9-13 21375,6 pkt.
(5:56:15,6)
25.   Jean-Claude Toussaint
Roland Spitz
F
F
  Opel Kadett GT / E gr. II kl. 9-13 21710,6 pkt.
(6:01:50,6)
26.   Christian Meischner
Sieghard Weissflog
DDR
DDR
  Trabant 601 gr. I kl. 1-2 22124,2 pkt.
(6:08:44,2)
27.   Tadeusz Kudłaty
Zdzisław Nowak
PL
PL
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 8 22323,7 pkt.
(6:12:03,7)
28.   Jens Erik Norgaard Esbensen
Hans Peter Jensen
DK
DK
  Mazda 616 gr. I kl. 8 22736,6 pkt.
(6:18:56,6)
29.   Hilde Schmidt
Jens Schmidt
D
D
  BMW 2002 Alpina gr. II kl. 9-13 22962,1 pkt.
(6:22:42,1)
30.   Michel Colin
Andre Kempf
F
F
  Opel Ascona gr. II kl. 9-13 23147,1 pkt.
(6:25:47,1)
31.   Bernard Dulcy
Jean-Francois Bagarry
F
F
  Porsche 911 Carrera gr. III kl. 9-13 24010,5 pkt.
(6:40:10,5)
32.   Piet Eine
Henk van Tunen
NL
NL
  Volvo 142 gr. IV kl. 9-13 24363,0 pkt.
(6:46:03,0)
33.   Heinz Galle
Wolfgang Kiessling
DDR
DDR
  Trabant 601 gr. I kl. 1-2 24793,3 pkt.
(6:53:13,3)
34.   Marek Ryndak
Boguslaw Płoch
PL
PL
Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 126p gr. I kl. 1-2 26686,4 pkt.
(7:24:46,4)

* - miejsca w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Hiszpanii.

Odpadli:

OS 40 Jerzy Dobrzański
Antoni Ryniak
PL
PL
Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 125p 1600 gr. II kl. 8  
OS 30 Jerzy Kobyliński
Andrzej Wodziński
PL
PL
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 8  
OS 29 Stasys Brundza
Viljas Rozukas
SU
SU
  Łada 1600 gr. II kl. 8 (alternator)
OS 28 Andrzej Radecki
Kazimierz Roćko
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8  
meta
I etapu
Marin Velev
Nacho Matov
BG
BG
SBA Renault 12 Gordini gr. IV kl. 8 (tylko
I etap)
meta
I etapu
Vladimir Iliev
Nikolay Manolov
BG
BG
SBA Renault 12 Gordini gr. IV kl. 8 (tylko
I etap)
meta
I etapu
Radoslav Petkov
Kostadin Gurlev
BG
BG
SBA Łada 2103 gr. II kl. 7 (tylko
I etap)
po
OS 27
Ilia Chubrikov
Pentzo Tserovski
BG
BG
SBA Renault 17 Gordini gr. IV kl. 9-13 (dyferencjał)
OS 27 Janusz Książkiewicz
Włodzimierz Kaszuba
PL
PL
OBR FSO - OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1600 gr. IV kl. 8  
OS 22 Bo "Ploppen" Pettersson
Ulf Ottosson
S
S
  Saab Monte Carlo 850 gr. II kl. 1-6  
OS 20 Maciej Stawowiak
Jacek Różański
PL
PL
Automobilklub Warszawski Fiat 124 Abarth Rallye gr. IV kl. 9-13 (przewód
olejowy)
OS 20 Nikolay Elizarov
Viktor Moskovskikh
SU
SU
  Łada 1600 gr. II kl. 8  
OS 19 Waldemar Sidorenco
Jens Jakob Dynesen
DK
DK
  Toyota Carina gr. II kl. 9-13  
OS 19 Vlastimil Havel
Miroslav Wohanka
CS
CS
Skoda Skoda 120 S gr. II kl. 7  
OS 19 Richard Grevev
Endri Stcev
BG
BG
  Łada 2103 gr. II kl. 7  
OS 18 Marian Bublewicz
Stefan Osika
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8  
OS 18 Wolfgang Schneider
Wilfried Hobusch
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. II kl. 1-6  
OS 16 Horst Niebergall
Bernd Fromman
DDR
DDR
  Wartburg 353 W gr. II kl. 1-6  
OS 16 Ryszard Nowak
Michał Chroniowski
PL
PL
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1300 gr. I kl. 7  
OS 14 Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn Renault 17 Gordini gr. IV kl. 9-13 (zawieszenie)
OS 14 Salvador Canellas Gual
Daniel Ferrater
E
E
  Seat 1430 / 1800 gr. IV kl. 9-13 (hamulce)
OS 14 Adam Masłowiec
Andrzej Białowąs
PL
PL
Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 8  
OS 14 Gyorgy Donaczi
Sandor Petkó
H
H
  Łada 2101 gr. I kl. 7  
OS 13 Jerzy Landsberg
Marek Muszyński
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 TS gr. II kl. 7  
OS 12 Kaj Hjort Simonsen
Max Heidemann
DK
DK
  Volvo 142 gr. II kl. 9-13  
OS 12 Hristian Warwa
Walter Knar
A
A
  BMW 2002 gr. IV kl. 9-13  
OS 12 Karoly Leitold
Gyula Dudas
H
H
  Łada 2101 gr. I kl. 7  
OS 11 Thomas Dartsch
Wolfgang Kristowski
WB
WB
  BMW 2002 gr. II kl. 9-13  
OS 10 Karl-Heinz Wellmann
Udo Aulbert
D
D
  BMW 2002 gr. I kl. 9-13  
OS 8 Attila Ferjancz
Ferenc Iriczfalvi
H
H
  Renault 17 Gordini gr. IV kl. 8 (wał
napędowy)
OS 7 Yakov Agishev
Mikhail Titov
SU
SU
  Moskwicz 412 gr. II kl. 8  
OS 6 Anatoliy Kozyrchikov
Galina Kozyrchikova
SU
SU
  Łada 1600 gr. II kl. 8  
OS 6 Vaclav Blahna
Lubislav Hlavka
CS
CS
Skoda Skoda 120 S gr. II kl. 7 (skrzynia
biegów)
OS 6 Erwin Hartwich
Winfried Heitzmann
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. II kl. 1-6  
OS 6 Hans Britth
Magnus Olsson
S
S
  Ford Escort RS 2000 gr. I kl. 9-13  
OS 6 Ewald Pauli
Henryk Krakowczyk
D
PL
  BMW 2002 gr. I kl. 9-13  
OS 6 Andrzej Kaczmarek
Andrzej Woźniak
PL
PL
Automobilklub Wielkopolski Zastava 1100 gr. I kl. 5-6  
OS 5 Manfred Hartung
Fritz Koldewei
D
D
  Porsche Carrera gr. III kl. 9-13  
OS 2 Andrey Shishkov
Nikolay Gubachev
SU
SU
  Moskwicz 412 gr. II kl. 8  
OS 2 Rezso Kovacs
Csaba Bojtay
H
H
  Łada 2101 gr. II kl. 8  

Wystartowały 74 załogi, ukończyły rajd 34.

 
Klsyfikacja zespołów narodowych:

1.

Czechosłowacja (Pavlik, Sedivy, Mahr)

55923,0

 
Klsyfikacja zespołów klubowych:

1.

Automobilklub Warszawski (Jaroszewicz, Bień, Ciecierzyński)

52058,1

 
Klsyfikacja zespołów fabrycznych:

1.

FSO (Komornicki, Bień, Ciecierzyński)

53567,7

2.

Skoda (Pavlik, Sedivy, Mahr)

55923,0

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3


Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały:
Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Kaczmarek (kwa-kwa), Mirek:)


[Strona główna] [Rajdy]

<< Rajd Polski 1975 - ERC]
<< Rajd Polski 1975 - RSMP]

[Rajd Polski 1976 - PPiP]
NEWS

[Rajd Polski 1977 >>
[Rajd Polski 1976 - lista startowa]
NEWS