[Strona główna] [Rajdy]

<< Rajd Polski 1977 - ERC]
<< Rajd Polski 1977 - PPiP]

[Rajd Polski 1978 - PPiP]

[Rajd Polski 1979 - ERC >>
[Rajd Polski 1979 - PPiP >>
[Rajd Polski 1978 - lista startowa]

6-8.07.1978 - 38. Rajd Polski - 8 eliminacja Pucharu FIA Kierowców + 32 el. ERC wsp. 4

Baza rajdu: Wrocław
Dystans: 1688 km.
Próby sportowe:
- I etap (6.07): OS 1: Oleszna - Księginice (6,2 km); OS 2: Modliszów - Złoty Las (4,6); OS 3: Zagórze Śląskie - Dziećmorowice (4,4); OS 4: Michałkowa - Walim (6,5); OS 5: Jaworniki - Dołki - Głuszyca (10,0); OS 6: Sokolec - Kamionki (9,4); OS 7: Jodłownik - Wolibórz (8,5); OS 8: Radków - Kudowa Zdrój (18,1); OS 9: Kozia Hala - Zieleniec - Duszniki (16,1); OS 10: Borowniki Nowe - Lasówka (11,2); OS 11: Lasówka WOP - Huta - Pokrzywno (19,6)
- I etap (7.07): OS 12: Młoty - Mostowice - Nowa Bystrzyca (19,5); OS 13: Idzików - Sienna (8,8); OS 14: Lądek Zdrój - Złoty Stok (16,2); OS 15: Jodłownik - Wolibórz (8,5); OS 16: Walim - Michałkowa (6,5); OS 17: Złoty Las - Modliszów (4,6); OS 18: Dziećmorowice - Zagórze (4,4); OS 19: Głuszyca - Jaworniki - Dołki (10,0); OS 20: Walim - Rościszów (8,7); OS 21: Kamionki - Sokolec (9,4); OS 22: Wolibórz - Jodłownik (8,5); OS 23: Złoty Stok - Lądek Zdrój (16,2); OS 24: Sienna - Idzików (8,8); OS 25: Nowa Bystrzyca - Młoty (19,5); OS 26: Sokołówka - Bobrowniki (12,2); OS 27: Kozia Hala - Zieleniec - Duszniki (16,1); OS 28: Wolibórz - Jodłownik (8,5); OS 29: Rościszów - Walim (8,7); OS 30: Jaworniki - Dołki - Głuszyca (10,0); OS 31: Sokolec - Kamionki (9,4); OS 32: Tąpadła - Sulistrowiczki (4,0); OS 33: Księginice - Oleszna (6,2); SW: Sobótka (5 x 3,0 km) = 15,0 km
- II etap (7.07): OS 34: Oleszna - Księginice (6,2); OS 35: Sulistrowiczki - Tąpadła (4,0)
- II etap (8.07): OS 36: Jodlownik - Przelecz Srebrna (15,2); OS 37: Złoty Potok - Lądek Zdrój (16,2); OS 38: Sienna - Idzików (8,8); OS 39: Różanka - Spalona - Lasówka - Młoty (32,0); OS 40: Pokrzywno - Huta - Lasówka WOP (19,6); OS 41: Lasówka - Bobrowniki (11,2); OS 42: Duszniki Zielenec - Kozia Hala (16,1); OS 43: Kudowa - Karłów - Batorów - Wolany (20,4); OS 44: Włodowice - Świerki (9,0) (odwołany); OS 45: Głuszyca - Jaworniki - Dołki (10,0); OS 46: Modliszów wieś - Złoty Las (8,2); OS 47: Dziećmorowice - Zagórze Śląskie (4,4); OS 48: Michałówka - Walim (6,5); OS 49: Walim - Rościszów (8,7); OS 50: Kamionki - Sokolec (9,4); OS 51: Wolibórz - Jodlownik (8,5); OS 52: Tąpadła - Sulistrowiczki (4,0); OS 53: Księginice - Oleszna (6,2)
Nawierzchnia: asfalt + szuter
--------------------------
OS - odcinek specjalny
SW - próba szybkości płaskiej

Klasyfikacja generalna:

1. Antonio Zanini
Juan Jose Petisco
E
E
  Fiat 131 Abarth gr. IV 21061,2 pkt.
(5:51:01,2)
2. Franz Wittmann
Helmut Deimel
A
A
  Opel Kadett GT / E gr. II kl. 9-15 21850,9 pkt.
(6:04:10,9)
3. Salvador Canellas Gual
Jordi Sabater
E
E
  Fiat 131 Abarth gr. IV 22144,8 pkt.
(6:09:04,8)
4. Vaclav Blahna
Lubislav Hlavka
CS
CS
  Skoda 130 RS gr. II kl. 7 22289,7 pkt.
(6:11:29,7)
5. Svatopluk Kvaizar
Jiri Kotek
CS
CS
  Skoda 130 RS gr. II kl. 7 22753,0 pkt.
(6:19:13,0)
6. Bogdan Wozowicz
Witold Wozowicz
PL
PL
Automobilklub Stomil Dębica Łada 21011 1600 gr. II kl. 8 22964,1 pkt.
(6:22:44,1)
7. Jiri Sedivy
Jiri Janecek
CS
CS
  Skoda 130 RS gr. II kl. 7 23155,3 pkt.
(6:25:55,3)
8. Heiki Ohu
Toomas Diener
SU
SU
  Łada 21011 1600 gr. II kl. 8 24650,6 pkt.
(6:50:50,6)
9. Hans Britth
Tommy Johansson
S
S
  Ford Escort RS 2000 gr. I kl. 9-15 24830,2 pkt.
(6:53:50,2)
10. Dieter Heimburger
Roland Weitz
DDR
DDR
  Wartburg 353 W gr. II kl. 3-6 25338,8 pkt.
(7:02:18,8)
11. Bogdan Drągowski
Stanisław Brzozowski
PL
PL
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8 25373,9 pkt.
(7:02:53,9)
12. Wacław Janowski
Walenty Małachowski
PL
PL
Automobilklub Dolnośląski Fiat 128 Sport SL gr. I kl. 3-6 25429,5 pkt.
(7:03:49,5)
13. Andrzej Radecki
Waldemar Bidziński
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 8 25461,5 pkt.
(7:04:21,5)
14. Vello Grunberg
Aarne Timusk
SU
SU
  Łada 21011 1600 gr. II kl. 8 25527,9 pkt.
(7:05:27,9)
15. Adam Masłowiec
Andrzej Białowąs
PL
PL
Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300 gr. I kl. 7 25888,0 pkt.
(7:11:28,0)
16. Erwin Hartwich
Armin Wilss
DDR
DDR
  Wartburg 353 W gr. II kl. 3-6 25900,2 pkt.
(7:11:40,2)
17. Jerzy Kobyliński
Marcin Osiowski
PL
PL
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 8 26695,4 pkt.
(7:24:55,4)
18. Christian Meischner
Rainer Leonhardt
DDR
DDR
  Trabant 601 gr. II kl. 3-6 27205,4 pkt.
(7:33:25,4)
19. Ilie Olteanu
Ovidiu Scobai
R
R
  Dacia 1300 gr. I kl. 7 27361,5 pkt.
(7:36:01,5)
20. Heinz Galle
Thomas Schroter
DDR
DDR
  Trabant 601 gr. II kl. 3-6 27418,1 pkt.
(7:36:58,1)
21. Andrzej Witkowicz
Marek Rompel
PL
PL
Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte gr. I kl. 7 27583,1 pkt.
(7:39:43,1)
22. Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
PL
PL
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 gr. II kl. 3-6 27908,5 pkt.
(7:45:08,5)
23. Eugeniu Ionescu Cristea
Cristea Tutunaru
R
R
  Dacia 1300 gr. I kl. 7 28087,0 pkt.
(7:48:07,0)
24. Thomas Fischer
Jochen Wolf
DDR
DDR
  Trabant 601 gr. II kl. 3-6 28858,1 pkt.
(8:00:58,1)
25. Janusz Szerla
Jerzy Stopa
PL
PL
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 gr. II kl. 3-6 29064,0 pkt.
(8:04:24,0)
26. Ehrenfried Seltmann
Heinz Hoffmann
DDR
DDR
  Trabant 601 gr. II kl. 3-6 29235,8 pkt.
(8:07:15,8)
27. Doru Gandu
Vionel Iordanescu
R
R
  Dacia 1300 gr. I kl. 7 31882,4 pkt.
(8:51:22,4)
28. Marek Ryndak
Maria Bator
PL
PL
Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 126p 650 gr. II kl. 3-6 32171,2 pkt.
(8:56:11,2)

Odpadli:

OS 46 Stoyan Kolev
Tsvetan Stoyanov
BG
BG
  Porsche 911 SC gr. III  
OS 46 Stanisław Wyka
Karol Piekarski
PL
PL
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8  
OS 42 Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine gr. II kl. 8 (zawieszenie)
OS 41 Antonin Císar
Jan Soukup
CS
CS
  Skoda 130 RS gr. II kl. 7  
OS 40 Waldemar Ogrodniczak
Jerzy Jasinowski
PL
PL
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1300 gr. II kl. 7  
OS 40 Józef Makowiecki
Zbigniew Aulicki
PL
PL
  Polski Fiat 126p 650 gr. II kl. 3-6  
OS 34 Vitold Sprukt
Andris Kalnais
SU
SU
  Łada 21011 1600 gr. II kl. 8  
OS 34 Zoltan Garay
Endre Barabas
H
H
  Łada 21011 1600 gr. II kl. 8  
OS 34 Georgi Petrov
Ivan Gospodinov
BG
BG
  Łada 21011 1600 gr. II kl. 8  
OS 34 I. Galat "Baba"
Tibor Dekany
H
H
  Łada 21011 1600 gr. II kl. 8  
OS 34 Andrzej Wodziński
Jan Wojciechowski
PL
PL
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8  
OS 34 Todor Poptoschev
Ludmil Georgiev
BG
BG
  Łada 21011 1600 gr. II kl. 8  
OS 34 Laszlo Kovacs
Antal Bobor
H
H
  Łada 21011 1600 gr. II kl. 8  
OS 34 Jaroslav Mahr
Frantisek Mahr
CS
CS
  Skoda 130 RS gr. II kl. 7  
OS 34 Kornel Karpati
Istvan Csabai
H
H
  Łada 1300 gr. II kl. 7  
SW Jean-Laurent Paris
Marchand
F
F
  Autobianchi A112 Abarth gr. I kl. 3-6  
OS 31 Wiesław Cygan
Romuald Zbigniew Kabulski
PL
PL
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8 (wypadek)
OS 28 Kastytis Girdauskas
Arvydas Girdauskas
SU
SU
  Łada 21011 gr. II kl. 8  
OS 27 Friedrich Mohring
Thomas Dartsch
D
D
  BMW 2002 Tii gr. I kl. 9-15  
OS 27 Evert Wesstrom
Anders Fridriksson
S
S
  Toyota Celica GT gr. I kl. 8  
OS 25 Ryszard Plucha
Włodzimierz Abramowicz
PL
PL
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8 (silnik)
OS 23 Rolf Petersen
Andre Bockelmann
D
D
  Porsche 911 SC gr. IV (urwane
koło)
OS 20 Ilia Chubrikov
Kiro Kirov
BG
BG
  Renault 5 Alpine gr. II kl. 8 (układ
kierowniczy)
OS 19 Laszlo Franczel
Laszlo Kardos
H
H
  Łada 1300 gr. II kl. 7  
OS 19 Jeremi Doria-Dernałowicz
Jacek Lisicki
PL
PL
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 8  
OS 18 Wolfgang Freyther
Werner Ruschkamp
D
D
  Toyota Corolla gr. I kl. 8  
OS 18 Ryszard Nowak
Paweł Stojanowski
PL
PL
  Polski Fiat 125p 1300 gr. I kl. 7  
OS 15 Tadeusz Maftyjewicz
Janusz Błaszkiewicz
PL
PL
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1300 gr. I kl. 7  
OS 14 Attila Ferjancz
Janos Tandari
H
H
Volan SC Budapest Renault 5 Alpine gr. II kl. 8 (silnik)
OS 13 Józef Ważny
Kazimierz Brzozowski
PL
PL
OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8  
OS 13 Thorvald Andersen
Borge Kinger
DK
DK
  Datsun 1600 gr. I kl. 8  
OS 12 Jean-Marc Lach
Patrice Jop
F
F
  Renault 12 Gordini gr. II kl. 8  
OS 11 Winfried Heitzmann
Bernd Fromman
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. II kl. 3-6  
OS 11 Kent Funhamar
Hans Sjostedt
S
S
  Volvo 142 gr. I kl. 9-15  
OS 10 Tapio Vanhala
Antti Jaatinen
SF
SF
  Saab 99 EMS gr. IV (wypadek)
OS 10 Georgi Karamatov
Ivan Budinov
BG
BG
  Łada 1600 gr. II kl. 8  
OS 9 Winfried Herrmann
Hans-Jurgen Wachholz
D
D
  Porsche 911 Carrera RS gr. IV (sprzęgło)
OS 9 Radoslav Petkov
Kostadin Gurlev
BG
BG
  Łada 21011 gr. II kl. 8  
OS 9 Christa Herrmann
Ulla Stuck
D
D
  Audi 80 GTE gr. I kl. 8  
OS 8 Stefan Saliński
Michał Chroniowski
PL
PL
  Polski Fiat 125p 1300 gr. I kl. 7  
OS 6 Ivan Trendafilov
Petar Bochkov
BG
BG
  Łada 1300 gr. II kl. 7  
OS 5 Gerhard Gottlieb
Carsten Lensch
D
D
  Opel Kadett GT / E gr. II kl. 9-15 (tylna oś)
OS 5 Stefan Vasile
Matei Simonescu
R
R
  Dacia 1300 gr. I kl. 7  
OS 4 Jerzy Wierzbołowski
Zbigniew Kopycki
PL
PL
  Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8  
OS 4 Tadeusz Kudłaty
Julian Obrocki
PL
PL
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 8  
OS 4 Lech Radkiewicz
Waldemar Grim
PL
PL
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1300 gr. I kl. 7  
OS 3 Helmut Muller
Marian Dorniak
D
PL
  Volkswagen Golf GTi gr. II kl. 8  
OS 2 Karl Wyttendaele
Raymond Raux
B
B
  Alfa Romeo 2000 GTV gr. II kl. 9-15  
OS 2 Vallo Soots
Toomas Putmaker
SU
SU
  Łada 21011 gr. II kl. 8  
Wystartowało 77 załóg, ukończyło rajd 28 załóg.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3


Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały:
Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Kaczmarek (kwa-kwa)


[Strona główna] [Rajdy]

<< Rajd Polski 1977 - ERC]
<< Rajd Polski 1977 - PPiP]

[Rajd Polski 1978 - PPiP]

[Rajd Polski 1979 - ERC >>
[Rajd Polski 1979 - PPiP >>
[Rajd Polski 1978 - lista startowa]