<< RSMP 1956] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1958 >>
11-12.05.1957 | 1 eliminacja RSMP | 2. Łódzki Raid Samochodowy |
6-7.07.1957 | 2 eliminacja RSMP | 1. Raid Dolnośląski |
12-17.08.1957 | 3 eliminacja RSMP | 18. Ogólnopolski Raid Samochodowy |
7-8.09.1957 | 4 eliminacja RSMP | 7. Ogólnopolski Górski Raid Samochodowy |
Kategoria II klasa VII (Turystyczna z przeróbkami do 2000 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Walerian Waryszewski | Automobilklub Warszawski | BMW 328 Roadster; BMW 327 / 8 | 8 | 8 | 8 | (8) | 24 |
2. | Jerzy Zaczeniuk | Automobilklub Warszawski | SAM-Citroen | 6 | 6 | 12 | ||
2. | Michał Nahorski | Automobilklub Śląski | Triumph TR 2 | 6 | 6 | 12 | ||
Kategoria II klasa V (Turystyczna z przeróbkami do 1300 cm3): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Kazimierz Osiński | Automobilklub Krakowski | Simca 8 | (6) | 8 | 8 | 8 | 24 |
2. | Aleksander Sobański | Automobilklub Krakowski | Simca 8; Fiat 1100 | 3 | 6 | 6 | 15 | |
3. | Zygmunt Filus | LPŻ Warszawa | Skoda | 4 | 4 | 6 | 14 | |
Kategoria II klasa III (Turystyczna z przeróbkami do 750 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Stanisław Wierzba | FSO - Automobilklub Warszawski | Syrena 100 | 8 | 8 | 6 | (6) | 22 |
2. | Marek Varisella | LPŻ Warszawa | DKW F8 | (3) | 4 | 8 | 8 | 20 |
3. | Marian Zatoń | FSO - Automobilklub Warszawski | Syrena 100 | 6 | 6 | (4) | 4 | 16 |
4. | Marian Repeta | FSO - Automobilklub Warszawski | Syrena 100 | 4 | 3 | 3 | (3) | 10 |
Kategoria I klasa IX (Turystyczna bez przeróbek ponad 2600 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Łódzki | Ford V8; Ford Custom | 8 | 8 | 8 | 24 | |
2. | Konstanty Krajewski | Automobilklub Śląski | Warszawa M 20; Fiat 1100 | 4 | 6 | 6 | 16 | |
3. | Jerzy Lewandowski | Automobilklub Łódzki | Chevrolet; Plymouth | 6 | 4 | 10 | ||
Kategoria I klasa VIII (Turystyczna bez przeróbek do 2600 cm3): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Mieczysław Sochacki | Automobilklub Krakowski | Warszawa M 20 | 6 | 8 | 8 | 22 | |
2. | Tadeusz Dubas | Automobilklub Krakowski | Warszawa M 20 | 3 | 4 | 6 | (1) | 13 |
3. | Mieczysław Snigurowicz | Automobilklub Krakowski | Pobieda M 20; Warszawa M 20 | 3 | 3 | 6 | 12 | |
4. | Jerzy Borowik | LPŻ Warszawa | Warszawa M 20 | 8 | 8 | |||
Kategoria I klasa VII (Turystyczna bez przeróbek do 2000 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Antoni Weiner | Automobilklub Śląski | Citroen BL 11 | 8 | (4) | 6 | 8 | 22 |
2. | Władysław Paszkowski | Automobilklub Warszawski | Opel Olympia | 8 | 8 | 4 | 20 | |
3. | Michał Bieder | LPŻ Warszawa | Citroen BL 11 | 6 | 3 | 3 | 12 | |
4. | Zygmunt Michalczyk | Automobilklub Warszawski | Citroen | 3 | 6 | 9 | ||
5. | Jerzy Nowosielski | Automobilklub Warszawski | Citroen BL 11 | 2 | 4 | 2 | 8 | |
6. | Jan Stec | Automobilklub Łódzki | Citroen BL 11 | 6 | 6 | |||
Kategoria I klasa VI (Turystyczna bez przeróbek do 1600 cm3): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Władysław Paszkowski | Automobilklub Warszawski | Opel Olympia | 8 | 8 | |||
2. | Maria Szmechta | Automobilklub Śląski | Mercedes-Benz 170 V | 6 | 6 | |||
3. | Władysław Olszak | LPŻ Warszawa | Opel Olympia | 4 | 4 | |||
Kategoria I klasa V (Turystyczna bez przeróbek do 1300 cm3): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Henryk Olszewski | Automobilklub Łódzki | Skoda 1100 | 8 | 8 | (2) | 6 | 22 |
2. | Andrzej Dąbrowski | Automobilklub Krakowski | Simca 8 | 6 | 6 | 4 | 16 | |
3. | "Stanisław Sobik" (S. Zasada) | Automobilklub Warszawski | Simca Aronde | 4 | 8 | 12 | ||
4. | Stanisław Maykowski | Automobilklub Morski | Simca 8 | 8 | 3 | 11 | ||
5. | Romuald Huber | LPŻ Warszawa | Skoda 1100 | 4 | 3 | 7 | ||
6. | Ryszard Cieśliński | Automobilklub Śląski | Fiat 1100 | 3 | 1 | 4 | ||
Kategoria I klasa IV (Turystyczna bez przeróbek do 1000 cm3): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Zbigniew Pawlak | LPŻ Łódź | Wartburg 311 | 6 | 8 | 4 | 18 | |
2. | Stanisław Cencora | Automobilklub Krakowski | Wartburg 311 | 8 | 8 | 16 | ||
3. | Kazimierz Maziarski | Automobilklub Śląski | IFA F9 | 3 | 6 | 2 | 11 | |
4. | Stanisław Dudkiewicz | Automobilklub Dolnośląski | Wartburg | 2 | 6 | 8 | ||
5. | Bolesław Ćwirko-Godycki | Automobilklub Śląski | Wartburg | 4 | 3 | 7 | ||
6. | Tadeusz Woszczyna | AMK Tarnów | Wartburg 311 | 4 | 4 | |||
Kategoria I klasa III (Turystyczna bez przeróbek do 750 cm3): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Adam Wędrychowski | Automobilklub Warszawski | Zwickau P 70; Fiat 600 | 8 | (2) | 8 | 8 | 24 |
2. | Jerzy Opiela | Automobilklub Śląski | DKW F8; Renault 4 CV | 6 | 8 | 6 | 20 | |
3. | Renata Jonderko | Automobilklub Śląski | DKW; IFA F8 | 3 | 6 | 3 | 12 | |
4. | Henryk Steinhausel | Automobilklub Śląski | DKW F8 | 4 | 6 | 1 | 11 | |
5. | Irena Szczepańska | Automobilklub Warszawski | DKW F8; Renault 4 CV | 4 | 1 | 4 | 9 | |
6. | Piotr Mianowicz | Automobilklub Warszawski | Renault 4 CV; Fiat 500 | 1 | 3 | 4 | ||
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów startujących w RSMP na kategorie:
- Kategoria II - turystyczna specjalna (z przeróbkami)
- Kategoria I - turystyczna normalna (bez przeróbek)
Samochody obu kategorii podzielone były na klasy:
- klasa IX - ponad 2600 cm3
- klasa VIII - do 2600 cm3
- klasa VII - do 2000 cm3
- klasa VI - do 1600 cm3
- klasa V - do 1300 cm3
- klasa IV - do 1000 cm3
- klasa III - do 750 cm3
Punkty do RSMP przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji sezonu zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki.
Źródła:
- Auto-Moto-Sport 1957
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum
Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Mirek:),
Władysław Paszkowski
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1957
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1956] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1958 >>