<< RSMP 1956] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1958 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1957

11-12.05.1957 1 eliminacja RSMP 2. Łódzki Raid Samochodowy
6-7.07.1957 2 eliminacja RSMP 1. Raid Dolnośląski
12-17.08.1957 3 eliminacja RSMP 18. Ogólnopolski Raid Samochodowy
7-8.09.1957 4 eliminacja RSMP 7. Ogólnopolski Górski Raid Samochodowy

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1957

Kategoria II klasa VII: 1 2 3 4  
1. Walerian Waryszewski Automobilklub Warszawski BMW 328; BMW 327 / 8 8 8 8 (8) 24
2. Jerzy Zaczeniuk Automobilklub Warszawski SAM-Citroen 6 6     12
2. Michał Nahorski Automobilklub Śląski Triumph TR 2     6 6 12
 

Kategoria II klasa V:

1 2 3 4  
1. Kazimierz Osiński Automobilklub Krakowski Simca 8 (6) 8 8 8 24
2. Aleksander Sobański Automobilklub Krakowski Simca 8; Fiat 1100 3 6 6   15
3. Zygmunt Filus LPŻ Warszawa Skoda   4 4 6 14
 
Kategoria II klasa III: 1 2 3 4  
1. Stanisław Wierzba Automobilklub Warszawski Syrena 8 8 6 (6) 22
2. Marek Varisella LPŻ Warszawa DKW F8 (3) 4 8 8 20
3. Marian Zatoń Automobilklub Warszawski Syrena 6 6 (4) 4 16
4. Marian Repeta Automobilklub Warszawski Syrena 4 3 3 (3) 10
 
Kategoria I klasa IX: 1 2 3 4  
1. Ksawery Frank Automobilklub Łódzki Ford V8; Ford Custom 8 8   8 24
2. Konstanty Krajewski Automobilklub Śląski Warszawa M 20; Fiat 1100 4 6   6 16
3. Jerzy Lewandowski Automobilklub Łódzki Chevrolet; Plymouth 6     4 10
 

Kategoria I klasa VIII:

1 2 3 4  
1. Mieczysław Sochacki Automobilklub Krakowski Warszawa M 20   6 8 8 22
2. Tadeusz Dubas Automobilklub Krakowski Warszawa M 20 3 4 6 (1) 13
3. Mieczysław Snigurowicz Automobilklub Krakowski Pobieda M 20; Warszawa M 20   3 3 6 12
4. Jerzy Borowik LPŻ Warszawa Warszawa M 20 8       8
 
Kategoria I klasa VII: 1 2 3 4  
1. Antoni Weiner Automobilklub Śląski Citroen BL 11 8 (4) 6 8 22
2. Władysław Paszkowski Automobilklub Warszawski Opel Olympia   8 8 4 20
3. Michał Bieder LPŻ Warszawa Citroen BL 11   6 3 3 12
4. Zygmunt Michalczyk Automobilklub Warszawski Citroen   3   6 9
5. Jerzy Nowosielski Automobilklub Warszawski Citroen BL 11   2 4 2 8
6. Jan Stec Automobilklub Łódzki Citroen BL 11 6       6
 

Kategoria I klasa VI:

1 2 3 4  
1. Władysław Paszkowski Automobilklub Warszawski Opel Olympia 8       8
2. Maria Szmechta Automobilklub Śląski Mercedes-Benz 170 V 6       6
3. Władysław Olszak LPŻ Warszawa Opel Olympia 4       4
 

Kategoria I klasa V:

1 2 3 4  
1. Henryk Olszewski Automobilklub Łódzki Skoda 1100 8 8 (2) 6 22
2. Andrzej Dąbrowski Automobilklub Krakowski Simca 8   6 6 4 16
3. "Stanisław Sobik" (S. Zasada) Automobilklub Warszawski Simca Aronde     4 8 12
4. Stanisław Maykowski Automobilklub Morski Simca 8     8 3 11
5. Romuald Huber LPŻ Warszawa Skoda 1100   4 3   7
6. Ryszard Cieśliński Automobilklub Śląski Fiat 1100   3   1 4
 

Kategoria I klasa IV:

1 2 3 4  
1. Zbigniew Pawlak LPŻ Łódź Wartburg   6 8 4 18
2. Stanisław Cencora Automobilklub Krakowski Wartburg   8   8 16
3. Kazimierz Maziarski Automobilklub Śląski IFA F9   3 6 2 11
4. Stanisław Dudkiewicz Automobilklub Dolnośląski Wartburg   2   6 8
5. Bolesław Ćwirko-Godycki Automobilklub Śląski Wartburg   4   3 7
6. Tadeusz Woszczyna AMK Tarnów Wartburg     4   4
 

Kategoria I klasa III:

1 2 3 4  
1. Adam Wędrychowski Automobilklub Warszawski Zwickau P 70; Fiat 600 8 (2) 8 8 24
2. Jerzy Opiela Automobilklub Śląski DKW F8; Renault 4 CV 6 8   6 20
3. Renata Jonderko Automobilklub Śląski DKW; IFA T8 3 6 3   12
4. Henryk Steinhausel Automobilklub Śląski DKW F8   4 6 1 11
5. Irena Szczepańska Automobilklub Warszawski DKW F8; Renault 4 CV 4 1   4 9
6. Piotr Mianowicz Automobilklub Warszawski Renault 4 CV; Fiat 500 1     3 4
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.

Podział samochodów startujących w RSMP na kategorie:
- Kategoria II - turystyczna specjalna (z przeróbkami)
- Kategoria I - turystyczna normalna (bez przeróbek)
Samochody obu kategorii podzielone były na klasy:
- klasa VIII - do 2600 cm3
- klasa VII - do 2000 cm3
- klasa VI - do 1600 cm3
- klasa V - do 1300 cm3
- klasa IV - do 1000 cm3
- klasa III - do 750 cm3

Punkty do RSMP przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji sezonu zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki.


Źródła:
- Auto-Moto-Sport 1957
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1957
- Materiały: AdamT, Władysław Paszkowski, Mirek:), Grzegorz Chyła


<< RSMP 1956] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1958 >>