<< RSMP 1963] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1965 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1964

28.02-1.03.1964 1 eliminacja RSMP 2. Podkarpacki Rajd Zimowy  
30-31.05.1964 2 eliminacja RSMP 8. Rajd Dolnośląski  
30.07-2.08.1964 3 eliminacja RSMP 24. Rajd Polski Lista startowa
19-20.09.1964 4 eliminacja RSMP 14. Rajd Wisły  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1964

Kategoria 2 klasa 2 (GT powyżej 1000 cm3):

1.

Franciszek Postawka Automobilklub Warszawski Volvo PV 544

2.

Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Volvo PV 544; Volkswagen 1500 S; Mercedes-Benz 220 S
 
Kategoria 2 klasa 1 (GT do 1000 cm3):

1.

Antoni Weiner Automobilklub Śląski Morris Cooper
 
Kategoria 1 klasa 4 (Turystyczna do 1300 cm3):

1.

Jan Soczek
Zenon Leszczuk
Automobilklub Krakowski Skoda Octavia TS

2.

Wojciech Młyńczyk Automobilklub Warszawski Volkswagen 1200
 
Kategoria 1 klasa 3 (Turystyczna do 1000 cm3):

1.

Alfons Tobolski
Jerzy Sypniewski
Automobilklub Bydgoski Wartburg 1000

2.

Stefan Dobrzyński Automobilklub Warszawski Wartburg 1000
 
Kategoria 1 klasa 2 (Turystyczna do 850 cm3):

1.

Kazimierz Osiński
Mieczysław Sochacki
Automobilklub Krakowski Fiat 600 D

2.

Adam Wędrychowski
Marek Varisella
Automobilklub Warszawski Renault Dauphine; Syrena 103 S
 
Kategoria 1 klasa 1 (Turystyczna do 700 cm3):
1. Jan Wolski Automobilklub Warszawski Trabant 600
2. Jerzy Pacanowski Automobilklub Warszawski Trabant 600

Podział samochodów rajdowych według międzynarodowych regulaminów FIA:
- Kategoria 1 (turystyczna) - samochody produkowane w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku. W ramach tej kategorii istniały dwie podkategorie: samochody turystczne seryjne z bardzo ograniczoną możliwością przeróbek (grupa I) i samochody turystyczne ulepszone z dużo większym zakresem dozwolonych przeróbek (grupa II).
- Kategoria 2 (GT) - samochody produkowane w ilości co najmniej 100 egzemplarzy w ciągu roku (Grupa III).
Samochody kategorii 1 i 2 podzielone były na klasy według pojemności skokowej silnika:
- - Kategoria 1 - grupa I i II:
- - - klasa do 700 cm3
- - - klasa do 850 cm3
- - - klasa do 1000 cm3
- - - klasa do 1300 cm3
- - - klasa do 1600 cm3
- - - klasa do 2000 cm3
- - - klasa do 2500 cm3
- - - klasa powyżej 2500 cm3
- - Kategoria 2 - grupa III:
- - - klasa do 1000 cm3
- - - klasa do 1300 cm3
- - - klasa do 1600 cm3
- - - klasa do 2500 cm3
- - - klasa powyżej 2500 cm3

W RSMP obie kategorie podzielone były na klasy według pojemności skokowej silnika:
Kategoria 1:
- klasa 1 - do 700 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - powyżej 1300 cm3
Kategoria 2:
- klasa 1 - do 1000 cm3
- klasa 2 - powyżej 1000 cm3
W każdej z klas prowadzona była odrębna klasyfikacja, nie było natomiast w RSMP klasyfikacji generalnej.
W RSMP sklasyfikowani mogli być zawodnicy, którzy wystartowali w co najmniej 3 eliminacjach.


Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:), Tylkoraz
- Monografia Automobilklubu Lubelskiego
- Motor 1964
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Program Rajdu Polski 1964
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin


<< RSMP 1963] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1965 >>