<< RSMP 1963] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1965 >>
28.02-1.03.1964 | 1 eliminacja RSMP | 2. Podkarpacki Rajd Zimowy | |
30-31.05.1964 | 2 eliminacja RSMP | 8. Rajd Dolnośląski | |
30.07-2.08.1964 | 3 eliminacja RSMP | 24. Rajd Polski | Lista startowa |
19-20.09.1964 | 4 eliminacja RSMP | 14. Rajd Wisły |
Kategoria 2 klasa 2 (GT powyżej 1000 cm3): | |||
1. |
Franciszek Postawka | Automobilklub Warszawski | Volvo PV 544 |
2. |
Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Volvo PV 544; Volkswagen 1500 S; Mercedes-Benz 220 S |
Kategoria 2 klasa 1 (GT do 1000 cm3): | |||
1. |
Antoni Weiner | Automobilklub Śląski | Morris Cooper |
Kategoria 1 klasa 4 (Turystyczna do 1300 cm3): | |||
1. |
Jan Soczek Zenon Leszczuk |
Automobilklub Krakowski | Skoda Octavia TS |
2. |
Wojciech Młyńczyk | Automobilklub Warszawski | Volkswagen 1200 |
Kategoria 1 klasa 3 (Turystyczna do 1000 cm3): | |||
1. |
Alfons Tobolski Jerzy Sypniewski |
Automobilklub Bydgoski | Wartburg 1000 |
2. |
Stefan Dobrzyński | Automobilklub Warszawski | Wartburg 1000 |
Kategoria 1 klasa 2 (Turystyczna do 850 cm3): | |||
1. |
Kazimierz Osiński Mieczysław Sochacki |
Automobilklub Krakowski | Fiat 600 D |
2. |
Adam Wędrychowski Marek Varisella |
Automobilklub Warszawski | Renault Dauphine; Syrena 103 S |
Kategoria 1 klasa 1 (Turystyczna do 700 cm3): | |||
1. | Jan Wolski | Automobilklub Warszawski | Trabant 600 |
2. | Jerzy Pacanowski | Automobilklub Warszawski | Trabant 600 |
Podział samochodów rajdowych według
międzynarodowych regulaminów FIA:
- Kategoria 1 (turystyczna) - samochody produkowane w
ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku. W ramach tej
kategorii istniały dwie podkategorie: samochody turystczne
seryjne z bardzo ograniczoną możliwością przeróbek (grupa I)
i samochody turystyczne ulepszone z dużo większym zakresem
dozwolonych przeróbek (grupa II).
- Kategoria 2 (GT) - samochody produkowane w ilości co najmniej
100 egzemplarzy w ciągu roku (Grupa III).
Samochody kategorii 1 i 2 podzielone były na klasy według
pojemności skokowej silnika:
- - Kategoria 1 - grupa I i II:
- - - klasa do 700 cm3
- - - klasa do 850 cm3
- - - klasa do 1000 cm3
- - - klasa do 1300 cm3
- - - klasa do 1600 cm3
- - - klasa do 2000 cm3
- - - klasa do 2500 cm3
- - - klasa powyżej 2500 cm3
- - Kategoria 2 - grupa III:
- - - klasa do 1000 cm3
- - - klasa do 1300 cm3
- - - klasa do 1600 cm3
- - - klasa do 2500 cm3
- - - klasa powyżej 2500 cm3
W RSMP obie kategorie podzielone były na klasy
według pojemności skokowej silnika:
Kategoria 1:
- klasa 1 - do 700 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - powyżej 1300 cm3
Kategoria 2:
- klasa 1 - do 1000 cm3
- klasa 2 - powyżej 1000 cm3
W każdej z klas prowadzona była odrębna klasyfikacja, nie
było natomiast w RSMP klasyfikacji generalnej.
W RSMP sklasyfikowani mogli być zawodnicy, którzy wystartowali
w co najmniej 3 eliminacjach.
Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:),
Tylkoraz
- Monografia Automobilklubu Lubelskiego
- Motor 1964
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Program Rajdu Polski 1964
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A.
Litwin
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1963] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1965 >>