<< RSMP 1964] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1966 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1965

19-21.02.1965 1 eliminacja RSMP 2. Rajd Ziemi Białostockiej  
21-23.05.1965 2 eliminacja RSMP 9. Rajd Dolnośląski  
5-7.08.1965 3 eliminacja RSMP 25. Rajd Polski Lista zgłoszeń
10-12.09.1965 4 eliminacja RSMP 15. Rajd Wisły  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1965

Klasa 5:

1. Aleksander Sobański
Mieczysław Sochacki
Automobilklub Krakowski Volvo 121 70 pkt.
2. Henryk Ruciński Automobilklub Wielkopolski Volvo 121 66 pkt.
3. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski Volvo 121; Warszawa 203 50 pkt.
4. Zbigniew Łagutko Automobilklub Warszawski Volvo 121 48 pkt.
5. Marian Repeta Automobilklub Warszawski Warszawa 203 45 pkt.
 
Klasa 4:
1. Stanisław Dalka
Krzysztof Woyciechowski
Automobilklub Warszawski Renault R 8 Major 88 pkt.
2. Jan Soczek Automobilklub Krakowski Skoda 45 pkt.
3. Jan Pach Automobilklub Warszawski Volkswagen 1200 44 pkt.
4. Gabriel Kozłowski Automobilklub Warszawski Simca 1280; Renault R 8 42 pkt.
 
Klasa 3:
1. Andrzej Nytko
Kazimierz Jaromin
Automobilklub Krakowski Wartburg 1000 88 pkt.
2. Ksawery Frank
Janusz Kiljańczyk
Automobilklub Warszawski Morris Minor; Austin Cooper 54 pkt.
3. Jan Wojczaczek Automobilklub Dolnośląski Wartburg 1000 36 pkt.
4. Janusz Kuczyński Automobilklub Dolnośląski Wartburg 1000 12 pkt.
 
Klasa 2:
1. Marek Varisella
Tadeusz Truchel
Automobilklub Warszawski Syrena 103 88 pkt.
2. Henryk Kalinowski Automobilklub Łódzki Syrena 101 48 pkt.
3. A. Łazuk Automobilklub Podlaski Syrena 103 18 pkt.
4. Ryszard Pawlitka
Eugeniusz Martin
Automobilklub Bydgoski Zastava 750 12 pkt.
 
Klasa 1:
1. Adam Wędrychowski
Czesław Wodnicki
Automobilklub Warszawski
Automobilklub Krakowski
Steyr Puch 650 TR; Steyr Puch 700 TR 72 pkt.
2. Jerzy Dobrzański Automobilklub Krakowski BMW 700 56 pkt.
3. Longin Bielak Automobilklub Warszawski BMW 700 44 pkt.
4. Kazimierz Osiński Automobilklub Krakowski Steyr Puch 650 TR 40 pkt.

Podział samochodów rajdowych według międzynarodowych regulaminów FIA:
- Kategoria 1 (turystyczna) - samochody produkowane w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku. W ramach tej kategorii istniały dwie podkategorie: samochody turystczne seryjne z bardzo ograniczoną możliwością przeróbek (grupa I) i samochody turystyczne ulepszone z dużo większym zakresem dozwolonych przeróbek (grupa II).
- Kategoria 2 (GT) - samochody produkowane w ilości co najmniej 100 egzemplarzy w ciągu roku (Grupa III).

Samochody startujące w RSMP podzielone były na klasy według pojemności skokowej silnika:
- kl. 1 - 700 cm3
- kl. 2 - 850 cm3
- kl. 3 - 1000 cm3
- kl. 4 - 1300 cm3
- kl. 5 - powyżej 1300 cm3
W każdej z klas prowadzona była odrębna klasyfikacja, nie było natomiast w RSMP klasyfikacji generalnej.
Do końcowej klasyfikacji RSMP zaliczano dla każdego kierowcy 3 najlepsze wyniki. Sklasyfikowani mogli być zawodnicy, którzy wystartowali w co najmniej 3 eliminacjach.


Źródła:
- KWA-KWA Marek Kaczmarek
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Materiały: Grzegorz Chmielewski, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Łukasz Nytko


<< RSMP 1964] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1966 >>