<< RSMP 1964] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1966 >>
19-21.02.1965 | 1 eliminacja RSMP | 2. Rajd Ziemi Białostockiej | |
21-23.05.1965 | 2 eliminacja RSMP | 9. Rajd Dolnośląski | |
5-7.08.1965 | 3 eliminacja RSMP | 25. Rajd Polski | Lista zgłoszeń |
10-12.09.1965 | 4 eliminacja RSMP | 15. Rajd Wisły |
Klasa 5 (powyżej 1300 cm3): |
||||
1. | Aleksander Sobański Mieczysław Sochacki |
Automobilklub Krakowski | Volvo 121 | 70 pkt. |
2. | Henryk Ruciński | Automobilklub Wielkopolski | Volvo 121 | 66 pkt. |
3. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Volvo 121; Warszawa 203 | 50 pkt. |
4. | Zbigniew Łagutko | Automobilklub Warszawski | Volvo 121 | 48 pkt. |
5. | Marian Repeta | Automobilklub Warszawski | Warszawa 203 | 45 pkt. |
Klasa 4 (do 1300 cm3): | ||||
1. | Stanisław Dalka Krzysztof Woyciechowski |
Automobilklub Warszawski | Renault 8 Major | 88 pkt. |
2. | Jan Soczek | Automobilklub Krakowski | Skoda Octavia TS | 45 pkt. |
3. | Jan Pach | Automobilklub Warszawski | Volkswagen 1200 | 44 pkt. |
4. | Gabriel Kozłowski | Automobilklub Warszawski | Simca 1280; Renault 8 | 42 pkt. |
5. |
Stefan Munchberg | Automobilklub Warszawski | Renault 8 Gordini | 39 pkt. |
Klasa 3 (do 1000 cm3): | ||||
1. | Andrzej Nytko Kazimierz Jaromin |
Automobilklub Krakowski | Wartburg 1000 | 88 pkt. |
2. | Ksawery Frank Janusz Kiljańczyk |
Automobilklub Warszawski | Morris Minor; Austin Cooper | 54 pkt. |
3. | Jan Wojczaczek | Automobilklub Dolnośląski | Wartburg 1000 | 36 pkt. |
4. | Janusz Kuczyński | Automobilklub Dolnośląski | Wartburg 1000 | 12 pkt. |
Klasa 2 (do 850 cm3): | ||||
1. | Marek Varisella Tadeusz Truchel |
Automobilklub Warszawski | Syrena 103 | 88 pkt. |
2. | Henryk Kalinowski | Automobilklub Łódzki | Syrena 101 | 48 pkt. |
3. | A. Łazuk | Automobilklub Podlaski | Syrena 103 | 18 pkt. |
4. | Ryszard Pawlitka Eugeniusz Martin |
Automobilklub Bydgoski | Zastava 750 | 12 pkt. |
Klasa 1 (do 700 cm3): | ||||
1. | Adam Wędrychowski Czesław Wodnicki |
Automobilklub Warszawski Automobilklub Krakowski |
Steyr Puch 650 TR; Steyr Puch 700 TR | 72 pkt. |
2. | Jerzy Dobrzański | Automobilklub Krakowski | BMW 700 | 56 pkt. |
3. | Longin Bielak | Automobilklub Warszawski | BMW 700 | 44 pkt. |
4. | Kazimierz Osiński | Automobilklub Krakowski | Steyr Puch 650 TR | 40 pkt. |
Podział samochodów rajdowych według
międzynarodowych regulaminów FIA:
- Kategoria 1 (turystyczna) - samochody produkowane w
ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku. W ramach tej
kategorii istniały dwie podkategorie: samochody turystczne
seryjne z bardzo ograniczoną możliwością przeróbek (grupa I)
i samochody turystyczne ulepszone z dużo większym zakresem
dozwolonych przeróbek (grupa II).
- Kategoria 2 (GT) - samochody produkowane w ilości co najmniej
100 egzemplarzy w ciągu roku (Grupa III).
Samochody kategorii 1 i 2 podzielone były na klasy według
pojemności skokowej silnika:
- - Kategoria 1 - grupa I i II:
- - - klasa do 600 cm3
- - - klasa do 700 cm3
- - - klasa do 850 cm3
- - - klasa do 1000 cm3
- - - klasa do 1300 cm3
- - - klasa do 1600 cm3
- - - klasa do 2000 cm3
- - - klasa do 2500 cm3
- - - klasa powyżej 2500 cm3
- - Kategoria 2 - grupa III:
- - - klasa do 1000 cm3
- - - klasa do 1300 cm3
- - - klasa do 1600 cm3
- - - klasa do 2500 cm3
- - - klasa powyżej 2500 cm3
Samochody startujące w RSMP podzielone były na klasy
według pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - 700 cm3
- klasa 2 - 850 cm3
- klasa 3 - 1000 cm3
- klasa 4 - 1300 cm3
- klasa 5 - powyżej 1300 cm3
W każdej z klas prowadzona była odrębna klasyfikacja, nie
było natomiast w RSMP klasyfikacji generalnej.
Do końcowej klasyfikacji RSMP zaliczano dla każdego kierowcy 3
najlepsze wyniki. Sklasyfikowani mogli być zawodnicy, którzy
wystartowali w co najmniej 3 eliminacjach.
Źródła:
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz
Chmielewski, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:)
- Motor 1965
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1964] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1966 >>