<< RSMP 1966] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1968 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1967

21-23.04.1967 1 eliminacja RSMP 5. Rajd Warszawski  
19-21.05.1967 2 eliminacja RSMP 11. Rajd Dolnośląski  
2-5.08.1967 3 eliminacja RSMP
12 eliminacja ERC
27. Rajd Polski (RSMP)
27. Rajd Polski (ERC)
Lista startowa
29-30.09.1967 4 eliminacja RSMP 17. Rajd Wisły  
14-15.12.1967 5 eliminacja RSMP Rajd Kraków - Rzeszów  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1967

Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"): 1 2 3 4 5  

1.

Sobiesław Zasada
Ewa Zasada
Automobilklub Krakowski Porsche 912, Lancia Fulvia HF   4 16 16 16 52

2.

Stanisław Dalka Automobilklub Warszawski Volkswagen 1200, Renault 10, NSU Prinz 1000 12 8   4 12 36

3.

Antoni Weiner
Jan Karel
Automobilklub Śląski Steyr Puch 650 TR 8 16   8   32

4.

Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW 1600   12 6 6 6 30

5.

Adam Wędrychowski Automobilklub Warszawski Volvo 144 S, BMW 1600 2   6 12 8 28

6.

Henryk Ruciński Automobilklub Wielkopolski Volvo 144 S 2     12 8 22

7.

Andrzej Nytko Automobilklub Krakowski Fiat 1300, Zastava 750   6 12     18

8.

Jerzy Praśniewski Automobilklub Warszawski Renault 10         12 12

9.

Krzysztof Komornicki
Marek Wachowski
  BMW 1600     8     8

10.

Mieczysław Urtnowski
Jerzy Sypniewski
Automobilklub Bydgoski Fiat 850 6 2       8

11.

Marian Wangrat Automobilklub Warszawski Porsche 912     4   4 8

12.

Zbigniew Gawryłkiewicz Automobilklub Bydgoski NSU Prinz 1000 4       2 6

13.

Ryszard Siadkowski Automobilklub Bydgoski NSU Prinz 1000 4         4

14.

Andrzej Gawryłkiewicz Automobilklub Warszawski Porsche 912         4 4

15.

Włodzimierz Markowski   Porsche 912     4     4

16.

Edward Lisowski
Wiesław Mrówczyński
  Mercedes-Benz 220 SE     2     2

17.

Ryszard Kopczyk
Mieczysław Biliński
Automobilklub Wielkopolski Alfa Romeo 1600       2   2
 
Klasa B 3 (z przeróbkami powyżej 1300 cm3): 1 2 3 4 5  

1.

Sobiesław Zasada
Ewa Zasada
Automobilklub Krakowski Porsche 912            
 
Klasa A 2 (bez przeróbek do 850 cm3): 1 2 3 4 5  

1.

Ryszard Nowicki Automobilklub Krakowski Zastava 750            

Podział samochodów rajdowych według międzynarodowych regulaminów FIA:
- Grupa I - samochody turystyczne seryjne - produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa II - samochody turystyczne - produkowane w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa III - samochody GT - produkowane w ilości co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu roku.

Inny podział obowiązywał w polskich rajdach. Samochody startujące w RSMP podzielone były na grupy:
- Grupa A - samochody seryjne, bez przeróbek
- Grupa B - samochody z przeróbkami.
Grupa A podzielona była na klasy:
- klasa A 1 - do 600 cm3
- klasa A 2 - do 850 cm3
- klasa A 3 - do 1000 cm3
- klasa A 4 - do 1300 cm3
- klasa A 5 - powyżej 1300 cm3
Grupa B podzielona była na klasy:
- klasa B 1 - do 850 cm3
- klasa B 2 - do 1300 cm3
- klasa B 3 - powyżej 1300 cm3

Punkty do klasyfikacji RSMP w poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 16-12-8-6-4-2.


Źródło:
- ewrc-results.com
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:), Szymon Janik,
- Motor 1967
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin


<< RSMP 1966] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1968 >>