<< RSMP 1966] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1968 >>
21-23.04.1967 | 1 eliminacja RSMP | 5. Rajd Warszawski | |
19-21.05.1967 | 2 eliminacja RSMP | 11. Rajd Dolnośląski | |
2-5.08.1967 | 3 eliminacja RSMP 12 eliminacja ERC |
27.
Rajd Polski (RSMP) 27. Rajd Polski (ERC) |
Lista startowa |
29-30.09.1967 | 4 eliminacja RSMP | 17. Rajd Wisły | |
14-15.12.1967 | 5 eliminacja RSMP | Rajd Kraków - Rzeszów |
Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"): | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. |
Sobiesław Zasada Ewa Zasada |
Automobilklub Krakowski | Porsche 912, Lancia Fulvia HF | 4 | 16 | 16 | 16 | 52 | |
2. |
Stanisław Dalka | Automobilklub Warszawski | Volkswagen 1200, Renault 10, NSU Prinz 1000 | 12 | 8 | 4 | 12 | 36 | |
3. |
Antoni Weiner Jan Karel |
Automobilklub Śląski | Steyr Puch 650 TR | 8 | 16 | 8 | 32 | ||
4. |
Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW 1600 | 12 | 6 | 6 | 6 | 30 | |
5. |
Adam Wędrychowski | Automobilklub Warszawski | Volvo 144 S, BMW 1600 | 2 | 6 | 12 | 8 | 28 | |
6. |
Henryk Ruciński | Automobilklub Wielkopolski | Volvo 144 S | 2 | 12 | 8 | 22 | ||
7. |
Andrzej Nytko | Automobilklub Krakowski | Fiat 1300, Zastava 750 | 6 | 12 | 18 | |||
8. |
Jerzy Praśniewski | Automobilklub Warszawski | Renault 10 | 12 | 12 | ||||
9. |
Krzysztof Komornicki Marek Wachowski |
BMW 1600 | 8 | 8 | |||||
10. |
Mieczysław Urtnowski Jerzy Sypniewski |
Automobilklub Bydgoski | Fiat 850 | 6 | 2 | 8 | |||
11. |
Marian Wangrat | Automobilklub Warszawski | Porsche 912 | 4 | 4 | 8 | |||
12. |
Zbigniew Gawryłkiewicz | Automobilklub Bydgoski | NSU Prinz 1000 | 4 | 2 | 6 | |||
13. |
Ryszard Siadkowski | Automobilklub Bydgoski | NSU Prinz 1000 | 4 | 4 | ||||
14. |
Andrzej Gawryłkiewicz | Automobilklub Warszawski | Porsche 912 | 4 | 4 | ||||
15. |
Włodzimierz Markowski | Porsche 912 | 4 | 4 | |||||
16. |
Edward Lisowski Wiesław Mrówczyński |
Mercedes-Benz 220 SE | 2 | 2 | |||||
17. |
Ryszard Kopczyk Mieczysław Biliński |
Automobilklub Wielkopolski | Alfa Romeo 1600 | 2 | 2 | ||||
Klasa B 3 (z przeróbkami powyżej 1300 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. |
Sobiesław Zasada Ewa Zasada |
Automobilklub Krakowski | Porsche 912 | ||||||
Klasa A 2 (bez przeróbek do 850 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. |
Ryszard Nowicki | Automobilklub Krakowski | Zastava 750 |
Podział samochodów rajdowych według
międzynarodowych regulaminów FIA:
- Grupa I - samochody turystyczne seryjne - produkowane
w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa II - samochody turystyczne - produkowane w ilości co
najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa III - samochody GT - produkowane w ilości co najmniej
500 egzemplarzy w ciągu roku.
Inny podział obowiązywał w polskich rajdach.
Samochody startujące w RSMP podzielone były na grupy:
- Grupa A - samochody seryjne, bez przeróbek
- Grupa B - samochody z przeróbkami.
Grupa A podzielona była na klasy:
- klasa A 1 - do 600 cm3
- klasa A 2 - do 850 cm3
- klasa A 3 - do 1000 cm3
- klasa A 4 - do 1300 cm3
- klasa A 5 - powyżej 1300 cm3
Grupa B podzielona była na klasy:
- klasa B 1 - do 850 cm3
- klasa B 2 - do 1300 cm3
- klasa B 3 - powyżej 1300 cm3
Punkty do klasyfikacji RSMP w poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 16-12-8-6-4-2.
Źródło:
- ewrc-results.com
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:),
Szymon Janik,
- Motor 1967
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1966] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1968 >>