<< RSMP 1967] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1969 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1968

20-21.04.1968 1 eliminacja RSMP 1. Rajd 1000 Jezior    
18-19.05.1968 2 eliminacja RSMP 12. Rajd Dolnośląski    
1-3.08.1968 3 eliminacja RSMP 28. Rajd Polski Lista startowa Filmy
13-15.09.1968 4 eliminacja RSMP 18. Rajd Wisły    

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1968

Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"):
1. Sobiesław Zasada Automobilklub Krakowski Porsche 911 L, Porsche 911 S 45 pkt.
2. Ryszard Nowicki Automobilklub Krakowski NSU 1000 TT 40 pkt.
3. Krzysztof Komornicki Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 40 pkt.
4. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW 1600 Ti 35 pkt.
5. Kazimierz Jaromin
Edmund Oprocha
Automobilklub Krakowski Zastava 750, Fiat Abarth 850 32 pkt.
6. Antoni Weiner
Jan Karel
Automobilklub Śląski BMW 1600 Ti 30 pkt.
7. Stanisław Dalka Automobilklub Warszawski Porsche 912, NSU Prinz 1000 S 29 pkt.
8. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Fiat 850 27 pkt.
9. Włodzimierz Markowski Automobilklub Warszawski Porsche 912 26 pkt.
10. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski Alfa Romeo Giulia Ti 18 pkt.
11. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Wartburg 17 pkt.
12. Jerzy Borowicz Automobilklub Dolnośląski Steyr Puch 660 TR 17 pkt.
13. Janusz Bronikowski Automobilklub Warszawski Steyr Fiat 850 17 pkt.
 
Klasa 6:
Tytułów mistrzowskich nie przyznano z powodu braku regulaminowej ilości samochodów startujących w tej klasie.
 
Klasa 5:
1. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW 1600 Ti 18 pkt.
2. Antoni Weiner
Jan Karel
Automobilklub Śląski BMW 1600 Ti 17 pkt.
 
Klasa 4:
1. Ryszard Nowicki Automobilklub Krakowski NSU 1000 TT 30 pkt.
2. Krzysztof Komornicki
Zygmunt Wiśniowski
Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 20 pkt.
 
Klasa 3:
1. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Wartburg 22 pkt.
2. Włodzimierz Groblewski Automobilklub Morski NSU Prinz 1000 S 17 pkt.
3. Jan Wojczaczek Automobilklub Dolnośląski NSU Prinz 1000 S 17 pkt.
 
Klasa 2:
1. Kazimierz Jaromin
Edmund Oprocha
Automobilklub Krakowski Zastava 750, Fiat Abarth 850 26 pkt.
2. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Fiat 850 21 pkt.
 
Klasa 1:
1. Jerzy Bachtin
Andrzej Gieysztor
Automobilklub Warmińsko-Mazurski
Automobilklub Warszawski
Trabant 601 21 pkt.
2. Jerzy Ujczak
Jan Wolski
Automobilklub Warszawski Trabant 601 12 pkt.
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Krakowski

Podział samochodów rajdowych według międzynarodowych regulaminów FIA:
- Grupa I - samochody turystyczne seryjne - produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa II - samochody turystyczne - produkowane w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa III - samochody GT - produkowane w ilości co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu roku.
Samochody grup I, II i III podzielone były na klasy według pojemności silnika:
- klasa 1 - gr. I i II do 850 cm3
- klasa 2 - gr. I i II do 1150 cm3
- klasa 3 - gr. I i II do 1300 cm3
- klasa 4 - gr. I i II do 1600 cm3
- klasa 5 - gr. I i II do 2000 cm3
- klasa 6 - gr. I i II powyżej 2000 cm3
- klasa 7 - gr. III do 1600 cm3
- klasa 8 - gr. III powyżej 1600 cm3

Inny podział obowiązywał w polskich rajdach. Samochody startujące w RSMP podzielone były na na klasy:
- klasa 1 - do 600 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - do 1600 cm3
- klasa 6 - powyżej 1600 cm3

System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15 pierwszych miejsc według klucza: 15-14-13-12-...-3-2-1. Punkty w poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc w klasie według klucza: 8-6-4-3-2-1.


Źródła:
- KWA-KWA Marek Kaczmarek
- Program Rajdu Polski 1967
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Mirek:), Łukasz Nytko


<< RSMP 1967] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1969 >>