<< RSMP 1967] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1969 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1968

20-21.04.1968 1 eliminacja RSMP 1. Rajd 1000 Jezior    
18-19.05.1968 2 eliminacja RSMP 12. Rajd Dolnośląski    
1-3.08.1968 3 eliminacja RSMP
6 eliminacja MEC
28. Rajd Polski (RSMP)
28. Rajd Polski (MEC)
Lista startowa Filmy
13-15.09.1968 4 eliminacja RSMP 18. Rajd Wisły    

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1968

Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"):

1. Sobiesław Zasada Automobilklub Krakowski Porsche 911 L, Porsche 911 S 45 pkt.
2. Ryszard Nowicki Automobilklub Krakowski NSU 1000 TT 40 pkt.
3. Krzysztof Komornicki Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 40 pkt.
4. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW 1600 Ti 35 pkt.
5. Kazimierz Jaromin
Edmund Oprocha
Automobilklub Krakowski Zastava 750, Fiat Abarth 850 32 pkt.
6. Antoni Weiner
Jan Karel
Automobilklub Śląski BMW 1600 Ti 30 pkt.
7. Stanisław Dalka Automobilklub Warszawski Porsche 912, NSU Prinz 1000 S 29 pkt.
8. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Fiat 850 27 pkt.
9. Włodzimierz Markowski Automobilklub Warszawski Porsche 912 26 pkt.
10. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski Alfa Romeo Giulia Ti 18 pkt.
11. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Wartburg 312 18 pkt.
12. Janusz Bronikowski Automobilklub Warszawski Steyr Fiat 850 17 pkt.

13.

Włodzimierz Groblewski Automobilklub Morski NSU Prinz 1000 S 16 pkt.
14. Jerzy Borowicz Automobilklub Dolnośląski Steyr Puch 660 TR 14 pkt.

15.

Zbigniew Gawryłkiewicz
Mirosław Wojtaszek
Automobilklub Krakowski Fiat 124 14 pkt.

16.

Jerzy Miniewski
Marek Varisella
Automobilklub Warszawski Fiat 124 12 pkt.

17.

Longin Bielak
Władysław Domański
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 12 pkt.

18.

Henryk Ruciński
Czesław Murawski
Automobilklub Warszawski
Automobilklub Krakowski
BMW 1600 Ti 11 pkt.

19.

Lech Matuszkiewicz
Zbigniew Kołaczkowski
Automobilklub Krakowski Fiat 124 10 pkt.

20.

Andrzej Wojciechowski Automobilklub Dolnośląski NSU Prinz 1000 S 10 pkt.

21.

Otto Bartkowiak
Aleksander Oczkowski
Automobilklub Śląski Steyr Puch 650 TR 8 pkt.

22.

Jan Wojczaczek
Jacek Chmielewski
Automobilklub Dolnośląski NSU Prinz 1000 S 7 pkt.

23.

Ryszard Grychtoł
Wojciech Ondraczek
Automobilklub Śląski NSU Prinz 1000 S 7 pkt.

24.

Wiesław Mrówczyński
Jan Chudziak
Automobilklub Warszawski   5 pkt.

25.

Alfred Ślizeń
Ryszard Piechota
Automobilklub Krakowski Zastava 750 3 pkt.

26.

Jacek Stawiński
Janusz Stawiński
Automobilklub Warszawski Trabant 601 3 pkt.

27.

Jerzy Ujczak
Jan Wolski
Automobilklub Warszawski Trabant 601 3 pkt.

28.

Jerzy Bachtin
Andrzej Gieysztor
Automobilklub Warmińsko-Mazurski
Automobilklub Warszawski
Trabant 601 3 pkt.

29.

Adam Masłowiec
Ireneusz Stankiewicz
Automobilklub Śląski Syrena 104 2 pkt.

30.

Marek Wachowski
Eugeniusz Pach
  MG 1300 2 pkt.

31.

Andrzej Nytko
Wojciech Schramm
Automobilklub Krakowski Zastava 750 1 pkt.

32.

Stanisław Wyka
Szklarski
Automobilklub Warszawski Syrena 103 1 pkt.
 

Klasa 6:

1. Sobiesław Zasada Automobilklub Krakowski Porsche 911 L, Porsche 911 S  
Tytułów mistrzowskich nie przyznano z powodu braku regulaminowej ilości samochodów startujących w tej klasie.
 

Klasa 5:

1. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW 1600 Ti 18 pkt.
2. Antoni Weiner
Jan Karel
Automobilklub Śląski BMW 1600 Ti 17 pkt.
 

Klasa 4:

1. Ryszard Nowicki Automobilklub Krakowski NSU 1000 TT 30 pkt.
2. Krzysztof Komornicki
Zygmunt Wiśniowski
Automobilklub Warszawski
Automobilklub Krakowski
Renault 8 Gordini 20 pkt.
 

Klasa 3:

1. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Wartburg 312 22 pkt.
2. Włodzimierz Groblewski Automobilklub Morski NSU Prinz 1000 S 17 pkt.
3. Jan Wojczaczek Automobilklub Dolnośląski NSU Prinz 1000 S 17 pkt.
 

Klasa 2:

1. Kazimierz Jaromin
Edmund Oprocha
Automobilklub Krakowski Zastava 750, Fiat Abarth 850 26 pkt.
2. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Fiat 850 21 pkt.
 

Klasa 1:

1. Jerzy Bachtin
Andrzej Gieysztor
Automobilklub Warmińsko-Mazurski
Automobilklub Warszawski
Trabant 601 21 pkt.
2. Jerzy Ujczak
Jan Wolski
Automobilklub Warszawski Trabant 601 12 pkt.
 

Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

 

Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Krakowski  

Podział samochodów rajdowych według międzynarodowych regulaminów FIA:
- Grupa I - samochody turystyczne seryjne - produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa II - samochody turystyczne - produkowane w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa III - samochody GT - produkowane w ilości co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu roku.
Samochody grup I, II i III podzielone były na klasy według pojemności silnika:
- klasa 1 - gr. I i II do 850 cm3
- klasa 2 - gr. I i II do 1150 cm3
- klasa 3 - gr. I i II do 1300 cm3
- klasa 4 - gr. I i II do 1600 cm3
- klasa 5 - gr. I i II do 2000 cm3
- klasa 6 - gr. I i II powyżej 2000 cm3
- klasa 7 - gr. III do 1600 cm3
- klasa 8 - gr. III powyżej 1600 cm3

Inny podział obowiązywał w polskich rajdach. Samochody startujące w RSMP podzielone były na na klasy:
- klasa 1 - do 600 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - do 1600 cm3
- klasa 6 - powyżej 1600 cm3

System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15 pierwszych miejsc według klucza: 15-14-13-12-...-3-2-1. Punkty w poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc w klasie według klucza: 8-6-4-3-2-1.


Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:)
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Program Rajdu Polski 1967
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin


<< RSMP 1967] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1969 >>