<< RSMP 1967] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1969 >>
19-20.04.1968 | 1 eliminacja RSMP | 1. Rajd 1000 Jezior | ||
18-19.05.1968 | 2 eliminacja RSMP | 12. Rajd Dolnośląski | ||
1-3.08.1968 | 3 eliminacja RSMP 6 eliminacja MEC |
28.
Rajd Polski (RSMP) 28. Rajd Polski (MEC) |
Lista startowa | Filmy |
13-15.09.1968 | 4 eliminacja RSMP | 18. Rajd Wisły |
Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Sobiesław Zasada | Automobilklub Krakowski | Porsche 911 L, Porsche 911 S | 15 | 15 | 15 | 45 | |
2. | Krzysztof Komornicki | Automobilklub Warszawski | Renault 8 Gordini | 13 | 13 | 14 | 40 | |
3. | Ryszard Nowicki | Automobilklub Krakowski | NSU 1000 TT | 14 | 10 | 12 | 36 | |
4. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW 1600 Ti | 12 | 10 | 13 | 35 | |
5. | Antoni Weiner Jan Karel |
Automobilklub Śląski | BMW 1600 Ti | 13 | 14 | 5 | 32 | |
6. | Stanisław Dalka | Automobilklub Warszawski | Porsche 912, NSU Prinz 1000 S | 14 | 15 | 29 | ||
7. | Kazimierz Jaromin Edmund Oprocha |
Automobilklub Krakowski | Zastava 750, Fiat Abarth 850 | 11 | 11 | 2 | 4 | 28 |
8. | Ryszard Żyszkowski | Automobilklub Warszawski | Fiat 850 | 4 | 8 | 9 | 6 | 27 |
9. | Włodzimierz Markowski | Automobilklub Warszawski | Porsche 912 | 15 | 11 | 26 | ||
10. | Ryszard Kopczyk | Automobilklub Wielkopolski | Alfa Romeo Giulia Ti | 5 | 4 | 9 | 18 | |
11. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Wartburg 312 | 8 | 10 | 18 | ||
12. | Janusz Bronikowski | Automobilklub Warszawski | Steyr Fiat 850 | 10 | 7 | 17 | ||
13. |
Włodzimierz Groblewski | Automobilklub Morski | NSU Prinz 1000 S | 9 | 7 | 16 | ||
14. | Jerzy Borowicz | Automobilklub Dolnośląski | Steyr Puch 660 TR | 9 | 5 | 14 | ||
15. |
Zbigniew Gawryłkiewicz Mirosław Wojtaszek |
Automobilklub Krakowski | Fiat 124 | 6 | 8 | 14 | ||
16. |
Jerzy Miniewski Marek Varisella |
Automobilklub Warszawski | Fiat 124 | 12 | 12 | |||
17. |
Longin Bielak Władysław Domański |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 12 | 12 | |||
18. |
Henryk Ruciński Czesław Murawski |
Automobilklub Warszawski Automobilklub Krakowski |
BMW 1600 Ti | 11 | 11 | |||
19. |
Lech Matuszkiewicz Zbigniew Kołaczkowski |
Automobilklub Krakowski | Fiat 124 | 7 | 3 | 10 | ||
20. |
Andrzej Wojciechowski | Automobilklub Dolnośląski | NSU Prinz 1000 S | 4 | 6 | 10 | ||
21. |
Otto Bartkowiak Aleksander Oczkowski |
Automobilklub Śląski | Steyr Puch 650 TR | 8 | 8 | |||
22. |
Jan Wojczaczek Jacek Chmielewski |
Automobilklub Dolnośląski | NSU Prinz 1000 S | 6 | 1 | 7 | ||
23. |
Ryszard Grychtoł Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | NSU Prinz 1000 S | 7 | 7 | |||
24. |
Wiesław Mrówczyński Jan Chudziak |
Automobilklub Warszawski | 5 | 5 | ||||
25. |
Alfred Ślizeń Ryszard Piechota |
Automobilklub Krakowski | Zastava 750 | 3 | 3 | |||
26. |
Jacek Stawiński Janusz Stawiński |
Automobilklub Warszawski | Trabant 601 | 3 | 3 | |||
27. |
Jerzy Ujczak Jan Wolski |
Automobilklub Warszawski | Trabant 601 | 3 | 3 | |||
28. |
Jerzy Bachtin Andrzej Gieysztor |
Automobilklub Warmińsko-Mazurski Automobilklub Warszawski |
Trabant 601 | 2 | 1 | 3 | ||
29. |
Adam Masłowiec Ireneusz Stankiewicz |
Automobilklub Śląski | Syrena 104 | 2 | 2 | |||
30. |
Marek Wachowski Eugeniusz Pach |
MG 1300 | 2 | 2 | ||||
31. |
Andrzej Nytko Wojciech Schramm |
Automobilklub Krakowski | Zastava 750 | 1 | 1 | |||
32. |
Stanisław Wyka Szklarski |
Automobilklub Warszawski | Syrena 103 | 1 | 1 | |||
Klasa 6 (powyżej 1600 cm3): | ||||||||
1. | Sobiesław Zasada | Automobilklub Krakowski | Porsche 911 L, Porsche 911 S | |||||
Tytułów mistrzowskich nie przyznano z powodu braku regulaminowej ilości samochodów startujących w tej klasie. | ||||||||
Klasa 5 (do 1600 cm3): |
||||||||
1. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW 1600 Ti | 18 pkt. | ||||
2. | Antoni Weiner Jan Karel |
Automobilklub Śląski | BMW 1600 Ti | 17 pkt. | ||||
Klasa 4 (do 1300 cm3): |
||||||||
1. | Ryszard Nowicki | Automobilklub Krakowski | NSU 1000 TT | 30 pkt. | ||||
2. | Krzysztof Komornicki Zygmunt Wiśniowski |
Automobilklub Warszawski Automobilklub Krakowski |
Renault 8 Gordini | 20 pkt. | ||||
Klasa 3 (do 1000 cm3): |
||||||||
1. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Wartburg 312 | 22 pkt. | ||||
2. | Włodzimierz Groblewski | Automobilklub Morski | NSU Prinz 1000 S | 17 pkt. | ||||
3. | Jan Wojczaczek | Automobilklub Dolnośląski | NSU Prinz 1000 S | 17 pkt. | ||||
Klasa 2 (do 850 cm3): |
||||||||
1. | Kazimierz Jaromin Edmund Oprocha |
Automobilklub Krakowski | Zastava 750, Fiat Abarth 850 | 26 pkt. | ||||
2. | Ryszard Żyszkowski | Automobilklub Warszawski | Fiat 850 | 21 pkt. | ||||
Klasa 1 (do 600 cm3): |
||||||||
1. | Jerzy Bachtin Andrzej Gieysztor |
Automobilklub Warmińsko-Mazurski Automobilklub Warszawski |
Trabant 601 | 21 pkt. | ||||
2. | Jerzy Ujczak Jan Wolski |
Automobilklub Warszawski | Trabant 601 | 12 pkt. | ||||
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski. |
||||||||
Klasyfikacja zespołowa: |
||||||||
1. |
Automobilklub Krakowski |
Podział samochodów rajdowych według
międzynarodowych regulaminów FIA:
- Grupa I - samochody turystyczne seryjne - produkowane
w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa II - samochody turystyczne - produkowane w ilości co
najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu roku.
- Grupa III - samochody GT - produkowane w ilości co najmniej
500 egzemplarzy w ciągu roku.
Samochody grup I, II i III podzielone były na klasy
według pojemności silnika:
- klasa 1 - gr. I i II do 850 cm3
- klasa 2 - gr. I i II do 1150 cm3
- klasa 3 - gr. I i II do 1300 cm3
- klasa 4 - gr. I i II do 1600 cm3
- klasa 5 - gr. I i II do 2000 cm3
- klasa 6 - gr. I i II powyżej 2000 cm3
- klasa 7 - gr. III do 1600 cm3
- klasa 8 - gr. III powyżej 1600 cm3
Inny podział obowiązywał w polskich rajdach.
Samochody startujące w RSMP podzielone były na na klasy:
- klasa 1 - do 600 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - do 1600 cm3
- klasa 6 - powyżej 1600 cm3
System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15 pierwszych
miejsc według klucza: 15-14-13-12-...-3-2-1. Punkty w
poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc w
klasie według klucza: 8-6-4-3-2-1.
Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa),
Łukasz Nytko, Mirek:)
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Program Rajdu Polski 1967
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1967] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1969 >>