<< RSMP 1968] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1970 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1969

18-20.04.1969 1 eliminacja RSMP 2. Rajd 1001 Jezior  
23-25.05.1969 2 eliminacja RSMP 13. Rajd Dolnośląski  
17-19.07.1969 3 eliminacja RSMP 29. Rajd Polski Lista startowa
12-14.09.1969 4 eliminacja RSMP 19. Rajd Wisły  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1969

Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"): 1 2 3 4  
1. Ryszard Nowicki
Marian Bień
Automobilklub Krakowski Renault 8 Gordini 9 14 14 14 51
2. Sobiesław Zasada
Ewa Zasada
Automobilklub Krakowski Porsche 911 S   15 15 15 45
3. Andrzej Komorowski Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 13 9 13 5 40
4. Longin Bielak Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 13 9 13   35
5. Adam Smorawiński
Andrzej Zembrzuski
Automobilklub Wielkopolski BMW 1600 Ti 14 13 5   32
6. Janusz Bronikowski
Mieczysław Urtnowski
Automobilklub Warszawski NSU 1000 C 4 7 6 10 27
7. Błażej Krupa Automobilklub Warszawski Fiat 124 Sport Coupe 12   12   24
8. Ryszard Żyszkowski
Piotr Mystkowski
Automobilklub Warszawski Alfa Romeo 11 2 10   23
9. Andrzej Wojciechowski
Konrad Kertyński
Automobilklub Dolnośląski NSU Prinz TT, Renault 8 Gordini   10   12 22
10. Maciej Jasiński
Joanna Jasińska
Automobilklub Warszawski Honda N 600 5 5 7   17
 
Klasa 6:
Zawodnikom nie zaliczano punktów w tej klasie z powodu zbyt małej liczby startujących (regulamin wymagał co najmniej 5 załóg w poszczególnych eliminacach).
 

Klasa 5:

1 2 3 4  
1. Adam Smorawiński
Andrzej Zembrzuski
Automobilklub Wielkopolski BMW 1600 Ti 8 8 3   19
2. Błażej Krupa Automobilklub Warszawski Fiat 124 Sport Coupe 6 1 8   15
3. Ryszard Żyszkowski
Piotr Mystkowski
Automobilklub Warszawski Alfa Romeo 4 3 6   13
 

Klasa 4:

1 2 3 4  
1. Ryszard Nowicki
Marian Bień
Automobilklub Krakowski Renault 8 Gordini (6) 8 8 8 24
2. Andrzej Komorowski
Longin Bielak
Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 8 3 6   17
3. Andrzej Wojciechowski
Konrad Kertyński
Automobilklub Dolnośląski NSU Prinz TT, Renault 8 Gordini   4   4 8
 
Klasa 3: 1 2 3 4  
1. Janusz Bronikowski
Mieczysław Urtnowski
Automobilklub Warszawski NSU 1000 C 6 8 (6) 8 22
2. Henryk Krakowczyk Automobilklub Dolnośląski Wartburg 4 4 8   16
3. Franciszek Aromiński Automobilklub Warszawski Renault 10 8   4  

12

 
Klasa 2: 1 2 3 4  
1. Kazimierz Jaromin Automobilklub Krakowski Zastava 750 8 4 8  

20

2. Andrzej Nytko Automobilklub Krakowski Zastava 750 8 4 2  

14

3. Robert Mucha Automobilklub Warszawski Syrena 104, Syrena 103   6 6  

12

 
Klasa 1: 1 2 3 4  
1. Maciej Jasiński
Joanna Jasińska
Automobilklub Warszawski Honda N 600 8 8 8  

24

2. Wiesław Gawron
Monika Gawron
Automobilklub Olsztyński Trabant 601 4   6 6

16

3. Jerzy Bachtin Automobilklub Olsztyński Trabant 601     4 8

12


Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z regulaminami FIA:
- Grupa I - samochody turystyczne seryjne - produkowane w ilości co najmniej 5000 sztuk rocznie z bardzo ograniczonymi możliwościami przeróbek.
- Grupa II - samochody turystyczne ulepszone - produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk rocznie z dużym zakresem dozwolonych przeróbek.
- Grupa III - samochody GT - produkowane w ilości co najmniej 500 sztuk w roku.
Samochody grup I, II i III podzielone były na klasy według pojemności silnika:
- klasa 1 - gr. I i II do 850 cm3
- klasa 2 - gr. I i II do 1150 cm3
- klasa 3 - gr. I i II do 1300 cm3
- klasa 4 - gr. I i II do 1600 cm3
- klasa 5 - gr. I i II do 2000 cm3
- klasa 6 - gr. I i II powyżej 2000 cm3
- klasa 7 - gr. III do 1600 cm3
- klasa 8 - gr. III powyżej 1600 cm3

Inny podział obowiązywał w polskich rajdach. W RSMP samochody połączonych grup I i II podzielone były na na klasy:
- klasa 1 - do 600 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - do 1600 cm3
- klasa 6 - powyżej 1600 cm3

System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15 pierwszych miejsc według klucza: 15-14-13-12-...-3-2-1. Punkty w poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc w klasie według klucza: 8-6-4-3-2-1. Do klasyfikacji generalnej zaliczano wszystkie punkty zdobyte przez zawodnika we wszystkich 4 eliminacjach. Do klasyfikacji w klasach zaliczano zawodnikom tylko 3 najlepsze wyniki.


Źródło:
- KWA-KWA Marek Kaczmarek
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- Materiały: Mirek:), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Błażej Krupa


<< RSMP 1968] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1970 >>