<< RSMP 1970] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1972 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1971

5-6.03.1971 1 eliminacja RSMP 4. Rajd Mazurski Lista
15-16.05.1971 2 eliminacja RSMP 15. Rajd Dolnośląski  
15-17.07.1971 3 eliminacja RSMP 31. Rajd Polski Lista
17-19.09.1971 4 eliminacja RSMP 21. Rajd Wisły  
5-6.11.1971 5 eliminacja RSMP 9. Rajd Warszawski  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1971

Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"):
1. Sobiesław Zasada
Ewa Zasada
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500; BMW 2002 Ti 16 pkt.
2. Włodzimierz Markowski Automobilklub Warszawski Porsche 912; Polski Fiat 125p 1500 15 pkt.
3. Marek Varisella FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1300 13 pkt.
4. Ryszard Nowicki
Wojciech Schramm
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500 10 pkt.
5. Krzysztof Komornicki
Błażej Krupa
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 8 pkt.
5. Maciej Stawowiak
Dominik Mydlarski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 8 pkt.
5. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW 2002 Ti 8 pkt.
8. Włodzimierz Groblewski
Janusz Książkiewicz
Automobilklub Morski Polski Fiat 125p 1500 6 pkt.
8. Lelio Lattari Automobilklub Warszawski Alfa Romeo GTV; Ford Capri 6 pkt.
10. Wiesław Mrówczyński
Bronisław Czekała
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 4 pkt.
10. Andrzej Jaroszewicz
Tomasz Ciecierzyński
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 4 pkt.
 

Klasa 9-13:

1. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW 2002 Ti 22 pkt.
2. Mario Graziani Automobilklub Morski Alfa Romeo GTV 18 pkt.
 
Klasa 8:

1.

Andrzej Jaroszewicz
Tomasz Ciecierzyński
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500

14 pkt.

1.

Błażej Krupa Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500

14 pkt.

1.

Ryszard Nowicki
Wojciech Schramm
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500

14 pkt.

4.

Wiesław Mrówczyński Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500

13 pkt.

5.

Robert Mucha FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500  
 
Klasa 7:
1. Marek Varisella FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1300 24 pkt.
2. Mieczysław Urtnowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1300 20 pkt.
3. Ryszard Grychtoł
Wojciech Ondraczek
Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300 12 pkt.
 
Klasa 5-6:
1. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Wartburg 353 24 pkt.
2. Ryszard Pawlitka Automobilklub Warszawski Fiat 850 Sport Coupe 16 pkt.

3.

Andrzej Nytko Automobilklub Krakowski Fiat 850 Sport Coupe

16 pkt.

 
Klasa 3-4 (przyznano tylko tytuł wicemistrzowski):
1. Adam Masłowiec
Konrad Rutkowski
Automobilklub Śląski Syrena 104 24 pkt.
2. Kazimierz Jaromin Automobilklub Krakowski Zastava 750 20 pkt.

3.

Jerzy Borowicz Automobilklub Dolnośląski Steyr Puch 650  
 
Klasa 1-2:
1. Zdzisław Łagan
Karol Piekarski
Automobilklub Kielecki
Automobilklub Warszawski
Trabant 601 24 pkt.
2. Marek Trzaskowski Automobilklub Warszawski Trabant 601 16 pkt.

3.

Maciej Jasiński
Joanna Jasińska
Automobilklub Warszawski Honda N 600  
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
W RSMP, w klasach zdobywać punkty mogły tylko pojazdy grup I i II. Samochody gr. III i IV mogły zdobywać punkty tylko w klasyfikacji generalnej.

System punktacji RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej (Puchar "Motoru") oraz w poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej punktacji zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki. Warunkiem sklasyfikowania był udział w co najmniej dwóch eliminacjach. Klasę stanowiły minimum 3 samochody.


Źródło:
- KWA-KWA Marek Kaczmarek
- Motor 1971
- Przegląd Sportowy 1971
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Materiały: Szymon Janik, JoannaS, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Łukasz Nytko, Ryszard Żyszkowski


<< RSMP 1970] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1972 >>