<< RSMP 1978] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1980 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1979

9-10.02.1979 1 eliminacja RSMP 6. Rajd "Stomil" Rzeszowski
19-20.04.1979 2 eliminacja RSMP 4. Rajd Krakowski
11-13.05.1979 3 eliminacja RSMP 8. Rajd Elmot
21-23.09.1979 4 eliminacja RSMP 28. Rajd Wisły
5-7.10.1979 5 eliminacja RSMP 17. Rajd Warszawski

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1979

Klasyfikacja generalna:
1. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine  
2. Maciej Stawowiak OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000  
3. Andrzej Koper Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine; Polski Fiat 125p  
 
Grupa IV:

1.

Maciej Stawowiak OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000  
 
Grupa II klasa 8:
1. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine  
2. Andrzej Koper
Marek Pawłowski
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine  
3. Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p  
 
Grupa II klasa 4-7:
1. Wacław Janowski
Henryk Krakowczyk
Automobilklub Dolnośląski Fiat 128 Sport SL; Zastava 1100  
2. Piotr Stasiewicz SGPiS Stomil    
 
Grupa II klasa 1-3:
1. Tomasz Barański
Paweł Barański
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p  
2. Jerzy Kurczyński Automobilklub Kielecki    
3. ?      
4. Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650  
 
Grupa I klasa 8:
1. Jerzy Kobyliński Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500  
2. Janusz Siniarski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500  
3. Ryszard Granica
Jerzy Werner
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500  
 
Grupa I klasa 4-7:
1. Andrzej Witkowicz
Marek Rompel
Automobilklub Krakowski Fiat 128 Coupe 3 porte  
2. Lech Radkiewicz
Krzysztof Rybak
Automobilklub Dolnośląski Fiat 128 Coupe 3 porte

22 pkt.

Sklasyfikowano 21 zawodników.
 
Grupa I klasa markowa Polski Fiat 126p 650:
1. Janusz Szerla
Jerzy Stopa
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650  
2. Jerzy Tyrkiel Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 650  
3. Stanisław Skrzynecki
Jacek Glinicki
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 650  
 
Grupa I klasa markowa Polski Fiat 126p 600:
1. Henryk Pinis
Barbara Szymańska
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 600  
2. Krzysztof Winkowski
Krzysztof Szymczak
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 600  
3. Marcin Zoll
Andrzej Piątkowski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 600  
Sklasyfikowano 19 zawodników.
W powyższym zestawieniu uwzględniono tylko zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.
 
Puchar "Motoru"
1. Janusz Szerla
Jerzy Stopa
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 42 pkt.
1. Tomasz Barański
Paweł Barański
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 42 pkt.
 
Klasyfikacja zespołów fabrycznych:
1. OBR FSM 33 pkt.
2. OBR FSO 15 pkt.

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i 650 cm3.


Żródła:
- Motor 1979, 80
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- Materiały: AdamT


<< RSMP 1978] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1980 >>