<< RSMP 1982] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1984 >>
15-17.04.1983 | 1 eliminacja RSMP | 8. Rajd Krokusy |
9-10.07.1983 | 2 eliminacja RSMP | Rajd Pokoju i Przyjaźni |
8-9.10.1983 | 3 eliminacja RSMP | 11. Rajd Kormoran |
21-22.10.1983 | 4 eliminacja RSMP | 31. Rajd Wisły |
Klasyfikacja generalna: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Marian Bublewicz Ryszard Żyszkowski |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Polonez 2000; Opel Kadett GT / E | 25 | 25 | 25 | 75 | |
2. | Ryszard Granica Tomasz Szostak |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Stomil SGPiS Warszawa |
Renault 5 Alpine | 18 | 15 | 21 | 54 | |
3. | Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1500; FSO 1600 | 12 | 21 | 15 | 48 | |
4. | Andrzej Koper Jacek Lewandowski |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 21 | 25 | 46 | ||
5. | Andrzej Białowąs Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | FSO 1500; Polski Fiat 125p 1600 | 10 | 18 | 18 | 46 | |
6. | Grzegorz Malinowski Marek Pawłowski |
Automobilklub Warszawski Autoklub Rzemieślnik Warszawa |
FSO 1600 | 10 | (9) | 15 | 12 | 37 |
7. | Mirosław Szulc | OKS Stomil Olsztyn | FSO 1600; FSO 1500 | 21 | 15 | 36 | ||
8. | Józef Ważny Janusz Książkiewicz |
OKS Stomil Olsztyn | FSO 1500; FSO 1600 | 15 | 12 | 27 | ||
9. | Zbigniew Kabulski | Automobilklub Warszawski | Polonez 2000; Polski Fiat 125p 1500 | 18 | 5 | 23 | ||
10. | Marek Sadowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 9 | 10 | 19 | ||
11. | Mariusz Kostrzak Witold Bogdański |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1500; Polonez 1500 | 4 | 7 | 8 | (4) | 19 |
12. | Czesław Zadygowicz Tadeusz Wieczeryński |
Automobilklub Podlaski | Polonez 2000 | 12 | 6 | 18 | ||
13. | Stanisław Skrzynecki Krzysztof Szymczak |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 5 | 10 | 15 | ||
14. | Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Ford Escort RS 1600i; Volkswagen Golf GTI | 7 | 7 | 14 | ||
15. | Andrzej Bagiński | Automobilklub Morski | Renault 5 Alpine | 4 | 9 | 13 | ||
16. | Tadeusz Buksowicz | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 8 | 5 | 13 | ||
17. | Romuald Chałas | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 5 | 6 | 1 | 12 | |
18. | Wojciech Malinowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 9 | 9 | |||
19. | Dariusz Poletyło Michał Gąsiewicz |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 3 | 7 | ||
20. | Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 2 | 3 | 2 | 7 | |
21. | Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 5 | 1 | 6 | ||
22. | Sławomir Barszczewski Dariusz Palonka |
Automobilklub Lubelski | Renault 5 Alpine | 3 | 3 | |||
22. | Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300; Polski Fiat 125p 1500 | 3 | 3 | |||
24. | Andrzej Tarwacki | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 1500 | 2 | 1 | 3 | ||
25. | Robert Kępka Jacek Biasion |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 2 | 2 | |||
26. | Tomasz Chmiel | GAMK Budowlani Gdańsk | Polski Fiat 125p 1300 | 1 | 1 | |||
Grupa II klasa 9-15: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Marian Bublewicz Ryszard Żyszkowski |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Polonez 2000; Opel Kadett GT / E | 9 | 9 | 9 | 27 | |
2. |
Stanisław Wyka Karol Piekarski |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Ford Escort 2000 RS | 6 | 6 | |||
2. | Adam Polak Zbigniew Kabulski |
Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 6 | 6 | |||
2. | Czesław Zadygowicz Tadeusz Wieczeryński |
Automobilklub Podlaski | Polonez 2000 | 6 | 6 | |||
5. | Włodzimierz Janeczek Janusz Macheta |
Automobilklub Krakowski | Opel Kadett GT / E | 4 | 4 | |||
5. | Marcin Osiowski Wanda Rutkiewicz |
Automobilklub Warszawski | Ford Escort RS 2000 | 4 | 4 | |||
Grupa II klasa 8: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Andrzej Koper Jacek Lewandowski |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 9 | 9 | 18 | ||
2. | Ryszard Granica Tomasz Szostak |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Stomil SGPiS Warszawa |
Renault 5 Alpine | 6 | 6 | 6 | 18 | |
3. | Andrzej Bagiński | Automobilklub Morski | Renault 5 Alpine | (3) | 4 | 9 | 4 | 17 |
4. | Wiktor Polak Marcin Osiowski |
Automobilklub Krakowski Automobilklub Warszawski |
Talbot 1600 TI | 9 | 9 | |||
5. | Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 4 | |||
6. | Ryszard Plucha | Stomil SGPiS Warszawa | Łada 1500 | 3 | 3 | |||
7. | Ryszard Hornik Karol Porębski |
Automobilklub Dolnośląski | Polonez 1600 | 2 | 2 | |||
7. | Tadeusz Szewczyk | Automobilklub Dolnośląski | Polonez | 2 | 2 | |||
Grupa II klasa 4-7: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 9 | 6 | 9 | 24 | |
2. | Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300 | 4 | 6 | 6 | 16 | |
3. | Wiesław Surynowicz | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 3 | 4 | 4 | 11 | |
4. | Mirosław Krachulec Marek Kusiak |
Automobilklub Częstochowski | Łada 1300 | 9 | 9 | |||
4. | Marek Gąsecki | GAMK Budowlani Gdańsk | Polski Fiat 125p 1300 | 9 | 9 | |||
6. | Juliusz Szulc Lech Wójcik |
Automobilklub Łódzki | Zastava 1300 | 6 | 3 | 9 | ||
7. | Andrzej Wojnar | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 6 | 6 | |||
8. | Zbigniew Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300 | 4 | 4 | |||
9. | Henryk Krystoń | Automobilklub Karkonoski | Polski Fiat 125p 1300 | 3 | 3 | |||
10. | Marek Ryndak Tadeusz Kwiatek |
Automobilklub Rzeszowski | Łada 1300 | 2 | 2 | |||
Grupa II klasa 1-3: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | 9 | 27 | |
2. | Andrzej Pięta | Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p 650 | 4 | (4) | 6 | 6 | 16 |
3. | Cezary Wróblewski | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 126p 650 | 6 | 2 | 2 | 10 | |
4. | Janusz Szerla Krzysztof Janarek |
FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | |||
5. | Andrzej Szyjkowski | Automobilklub Gorzowski | Polski Fiat 126p 650 | 6 | 3 | 9 | ||
6. | Krzysztof Krawczyk | Automobilklub Zielonogórski | Polski Fiat 126p 650 | 6 | 6 | |||
7. | Jerzy Kauczyński | Automobilklub Bydgoski | Polski Fiat 126p 650 | 3 | 2 | 1 | 6 | |
8. | Wojciech Augustowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p 650 | 4 | 4 | |||
8. | Jerzy Panicz | Automobilklub Gorzowski | Polski Fiat 126p 650 | 4 | 4 | |||
10. | Robert Starkowski Krzysztof Płachciński |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p 650 | 3 | 3 | |||
10. | Tomasz Krzemiński Romuald Nowakowski |
Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p 650 | 3 | 3 | |||
10. | Ryszard Romanowski | Automobilklub Gorzowski | Polski Fiat 126p 650 | 3 | 3 | |||
13. | Włodzimierz Cierliński Janusz Wojciechowski |
Automobilklub Dolnośląski Automobilklub Łódzki |
Polski Fiat 126p 650 | 1 | 1 | |||
13. | Jacek Lis | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 1 |
1 |
|||
Grupa I klasa 1-8: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Marek Sadowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 9 | 9 | 18 | ||
2. | Romuald Chałas | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 9 | 4 | (4) | 17 |
3. | Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Ford Escort RS 1600i; Volkswagen Golf GTI | 6 | 9 | 15 | ||
4. | Dariusz Poletyło Michał Gąsiewicz |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 6 | 3 | 6 | 15 | |
5. | Wojciech Malinowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 9 | 4 | 13 | ||
6. | Michał Broniatowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 9 | 9 | |||
7. | Jerzy Kobyliński Piotr Perłowski |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 6 | 6 | |||
8. | Sławomir Barszczewski Dariusz Palonka |
Automobilklub Lubelski | Renault 5 Alpine | 3 | 3 | 6 | ||
9. | Jerzy Substyk | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 4 | |||
10. | Andrzej Tarwacki | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 1500 | 2 | 2 | |||
10. | Ryszard Plucha | Stomil SGPiS Warszawa | Łada 1500 | 2 | 2 | |||
12. | Tadeusz Betlej Piotr Wróbel |
Automobilklub Krakowski | Volkswagen Golf GTI | 1 | 1 | |||
Grupa A klasa FSO: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Andrzej Białowąs Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | FSO 1500; Polski Fiat 125p 1600 | 6 | 6 | 9 | 21 | |
2. | Józef Ważny Janusz Książkiewicz |
OKS Stomil Olsztyn | FSO 1500; FSO 1600 | 9 | 9 | 18 | ||
3. | Paweł Przybylski Mirosław Szulc |
Autoklub Rzemieślnik OKS Stomil Olsztyn |
FSO 1600; FSO 1500 | 9 | 6 | 15 | ||
4. | Grzegorz Malinowski Marek Pawłowski |
Automobilklub Warszawski Autoklub Rzemieślnik Warszawa |
FSO 1600 | 6 | 4 | 4 | (4) | 14 |
5. | Mariusz Kostrzak Witold Bogdański |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1500; Polonez 1500 | 3 | 2 | 3 | 8 | |
6. | Stanisław Skrzynecki Krzysztof Szymczak |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 2 | 3 | 5 | ||
7. | Tomasz Szczęsny | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 4 | |||
8. | Tadeusz Buksowicz | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 3 | 3 | |||
9. | Ryszard Adamek Jerzy Stopa |
Automobilklub Krakowski | FSO 1500 | 2 | 2 | |||
10. | Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1500 | 2 | 2 | |||
11. | Andrzej Nowak Włodzimierz Landau |
Automobilklub Opolski | Polski Fiat 125p 1500 | 1 | 1 | |||
11. | Andrzej Tarwacki | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 1500 | 1 | 1 | |||
11. | Zbigniew Kabulski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 1 | 1 | |||
Grupa I klasa FSM: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Robert Kępka Jacek Biasion |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | 4 | 22 | |
2. | Krzysztof Winkowski Paweł Grzegorczyk |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p 650 | 6 | 6 | 4 | (2) | 16 |
3. | Robert Gryczyński | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 2 | 6 | 6 | 14 | |
4. | Michał Pinis Adam Mazurek |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Śląski |
Polski Fiat 126p 650 | 9 | 3 | 12 | ||
5. | Jerzy Dyszy Robert Moritz |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | |||
6. | Andrzej Lubertowicz | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p 600 | 4 | 3 | 7 | ||
7. | Kazimierz Melwiński | Automobilklub Bydgoski | Polski Fiat 126p 650 | 1 | 4 | 5 | ||
8. | Tadeusz Burkacki | Automobilklub Zabrzański | Polski Fiat 126p 650 | 3 | 3 | |||
8. | Jacek Jędraski Michał Cwiakowski |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 3 | 3 | |||
10. | Mirosław Danek Zbigniew Moczyński |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p 650 | 2 | 2 | |||
10. | Robert Herba | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 2 | 2 | |||
12. | Tomasz Ryborz | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 1 | 1 | |||
Klasyfikacja o tytuł najlepszego pilota (licencja II R): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Wojciech Rutkiewicz | Automobilklub Morski | Renault 5 Alpine | 9 | 7 | 16 | ||
2. | Grzegorz Gac | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 5 | 2 | 6 | (1) | 13 |
3. | Jan Matłacz | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 12 | 12 | |||
4. | Michał Broniatowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 10 | 10 | |||
5. | Ryszard Makuch | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 8 | 8 | |||
6. | Marek Jaczewski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 6 | 6 | |||
7. | Zygmunt Zalewski | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 1500 | 2 | 3 | 5 | ||
8. | Zbigniew Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300 | 4 | 4 | |||
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. | ||||||||
Puchar FSO: | ||||||||
1. | Romuald Chałas | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 56 pkt. | ||||
2. | Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 55 pkt. | ||||
3. | Grzegorz Malinowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 | 51 pkt. | ||||
4. | Andrzej Białowąs | Automobilklub Śląski | FSO 1500; Polski Fiat 125p 1600 | 50 pkt. | ||||
5. | Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300; Polski Fiat 125p 1500 | 50 pkt. | ||||
6. | Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1500; FSO 1600 | 47 pkt. | ||||
7. | Józef Ważny | OKS Stomil Olsztyn | FSO 1500; FSO 1600 | 43 pkt. | ||||
8. | Marek Sadowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 40 pkt. | ||||
9. | Dariusz Poletyło | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 40 pkt. | ||||
10. | Wiesław Surynowicz | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 32 pkt. | ||||
11. | Mariusz Kostrzak | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1500; Polonez 1500 | 32 pkt. | ||||
12. | Tomasz Szczęsny | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 22 pkt. | ||||
13. | Marek Gąsecki | GAMK Budowlani Gdańsk | Polski Fiat 125p 1300 | 20 pkt. | ||||
14. | Stanisław Skrzynecki | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 18 pkt. | ||||
15. | Tadeusz Buksowicz | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 16 pkt. | ||||
Klasyfikacja zespołowa: | ||||||||
1. | Automobilklub Warszawski I | 74 pkt. | ||||||
2. | Automobilklub Śląski | 62 pkt. | ||||||
3. | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 57 pkt. | ||||||
4. | Automobilklub Podlaski | 35 pkt. | ||||||
5. | Automobilklub Krakowski | 19 pkt. |
Podział samochodów startujących w RSMP na grupy
według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie
całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
Grupy I i II podzielone były na klasy w zależności od
pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie klasy markowe:
- klasa markowa FSM - dla Polskich Fiatów 126p 600 - 650 cm3
gr. I
- klasa markowa FSO - dla Polskich Fiatów 125p i Polonezów do
1600 cm3 gr. A
Do RSMP bez homologacji dopuszczane były w gr. I i II samochody Zastava 1100p, Polskie Fiaty 127p, 128p, 131p i 132p oraz Łada 1300 i 1500.
Samochody grup A i N zgodnie z regulaminami FIA podzielone
były na klasy:
- klasa N-1 - gr. N do 1400 cm3
- klasa N-2 - gr. N do 1600 cm3
- klasa N-3 - gr. N do 2000 cm3
- klasa N-4 - gr. N powyżej 2000 cm3
- klasa A-5 - gr. A do 1400 cm3
- klasa A-6 - gr. A do 1600 cm3
- klasa A-7 - gr. A do 2000 cm3
- klasa A-8 - gr. A powyżej 2000 cm3
Samochody z silnikami z doładowaniem klasyfikowane były z
wykorzystaniem współczynnika 1,7 przez który mnożona była
pojemność skokowa silnika.
System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15
pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według
systemu: 9-6-4-3-2-1. Do końcowych klasyfikacji (generalnej i w
klasach) zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki.
Tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski przyznawano tylko w klasach. Zwycięzcy klasyfikacji generalnej RSMP otrzymywali tytuł "najlepszego zawodnika rajdowego 1983".
Źródła:
- Informator sportowo-turystyczny Polskiego Związku Motorowego
1984
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Janusz Szymanek, Krzysztof
Łudzeń, Mirek:),
RC,
Romuald Chałas
- Motor 1983
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
<< RSMP 1982] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1984 >>