<< RSMP 1983] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1985 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1984

27-28.04.1984 1 eliminacja RSMP 12. Rajd Elmot  
1-3.06.1984 2 eliminacja RSMP 9. Rajd Krakowski Lista startowa
29-30.09.1984 3 eliminacja RSMP 32. Rajd Wisły  
26-27.10.1984 4 eliminacja RSMP 12. Rajd Kormoran Lista startowa

Lista i nadane numery startowe zawodników priorytetowych w 1984 roku

Opracowano na podstawie kolejności miejsc zajętych przez zawodników w klasyfikacji o tytuł "Najlepszego zawodnika 1983".

1. Marian Bublewicz
2. Błażej Krupa
3. FSO (*)
4. Ryszard Granica
5. Paweł Przybylski
6. Andrzej Koper
7. Andrzej Białowąs
8. Grzegorz Malinowski
9. Józef Ważny
10. Marek Sadowski
11. Czesław Zadygowicz
12. Mariusz Kostrzak
14. Andrzej Bagiński
15. Stanisław Skrzynecki
16. Andrzej Witkowicz
17. Tadeusz Buksowicz
18. Romuald Chałas
19. Andrzej Lubiak
20. Dariusz Poletyło
21. Jerzy Poznański
(*) w pozycji 3 dopuszczony był zawodnik wyznaczony przez OBR FSO po uprzednim zatwierdzeniu przez GKSS i pod wrunkiem strartu w samochodzie FSO grupy B.

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1984

Klasyfikacja generalna:

1 2 3 4  

1.

Andrzej Koper Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 5 Alpine 46 (43) 50 50 146

2.

Krzysztof Gęborys Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 5 Alpine   43 50 50 143

3.

Marian Bublewicz
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO -  OZOS Olsztyn
Automobilklub Warszawski
Polonez 2000 Turbo 50 50 (39) 41 141

4.

Wiktor Polak Automobilklub Krakowski Talbot Sunbeam 1600 TI 43 46 41   130

5.

Paweł Przybylski Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1600 A 40 (37) 40 43 123
6. Marek Sadowski Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 37   32 39 108
7. Tadeusz Buksowicz
Romuald Zbigniew Kabulski
Automobilklub Warszawski Polonez 1600 36 (11) 33 38 107
8. Ryszard Adamek
Jerzy Stopa
Automobilklub Krakowski FSO 1600 A 35 37 34   107?
9. Mariusz Kostrzak Automobilklub Śląski Łada 2103 1600 MTX; Łada 2105 1600 MTX   36 36 35 107
10. Jerzy Poznański Automobilklub Podlaski Łada 2105 1600 MTX 38 32 35   104?
11. Andrzej Witkowicz
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Ford Escort RS 1600i 33 35   36 104
 

Klasyfikacja o tytuł najlepszego pilota (licencja II R):

1 2 3 4  
1. Małgorzata Bajorska Automobilklub Krakowski Talbot Sunbeam 1600 TI 43 46 41   130
2. Michał Broniatowski Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 37   32 39 108
3. Andrzej Wojnar Automobilklub Podlaski Łada 2105 1600 MTX 38 32 35   104?
4. Wojciech Rutkiewicz Automobilklub Morski Renault 5 Alpine 41 40 0 19 100
5. Mieczysław Sieczkowski Automobilklub Warszawski Polonez 2000   41 43 0 84
6. Romuald Jarmul Autoklub Rzemieślnik Warszawa Ford Escort RS 2000 Mk II; Opel Kadett 24 (18) 27 32 82?
7. Dariusz Olesiński Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1600 A; Łada 1300   37 40 0 78?
8. Jerzy Bigos Automobilklub Lubelski Polski Fiat 125p 1300 23 19     72?
9. Paweł Klaiman Automobilklub Śląski Łada 2103 1600 MTX; Łada 2105 1600 MTX     36 35 71
10. Adam Hardt Automobilklub Krakowski Zastava 1100p 13 29     63?
 

Klasa B + 1600:

1 2 3 4  
1. Marian Bublewicz
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO -  OZOS Olsztyn
Automobilklub Warszawski
Polonez 2000 Turbo 9 9 (6) 9 27
2. Adam Polak Automobilklub Warszawski Polonez 2000   6 9 0 15
3. Mirosław Krachulec
Marek Kusiak
Automobilklub Częstochowski Ford Escort RS 2000 6 4   4 14
4. Stanisław Wyka Autoklub Rzemieślnik Warszawa Ford Escort RS 2000 Mk II; Opel Kadett 4 2   6 12
5. Jerzy Panicz Automobilklub Sudecki Polonez 2000     4   4
6. Marcin Osiowski
Stanisław Brzozowski
Automobilklub Warszawski Ford Escort RS 2000   3     3
6. Ryszard Hornik Automobilklub Sudecki Opel Kadett GT / E 2000 3       3
6. Robert Zaremba Automobilklub Dolnośląski Polonez 2000     3   3
9. Tadeusz Szewczyk Automobilklub Dolnośląski Polonez 2000     2   2
10. Andrzej Kleina Auto Moto Klub Drwęca Ostróda Opel Kadett GT / E     1   1
 

Klasa B 1600:

1 2 3 4  
1. Andrzej Koper
Krzysztof Gęborys
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 5 Alpine - 9 9 9 27
2. Andrzej Bagiński Automobilklub Morski Renault 5 Alpine 6 6   4 16
3. Mariusz Kostrzak Automobilklub Śląski Łada 2103 1600 MTX; Łada 2105 1600 MTX   4 4 6 14
4. Jacek Lewandowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 5 Alpine 9       9
5. Jerzy Poznański Automobilklub Podlaski Łada 2105 1600 MTX 4 2 3   9
6. Ryszard Trzciński
Wojciech Bełtowski
Automobilklub Krakowski Łada 2105 1600 MTX 3 3   3 9
7. Czesław Zadygowicz
Tadeusz Wieczeryński
Automobilklub Podlaski Łada 2105 1600 MTX 0   6 0 6
8. Witold Bogdański Automobilklub Śląski Łada 2103 1600 MTX   4     4
9. Cezary Pachnik Stomil SGPiS Warszawa Łada 2105 1600 MTX 2 1     3
 

Klasa B 1150:

1 2 3 4  

1.

Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
OBR FSM - Klub Sportowy Maraton Warszawa Polski Fiat 126p 650 9 9 9 (9) 27
2. Andrzej Pięta
Paweł Ciężki
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 650 6   6 4 16
3. Jarosław Krzemiński Automobilklub Podlaski Polski Fiat 126p     2 6 8
4. Cezary Wróblewski
Marek Smolec
Automobilklub Podlaski Polski Fiat 126p 650 4   3   7
5. Piotr Stanuch Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p   6     6
6. Zygmunt Molin Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p 650   4 1   5
7. Zbigniew Kordek
Mirosław Kordek
Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650     4   4
8. Jerzy Kurczyński Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 3       3
 

Klasa A + 1300:

1 2 3 4  

1.

Wiktor Polak Automobilklub Krakowski Talbot Sunbeam 1600 TI 9 9     18
2. Grzegorz Niśkiewicz
Lech Królikowski
Automobilklub Łódzki Opel Manta 2.0 E 0 4   6 10
3. Piotr Zaremba Automobilklub Dolnośląski Polonez 2000 6       4?
4. Jerzy Panicz Automobilklub Sudecki Polonez 2000   3     3
5. Stanisław Makarski
Zbigniew Sternal
Automobilklub Dolnośląski Polonez 1600   2     2
 

Klasa A 1300:

1 2 3 4  

1.

Tomasz Stawowczyk
Wojciech Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Łada 1300 S (2) 9 9 6 24
2. Wiesław Stec Automobilklub Lubelski Polski Fiat 125p 1300 6 (3) 4 9 19
3. Marek Gąsecki
Tomasz Chmiel
Stomil SGPiS Warszawa Polski Fiat 125p 1300; FSO 1300 9     4 13
4. Krzysztof Adamski Automobilklub Krakowski Zastava 1100p 1 6 1   8
5. Andrzej Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Łada 2105 1300 4 4     8
6. Marek Rada
Kazimierz Krawczyk
Automobilklub Gorzowski FSO 1300; Polski Fiat 125p 1300; Łada 1300   2 2 3 7
7. Bogdan Krachulec
Romuald Nowakowski
Automobilklub Częstochowski Łada 1300 S     6   6
8. Barbara Stępkowska Autoklub Rzemieślnik Warszawa Łada 2105 1300 4       4
8. Karol Piekarski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Łada 2105 1300   4     4
10. Marek Ryndak Klub Sportowy Maraton Warszawa Łada 2101 1300 0   3   3
10. Zdzisław Krzemiński
Adam Przyborowski
  Polski Fiat 125p 1300 3       3
12. Krzysztof Burzyński
Witold Sadowski
Automobilklub Warszawski Ford Escort 1300   1     1
 

Klasa A 700:

1 2 3 4  
1. Robert Gryczyński
Wojciech Kruzel
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 650 9 6 9   24
2. Wiesław Cygan OBR FSM - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 650 6   0 9 15
2. Andrzej Szyjkowski
Ryszard Romanowski
Automobilklub Gorzowski Polski Fiat 126p 650   9 6   15
4. Andrzej Szmerdt Automobilklub Opolski Polski Fiat 126p 0   4 6 10
5. Marian Nowak
Krzysztof Sanecznik
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p (2) 3 3 4 10
6. Piotr Banachowicz Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 1 4 2   7
7. Zenon Sawicki Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 3 2     5
8. Marek Nowacki
Mirosław Skrobotowicz
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 4       4
9. Roman Wrona Automobilklub Rzeszowski Polski Fiat 126p   1     1
 

Klasa A FSO:

1 2 3 4  

1.

Paweł Przybylski Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1600 A 9 9 9 (9) 27

2.

Ryszard Adamek
Jerzy Stopa
Automobilklub Krakowski FSO 1600 A 3 6 4   13
3. Grzegorz Malinowski
Mirosław Szulc
Automobilklub Warszawski FSO 1600 A     6 6 12
4. Marek Sadowski Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 6   2 4 12
5. Tadeusz Buksowicz
Romuald Zbigniew Kabulski
Automobilklub Warszawski Polonez 1600 4 (2) 3 3 10
6. Piotr Perłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1600 A       9 9
7. Mirosław Mikołajczyk Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500; FSO 1500   4 1   5
8. Zbigniew Baran Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500; FSO 1600 A   3 0   3
9. Stanisław Skrzynecki
Jerzy Substyk
Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 2       2
9. Adam Sikorski Automobilklub Lubelski FSO 1600 A       2 2
11. Andrzej Białowąs
Małgorzata Kujawińska-Łasisz
Automobilklub Śląski FSO 1600 1       1
11. Sławomir Barszczewski
Dariusz Palonka
Automobilklub Lubelski Polski Fiat 125p 1500   1     1
 

Klasa N 1600:

1 2 3 4  

1.

Andrzej Witkowicz
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Ford Escort RS 1600i 9 6   6 21
2. Dariusz Poletyło
Tomasz Szostak
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500   6   9 15
3. Romuald Chałas
Grzegorz Gac
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1300 / Polski Fiat 125p 1500; FSO 1500 4 9   2 15
4. Wojciech Malanowski
Paweł Grzegorczyk
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 6 4   4 14
5. Piotr Kufrej Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500 3 3     6
6. Krzysztof Hołowczyc OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500       3 3
7. Wiesław Wielechowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500       1 1
 

Klasa N FSM:

1 2 3 4  

1.

Robert Kępka Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 650 9 0 9 9 27

2.

Krzysztof Winkowski
Adam Mazurek
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 650 6   6 6 18

3.

Janusz Makówka Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 0 9 4 4 17
4. Andrzej Lubertowicz Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 4 6   3 13
5. Janusz Lorenz Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 650     9   9
5. Tomasz Ryborz Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 650       9 9
7. Krzysztof Łudzeń
Piotr Novak
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 3 0 3 2 8
8. Zdzisław Skrętkowicz Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 2   0   2
8. Marian Kępal Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p     2   2
10. Tadeusz Burkacki Automobilklub Zabrzański Polski Fiat 126p 650 1       1

10.

Bogdan Ślęga Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p     1   1
 
Puchar FSO:

1.

Paweł Przybylski Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1600 A 80

2.

Wiesław Stec Automobilklub Lubelski Polski Fiat 125p 1300 57

3.

Romuald Chałas Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1300; Polski Fiat 125p 1500; FSO 1500 40

4.

Wojciech Malanowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 39

5.

Ryszard Adamek Automobilklub Krakowski FSO 1600 A 37

6.

Dariusz Poletyło Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 35

7.

Marek Sadowski Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 35

8.

Marek Gąsecki Stomil SGPiS Warszawa Polski Fiat 125p 1300; FSO 1300 32

9.

Grzegorz Malinowski Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 30

10.

Marek Rada Automobilklub Gorzowski FSO 1300; Polski Fiat 125p 1300 26
 

Klasyfikacja zespołowa:

1. Autoklub Rzemieślnik Warszawa I 30
2. Automobilklub Krakowski I 22
2. Automobilklub Śląski I 22

4.

Automobilklub Warszawski I 10
5. Automobilklub Krakowski III 4
6. Automobilklub Krakowski II 4
7. Stomil SGPiS Warszawa 2
7. Automobilklub Warszawski II 2
9. Automobilklub Dolnośląski 1
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A. W RSMP dopuszczano samochody gr. B produkcji krajowej bez homologacji.
Grupy N, A i B podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika.
Oprócz tego w RSMP istniały dwie klasy markowe:
- klasa markowa FSM - dla Polskich Fiatów 126p 600 - 650 cm3 gr. N
- klasa markowa FSO - dla Polskich Fiatów 125p do 1600 cm3 gr. A
Samochody z silnikami z doładowaniem klasyfikowane były z wykorzystaniem współczynnika 1,7 przez który mnożona była pojemność skokowa silnika.

System punktacji w RSMP:
W klasyfikacji generalnej za kolejne miejsca przyznawano przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38-37-36-35-34-33-32-31-30-29-28-27-26-25-24-23-22-21-20-19-18-17-16-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2 i 1 punkt za 44 miejsce. Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1. Do końcowych klasyfikacji (generalnej i w klasach) zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki.


Źródła:
- Gazeta Współczesna 1984
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Informator sportowo-turystyczny Polskiego Związku Motorowego 1985
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Krzysztof Łudzeń, Mirek:), Romuald Chałas
- Motor 1984
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1984
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski


<< RSMP 1983] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1985 >>