<< RSMP 1983] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1985 >>
27-29.04.1984 | 1 eliminacja RSMP | 12. Rajd Elmot |
1-3.06.1984 | 2 eliminacja RSMP | 9. Rajd Krakowski |
29-30.09.1984 | 3 eliminacja RSMP | 32. Rajd Wisły |
12-13.10.1984 | 4 eliminacja RSMP | 12. Rajd Kormoran |
Klasyfikacja generalna: | |||||||
1. |
Andrzej Koper Krzysztof Gęborys |
Autoklub Rzemieślnik
Warszawa Automobilklub Warszawski |
Renault 5 Alpine | 146 pkt. | |||
2. |
Marian Bublewicz Ryszard Żyszkowski |
|
Polonez 2000 Turbo | 141 pkt. | |||
3. |
Wiktor Polak | Automobilklub Krakowski | Talbot 1600 TI | 130 pkt. | |||
4. |
Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1600 A; Polski Fiat 125p 1500 | 123 pkt. | |||
5. | Marek Sadowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 108 pkt. | |||
6. | Tadeusz Buksowicz Ryszard Kabulski |
Automobilklub Warszawski | Polonez 1600 | 107 pkt. | |||
7. | Ryszard Adamek Jerzy Stopa |
Automobilklub Krakowski | FSO 1600 A | 107 pkt. | |||
8. | Mariusz Kostrzak | Automobilklub Śląski | Łada 1600 MTX | 107 pkt. | |||
9. | Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Łada 1600 MTX | 104 pkt. | |||
10. | Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Ford Escort RS 1600 | 104 pkt. | |||
Klasa B ponad 1600: | |||||||
1. | Marian Bublewicz Ryszard Żyszkowski |
|
Polonez 2000 Turbo | 27 pkt. | |||
2. | Adam Polak | Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 15 pkt. | |||
3. | Mirosław Krachulec Marek Kusiak |
Automobilklub Częstochowski | Ford Escort RS 2000 | 14 pkt. | |||
4. | Stanisław Wyka | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS 2000 | 12 pkt. | |||
5. | Jerzy Panicz | Automobilklub Sudecki | Polonez 2000 | 4 pkt. | |||
6. | Marcin Osiowski Stanisław Brzozowski |
Automobilklub Warszawski | Ford Escort RS 2000 | 3 pkt. | |||
6. | Ryszard Hornik | Automobilklub Sudecki | Opel Kadett 2000 | 3 pkt. | |||
6. | Robert Zaremba | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 2000 | 3 pkt. | |||
9. | Tadeusz Szewczyk | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 2000 | 2 pkt. | |||
10. | Andrzej Kleina | AMK Drwęca Ostróda | Opel Kadett | 1 pkt. | |||
Klasa B 1600: | |||||||
1. | Andrzej Koper Krzysztof Gęborys |
Autoklub Rzemieślnik
Warszawa Automobilklub Warszawski |
Renault 5 Alpine | 27 pkt. | |||
2. | Andrzej Bagiński | Automobilklub Morski | Renault 5 Alpine | 16 pkt. | |||
3. | Mariusz Kostrzak | Automobilklub Śląski | Łada 1600 MTX | 14 pkt. | |||
4. | Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Łada 1600 MTX | 9 pkt. | |||
5. | Ryszard Trzciński Wojciech Bełtowski |
Automobilklub Krakowski | Łada 1600 MTX | 9 pkt. | |||
6. | Jacek Lewandowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault 5 Alpine | 9 pkt. | |||
7. | Czesław Zadygowicz Tadeusz Wieczeryński |
Automobilklub Podlaski | Łada 1600 MTX | 6 pkt. | |||
8. | Witold Bogdański | Automobilklub Śląski | Łada 1600 MTX | 4 pkt. | |||
9. | Cezary Pachnik | Stomil SGPiS Warszawa | Łada 1600 MTX | 3 pkt. | |||
Klasa B 1150: | |||||||
1. |
Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
OBR FSM - KS Maraton | Polski Fiat 126p | 27 pkt. | |||
2. | Andrzej Pięta Paweł Ciężki |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p | 16 pkt. | |||
3. | Jarosław Krzemiński | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 126p | 8 pkt. | |||
4. | Cezary Wróblewski Marek Smolec |
Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 126p | 7 pkt. | |||
5. | Piotr Stanuch | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 6 pkt. | |||
6. | Zygmunt Molin | Automobilklub Cieszyński | Polski Fiat 126p | 5 pkt. | |||
7. | Zbigniew Kordek Mirosław Kordek |
Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p | 4 pkt. | |||
8. | Jerzy Kurczyński | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 3 pkt. | |||
Klasa A 1600 i A ponad 1600: | |||||||
1. |
Wiktor Polak | Automobilklub Krakowski | Talbot 1600 TI | 18 pkt. | |||
2. | Grzegorz Niśkiewicz Lech Królikowski |
Automobilklub Łódzki | Opel Manta | 10 pkt. | |||
3. | Piotr Zaremba | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 2000 | 4 pkt. | |||
4. | Jerzy Panicz | Automobilklub Sudecki | Polonez 2000 | 3 pkt. | |||
5. | Stanisław Makarski Zbigniew Sternal |
Automobilklub Dolnośląski | Polonez 1600 | 2 pkt. | |||
Klasa A 1300: | |||||||
1. |
Tomasz Stawowczyk Wojciech Stawowczyk |
Automobilklub Krakowski | Łada 1300 | 24 pkt. | |||
2. | Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300 | 19 pkt. | |||
3. | Marek Gąsecki Tomasz Chmiel |
Stomil SGPiS Warszawa | Polski Fiat 125p 1300 | 13 pkt. | |||
4. | Krzysztof Adamski | Automobilklub Krakowski | Zastava 1100p | 8 pkt. | |||
5. | Andrzej Wodziński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada 1300 | 8 pkt. | |||
6. | Marek Rada Kazimierz Krawczyk |
Automobilklub Gorzowski | Polski Fiat 125p 1300 | 7 pkt. | |||
7. | Bogdan Krachulec Romuald Nowakowski |
Automobilklub Częstochowski | Łada 1300 S | 6 pkt. | |||
8. | Barbara Stępkowska | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 4 pkt. | ||||
8. | Karol Piekarski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 4 pkt. | ||||
10. | Marek Ryndak | KS Maraton Warszawa | Łada 1300 | 3 pkt. | |||
Klasa A 700: | |||||||
1. | Robert Gryczyński Wojciech Kruzel |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 24 pkt. | |||
2. | Wiesław Cygan | OBR FSM - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 15 pkt. | |||
2. | Andrzej Szyjkowski Ryszard Romanowski |
Automobilklub Gorzowski | Polski Fiat 126p | 15 pkt. | |||
4. | Andrzej Szmerdt | Automobilklub Opolski | Polski Fiat 126p | 10 pkt. | |||
5. | Marian Nowak Krzysztof Sanecznik |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 10 pkt. | |||
6. | Piotr Banachowicz | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 7 pkt. | |||
7. | Zenon Sawicki | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p | 5 pkt. | |||
8. | Marek Nowicki Mirosław Skrobotowicz |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p | 4 pkt. | |||
9. | Roman Wrona | Automobilklub Rzeszowski | Polski Fiat 126p | 1 pkt. | |||
Klasa A FSO 1600: | |||||||
1. |
Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1600 A | 27 pkt. | |||
2. |
Ryszard Adamek Jerzy Stopa |
Automobilklub Krakowski | FSO 1600 A | 13 pkt. | |||
3. | Grzegorz Malinowski Mirosław Szulc |
Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 12 pkt. | |||
4. | Marek Sadowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 12 pkt. | |||
5. | Tadeusz Buksowicz Ryszard Kabulski |
Automobilklub Warszawski | Polonez 1600 | 10 pkt. | |||
6. | Piotr Perłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 9 pkt. | |||
7. | Mirosław Mikołajczyk | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 5 pkt. | |||
8. | Zbigniew Baran | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 3 pkt. | |||
9. | Stanisław Skrzynecki Jerzy Substyk |
Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 2 pkt. | |||
9. | Adam Sikorski | Automobilklub Lubelski | FSO 1600 A | 2 pkt. | |||
Klasa N 1600: | |||||||
1. |
Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Ford Escort RS 1600 | 21 pkt. | |||
2. | Dariusz Poletyło Tomasz Szostak |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p | 15 pkt. | |||
3. | Romuald Chałas Grzegorz Gac |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | 15 pkt. | |||
4. | Wojciech Malanowski Paweł Grzegorczyk |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 14 pkt. | |||
5. | Piotr Kufrej | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 6 pkt. | |||
6. | Krzysztof Hołowczyc | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p | 3 pkt. | |||
7. | Wiesław Wielochowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 1 pkt. | |||
Klasa N FSM: | |||||||
1. |
Robert Kępka | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 27 pkt. | |||
2. |
Krzysztof Winkowski Adam Mazurek |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p | 19 pkt. | |||
3. |
Janusz Makówka | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 17 pkt. | |||
4. | Andrzej Lubertowicz | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 13 pkt. | |||
5. | Janusz Lorenz | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 9 pkt. | |||
5. | Tomasz Ryborz | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 9 pkt. | |||
7. | Krzysztof Łudzeń Piotr Novak |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 8 pkt. | |||
8. | Zdzisław Skrętkowicz | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 1 pkt. | |||
9. | Marian Kępal | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 1 pkt. | |||
10. | Tadeusz Burkacki | Automobilklub Zabrzański | Polski Fiat 126p | 1 pkt. | |||
10. |
Bogdan Slęga | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 1 pkt. | |||
Klasyfikacja o tytuł najlepszego pilota (licencja II R): | |||||||
1. | Małgorzata Bajorska | Automobilklub Krakowski | Talbot 1600 TI | 130 pkt. | |||
2. | Michał Broniatowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 108 pkt. | |||
3. | Andrzej Wojnar | Automobilklub Podlaski | Łada 1600 MTX | 104 pkt. | |||
4. | Wojciech Rutkiewicz | Automobilklub Morski | Renault 5 Alpine | 100 pkt. | |||
5. | Mieczysław Sieczkowski | Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 84 pkt. | |||
6. | Romuald Jarmul | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 82 pkt. | ||||
7. | Dariusz Olesiński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1600 A | 78 pkt. | |||
8. | Jerzy Bigos | Automobilklub Lubelski | 72 pkt. | ||||
9. | Paweł Klaiman | Automobilklub Śląski | 71 pkt. | ||||
10. | Adam Hardt | Automobilklub Krakowski | Zastava 1100p | 63 pkt. | |||
Klasyfikacja zespołowa: | |||||||
1. | Autoklub Rzemieślnik Warszawa I | 30 pkt. | |||||
2. | Automobilklub Krakowski I | 22 pkt. | |||||
2. | Automobilklub Śląski I | 22 pkt. | |||||
4. |
Automobilklub Warszawski I | 10 pkt. | |||||
5. | Automobilklub Krakowski III | 4 pkt. | |||||
6. | Automobilklub Krakowski II | 4 pkt. | |||||
7. | Stomil SGPiS Warszawa | 2 pkt. | |||||
7. | Automobilklub Warszawski II | 2 pkt. | |||||
9. | Automobilklub Dolnośląski | 1 pkt. | |||||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów startujących w RSMP na grupy
według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200
egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie
same przeróbki jak dla wozów grupy A. W RSMP dopuszczano
samochody gr. B produkcji krajowej bez homologacji.
Grupy N, A i B podzielone były na klasy w zależności od
pojemności skokowej silnika.
Oprócz tego w RSMP istniały dwie klasy markowe:
- klasa markowa FSM - dla Polskich Fiatów 126p 600 - 650 cm3
gr. N
- klasa markowa FSO - dla Polskich Fiatów 125p do 1600 cm3
gr. A
System punktacji w RSMP:
W klasyfikacji generalnej za kolejne miejsca przyznawano
przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd. Punkty w klasach
przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.
Do końcowych klasyfikacji (generalnej i w klasach) zaliczano
zawodnikom 3 najlepsze wyniki.
Źródła:
- Gazeta Współczesna 1984
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Informator sportowo-turystyczny Polskiego Związku Motorowego
1985
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Krzysztof Łudzeń, Mirek:),
Romuald Chałas
- Motor 1984
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1984
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
<< RSMP 1983] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1985 >>