<< RSMP 1983] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1985 >>
27-28.04.1984 | 1 eliminacja RSMP | 12. Rajd Elmot | |
1-3.06.1984 | 2 eliminacja RSMP | 9. Rajd Krakowski | Lista startowa |
29-30.09.1984 | 3 eliminacja RSMP | 32. Rajd Wisły | |
26-27.10.1984 | 4 eliminacja RSMP | 12. Rajd Kormoran | Lista startowa |
Opracowano na podstawie kolejności miejsc zajętych przez zawodników w klasyfikacji o tytuł "Najlepszego zawodnika 1983".
1. Marian Bublewicz 2. Błażej Krupa 3. FSO (*) 4. Ryszard Granica 5. Paweł Przybylski 6. Andrzej Koper 7. Andrzej Białowąs 8. Grzegorz Malinowski 9. Józef Ważny 10. Marek Sadowski |
11. Czesław Zadygowicz 12. Mariusz Kostrzak 14. Andrzej Bagiński 15. Stanisław Skrzynecki 16. Andrzej Witkowicz 17. Tadeusz Buksowicz 18. Romuald Chałas 19. Andrzej Lubiak 20. Dariusz Poletyło 21. Jerzy Poznański |
(*) w pozycji 3 dopuszczony był zawodnik wyznaczony przez OBR FSO po uprzednim zatwierdzeniu przez GKSS i pod wrunkiem strartu w samochodzie FSO grupy B. |
Klasyfikacja generalna: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. |
Andrzej Koper | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault 5 Alpine | 46 | (43) | 50 | 50 | 146 | ||
2. |
Krzysztof Gęborys | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault 5 Alpine | 43 | 50 | 50 | 143 | |||
3. |
Marian Bublewicz Ryszard Żyszkowski |
|
Polonez 2000 Turbo | 50 | 50 | (39) | 41 | 141 | ||
4. |
Wiktor Polak | Automobilklub Krakowski | Talbot Sunbeam 1600 TI | 43 | 46 | 41 | 130 | |||
5. |
Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1600 A | 40 | (37) | 40 | 43 | 123 | ||
6. | Marek Sadowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 37 | 32 | 39 | 108 | |||
7. | Tadeusz Buksowicz Romuald Zbigniew Kabulski |
Automobilklub Warszawski | Polonez 1600 | 36 | (11) | 33 | 38 | 107 | ||
8. | Ryszard Adamek Jerzy Stopa |
Automobilklub Krakowski | FSO 1600 A | 35 | 37 | 34 | 107? | |||
9. | Mariusz Kostrzak | Automobilklub Śląski | Łada 2103 1600 MTX; Łada 2105 1600 MTX | 36 | 36 | 35 | 107 | |||
10. | Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Łada 2105 1600 MTX | 38 | 32 | 35 | 104? | |||
11. | Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Ford Escort RS 1600i | 33 | 35 | 36 | 104 | |||
Klasyfikacja o tytuł najlepszego pilota (licencja II R): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. | Małgorzata Bajorska | Automobilklub Krakowski | Talbot Sunbeam 1600 TI | 43 | 46 | 41 | 130 | |||
2. | Michał Broniatowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 37 | 32 | 39 | 108 | |||
3. | Andrzej Wojnar | Automobilklub Podlaski | Łada 2105 1600 MTX | 38 | 32 | 35 | 104? | |||
4. | Wojciech Rutkiewicz | Automobilklub Morski | Renault 5 Alpine | 41 | 40 | 0 | 19 | 100 | ||
5. | Mieczysław Sieczkowski | Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 41 | 43 | 0 | 84 | |||
6. | Romuald Jarmul | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS 2000 Mk II; Opel Kadett | 24 | (18) | 27 | 32 | 82? | ||
7. | Dariusz Olesiński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1600 A; Łada 1300 | 37 | 40 | 0 | 78? | |||
8. | Jerzy Bigos | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300 | 23 | 19 | 72? | ||||
9. | Paweł Klaiman | Automobilklub Śląski | Łada 2103 1600 MTX; Łada 2105 1600 MTX | 36 | 35 | 71 | ||||
10. | Adam Hardt | Automobilklub Krakowski | Zastava 1100p | 13 | 29 | 63? | ||||
Klasa B + 1600: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. | Marian Bublewicz Ryszard Żyszkowski |
|
Polonez 2000 Turbo | 9 | 9 | (6) | 9 | 27 | ||
2. | Adam Polak | Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 6 | 9 | 0 | 15 | |||
3. | Mirosław Krachulec Marek Kusiak |
Automobilklub Częstochowski | Ford Escort RS 2000 | 6 | 4 | 4 | 14 | |||
4. | Stanisław Wyka | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Ford Escort RS 2000 Mk II; Opel Kadett | 4 | 2 | 6 | 12 | |||
5. | Jerzy Panicz | Automobilklub Sudecki | Polonez 2000 | 4 | 4 | |||||
6. | Marcin Osiowski Stanisław Brzozowski |
Automobilklub Warszawski | Ford Escort RS 2000 | 3 | 3 | |||||
6. | Ryszard Hornik | Automobilklub Sudecki | Opel Kadett GT / E 2000 | 3 | 3 | |||||
6. | Robert Zaremba | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 2000 | 3 | 3 | |||||
9. | Tadeusz Szewczyk | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 2000 | 2 | 2 | |||||
10. | Andrzej Kleina | Auto Moto Klub Drwęca Ostróda | Opel Kadett GT / E | 1 | 1 | |||||
Klasa B 1600: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. | Andrzej Koper Krzysztof Gęborys |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault 5 Alpine | - | 9 | 9 | 9 | 27 | ||
2. | Andrzej Bagiński | Automobilklub Morski | Renault 5 Alpine | 6 | 6 | 4 | 16 | |||
3. | Mariusz Kostrzak | Automobilklub Śląski | Łada 2103 1600 MTX; Łada 2105 1600 MTX | 4 | 4 | 6 | 14 | |||
4. | Jacek Lewandowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault 5 Alpine | 9 | 9 | |||||
5. | Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Łada 2105 1600 MTX | 4 | 2 | 3 | 9 | |||
6. | Ryszard Trzciński Wojciech Bełtowski |
Automobilklub Krakowski | Łada 2105 1600 MTX | 3 | 3 | 3 | 9 | |||
7. | Czesław Zadygowicz Tadeusz Wieczeryński |
Automobilklub Podlaski | Łada 2105 1600 MTX | 0 | 6 | 0 | 6 | |||
8. | Witold Bogdański | Automobilklub Śląski | Łada 2103 1600 MTX | 4 | 4 | |||||
9. | Cezary Pachnik | Stomil SGPiS Warszawa | Łada 2105 1600 MTX | 2 | 1 | 3 | ||||
Klasa B 1150: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. |
Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
OBR FSM - Klub Sportowy Maraton Warszawa | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | 9 | (9) | 27 | ||
2. | Andrzej Pięta Paweł Ciężki |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p 650 | 6 | 6 | 4 | 16 | |||
3. | Jarosław Krzemiński | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 126p | 2 | 6 | 8 | ||||
4. | Cezary Wróblewski Marek Smolec |
Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 126p 650 | 4 | 3 | 7 | ||||
5. | Piotr Stanuch | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 6 | 6 | |||||
6. | Zygmunt Molin | Automobilklub Cieszyński | Polski Fiat 126p 650 | 4 | 1 | 5 | ||||
7. | Zbigniew Kordek Mirosław Kordek |
Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 4 | 4 | |||||
8. | Jerzy Kurczyński | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 3 | 3 | |||||
Klasa A + 1300: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. |
Wiktor Polak | Automobilklub Krakowski | Talbot Sunbeam 1600 TI | 9 | 9 | 18 | ||||
2. | Grzegorz Niśkiewicz Lech Królikowski |
Automobilklub Łódzki | Opel Manta 2.0 E | 0 | 4 | 6 | 10 | |||
3. | Piotr Zaremba | Automobilklub Dolnośląski | Polonez 2000 | 6 | 4? | |||||
4. | Jerzy Panicz | Automobilklub Sudecki | Polonez 2000 | 3 | 3 | |||||
5. | Stanisław Makarski Zbigniew Sternal |
Automobilklub Dolnośląski | Polonez 1600 | 2 | 2 | |||||
Klasa A 1300: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. |
Tomasz Stawowczyk Wojciech Stawowczyk |
Automobilklub Krakowski | Łada 1300 S | (2) | 9 | 9 | 6 | 24 | ||
2. | Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300 | 6 | (3) | 4 | 9 | 19 | ||
3. | Marek Gąsecki Tomasz Chmiel |
Stomil SGPiS Warszawa | Polski Fiat 125p 1300; FSO 1300 | 9 | 4 | 13 | ||||
4. | Krzysztof Adamski | Automobilklub Krakowski | Zastava 1100p | 1 | 6 | 1 | 8 | |||
5. | Andrzej Wodziński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada 2105 1300 | 4 | 4 | 8 | ||||
6. | Marek Rada Kazimierz Krawczyk |
Automobilklub Gorzowski | FSO 1300; Polski Fiat 125p 1300; Łada 1300 | 2 | 2 | 3 | 7 | |||
7. | Bogdan Krachulec Romuald Nowakowski |
Automobilklub Częstochowski | Łada 1300 S | 6 | 6 | |||||
8. | Barbara Stępkowska | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada 2105 1300 | 4 | 4 | |||||
8. | Karol Piekarski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada 2105 1300 | 4 | 4 | |||||
10. | Marek Ryndak | Klub Sportowy Maraton Warszawa | Łada 2101 1300 | 0 | 3 | 3 | ||||
10. | Zdzisław Krzemiński Adam Przyborowski |
Polski Fiat 125p 1300 | 3 | 3 | ||||||
12. | Krzysztof Burzyński Witold Sadowski |
Automobilklub Warszawski | Ford Escort 1300 | 1 | 1 | |||||
Klasa A 700: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. | Robert Gryczyński Wojciech Kruzel |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 6 | 9 | 24 | |||
2. | Wiesław Cygan | OBR FSM - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p 650 | 6 | 0 | 9 | 15 | |||
2. | Andrzej Szyjkowski Ryszard Romanowski |
Automobilklub Gorzowski | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 6 | 15 | ||||
4. | Andrzej Szmerdt | Automobilklub Opolski | Polski Fiat 126p | 0 | 4 | 6 | 10 | |||
5. | Marian Nowak Krzysztof Sanecznik |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | (2) | 3 | 3 | 4 | 10 | ||
6. | Piotr Banachowicz | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 1 | 4 | 2 | 7 | |||
7. | Zenon Sawicki | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p | 3 | 2 | 5 | ||||
8. | Marek Nowacki Mirosław Skrobotowicz |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p | 4 | 4 | |||||
9. | Roman Wrona | Automobilklub Rzeszowski | Polski Fiat 126p | 1 | 1 | |||||
Klasa A FSO: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. |
Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1600 A | 9 | 9 | 9 | (9) | 27 | ||
2. |
Ryszard Adamek Jerzy Stopa |
Automobilklub Krakowski | FSO 1600 A | 3 | 6 | 4 | 13 | |||
3. | Grzegorz Malinowski Mirosław Szulc |
Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 6 | 6 | 12 | ||||
4. | Marek Sadowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 6 | 2 | 4 | 12 | |||
5. | Tadeusz Buksowicz Romuald Zbigniew Kabulski |
Automobilklub Warszawski | Polonez 1600 | 4 | (2) | 3 | 3 | 10 | ||
6. | Piotr Perłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1600 A | 9 | 9 | |||||
7. | Mirosław Mikołajczyk | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500; FSO 1500 | 4 | 1 | 5 | ||||
8. | Zbigniew Baran | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500; FSO 1600 A | 3 | 0 | 3 | ||||
9. | Stanisław Skrzynecki Jerzy Substyk |
Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 2 | 2 | |||||
9. | Adam Sikorski | Automobilklub Lubelski | FSO 1600 A | 2 | 2 | |||||
11. | Andrzej Białowąs Małgorzata Kujawińska-Łasisz |
Automobilklub Śląski | FSO 1600 | 1 | 1 | |||||
11. | Sławomir Barszczewski Dariusz Palonka |
Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1500 | 1 | 1 | |||||
Klasa N 1600: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. |
Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Ford Escort RS 1600i | 9 | 6 | 6 | 21 | |||
2. | Dariusz Poletyło Tomasz Szostak |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 6 | 9 | 15 | ||||
3. | Romuald Chałas Grzegorz Gac |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 / Polski Fiat 125p 1500; FSO 1500 | 4 | 9 | 2 | 15 | |||
4. | Wojciech Malanowski Paweł Grzegorczyk |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 6 | 4 | 4 | 14 | |||
5. | Piotr Kufrej | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 3 | 3 | 6 | ||||
6. | Krzysztof Hołowczyc | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | 3 | 3 | |||||
7. | Wiesław Wielechowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 1 | 1 | |||||
Klasa N FSM: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
1. |
Robert Kępka | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 0 | 9 | 9 | 27 | ||
2. |
Krzysztof Winkowski Adam Mazurek |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p 650 | 6 | 6 | 6 | 18 | |||
3. |
Janusz Makówka | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 0 | 9 | 4 | 4 | 17 | ||
4. | Andrzej Lubertowicz | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 4 | 6 | 3 | 13 | |||
5. | Janusz Lorenz | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | |||||
5. | Tomasz Ryborz | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | |||||
7. | Krzysztof Łudzeń Piotr Novak |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 3 | 0 | 3 | 2 | 8 | ||
8. | Zdzisław Skrętkowicz | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 2 | 0 | 2 | ||||
8. | Marian Kępal | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 2 | 2 | |||||
10. | Tadeusz Burkacki | Automobilklub Zabrzański | Polski Fiat 126p 650 | 1 | 1 | |||||
10. |
Bogdan Ślęga | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 1 | 1 | |||||
Puchar FSO: | ||||||||||
1. |
Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1600 A | 80 | ||||||
2. |
Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1300 | 57 | ||||||
3. |
Romuald Chałas | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300; Polski Fiat 125p 1500; FSO 1500 | 40 | ||||||
4. |
Wojciech Malanowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 39 | ||||||
5. |
Ryszard Adamek | Automobilklub Krakowski | FSO 1600 A | 37 | ||||||
6. |
Dariusz Poletyło | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 35 | ||||||
7. |
Marek Sadowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 35 | ||||||
8. |
Marek Gąsecki | Stomil SGPiS Warszawa | Polski Fiat 125p 1300; FSO 1300 | 32 | ||||||
9. |
Grzegorz Malinowski | Automobilklub Warszawski | FSO 1600 A | 30 | ||||||
10. |
Marek Rada | Automobilklub Gorzowski | FSO 1300; Polski Fiat 125p 1300 | 26 | ||||||
Klasyfikacja zespołowa: |
||||||||||
1. | Autoklub Rzemieślnik Warszawa I | 30 | ||||||||
2. | Automobilklub Krakowski I | 22 | ||||||||
2. | Automobilklub Śląski I | 22 | ||||||||
4. |
Automobilklub Warszawski I | 10 | ||||||||
5. | Automobilklub Krakowski III | 4 | ||||||||
6. | Automobilklub Krakowski II | 4 | ||||||||
7. | Stomil SGPiS Warszawa | 2 | ||||||||
7. | Automobilklub Warszawski II | 2 | ||||||||
9. | Automobilklub Dolnośląski | 1 | ||||||||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów startujących w RSMP na grupy
według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200
egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie
same przeróbki jak dla wozów grupy A. W RSMP dopuszczano
samochody gr. B produkcji krajowej bez homologacji.
Grupy N, A i B podzielone były na klasy w zależności od
pojemności skokowej silnika.
Oprócz tego w RSMP istniały dwie klasy markowe:
- klasa markowa FSM - dla Polskich Fiatów 126p 600 - 650 cm3
gr. N
- klasa markowa FSO - dla Polskich Fiatów 125p do 1600 cm3
gr. A
Samochody z silnikami z doładowaniem klasyfikowane były z
wykorzystaniem współczynnika 1,7 przez który mnożona była
pojemność skokowa silnika.
System punktacji w RSMP:
W klasyfikacji generalnej za kolejne miejsca przyznawano
przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38-37-36-35-34-33-32-31-30-29-28-27-26-25-24-23-22-21-20-19-18-17-16-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2
i 1 punkt za 44 miejsce. Punkty w klasach przyznawano za 6
pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1. Do końcowych
klasyfikacji (generalnej i w klasach) zaliczano zawodnikom 3
najlepsze wyniki.
Źródła:
- Gazeta Współczesna 1984
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Informator sportowo-turystyczny Polskiego Związku Motorowego
1985
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Krzysztof Łudzeń, Mirek:),
Romuald Chałas
- Motor 1984
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1984
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
<< RSMP 1983] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1985 >>