<< RSMP 1983] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1985 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1984

27-29.04.1984 1 eliminacja RSMP 12. Rajd Elmot
1-3.06.1984 2 eliminacja RSMP 9. Rajd Krakowski
29-30.09.1984 3 eliminacja RSMP 32. Rajd Wisły
12-13.10.1984 4 eliminacja RSMP 12. Rajd Kormoran

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1984

Klasyfikacja generalna:

1.

Andrzej Koper
Krzysztof Gęborys
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
Renault 5 Alpine 146 pkt.

2.

Marian Bublewicz
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO OZOS Olsztyn
Automobilklub Warszawski
Polonez 2000 Turbo 141 pkt.

3.

Wiktor Polak Automobilklub Krakowski Talbot 1600 TI 130 pkt.

4.

Paweł Przybylski Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1600 A; Polski Fiat 125p 1500 123 pkt.
5. Marek Sadowski Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 108 pkt.
6. Tadeusz Buksowicz
Ryszard Kabulski
Automobilklub Warszawski Polonez 1600 107 pkt.
7. Ryszard Adamek
Jerzy Stopa
Automobilklub Krakowski FSO 1600 A 107 pkt.
8. Mariusz Kostrzak Automobilklub Śląski Łada 1600 MTX 107 pkt.
9. Jerzy Poznański Automobilklub Podlaski Łada 1600 MTX 104 pkt.
10. Andrzej Witkowicz
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Ford Escort RS 1600 104 pkt.
 
Klasa B ponad 1600:
1. Marian Bublewicz
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO OZOS Olsztyn
Automobilklub Warszawski
Polonez 2000 Turbo 27 pkt.
2. Adam Polak Automobilklub Warszawski Polonez 2000 15 pkt.
3. Mirosław Krachulec
Marek Kusiak
Automobilklub Częstochowski Ford Escort RS 2000 14 pkt.
4. Stanisław Wyka Autoklub Rzemieślnik Warszawa Ford Escort RS 2000 12 pkt.
5. Jerzy Panicz Automobilklub Sudecki Polonez 2000 4 pkt.
6. Marcin Osiowski
Stanisław Brzozowski
Automobilklub Warszawski Ford Escort RS 2000 3 pkt.
6. Ryszard Hornik Automobilklub Sudecki Opel Kadett 2000 3 pkt.
6. Robert Zaremba Automobilklub Dolnośląski Polonez 2000 3 pkt.
9. Tadeusz Szewczyk Automobilklub Dolnośląski Polonez 2000 2 pkt.
10. Andrzej Kleina AMK Drwęca Ostróda Opel Kadett 1 pkt.
 
Klasa B 1600:
1. Andrzej Koper
Krzysztof Gęborys
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
Renault 5 Alpine 27 pkt.
2. Andrzej Bagiński Automobilklub Morski Renault 5 Alpine 16 pkt.
3. Mariusz Kostrzak Automobilklub Śląski Łada 1600 MTX 14 pkt.
4. Jerzy Poznański Automobilklub Podlaski Łada 1600 MTX 9 pkt.
5. Ryszard Trzciński
Wojciech Bełtowski
Automobilklub Krakowski Łada 1600 MTX 9 pkt.
6. Jacek Lewandowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 5 Alpine 9 pkt.
7. Czesław Zadygowicz
Tadeusz Wieczeryński
Automobilklub Podlaski Łada 1600 MTX 6 pkt.
8. Witold Bogdański Automobilklub Śląski Łada 1600 MTX 4 pkt.
9. Cezary Pachnik Stomil SGPiS Warszawa Łada 1600 MTX 3 pkt.
 
Klasa B 1150:

1.

Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
OBR FSM - KS Maraton Polski Fiat 126p 27 pkt.
2. Andrzej Pięta
Paweł Ciężki
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 16 pkt.
3. Jarosław Krzemiński Automobilklub Podlaski Polski Fiat 126p 8 pkt.
4. Cezary Wróblewski
Marek Smolec
Automobilklub Podlaski Polski Fiat 126p 7 pkt.
5. Piotr Stanuch Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 6 pkt.
6. Zygmunt Molin Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p 5 pkt.
7. Zbigniew Kordek
Mirosław Kordek
Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 4 pkt.
8. Jerzy Kurczyński Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 3 pkt.
 
Klasa A 1600 i A ponad 1600:

1.

Wiktor Polak Automobilklub Krakowski Talbot 1600 TI 18 pkt.
2. Grzegorz Niśkiewicz
Lech Królikowski
Automobilklub Łódzki Opel Manta 10 pkt.
3. Piotr Zaremba Automobilklub Dolnośląski Polonez 2000 4 pkt.
4. Jerzy Panicz Automobilklub Sudecki Polonez 2000 3 pkt.
5. Stanisław Makarski
Zbigniew Sternal
Automobilklub Dolnośląski Polonez 1600 2 pkt.
 
Klasa A 1300:

1.

Tomasz Stawowczyk
Wojciech Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Łada 1300 24 pkt.
2. Wiesław Stec Automobilklub Lubelski Polski Fiat 125p 1300 19 pkt.
3. Marek Gąsecki
Tomasz Chmiel
Stomil SGPiS Warszawa Polski Fiat 125p 1300 13 pkt.
4. Krzysztof Adamski Automobilklub Krakowski Zastava 1100p 8 pkt.
5. Andrzej Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Łada 1300 8 pkt.
6. Marek Rada
Kazimierz Krawczyk
Automobilklub Gorzowski Polski Fiat 125p 1300 7 pkt.
7. Bogdan Krachulec
Romuald Nowakowski
Automobilklub Częstochowski Łada 1300 S 6 pkt.
8. Barbara Stępkowska Autoklub Rzemieślnik Warszawa   4 pkt.
8. Karol Piekarski Autoklub Rzemieślnik Warszawa   4 pkt.
10. Marek Ryndak KS Maraton Warszawa Łada 1300 3 pkt.
 
Klasa A 700:
1. Robert Gryczyński
Wojciech Kruzel
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 24 pkt.
2. Wiesław Cygan OBR FSM - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 15 pkt.
2. Andrzej Szyjkowski
Ryszard Romanowski
Automobilklub Gorzowski Polski Fiat 126p 15 pkt.
4. Andrzej Szmerdt Automobilklub Opolski Polski Fiat 126p 10 pkt.
5. Marian Nowak
Krzysztof Sanecznik
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 10 pkt.
6. Piotr Banachowicz Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 7 pkt.
7. Zenon Sawicki Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 5 pkt.
8. Marek Nowicki
Mirosław Skrobotowicz
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 4 pkt.
9. Roman Wrona Automobilklub Rzeszowski Polski Fiat 126p 1 pkt.
 
Klasa A FSO 1600:

1.

Paweł Przybylski Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1600 A 27 pkt.

2.

Ryszard Adamek
Jerzy Stopa
Automobilklub Krakowski FSO 1600 A 13 pkt.
3. Grzegorz Malinowski
Mirosław Szulc
Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 12 pkt.
4. Marek Sadowski Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 12 pkt.
5. Tadeusz Buksowicz
Ryszard Kabulski
Automobilklub Warszawski Polonez 1600 10 pkt.
6. Piotr Perłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 9 pkt.
7. Mirosław Mikołajczyk Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500 5 pkt.
8. Zbigniew Baran Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500 3 pkt.
9. Stanisław Skrzynecki
Jerzy Substyk
Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 2 pkt.
9. Adam Sikorski Automobilklub Lubelski FSO 1600 A 2 pkt.
 
Klasa N 1600:

1.

Andrzej Witkowicz
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Ford Escort RS 1600 21 pkt.
2. Dariusz Poletyło
Tomasz Szostak
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 15 pkt.
3. Romuald Chałas
Grzegorz Gac
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1300 15 pkt.
4. Wojciech Malanowski
Paweł Grzegorczyk
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 14 pkt.
5. Piotr Kufrej Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500 6 pkt.
6. Krzysztof Hołowczyc OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 3 pkt.
7. Wiesław Wielochowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1 pkt.
 
Klasa N FSM:

1.

Robert Kępka Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 27 pkt.

2.

Krzysztof Winkowski
Adam Mazurek
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 19 pkt.

3.

Janusz Makówka Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 17 pkt.
4. Andrzej Lubertowicz Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 13 pkt.
5. Janusz Lorenz Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 9 pkt.
5. Tomasz Ryborz Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 9 pkt.
7. Krzysztof Łudzeń
Piotr Novak
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 8 pkt.
8. Zdzisław Skrętkowicz Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 1 pkt.
9. Marian Kępal Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 1 pkt.
10. Tadeusz Burkacki Automobilklub Zabrzański Polski Fiat 126p 1 pkt.

10.

Bogdan Slęga Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 1 pkt.
 
Klasyfikacja o tytuł najlepszego pilota (licencja II R):
1. Małgorzata Bajorska Automobilklub Krakowski Talbot 1600 TI 130 pkt.
2. Michał Broniatowski Automobilklub Warszawski FSO 1600 A 108 pkt.
3. Andrzej Wojnar Automobilklub Podlaski Łada 1600 MTX 104 pkt.
4. Wojciech Rutkiewicz Automobilklub Morski Renault 5 Alpine 100 pkt.
5. Mieczysław Sieczkowski Automobilklub Warszawski Polonez 2000 84 pkt.
6. Romuald Jarmul Autoklub Rzemieślnik Warszawa   82 pkt.
7. Dariusz Olesiński Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1600 A 78 pkt.
8. Jerzy Bigos Automobilklub Lubelski   72 pkt.
9. Paweł Klaiman Automobilklub Śląski   71 pkt.
10. Adam Hardt Automobilklub Krakowski Zastava 1100p 63 pkt.
 
Klasyfikacja zespołowa:
1. Autoklub Rzemieślnik Warszawa I 30 pkt.
2. Automobilklub Krakowski I 22 pkt.
2. Automobilklub Śląski I 22 pkt.

4.

Automobilklub Warszawski I 10 pkt.
5. Automobilklub Krakowski III   4 pkt.
6. Automobilklub Krakowski II   4 pkt.
7. Stomil SGPiS Warszawa   2 pkt.
7. Automobilklub Warszawski II   2 pkt.
9. Automobilklub Dolnośląski   1 pkt.
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A. W RSMP dopuszczano samochody gr. B produkcji krajowej bez homologacji.
Grupy N, A i B podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika.
Oprócz tego w RSMP istniały dwie klasy markowe:
- klasa markowa FSM - dla Polskich Fiatów 126p 600 - 650 cm3 gr. N
- klasa markowa FSO - dla Polskich Fiatów 125p do 1600 cm3 gr. A

System punktacji w RSMP:
W klasyfikacji generalnej za kolejne miejsca przyznawano przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd. Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1. Do końcowych klasyfikacji (generalnej i w klasach) zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki.


Źródła:
- Motor 1984
- Przegląd Sportowy 1984
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Gazeta Współczesna 1984
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- Informator sportowo-turystyczny Polskiego Związku Motorowego 1985
- Materiały: Krzysztof Łudzeń, Mirek:), Grzegorz Chyła, Romuald Chałas


<< RSMP 1983] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1985 >>