<< RSMP 1987] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1989 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1988

29-31.01.1988 1 eliminacja RSMP 4. Zimowy Rajd Dolnośląski  
15-17.04.1988 2 eliminacja RSMP 16. Rajd Elmot  
9-10.09.1988 3 eliminacja RSMP 16. Rajd Kormoran  
23-25.09.1988 4 eliminacja RSMP 36. Rajd Wisły  
7-9.10.1988 5 eliminacja RSMP 22. Rajd Warszawski Lista startowa
28-30.10.1988 6 eliminacja RSMP 13. Rajd Krakowski  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1988

Klasyfikacja generalna:

1 2 3 4 5 6  
1. Andrzej Koper
Krzysztof Gęborys
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 11 Turbo 12 20 15 20 15   82
2. Marian Bublewicz
Jacek Wypych
OKS Stomil Olsztyn
Automobilklub Łódzki
Mazda 323 4WD 20   20   20 20 80
3. Mirosław Krachulec
Marek Kusiak
Automobilklub Częstochowski Mazda 323 4WD   15 12     15 42
4. Bogdan Herink
Barbara Stępkowska
Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1500 15 10   8 3 4 40
5. Marek Sadowski
Grzegorz Gac
Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1500; FSO 1600; Polonez 1600   12     8 12 32
6. Paweł Przybylski
Maciej Wisławski
FSO Sport Autoklub Rzemieślnik Warszawa
KS Maraton Warszawa
Polonez 1500 Turbo     6 15   10 31
7. Paweł Petrys
Artur Skorupa
Automobilklub Krakowski Polonez 1600     8 12 2 8 30
8. Romuald Chałas
Zbigniew Atłowski
Automobilklub Warszawski Polonez 1600; FSO 1600 8 8   2 10   28
9. Dariusz Poletyło Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polonez 1600; FSO 1600 10   1 4   6 21
10. Janusz Szerla
Marek Oziębło
FSO Sport - Automobilklub Krakowski Polonez 1500 Turbo     3   12   15
Klasa A-14:
1. Paweł Petrys
Artur Skorupa
Automobilklub Krakowski Polonez 1600 26 pkt.
2. Marek Sadowski
Grzegorz Gac
Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1500; FSO 1600; Polonez 1600 25 pkt.
3. Bogdan Herink
Barbara Stępkowska
Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1500 22 pkt.
 
Klasa A-12:
1. Jerzy Dyszy
Jerzy Substyk
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
Łada 2105 MTX 33 pkt.
2. Andrzej Mocie Automobilklub Krakowski Łada 2105; Polski Fiat 125p 24 pkt.
3. Juraj Csik
Janusz Siniarski
Automobilklub Warszawski Skoda 130 LR 17 pkt.
4. Stanisław Pawełczak Automobilklub Krakowski Łada 2105 15 pkt.
 
Klasa A-11:
1. Robert Herba
Andrzej Terej
FSM Automobilklub Śląski
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Polski Fiat 126p 31 pkt.
2. Witold Smolarczyk
Zbigniew Skrętkowicz
Automobilklub Tarnogórski Polski Fiat 126p 22 pkt.
3. Krzysztof Kilka Automobilklub Tarnogórski Polski Fiat 126p 13 pkt.
 
Klasa N-02:
1. Andrzej Chojnacki
Jolanta Cieślak
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
FSO 1500 28 pkt.
2. Ryszard Granica
Paweł Ciurzyński
Autoklub Rzemieślnik Warszawa FSO 1500 24 pkt.
3. Janusz Makówka Automobilklub Krakowski FSO 1500 21 pkt.
 
Klasa N-01:
1. Jacek Sikora
Jacek Sciciński
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 28 pkt.
2. Mariusz Ficoń BKM Bielsko-Biała Polski Fiat 126p 28 pkt.
3. Krzysztof Geritz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 22 pkt.
 
Klasyfikacja zespołowa:
1. Autoklub Rzemieślnik Warszawa
2. Automobilklub Warszawski
3. Automobilklub Krakowski

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.

W RSMP grupy N i A podzielone były na klasy:
- N-01 - markowa Polski Fiat 126p gr. N
- N-02 - samochody gr. N do 1600 cm3
- N-04 - samochody gr. N z silnikami powyżej 1600 cm3
- A-11 - samochody gr. A do 700 cm3
- A-12 - samochody gr. A do 1300 cm3
- A-13 - samochody gr. A powyżej 1300 cm3
- A-14 - markowa FSO 1600 i Polonez 1600 gr. A
Samochody grupy B mogły zdobywać punkty tylko w klasyfikacji generalnej.

Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1.
Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.


Źródła:
- Sport 1988
- Motor 1988
- Przegląd Sportowy 1988
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Materiały: Krzysztof Łudzeń, Januszsz, Mirek:), Kaczmarek, Błażej Krupa


<< RSMP 1987] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1989 >>