<< RSMP 1987] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1989 >>
30.01.1988 | 1 eliminacja RSMP | 4. Zimowy Rajd Dolnośląski | Lista startowa |
15-16.04.1988 | 2 eliminacja RSMP | 16. Rajd Elmot | Lista startowa |
9-10.09.1988 | 3 eliminacja RSMP | 16. Rajd Kormoran | |
23-24.09.1988 | 4 eliminacja RSMP | 36. Rajd Wisły | |
7-8.10.1988 | 5 eliminacja RSMP | 22. Rajd Warszawski | Lista startowa |
29-30.10.1988 | 6 eliminacja RSMP | 13. Rajd Krakowski | Lista startowa |
Klasyfikacja generalna: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||
1. | Andrzej Koper Krzysztof Gęborys |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault 11 Turbo | 12 | 20 | 15 | 20 | 15 | - | 82 | ||
2. | Marian Bublewicz Jacek Wypych |
OKS Stomil Olsztyn Automobilklub Łódzki |
Mazda 323 4WD | 20 | 0 | 20 | 0 | 20 | 20 | 80 | ||
3. | Mirosław Krachulec Marek Kusiak |
Automobilklub Częstochowski | Mazda 323 4WD | - | 15 | 12 | 0 | 15 | 42 | |||
4. | Bogdan Herink Barbara Stępkowska |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1500 | 15 | 10 | 0 | 8 | 3 | 4 | 40 | ||
5. | Marek Sadowski Grzegorz Gac |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 C FSO 1600 |
0 | 12 | 0 | 8 | 12 | 32 | |||
6. | Paweł Przybylski Maciej Wisławski |
|
Polonez 1500 Turbo | - | 0 | 6 | 15 | 0 | 10 | 31 | ||
7. | Paweł Petrys | Automobilklub Krakowski | Polonez 1600 C | - | 0 | 8 | 12 | 2 | 8 | 30 | ||
8. | Romuald Chałas Zbigniew Atłowski |
Automobilklub Warszawski | Polonez 1600 C FSO 1600 A |
8 | 8 | 0 | 2 | 10 | 0 | 28 | ||
9. | Dariusz Poletyło | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 C FSO 1600 |
10 | 0 | 1 | 4 | 0 | 6 | 21 | ||
10. | Janusz Szerla Marek Oziębło |
FSO Sport - Automobilklub Krakowski | Polonez 1500 Turbo | - | 0 | 3 | 0 | 12 | 1 | 16 | ||
11. | Błażej Krupa Piotr Mystkowski |
OKS Stomil Olsztyn | Renault 21 Turbo | - | - | 10 | 0 | - | - | 10 | ||
11. | Krzysztof Hołowczyc Mirosław Szulc |
OKS Stomil Olsztyn | Polonez 1600 C FSO 1500 |
0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 0 | 10 | ||
13. | Ryszard Trzciński Maciej Hołuj |
Automobilklub Krakowski | Łada 2105 VFTS | 0 | 6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 10 | ||
13. | Krzysztof Winkowski Mieczysław Sieczkowski |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1500 A FSO 1600 |
4 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | 10 | ||
15. | Robert Gryczyński | Automobilklub Śląski | Polonez 1600 C | 6 | 0 | 0 | 2 | 8 | ||||
16. | Bogdan Krachulec | Automobilklub Opolski | Łada 2105 MTX | - | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 | 7 | ||
17. | Lesław Orski Lech Wójcik |
Automobilklub Morski |
Volkswagen Golf II GTi 16V | 0 | - | 6 | 0 | 0 | 6 | |||
18. | Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Opel Manta 2.0 E | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
19. | Tomasz Stawowczyk Wojciech Stawowczyk |
Automobilklub Krakowski | Polonez 2000 Polonez 1600 |
0 | 4 | - | - | 4 | ||||
20. | Ryszard Adamek | Automobilklub Krakowski | Polonez 2000 | 3 | 0 | 0 | - | - | 3 | |||
20. | Michał Kulikowski | SKM SGPiS Warszawa | Łada 2105 MTX | - | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | ||
22. | Krzysztof Skalski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1500 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | ||
23. | Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | Polonez 1600 | 2 | 0 | - | - | 2 | ||||
24. | Robert Herba Andrzej Terej |
|
Polski Fiat 126p 650 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | ||
24. | Zbigniew Więcławek | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1500 FSO 1600 |
0 | 1 | - | - | 1 | ||||
24. | Jacek Lisicki | Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | - | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | ||
Klasa A-14: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||
1. | Paweł Petrys | Automobilklub Krakowski | Polonez 1600 C | - | 0 | 9 | 9 | 2 | 6 | 26 | ||
2. | Marek Sadowski Grzegorz Gac |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polonez 1600 C FSO 1600 |
0 | 9 | 1 | 6 | 9 | 25 | |||
3. | Bogdan Herink Barbara Stępkowska |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1500 | 9 | 6 | (2) | 4 | 3 | (3) | 22 | ||
Klasa A-12: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||
1. | Jerzy Dyszy Jerzy Substyk |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Łada 2105 MTX | 9 | 6 | 9 | 0 | 9 | 33 | |||
2. | Andrzej Mocie | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1300 FSO 1300 Łada 2105 |
- | 9 | 6 | 9 | 0 | 24 | |||
3. | Juraj Csik Janusz Siniarski |
Automobilklub Warszawski | Skoda 130 L MTX | 3 | 1 | 4 | 6 | 3 | 17 | |||
4. | Stanisław Pawełczak | Automobilklub Krakowski | FSO 1300 Łada 2105 |
0 | 0 | 6 | 9 | 0 | 15 | |||
Klasa A-11: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||
1. | Robert Herba Andrzej Terej |
|
Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | 9 | 0 | 0 | 4 | 31 | ||
2. | Witold Smolarczyk | Automobilklub Tarnogórski | Polski Fiat 126p | 0 | 3 | 4 | 6 | 9 | 0 | 22 | ||
3. | Krzysztof Kilka | Automobilklub Tarnogórski | Polski Fiat 126p 650 | 3 | 4 | 6 | - | - | 13 | |||
Klasa N-02: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||
1. | Andrzej Chojnacki Jolanta Cieślak |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Polski Fiat 125p 1500 FSO 1500 |
9 | 9 | 4 | 0 | 6 | 0 | 28 | ||
2. | Ryszard Granica Paweł Ciurzyński |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | FSO 1500 | - | - | 3 | 6 | 9 | 6 | 24 | ||
3. | Janusz Makówka | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 6 | 6 | 0 | 0 | 9 | 21 | |||
Klasa N-01: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||
1. | Jacek Sikora Jacek Sciciński |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p | 9 | 1 | 9 | 9 | 0 | 28 | |||
2. | Mariusz Ficoń | BKM Bielsko-Biała | Polski Fiat 126p | 4 | 9 | 6 | 9 | 0 | 0 | 28 | ||
3. | Krzysztof Geritz | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 0 | 6 | 4 | 6 | 6 | - | 22 | ||
Klasyfikacja zespołowa: |
||||||||||||
1. | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | |||||||||||
2. | Automobilklub Warszawski | |||||||||||
3. | Automobilklub Krakowski |
Podział samochodów startujących w RSMP na grupy
według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200
egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie
same przeróbki jak dla wozów grupy A.
W RSMP grupy N i A podzielone były na klasy:
- N-01 - markowa Polski Fiat 126p gr. N
- N-02 - samochody gr. N do 1600 cm3
- N-04 - samochody gr. N z silnikami powyżej 1600 cm3
- A-11 - samochody gr. A do 700 cm3
- A-12 - samochody gr. A do 1300 cm3
- A-13 - samochody gr. A powyżej 1300 cm3
- A-14 - markowa FSO 1600 i Polonez 1600 gr. A
Samochody grupy B mogły zdobywać punkty tylko w klasyfikacji
generalnej.
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych
miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1.
Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według
systemu: 9-6-4-3-2-1.
Źródła:
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Januszsz, Kaczmarek
(kwa-kwa), Krzysztof Łudzeń, Mirek:),
- Motor 1988
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1988
- Sport 1988
<< RSMP 1987] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1989 >>