<< RSMP 1997] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1999 >>
20-21.02.1998 | 1 eliminacja RSMP | 12. Zimowy Rajd Dolnośląski | Filmy | |
30.04-2.05.1998 | 2 eliminacja RSMP | 24. Rajd Kormoran | Filmy | |
21-23.05.1998 | 3 eliminacja RSMP | 26. Rajd Elmot | Lista | Filmy |
11-13.06.1998 | 4 eliminacja RSMP | 55. Rajd Polski | Lista | Filmy |
28-29.08.1998 | 5 eliminacja RSMP | 25. Rajd Warszawski | ||
18-19.09.1998 | 6 eliminacja RSMP | 46. Rajd Wisły | Lista | |
2-4.10.1998 | 7 eliminacja RSMP | 18. Rajd Karkonoski | Filmy |
Klasyfikacja generalna: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Robert Gryczyński Tadeusz Burkacki |
Toyota-Castrol Rally T. - A. Śląski | Toyota Corolla WRC; Toyota Celica GT-Four | 20+1 | 20+1 | 12+1 | 15 | 15+1 | 15 | 15 | 116 | |||
2. | Janusz Kulig Jarosław Baran |
Renault Polska - A. Krakowski | Renault Maxi Megane | 15 | 15 | 20 | 12 | 20+1 | 20+1 | 104 | ||||
3. | Piotr Świeboda Artur Skorupa |
Tedex Oil - A. Rzemieślnik Warszawa | Mitsubishi Lancer RS Evo IV | 12 | 8 | 10 | 10 | 6 | 8 | 8 | 62 | |||
4. | Robert Herba | Warka Strong Club - A. Polski | Mitsubishi Carisma GT; Mitsubishi Lancer RS Evo V | 10 | 6 | 8 | 4 | 8 | 10 | 10 | 56 | |||
5. | Marek Gieruszczak | Mobil 1 Rally T. - A. Karkonoski | Toyota Celica Turbo 4WD | 12 | 15 | 20 | 6 | 53 | ||||||
6. | Cezary Fuchs | Sprandi Poland - A. Dolnośląski | Toyota Celica GT-Four | 12 | 10 | 12 | 12 | 46 | ||||||
7. | Wojciech Zaborowski Tomasz Malec |
Hołowczyc Manag. - A. Olsztyński | Mitsubishi Lancer RS Evo III | 3 | 10 | 4 | 6 | 4 | 6 | 33 | ||||
8. | Jarosław Pineles | Mobil 1 / Eurostal - A. Krakowski | Mitsubishi Lancer RS Evo IV | 6 | 4 | 2 | 2 | 4 | 18 | |||||
9. | Wiesław Stec Stanisław Bazan |
Boryszew SA - A. Lubelski | Mitsubishi Lancer RS Evo III | 8 | 1 | 1 | 2 | 12 | ||||||
10. | Jerzy Wierzbołowski | Automobilklub Dolnośląski | Ford Escort RS Cosworth | 2 | 6 | 4 | 12 | |||||||
11. | Zbigniew Stec Robert Bromke |
|
Mitsubishi Lancer RS Evo III / IV | 4 | 2 | 3 | 3 | 12 | ||||||
12. | Dariusz Poletyło Jacek Sciciński |
Domex Prestige - A. Rzemieślnik | Subaru Impreza WRX | 3 | 3 | 2 | 8 | |||||||
13. | Paweł Dytko | Automobilklub Opolski | Ford Escort RS Cosworth | 3 | 3 | 6 | ||||||||
14. | Bartłomiej Baniowski | Fox Rally Team - A. Krakowski | Subaru Impreza WRX | 2 | 1 | 1 | 4 | |||||||
15. | Mariusz Ficoń | Polifarb - A. Rzemieślnik Warszawa | Renault Clio Williams; Citroen Saxo Kit Car | 1 | 1 | |||||||||
16. | Tomasz Kuchar Maciej Szczepaniak |
|
V-W Golf GTi 16V; Opel Astra GSi 16V; Peugeot 306 S16 |
1 | 1 | |||||||||
17. |
Damian Gielata | Almi-Kania - A. Krakowski | Skoda Felicia Kit Car; Peugeot 106 Rallye | 1 |
1 |
|||||||||
Grupa N: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Piotr Świeboda Artur Skorupa |
Tedex Oil - A. Rzemieślnik Warszawa | Mitsubishi Lancer RS Evo IV | 9 | 6 | 9 | 9 | 6 | 6 | 6 | 51 | |||
2. | Robert Herba | Warka Strong Club - A. Polski | Mitsubishi Carisma GT; Mitsubishi Lancer RS Evo V | 6 | 4 | 6 | 3 | 9 | 9 | 9 | 46 | |||
3. | Wojciech Zaborowski Tomasz Malec |
Hołowczyc Manag. - A. Olsztyński | Mitsubishi Lancer RS Evo III | 1 | 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 26 | ||||
4. | Jarosław Pineles | Mobil 1 / Eurostal - A. Krakowski | Mitsubishi Lancer RS Evo IV | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 13 | |||||
5. | Zbigniew Stec Robert Bromke |
|
Mitsubishi Lancer RS Evo III / IV | 2 | 2 | 3 | 3 | 10 | ||||||
6. | Dariusz Poletyło Jacek Sciciński |
Domex Prestige - A. Rzemieślnik | Subaru Impreza WRX | 2 | 3 | 2 | 7 | |||||||
6. | Wiesław Stec Stanisław Bazan |
Boryszew SA - A. Lubelski | Mitsubishi Lancer RS Evo III | 4 | 1 | 2 | 7 | |||||||
8. | Paweł Dytko | Automobilklub Opolski | Ford Escort RS Cosworth | 2 | 3 | 5 | ||||||||
9. | Bartłomiej Baniowski | Fox Rally Team - A. Krakowski | Subaru Impreza WRX | 1 | 1 | 2 | ||||||||
10. | Tomasz Kuchar Maciej Szczepaniak |
|
Peugeot 306 S16; Opel Astra GSi 16V | 1 | 1 | |||||||||
10. | Michał Uliarczyk | Automobilklub Śląski | Peugeot 106 Rallye; Fiat Cinquecento Sporting | 1 | 1 | |||||||||
Formuła 2: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Janusz Kulig Jarosław Baran |
Renault Polska - A. Krakowski | Renault Maxi Megane | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 54 | ||||
2. | Tomasz Kuchar Maciej Szczepaniak |
|
V-W Golf GTi 16V; Opel Astra GSi 16V; Peugeot 306 S16 |
4 | 6 | 6 | 6 | 2 | 2 | 6 | 32 | |||
3. | Michał Bębenek | Automobilklub Krakowski | Renault Clio Williams | 1 | 3 | 9 | 1 | 14 | ||||||
4. | Łukasz Sztuka | Automobilklub Cieszyński | Skoda Felicia Kit Car; Nissan Sunny GTi 16V | 4 | 4 | 4 | 12 | |||||||
5. | Mariusz Ficoń | Polifarb - A. Rzemieślnik Warszawa | Renault Clio Williams; Citroen Saxo Kit Car | 6 | 6 | 12 | ||||||||
6. | Cezary Zaleski Krzysztof Rzucidło |
Mobil 1 Rally Team - A. Polski | Skoda Favorit 136 L; Skoda Felicia Kit Car | 2 | 3 | 2 | 3 | 10 | ||||||
7. | Jacek Jerschina | Peugeot Polska - A. Polski | Peugeot 106 Kit Car | 4 | 3 | 7 | ||||||||
8. | Damian Gielata | Almi-Kania - A. Krakowski | Skoda Felicia Kit Car; Peugeot 106 Rallye | 6 | 6 | |||||||||
9. | Waldemar Doskocz | Alda - A. Rzemieślnik Warszawa | Peugeot 106 Rallye | 3 | 1 | 1 | 5 | |||||||
10. | Wojciech Musiał | Hołowczyc Manag. - A. Śląski | Fiat Cinquecento Sporting | 4 | 4 | |||||||||
10. | Tomasz Ratajczyk Mariusz Sobczak |
Automobilklub Polski | Seat Ibiza GTi 16V / Cupra; Volkswagen Golf GTi 16V | 4 | 4 | |||||||||
12. | Waldemar Malinowski | Automobilklub Polski | Opel Astra GSi 16V | 3 | 3 | |||||||||
12. | Marcin Turski Dariusz Burkat |
|
Toyota Corolla G6 | 2 | 1 | 3 | ||||||||
12. | Krzysztof Koczur | Peugeot Magurka - A. Śląski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 2 | 3 | ||||||||
12. | Michał Uliarczyk | Automobilklub Śląski | Peugeot 106 Rallye; Fiat Cinquecento Sporting | 3 | 3 | |||||||||
16. | Marek Goczał | Automobilklub Krakowski | Skoda Felicia LX | 2 | 2 | |||||||||
17. | Krzysztof Wołkowyski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Honda Civic VTi | 1 | 1 | |||||||||
Klasa N-3: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Tomasz Kuchar Maciej Szczepaniak |
|
Peugeot 306 S16; Opel Astra GSi 16V | 6 | 9 | 9 | 6 | 9 | 9 | 48 | ||||
2. | Michał Bębenek | Automobilklub Krakowski | Renault Clio Williams | 3 | 4 | 4 | 9 | 6 | 26 | |||||
3. | Tomasz Ratajczyk Mariusz Sobczak |
Automobilklub Polski | Seat Ibiza GTi 16V / Cupra; Volkswagen Golf GTi 16V | 3 | 4 | 3 | 6 | 9 | 25 | |||||
4. | Waldemar Malinowski | Automobilklub Polski | Opel Astra GSi 16V | 4 | 2 | 4 | 4 | 6 | 20 | |||||
5. | Adam Wrocławski | Automobilklub Śląski | Opel Astra GSi 16V | 6 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 18 | ||||
6. | Wojciech Sikora | Automobilklub Śląski | Opel Astra GSi 16V | 1 | 1 | 3 | 5 | |||||||
7. | Marek Glier | Automobilklub Orski | Opel Astra GSi 16V | 1 | 3 | 4 | ||||||||
8. | Maciej Ławiński | Jacky - A. Dolnośląski | Opel Astra GSi 16V | 1 | 1 | |||||||||
Klasa N-2: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Waldemar Doskocz | Alda - A. Rzemieślnik Warszawa | Peugeot 106 Rallye | 6 | 6 | 9 | 9 | 9 | 4 | 43 | ||||
2. | Krzysztof Koczur | Peugeot Magurka - A. Śląski | Peugeot 106 Rallye | 4 | 9 | 6 | 6 | 25 | ||||||
3. | Michał Uliarczyk | Automobilklub Śląski | Peugeot 106 Rallye | 3 | 4 | 6 | 9 | 22 | ||||||
4. | Tomasz Czopik Łukasz Wroński |
Automobilklub Krakowski | Honda Civic VTi | 4 | 6 | 3 | 13 | |||||||
5. | Marcin Opałka Krzysztof Dejewski |
Pro-Civili - A. Rzemieślnik Warszawa | Peugeot 106 Rallye | 2 | 1 | 2 | 4 | 1 | 10 | |||||
6. | Krzysztof Wołkowyski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Honda Civic VTi | 9 | 9 | |||||||||
7. | Damian Gielata | Almi-Kania - A. Krakowski | Peugeot 106 Rallye | 4 | 1 | 3 | 8 | |||||||
8. | Sebastian Granica | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Peugeot 106 Rallye | 2 | 3 | 2 | 7 | |||||||
9. | Włodzimierz
Skrodzki Maria "Malina" Wiechowska |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Honda Civic VTi | 3 | 1 | 4 | ||||||||
10. | Czesław Zadygowicz Krzysztof Budryk |
Automobilklub Podlaski | Peugeot 106 Rallye | 3 | 3 | |||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
Puchar Cinquecento Sporting: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||||
1. |
Jacek Sikora Marek Kaczmarek |
|
Fiat Cinquecento Sporting | 35 |
26 |
35 |
30 |
35 |
35 |
196 |
||||
2. | Sebastian
Lewandowski Mariusz Andruszko |
Autorex
PPI ETC - A. Rzemieślnik Wa-wa |
Fiat Cinquecento Sporting | 23 | 21 | 26 | 35 | 30 | 23 | 158 | ||||
3. | Damian Jurczak | Autorex
PPI ETC - A. Rzemieślnik Wa-wa |
Fiat Cinquecento Sporting | 30 | 20 | 30 | 19 | 26 | 30 | 155 | ||||
4. | Marcin Keller | Automobilklub Śląski | Fiat Cinquecento Sporting | 26 | 23 | 17 | 21 | 20 | 19 | 126 | ||||
5. | Grzegorz Grzyb | Moto
Hurt Ropczyce - Moto Car 93 Rzeszów |
Fiat Cinquecento Sporting | 35 | 12 | 26 | 11 | 17 | 101 | |||||
6. | Aleksander Bubel Maciej Pasławski |
Automobilklub Dolnośląski | Fiat Cinquecento Sporting | 30 | 20 | 23 | 26 | 99 | ||||||
7. | Jerzy Dyszy | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Cinquecento Sporting | 20 | 11 | 19 | 20 | 18 | 88 | |||||
8. | Grzegorz Kamiński | Automobilklub Krakowski | Fiat Cinquecento Sporting | 18 | 17 | 16 | 18 | 14 | 83 | |||||
9. | Tomasz Płaczek | M plus M / Auto Cent. - A. Wielkopolski | Fiat Cinquecento Sporting | 10 | 9 | 5 | 23 | 19 | 15 | 81 | ||||
10. | Maciej Woda | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento Sporting | 13 | 21 | 21 | 21 | 76 |
Podział samochodów startujących w RSMP według
regulaminów FIA:
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 2 500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek
polepszających osiągi pojazdu. Do grupy A zaliczano też
pojazdy kategorii WRC (World Rally Cars). W samochodach tych
dopuszczano bardzo duże modyfikacje w stosunku do modelu
bazowego. Roczna produkcja samochodu WRC nie mogła być mniejsza
niż 20 egzemplarzy, z tym że model bazowy musiał być
produkowany w serii co najmniej 25 000 sztuk rocznie.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 2 500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu.
- Formuła 2 - Samochody gr. A lub N z napędem na jedną oś, o
pojemności skokowej silnika do 2000 cm3, bez
turbodoładowania. Do kategorii tej zaliczano też tzw. "kit
cars" - pojazdy oparte o grupę A (lecz z większym zakresem
dozwolonych modyfikacji) z napędem na jedną oś, o pojemności
skokowej silnika do 2000 cm3, bez turbodoładowania,
produkowane w ilości co najmniej 25 tysięcy egzemplarzy w
ciągu roku, zaś roczna produkcja silników danej wersji nie
mogła być mniejsza niż 2500. Producent miał obowiązek
przygotowania minimum 50 zestawów ("kitów")
pozwalających zamienić seryjny samochód w kit car.
Grupy A i N podzielone były na klasy:
- kl. A-8 - pow. 2000 cm3
- kl. A-7 - do 2000 cm3
- kl. A-6 - do 1600 cm3
- kl. A-5 - do 1300 cm3
- kl. A-0 - do 1000 cm3
- kl. N-4 - pow. 2000 cm3
- kl. N-3 - do 2000 cm3
- kl. N-2 - do 1600 cm3
- kl. N-1 - do 1300 cm3
- kl. N-0 - do 1000 cm3
Samochody z silnikami z doładowaniem klasyfikowane były z
wykorzystaniem współczynnika 1,7 przez który mnożona była
pojemność skokowa silnika.
Oprócz tego w RSMP istniała także klasa markowa:
- kl. N-PCS - Puchar Cinquecento Sporting - samochody Fiat
Cinquecento Sporting gr. N
W grupie A, oraz klasach A-8 i N-4 nie prowadzono klasyfikacji rocznej.
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych
miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Dodatkowy
punkt zdobywał kierowca, który wygrał największą ilość OS-ów.
Punkty w grupie N, F2 i w klasach przyznawano za 6 pierwszych
miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1. W Pucharze Cinquecento
Sporting punktacja obejmowała 25 pierwszych miejsc wg systemu 35-30-26-23-21-20-19
itd.
W końcowych klasyfikacjach uwzględniano tylko tych zawodników, którzy ukończyli co najmniej dwie eliminacje RSMP.
Źródła:
- Auto Moto Puls 1998
- Auto Sport 1998
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Mirek:)
- Przegląd Sportowy 1998
- Sport 1998
- "Wielkie ściganie 1998" - Mirosław Rutkowski
<< RSMP 1997] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1999 >>