<< RSMP 1997] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1999 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1998

20-21.02.1998 1 eliminacja RSMP 12. Zimowy Rajd Dolnośląski   Filmy
30.04-2.05.1998 2 eliminacja RSMP 24. Rajd Kormoran   Filmy
21-23.05.1998 3 eliminacja RSMP 26. Rajd Elmot Lista Filmy
11-13.06.1998 4 eliminacja RSMP 55. Rajd Polski Lista Filmy
28-29.08.1998 5 eliminacja RSMP 25. Rajd Warszawski    
18-19.09.1998 6 eliminacja RSMP 46. Rajd Wisły Lista  
2-4.10.1998 7 eliminacja RSMP 18. Rajd Karkonoski   Filmy

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1998

Klasyfikacja generalna: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Robert Gryczyński
Tadeusz Burkacki
Toyota-Castrol Rally T. - A. Śląski Toyota Corolla WRC; Toyota Celica GT-Four 20+1 20+1 12+1 15 15+1 15 15 116
2. Janusz Kulig
Jarosław Baran
Renault Polska - A. Krakowski Renault Maxi Megane 15 15 20   12 20+1 20+1 104
3. Piotr Świeboda
Artur Skorupa
Tedex Oil - A. Rzemieślnik Wa-wa Mitsubishi Lancer RS Evo IV 12 8 10 10 6 8 8 62
4. Robert Herba Warka Strong Club - A. Polski Mitsubishi Carisma GT; Mitsubishi Lancer RS Evo V 10 6 8 4 8 10 10 56
5. Marek Gieruszczak Mobil 1 Rally T. - A. Karkonoski Toyota Celica Turbo 4WD   12 15   20   6 53
6. Cezary Fuchs Sprandi Poland - A. Dolnośląski Toyota Celica GT-Four       12 10 12 12 46
7. Wojciech Zaborowski
Tomasz Malec
Hołowczyc Manag. - A. Olsztyński Mitsubishi Lancer RS Evo III 3 10 4 6 4 6   33
8. Jarosław Pineles Mobil 1 / Eurostal - A. Krakowski Mitsubishi Lancer RS Evo IV 6 4   2   2 4 18
9. Wiesław Stec
Stanisław Bazan
Boryszew SA - A. Lubelski Mitsubishi Lancer RS Evo III 8     1 1   2 12
10. Jerzy Wierzbołowski Automobilklub Dolnośląski Ford Escort RS Cosworth   2 6     4   12
11. Zbigniew Stec
Robert Bromke
Stec Motorsport A. Lubelski
A. Polski
Mitsubishi Lancer RS Evo III / IV 4   2     3 3 12
12. Dariusz Poletyło
Jacek Sciciński
Domex Prestige - A. Rzemieślnik Subaru Impreza WRX   3 3   2     8
13. Paweł Dytko Automobilklub Opolski Ford Escort RS Cosworth       3 3     6
14. Bartłomiej Baniowski Fox Rally Team - A. Krakowski Subaru Impreza WRX 2 1 1         4
15. Mariusz Ficoń Polifarb - A. Rzemieślnik Wa-wa Renault Clio Williams; Citroen Saxo Kit Car 1             1
16. Tomasz Kuchar
Maciej Szczepaniak
Polsat Automobilklub Śląski
Automobilklub Dolnośląski
V-W Golf GTi 16V; Opel Astra GSi 16V; Peugeot 306 S16             1 1

17.

Damian Gielata Almi-Kania - A. Krakowski Skoda Felicia Kit Car; Peugeot 106 Rallye          

1

 

1

 
Grupa N: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Piotr Świeboda
Artur Skorupa
Tedex Oil - A. Rzemieślnik Wa-wa Mitsubishi Lancer RS Evo IV 9 6 9 9 6 6 6 51
2. Robert Herba Warka Strong Club - A. Polski Mitsubishi Carisma GT; Mitsubishi Lancer RS Evo V 6 4 6 3 9 9 9 46
3. Wojciech Zaborowski
Tomasz Malec
Hołowczyc Manag. - A. Olsztyński Mitsubishi Lancer RS Evo III 1 9 4 4 4 4   26
4. Jarosław Pineles Mobil 1 / Eurostal - A. Krakowski Mitsubishi Lancer RS Evo IV 3 3   1   2 4 13
5. Zbigniew Stec
Robert Bromke
Stec Motorsport A. Lubelski
A. Polski
Mitsubishi Lancer RS Evo III / IV 2   2     3 3 10
6. Dariusz Poletyło
Jacek Sciciński
Domex Prestige - A. Rzemieślnik Subaru Impreza WRX   2 3   2     7
6. Wiesław Stec
Stanisław Bazan
Boryszew SA - A. Lubelski Mitsubishi Lancer RS Evo III 4       1   2 7
8. Paweł Dytko Automobilklub Opolski Ford Escort RS Cosworth       2 3     5
9. Bartłomiej Baniowski Fox Rally Team - A. Krakowski Subaru Impreza WRX   1 1         2
10. Tomasz Kuchar
Maciej Szczepaniak
Polsat Automobilklub Śląski
Automobilklub Dolnośląski
Peugeot 306 S16; Opel Astra GSi 16V           1   1
10. Michał Uliarczyk Automobilklub Śląski Peugeot 106 Rallye; Fiat Cinquecento Sporting             1 1
 
Formuła 2: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Janusz Kulig
Jarosław Baran
Renault Polska - A. Krakowski Renault Maxi Megane 9 9 9   9 9 9 54
2. Tomasz Kuchar
Maciej Szczepaniak
Polsat Automobilklub Śląski
Automobilklub Dolnośląski
V-W Golf GTi 16V; Opel Astra GSi 16V; Peugeot 306 S16 4 6 6 6 2 2 6 32
3. Michał Bębenek Automobilklub Krakowski Renault Clio Williams 1   3 9 1     14
4. Łukasz Sztuka Automobilklub Cieszyński Skoda Felicia Kit Car; Nissan Sunny GTi 16V     4     4 4 12
5. Mariusz Ficoń Polifarb - A. Rzemieślnik Wa-wa Renault Clio Williams; Citroen Saxo Kit Car 6       6     12
6. Cezary Zaleski
Krzysztof Rzucidło
Mobil 1 Rally Team - A. Polski Skoda Favorit 136 L; Skoda Felicia Kit Car 2 3   2 3     10
7. Jacek Jerschina Peugeot Polska - A. Polski Peugeot 106 Kit Car         4 3   7
8. Damian Gielata Almi-Kania - A. Krakowski Skoda Felicia Kit Car; Peugeot 106 Rallye           6   6
9. Waldemar Doskocz Alda - A. Rzemieślnik Warszawa Peugeot 106 Rallye       3   1 1 5
10. Wojciech Musiał Hołowczyc Manag. - A. Śląski Fiat Cinquecento Sporting   4           4
10. Tomasz Ratajczyk
Mariusz Sobczak
Automobilklub Polski Seat Ibiza GTi 16V / Cupra; V-W Golf GTi 16V       4       4
12. Waldemar Malinowski Automobilklub Polski Opel Astra GSi 16V 3             3
12. Marcin Turski
Dariusz Burkat
Toyota-Castrol A. Rzemieślnik
A. Krakowski
Toyota Corolla G6   2 1         3
12. Krzysztof Koczur Peugeot Magurka - A. Śląski Peugeot 106 Rallye       1     2 3
12. Michał Uliarczyk Automobilklub Śląski Peugeot 106 Rallye; Fiat Cinquecento Sporting             3 3
16. Marek Goczał Automobilklub Krakowski Skoda Felicia LX     2         2
17. Krzysztof Wołkowyski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi   1           1
 
Klasa N-3: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Tomasz Kuchar
Maciej Szczepaniak
Polsat Automobilklub Śląski
Automobilklub Dolnośląski
Peugeot 306 S16; Opel Astra GSi 16V 6 9 9 6 9 9   48
2. Michał Bębenek Automobilklub Krakowski Renault Clio Williams 3 4 4 9 6     26
3. Tomasz Ratajczyk
Mariusz Sobczak
Automobilklub Polski Seat Ibiza GTi 16V / Cupra; V-W Golf GTi 16V   3   4 3 6 9 25
4. Waldemar Malinowski Automobilklub Polski Opel Astra GSi 16V 4     2 4 4 6 20
5. Adam Wrocławski Automobilklub Śląski Opel Astra GSi 16V   6 3 1 1 3 4 18
6. Wojciech Sikora Automobilklub Śląski Opel Astra GSi 16V       1 1 3   5
7. Marek Glier Automobilklub Orski Opel Astra GSi 16V 1     3       4
8. Maciej Ławiński Jacky - A. Dolnośląski Opel Astra GSi 16V   1           1
 
Klasa N-2: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Waldemar Doskocz Alda - A. Rzemieślnik Warszawa Peugeot 106 Rallye   6 6 9 9 9 4 43
2. Krzysztof Koczur Peugeot Magurka - A. Śląski Peugeot 106 Rallye   4 9 6     6 25
3. Michał Uliarczyk Automobilklub Śląski Peugeot 106 Rallye       3 4 6 9 22
4. Tomasz Czopik
Łukasz Wroński
Automobilklub Krakowski Honda Civic VTi       4 6   3 13
5. Marcin Opałka
Krzysztof Dejewski
Pro-Civili - A. Rzemieślnik Wa-wa Peugeot 106 Rallye   2 1 2   4 1 10
6. Krzysztof Wołkowyski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi   9           9
7. Damian Gielata Almi-Kania - A. Krakowski Peugeot 106 Rallye     4 1 3     8
8. Sebastian Granica Autoklub Rzemieślnik Warszawa Peugeot 106 Rallye         2 3 2 7
9. Włodzimierz Skrodzki
Malina Wiechowska
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi     3   1     4
10. Czesław Zadygowicz
Krzysztof Budryk
Automobilklub Podlaski Peugeot 106 Rallye   3           3
 
Puchar Cinquecento Sporting:   2 3 4 5 6 7  
1. Jacek Sikora
Marek Kaczmarek
Autorex PPI ETC Automobilklub Polski
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
  35 26 35 30 35 35 196
2. Sebastian Lewandowski
Mariusz Andruszko
Autorex PPI ETC - Autoklub Rzemieślnik Warszawa   23 21 26 35 30 23 158
3. Damian Jurczak Autorex PPI ETC - Autoklub Rzemieślnik Warszawa   30 20 30 19 26 30 155
4. Marcin Keller Automobilklub Śląski   26 23 17 21 20 19 126
5. Grzegorz Grzyb Moto Hurt Ropczyce - Moto Car 93 Rzeszów     35 12 26 11 17 101
6. Aleksander Bubel
Maciej Pasławski
Automobilklub Dolnośląski     30 20   23 26 99
7. Jerzy Dyszy Autoklub Rzemieślnik Warszawa   20 11 19 20 18   88
8. Grzegorz Kamiński Automobilklub Krakowski   18 17 16 18 14   83
9. Tomasz Płaczek M plus M / Auto Cent. - Automobilklub Wielkopolski   10 9 5 23 19 15 81
10. Maciej Woda Automobilklub Polski     13 21   21 21 76

Podział samochodów startujących w RSMP według regulaminów FIA:
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2 500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu. Do grupy A zaliczano też pojazdy kategorii WRC (World Rally Cars). W samochodach tych dopuszczano bardzo duże modyfikacje w stosunku do modelu bazowego. Roczna produkcja samochodu WRC nie mogła być mniejsza niż 20 egzemplarzy, z tym że model bazowy musiał być produkowany w serii co najmniej 25 000 sztuk rocznie.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2 500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Formuła 2 - Samochody gr. A lub N z napędem na jedną oś, o pojemności skokowej silnika do 2000 cm3, bez turbodoładowania. Do kategorii tej zaliczano też tzw. "kit cars" - pojazdy oparte o grupę A (lecz z większym zakresem dozwolonych modyfikacji) z napędem na jedną oś, o pojemności skokowej silnika do 2000 cm3, bez turbodoładowania, produkowane w ilości co najmniej 25 tysięcy egzemplarzy w ciągu roku, zaś roczna produkcja silników danej wersji nie mogła być mniejsza niż 2500. Producent miał obowiązek przygotowania minimum 50 zestawów ("kitów") pozwalających zamienić seryjny samochód w kit car.

Grupy A i N podzielone były na klasy:
- kl. A-8 - pow. 2000 cm3
- kl. A-7 - do 2000 cm3
- kl. A-6 - do 1600 cm3
- kl. A-5 - do 1300 cm3
- kl. A-0 - do 1000 cm3
- kl. N-4 - pow. 2000 cm3
- kl. N-3 - do 2000 cm3
- kl. N-2 - do 1600 cm3
- kl. N-1 - do 1300 cm3
- kl. N-0 - do 1000 cm3
Samochody z silnikami z doładowaniem klasyfikowane były z wykorzystaniem współczynnika 1,7 przez który mnożona była pojemność skokowa silnika.
Oprócz tego w RSMP istniała także klasa markowa:

- kl. N-PCS - Puchar Cinquecento Sporting - samochody Fiat Cinquecento Sporting gr. N

W grupie A, oraz klasach A-8 i N-4 nie prowadzono klasyfikacji rocznej.

Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Dodatkowy punkt zdobywał kierowca, który wygrał największą ilość OS-ów.
Punkty w grupie N, F2 i w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1. W Pucharze Cinquecento Sporting punktacja obejmowała 25 pierwszych miejsc wg systemu 35-30-26-23-21-20-19 itd.

W końcowych klasyfikacjach uwzględniano tylko tych zawodników, którzy ukończyli co najmniej dwie eliminacje RSMP.


Źródła:
- Auto Sport 1998
- Auto Moto Puls 1998
- "Wielkie ściganie 1998" - Mirosław Rutkowski
- Sport 1998
- Przegląd Sportowy 1998
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Mirek:)


<< RSMP 1997] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1999 >>