<< RSMP 1998] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 2000 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1999

19-20.02.1999 1 eliminacja RSMP 13. Zimowy Rajd Dolnośląski   Filmy
16-17.04.1999 2 eliminacja RSMP 26. Rajd Warszawski   Filmy
7-8.05.1999 3 eliminacja RSMP 27. Rajd Elmot Lista startowa  
27-29.05.1999 4 eliminacja RSMP 56. Rajd Polski Lista startowa  
15-17.07.1999 5 eliminacja RSMP 25. Rajd Kormoran   Filmy
10-11.09.1999 6 eliminacja RSMP 47. Rajd Wisły   Filmy
2-3.10.1999 7 eliminacja RSMP 19. Rajd Karkonoski   Filmy

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1999

Klasyfikacja generalna:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Krzysztof Hołowczyc
Jean-Marc Fortin
Wizja / Turning Point - A. Olsztyński Subaru Impreza WRC 98 20+1   20+1 0+1 20+1 20   84
2. Janusz Kulig
Jarosław Baran
Marlboro / Mobil 1 - A. Krakowski Ford Escort WRC 15 15     15 15+1 20+1 82
3. Leszek Kuzaj Autoklub Rzemieślnik Warszawa Subaru Impreza WRC 98 / 555; Toyota Celica GT-Four 12   15 15 12   15 69
4. Robert Gryczyński
Tadeusz Burkacki
Toyota / Castrol Rally Team - A. Śląski Toyota Corolla WRC 10 20+1 12 20       63
5. Marek Gieruszczak Mobil 1 Rally Team - A. Karkonoski Toyota Celica GT-Four / Turbo 4WD 2 12 10 12 10 12   58
6. Robert Herba
Jacek Rathe
Warka Strong Club A. Polski
Rzemieślnik
Mitsubishi Lancer RS Evo V / VI 4 8 8 8 6 10   44
7. Paweł Dytko
Tomasz Dytko
Automobilklub Opolski Mitsubishi Lancer RS Evo IV 6 6   1 8 8 4 33
8. Tomasz Kuchar
Maciej Szczepaniak
Polsat Dialog Rally Team - A. Śląski Volkswagen Golf Kit Car   1 4 10 1   12 28
9. Wiesław Stec
Maciej Maciejewski
Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer RS Evo III 3 2 2 3   4 6 20
10. Jarosław Pineles Mobil 1 / Eurostal R. T. - A. Krakowski Mitsubishi Lancer RS Evo V / IV   3 6       10 19
11. Cezary Fuchs
Mikołaj Madej
Sprandi Poland SA A. Polski
A. Łódzki
Toyota Celica GT-Four   10   4       14
12. Zbigniew Stec
Robert Bromke
Automobilklub Lubelski
Automobilklub Polski
Mitsubishi Lancer RS Evo V 8 4           12
13. Tomasz Czopik
Dariusz Burkat
Pennzoil / Excellent - A. Krakowski Mitsubishi Lancer RS Evo III; Honda Civic VTi         2 1 8 11
14. Lech Koraszewski
Grzegorz Dudek
A. Kędzierzyńsko-Kozielski Audi S2         3 3 3 9
15. Mariusz Ficoń Seat Sport Polska - Rzemieślnik Wa-wa Seat Ibiza Kit Car Evo II       6       6
16. Krzysztof Tercjak Automobilklub Dolnośląski Mitsubishi Lancer RS Evo V; Toyota Celica Turbo 4WD           6   6
17. Bartłomiej Baniowski
Piotr Wieczorek
Automobilklub Krakowski Subaru Impreza WRX         4     4
18. Damian Gielata
Maciej Baran
Almi Kania Belmeb - A. Krakowski Seat Ibiza GTi 16V / Evo 2; Skoda Felicia Kit Car     3         3
19. Jacek Jerschina
Andrzej Białowąs
Peugeot Sport A. Polski
A. Śląski
Peugeot 106 Maxi           2   2
20. Łukasz Sztuka
Zbigniew Cieślar
Automobilklub Cieszyński Skoda Felicia Kit Car; Opel Astra GSi 16V; Ford Puma       2       2
21. Piotr Starczukowski
Bartosz Siodła
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki Nissan Micra             2 2
22. Krzysztof Koczur
Ryszard Ciupka
Automobilklub Polski Peugeot 106 Rallye             1 1
 

Grupa N:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Robert Herba
Jacek Rathe
Warka Strong Club A. Polski
Rzemieślnik
Mitsubishi Lancer RS Evo V / VI 4 10 10 10 6 10   50
2. Paweł Dytko
Tomasz Dytko
Automobilklub Opolski Mitsubishi Lancer RS Evo IV 6 6   4 10 6 3 35
3. Wiesław Stec
Maciej Maciejewski
Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer RS Evo III 3 2 4 6   3 4 22
4. Jarosław Pineles Mobil 1 / Eurostal R. T. - A. Krakowski Mitsubishi Lancer RS Evo V / IV   3 6       10 19
5. Zbigniew Stec
Robert Bromke
Automobilklub Lubelski
Automobilklub Polski
Mitsubishi Lancer RS Evo V 10 4           14
6. Tomasz Czopik
Dariusz Burkat
Pennzoil / Excellent - A. Krakowski Mitsubishi Lancer RS Evo III         3 2 6 11
7. Michał Bębenek
Grzegorz Bębenek
Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski Renault Clio Williams 2 1 2 3 2     10
8. Krzysztof Tercjak Automobilklub Dolnośląski Mitsubishi Lancer RS Evo V; Toyota Celica Turbo 4WD           4   4
9. Bartłomiej Baniowski
Piotr Wieczorek
Automobilklub Krakowski Subaru Impreza WRX         4     4
10. Michał Uliarczyk
Igor Tomasiak
Automobilklub Śląski Peugeot 306 S16       2 1     3
11. Krzysztof Koczur
Ryszard Ciupka
Automobilklub Polski Peugeot 106 Rallye       1     2 3
12. Aleksander Bubel
Maciej Pasławski
Jacky Rally Team - A. Dolnośląski Opel Astra GSi 16V     1     1   2
13. Marek Glier Automobilklub Orski Opel Astra GSi 16V 1             1
14. Adam Szyma
Jarosław Gieras
Automobilklub Śląski
AMK Gliwice
Peugeot 106 Rallye             1 1
 
Formuła 2: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Tomasz Kuchar
Maciej Szczepaniak
Polsat Dialog Rally Team - A. Śląski Volkswagen Golf Kit Car 1 10 10 10 10   10 51
2. Damian Gielata
Maciej Baran
Almi Kania Belmeb - A. Krakowski Seat Ibiza GTi 16V / Evo 2; Skoda Felicia Kit Car 10 6 6   6     28
3. Michał Bębenek
Grzegorz Bębenek
Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski Renault Clio Williams 6 3 4 3 4     20
4. Jacek Jerschina
Andrzej Białowąs
Peugeot Sport A. Polski
A. Śląski
Peugeot 106 Maxi     3   2 10   15
5. Mariusz Ficoń Seat Sport Polska - Rzemieślnik Wa-wa Seat Ibiza Kit Car Evo II   4   6       10
6. Aleksander Bubel
Maciej Pasławski
Jacky Rally Team - A. Dolnośląski Opel Astra GSi 16V     2     6   8
7. Tomasz Ratajczyk
Mariusz Sobczak
Mobil 1 Rally Team - A. Polski Seat Ibiza Cupra; Volkswagen Golf GTi 16V 3         4   7
8. Piotr Starczukowski
Bartosz Siodła
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki Nissan Micra             6 6
9. Łukasz Sztuka
Zbigniew Cieślar
Automobilklub Cieszyński Skoda Felicia Kit Car; Opel Astra GSi 16V; Ford Puma   2   4       6
10. Marek Glier Automobilklub Orski Opel Astra GSi 16V 4         2   6
11. Adam Szyma
Jarosław Gieras
Automobilklub Śląski
AMK Gliwice
Peugeot 106 Rallye           3 3 6
12. Krzysztof Koczur
Ryszard Ciupka
Automobilklub Polski Peugeot 106 Rallye       1     4 5
13. Michał Uliarczyk
Igor Tomasiak
Automobilklub Śląski Peugeot 306 S16       2 3     5
14. Marcin Opałka Autoklub Rzemieślnik Warszawa Peugeot 106 Rallye             2 2
15. Michał Gołębiowski
Marek Leśniak
Automobilklub Krakowski Fiat Seicento Sporting / Cinquecento Sporting 2             2
16. Marcin Turski
Przemysław Bosek
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Krakowski
Peugeot 106 Rallye     1   1     2
17. Adam Wrocławski
Wojciech Sikora
Automobilklub Śląski Peugeot 106 Rallye             1 1
18. Piotr Adamus
Magdalena Zacharko
Automobilklub Krakowski Peugeot 106 Rallye           1   1
 

Klasa A-6:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Jacek Jerschina
Andrzej Białowąs
Peugeot Sport A. Polski
A. Śląski
Peugeot 106 Maxi     10   6 10   26
2. Tomasz Kochański Automobilklub Polski Daewoo Lanos; Toyota Corolla 1.6 Si 16V 10 1 6   4     21
3. Łukasz Sztuka
Zbigniew Cieślar
Automobilklub Cieszyński Skoda Felicia Kit Car; Ford Puma Kit Car   10   10       20
4. Piotr Starczukowski
Bartosz Siodła
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki Nissan Micra 3 4   6       13
5. Damian Gielata
Maciej Baran
Almi Kania Belmeb - A. Krakowski Skoda Felicia Kit Car         10     10
6. Janusz Jania
Jakub Praus
Automobilklub Krakowski Peugeot 205 Rallye 6 3           9
7. Wojciech Bełtowski Automobilklub Krakowski Skoda Felicia LX 4     4       8
8. Jan Chróścik
Andrzej Wroński
Automobilklub Lubelski Opel Corsa GSi 16V 2   4         6
9. Dominik Bartelak
Dominik Pacak
Automobilklub Częstochowski Łada 2108 Samara 1 2           3
 

Klasa A-5:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Piotr Starczukowski
Bartosz Siodła
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki Nissan Micra     10     10 10 30
2. Adam Piskozub
Robert Nowosiad
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki Nissan Micra     6       6 12
3. Jerzy Mazur
Jacek Storm
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki Nissan Micra           4 4 8
 

Klasa N-3:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Michał Bębenek
Grzegorz Bębenek
Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski Renault Clio Williams 10 10 10 10 10     50
2. Aleksander Bubel
Maciej Pasławski
Jacky Rally Team - A. Dolnośląski Opel Astra GSi 16V   6 6   4 10   26
3. Marek Glier Automobilklub Orski Opel Astra GSi 16V 6     4   4 10 24
4. Tomasz Ratajczyk
Mariusz Sobczak
Mobil 1 Rally Team - A. Polski Seat Ibiza Cupra; Volkswagen Golf GTi 16V 4 4 4     6   18
5. Michał Uliarczyk
Igor Tomasiak
Automobilklub Śląski Peugeot 306 S16       6 6     12
 

Klasa N-1:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Jan Chudzikiewicz
Marek Kaczmarek
Automobilklub Krakowski Fiat Cinquecento Sporting   6 6 10 6   4 32
2. Michał Gołębiowski
Marek Leśniak
Automobilklub Krakowski Fiat Seicento Sporting / Cinquecento Sporting 10     6 10     26
3. Marek Ryndak Rafineria Jasło SA - Moto Car 93 Fiat Cinquecento Sporting   1 3 4 4 10 2 24
4. Łukasz Szterleja
Mariusz Matys
Automobilklub Karkonoski Fiat Cinquecento Sporting   4       6 6 16
5. Wit Wawrzycki Automobilklub Krakowski Fiat Cinquecento Sporting 4   10         14
6. Marcin Majcher Automobilklub Sudecki Fiat Cinquecento Sporting     2       10 12
7. Jarosław Olak Automobilklub Polski Fiat Cinquecento Sporting   3   3       6
8. Marek Brzozowski
Marek Lisicki
Automobilklub Krakowski Fiat Cinquecento Sporting     4         4
 
Puchar Peugeota:   2 3 4 5 6 7  
1. Marcin Turski
Przemysław Bosek
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Krakowski
  50 50 32 50 32 28 242
2. Krzysztof Koczur
Ryszard Ciupka
Automobilklub Polski   30 42 50 42   50 214
3. Adam Szyma
Jarosław Gieras
Automobilklub Śląski
AMK Gliwice
  26 22 30 24 50 42 194
4. Adam Wrocławski
Wojciech Sikora
Automobilklub Śląski   37 34 42 37   34 184
5. Michał Nowosiadły Peugeot Sport Polska - Automobilklub Polski   34 26   28 34 32 154
6. Piotr Adamus
Magdalena Zacharko
Automobilklub Krakowski   22 30 34 22 42   150
7. Marcin Opałka Marcotrans - Autoklub Rzemieślnik Warszawa   42   37   30 37 146
8. Andrzej Spława-Neyman
Paweł Żak
Peugeot Snooker

Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Częstochowski

 

32

37

 

34

   

103

9. Wojciech Wiśniewski Automobilklub Orski   20 20   20   24 84
10. Tadeusz Nowak
Marcin Hoim
Automobilklub Podkarpacki     24 28 30     82
11. Tomasz Gutkowski
Marek Bała
Automobilklub Olsztyński   28 32   18     78
12. Jacek Sikora Automobilklub Polski         32   30 62
13. Jarosław Bakuła
Łukasz Nasuta
Olsztyński KM   24     26     50
14. Mirosław Łęczycki Olsztyński KM   18 18         36
 

Puchar Seicento Sporting:

  2 3 4 5 6 7  
1. Damian Jurczak
Marek Grabiec
Autorex Rally Team - Automobilklub Polski   50 37 37 42 42 32 240
2. Sebastian Lewandowski
Mariusz Andruszko
Andruszko-Lewandowski RT - Autoklub Rzemieślnik Warszawa   42 50 34 28 37 30 221
3. Maciej Woda
Bartłomiej Sitek
Automobilklub Polski     34 42 50 50 34 210
4. Grzegorz Grzyb
Jacek Sciciński
Moto Hurt Ropczyce - Moto Car 93 Rzeszów     42 50 37 26 37 192
5. Aleksander Raczyński Automobilklub Polski   16 20 28   32 50 146
6. Grzegorz Kamiński
Przemysław Mazur
Automobilklub Krakowski   30 28 24 30 28   140
7. Krzysztof Dunat
Damian Kagoń
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Śląski
  28 32     34 42 136
8. Magdalena Cieślik Automobilklub Krakowski   32 14 26   24 26 122
9. Mirosław Drożdż
Dariusz Mikołajczyk
Automobilklub Rzeszowski   22 10 16 24 16 22 110
10. Maksymilian Kilanowski
Michał Czopp
Automobilklub Olsztyński   37 30 30       97
11. Michał Kwiatkowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa   20 8 12 22 18   80
12. Paweł Zych
Iwona Kaliwoda
Automobilklub Krakowski       20 20 20 20 80
13. Adam Pol Automobilklub Śląski     16 32     24 72
14. Jarosław Wal Automobilklub Polski   34 22         56
15. Paweł Stefanicki
Marcin Jaworski
Automobilklub Orski     24   32     56
16. Adam Rutkiewicz
Robert Cybulko
Automobilklub Podlaski       14 34     48
17. Maciej Bocheński Autoklub Rzemieślnik Warszawa   18       30   48
18. Mirosław Gąsecki Automobilklub Orski       8 26 10   44
19. Michał Gołębiowski
Marek Leśniak
Automobilklub Krakowski   24 18         42

20.

Maciej Lubiak
Tomasz Styp-Rekowski
Automobilklub Morski   12 26         38
21. Rafał Hoffmann Automobilklub Śląski       22   14   36
22. Adam Dzitko
Paweł Młocek
Automobilklub Polski
Automobilklub Łódzki
  26 9         35
23. Marcin Ślązok Automobilklub Śląski   14   18       32
24. Paweł Mieszczański Automobilklub Częstochowski       9   7   16
25. Marek Haczyk Automobilklub Krakowski     7     8   15
 
Klasyfikacja promocyjna kierowców: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Paweł Dytko Automobilklub Opolski Mitsubishi Lancer RS Evo IV 10 10   6 10 10 10 56
2. Damian Gielata Almi Kania Belmeb - A. Krakowski Seat Ibiza GTi 16V / Evo 2; Skoda Felicia Kit Car 6 6 10   6     28
3. Michał Bębenek Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski Renault Clio Williams 4 4 6 4 4     22
4. Łukasz Sztuka Automobilklub Cieszyński Skoda Felicia Kit Car; Opel Astra GSi 16V; Ford Puma   3   10 2     15
5. Piotr Starczukowski Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki Nissan Micra   1       4 6 11
6. Adam Wrocławski Automobilklub Śląski Peugeot 106 Rallye     3 2 1   4 10
7. Piotr Adamus Automobilklub Krakowski Peugeot 106 Rallye     2 1   6   9
8. Andrzej Spława-Neyman Peugeot Snooker - Rzemieślnik Peugeot 106 Rallye   2 4         6
9. Michał Nowosiadły Peugeot Sport Polska - A. Polski Peugeot 106 Rallye           3 3 6
10. Michał Uliarczyk Automobilklub Śląski Peugeot 306 S16       3 3     6
11. Michał Gołębiowski Automobilklub Krakowski Fiat Seicento Sporting / Cinquecento Sporting 3             3
12. Grzegorz Grzyb Moto Hurt Ropczyce - Moto Car 93 Fiat Seicento Sporting 2           1 3
13. Krzysztof Dunat Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Seicento Sporting           1 2 3
14. Maciej Woda Automobilklub Polski Fiat Seicento Sporting           2   2
15. Wit Wawrzycki Automobilklub Krakowski Fiat Cinquecento Sporting 1             1
 
Klasyfikacja promocyjna pilotów: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Tomasz Dytko Automobilklub Opolski Mitsubishi Lancer RS Evo IV 10 10   6 10 10 6 52
2. Maciej Baran Almi Kania Belmeb - A. Krakowski Seat Ibiza GTi 16V / Evo 2; Skoda Felicia Kit Car 6 6 10   2     24
3. Grzegorz Bębenek Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski Renault Clio Williams 4 4 6 4 1     19
4. Grzegorz Dudek A. Kędzierzyńsko-Kozielski Audi S2     4   4 6 4 18
5. Dariusz Burkat Pennzoil / Excellent - A. Krakowski Mitsubishi Lancer RS Evo III         3 4 10 17
6. Zbigniew Cieślar Automobilklub Cieszyński Skoda Felicia Kit Car; Opel Astra GSi 16V; Ford Puma   3   10       13
7. Jarosław Gieras AMK Gliwice Peugeot 106 Rallye 2         3 2 7
8. Piotr Wieczorek Automobilklub Krakowski Subaru Impreza WRX         6     6
9. Przemysław Bosek Automobilklub Krakowski Peugeot 106 Rallye   2 3         5
10. Bartosz Siodła Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki Nissan Micra           1 3 4
11. Wojciech Sikora Automobilklub Śląski Peugeot 106 Rallye   1   2       3
12. Leszek Gontarz Automobilklub Orski Opel Astra GSi 16V 3             3
13. Igor Tomasiak Automobilklub Śląski Peugeot 306 S16       3       3
14. Magdalena Zacharko Automobilklub Krakowski Peugeot 106 Rallye       1   2   3
15. Remigiusz Kasprzak Automobilklub Sudecki Subaru Impreza WRX     2         2
16. Paweł Żak Peugeot Snooker - A. Częstochowski Peugeot 106 Rallye     1         1
17. Przemysław Mazur Automobilklub Krakowski Fiat Seicento Sporting / Cinquecento Sporting 1             1
 
Klasyfikacja zespołów producentów: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Toyota   10 10 10       30
2. Seat   6   6       12
 
Klasyfikacja zespołów sponsorskich: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Marlboro / Mobil 1 Rally Team 10 10     10   10 40
2. Mobil 1 Rally Team 6 6 6 10 6     34
3. Nissan Mazur Motorsport 4 2 2 3     6 17
4. Wizja TV / Turning Point RT     10         10
5. Seat Sport Polska   3   6       9
6. Mobil 1 / Eurostal Rally Team   4 4         8
7. Sprandi Poland SA Rally Team       4       4
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski

Podział samochodów startujących w RSMP według regulaminów FIA:
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2 500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu. Do grupy A zaliczano też pojazdy kategorii WRC (World Rally Cars). W samochodach tych dopuszczano bardzo duże modyfikacje w stosunku do modelu bazowego. Roczna produkcja samochodu WRC nie mogła być mniejsza niż 20 egzemplarzy, z tym że model bazowy musiał być produkowany w serii co najmniej 25 000 sztuk rocznie.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2 500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Formuła 2 - Samochody gr. A lub N z napędem na jedną oś, o pojemności skokowej silnika do 2000 cm3, bez turbodoładowania. Do kategorii tej zaliczano też tzw. "kit cars" - pojazdy oparte o grupę A (lecz z większym zakresem dozwolonych modyfikacji) z napędem na jedną oś, o pojemności skokowej silnika do 2000 cm3, bez turbodoładowania, produkowane w ilości co najmniej 25 tysięcy egzemplarzy w ciągu roku, zaś roczna produkcja silników danej wersji nie mogła być mniejsza niż 2500. Producent miał obowiązek przygotowania minimum 50 zestawów ("kitów") pozwalających zamienić seryjny samochód w kit car.

Grupy A i N podzielone były na klasy:
- kl. A-8 - pow. 2000 cm3
- kl. A-7 - do 2000 cm3
- kl. A-6 - do 1600 cm3
- kl. A-5 - do 1400 cm3
- kl. N-4 - pow. 2000 cm3
- kl. N-3 - do 2000 cm3
- kl. N-2 - do 1600 cm3
- kl. N-1 - do 1150 cm3
Samochody z silnikami z doładowaniem klasyfikowane były z wykorzystaniem współczynnika 1,7 przez który mnożona była pojemność skokowa silnika.
Oprócz tego w RSMP istniały klasy markowe:

- kl. N-PP - Puchar Peugeota - samochody Peugeot 106 Rallye gr. N
- kl. N-PSS - Puchar Seicento Sporting - samochody Fiat Seicento Sporting gr. N. Startować mogli zawodnicy do 30 roku życia. Zawodnicy byli zobowiązani do uczestnictwa w co najmniej 4 eliminacjach RSMP.

Klasę stanowiło minimum 5 samochodów przyjętych na badaniu kontrolnym BK1. W przypadku niespełnienia tego warunku dozwolone było przyłączenie do klasy wyższej, nawet niepełnej, aż do spełnienia warunku minimum 5 samochodów. Jeżeli skompletowanie którejkolwiek z klas według powyższych warunków było niemożliwe, zawodnicy, których dotyczy ta sytuacja nie byli klasyfikowani w klasie.
Grupę N stanowi minimum 8 samochodów przyjętych na BK1.
Jeżeli w którymkolwiek z rajdów nie została ogłoszona klasyfikacja w którejkolwiek klasie, rundę taką traktowano jako nierozegraną dla danej klasy.

Klasyfikacje promocyjne:
W klasyfikacjach promocyjnych kierowców i pilotów klasyfikowano zawodników urodzonych w roku 1969 i młodszych, oraz którzy do tej pory nie zdobyli żadnego tytułu mistrza lub wicemistrza RSMP.

Klasyfikacje zespołowe producentów i sponsorów:
W klasyfikacji zespołów producentów zgłoszony mógł być zespół, który legitymował się licencją sponsorską wydaną przez PZM ważną 1 rok kalendarzowy i którego wyłącznym lub jednym z partnerów jest firma będąca producentem lub oficjalnym importerem marki samochodowej na terenie RP. Każda z takich firm może zgłosić tylko jeden zespół.
Zespół stanowi
ł 1 - 2 samochody. Punkty do klasyfikacji zespołów producentów przyznawano tylko najwyżej sklasyfikowanej załodze każdego zespołu w każdym rajdzie.
Klasyfikacja zespołów producentów prowadzona by
ła w każdym rajdzie w wypadku zgłoszenia minimum jednego takiego zespołu.
W klasyfikacji zespołów sponsorskich zgłoszony
mógł być zespół, który legitymował się licencją sponsorską wydaną przez PZM ważną 1 rok kalendarzowy.
Zespół stanowił 1 - 3 samochody. Punkty do klasyfikacji zespołów sponsorskich przyznawano tylko najwyżej sklasyfikowanej załodze każdego zespołu w każdym rajdzie.
Klasyfikacja zespołów sponsorskich w rajdzie prowadzono by
ła, jeżeli w rajdzie wystartowały co najmniej 2 zgłoszone zespoły.

System punktacji:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Dodatkowy punkt zdobywał kierowca, który wygrał największą ilość OS-ów. W przypadku uzyskania najlepszego czasu na OS-ie przez większą ilość zawodników (remis), każdy z zawodników zostawał uznany za zwycięzcę danego odcinka specjalnego. W przypadku równej ilości zwycięstw na OS-ach, o przyznaniu dodatkowego punktu decydowała mniejsza ilość remisów, a jeżeli i to kryterium nie da rezultatu, większa ilość miejsc drugich, trzecich, czwartych itd. aż do skutku, a w ostateczności wyższa pozycja w klasyfikacji generalnej rajdu.
Wgrupie N, F2, klasach, klasyfikacjach promocyjnych i zespołowych, punkty przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 10-6-4-3-2-1.
W Pucharach Seicento Sporting i Peugeota punktacja obejmowała 25 pierwszych miejsc wg systemu: 50-42-37-34-32-30-28-26-24-22-20-18-16-14-12-10-9 itd.

Klasyfikacja na koniec sezonu RSMP:
We wszystkich klasyfikacjach indywidualnych RSMP, z wyjątkiem klasyfikacji promocyjnych, załogi były klasyfikowane w całości, tj. kierowca i pilot razem, jeżeli przez cały sezon załoga startowała w tym samym składzie. W innym przypadku tylko kierowca b objęty klasyfikacją.
Klasa posiadanej licencji nie m
iała wpływu na klasyfikowanie zawodników, ani na przyznawanie tytułów.
W każdej klasyfikacji rocznej RSMP sklasyfikowani b
yli tylko ci zawodnicy, którzy zostali sklasyfikowani w minimum dwóch rajdach.
W grupie A, oraz klasach A-8 i N-4 nie prowadzono klasyfikacji rocznej.
W klasyfikacjach indywidualnych i zespołowych liczone były punkty ze wszystkich rund minus jedna najgorsza, a w klasach pucharowych liczono punkty ze wszystkich rund.
W przypadku zdobycia równej ilości punktów przez dwóch, lub więcej zawodników w którejkolwiek klasyfikacji, dla ustalenia, który z zawodników zostanie sklasyfikowany na wyższym miejscu stosowano kolejno następujące kryteria:
- Wyższe miejsce w klasyfikacji generalnej;
- Jeżeli kryterium to nie ma zastosowania, lub jego zastosowanie nie przyniesie rezultatu, na wyższym miejscu sklasyfikowany będzie zawodnik, który miał większą ilość pierwszych miejsc w poszczególnych rajdach;
- Jeżeli nadal nie będzie rozstrzygnięcia, brana pod uwagę będzie większa ilość miejsc drugich, trzecich, czwartych itd. aż do skutku;
- W przypadku gdyby wszystkie podane wyżej kryteria nie dały rezultatu, na wyższej pozycji zostanie sklasyfikowany zawodnik, który zajął wyższe miejsce w pierwszym bezpośrednim pojedynku pomiędzy zawodnikami, których to dotyczy lub w rajdzie, który odbył się wcześniej.

Zasady przyznawania tytułów mistrzowskich:
W klasyfikacji generalnej, gr. N i F2, bez względu na ilość sklasyfikowanych w sezonie zawodników, przyznawano tytuły Mistrza Polski, Wicemistrza Polski i II Wicemistrza Polski.
W poszczególnych klasach, w zależności od ilości sklasyfikowanych załóg, przyznawano tytuły:
- przy 5 - 7 sklasyfikowanych zawodnikach - Mistrz Polski
- przy 8 - 10 sklasyfikowanych zawodnikach - Mistrz Polski i Wicemistrz Polski
- przy więcej niż 10 sklasyfikowanych zawodnikach - Mistrz Polski, Wicemistrz Polski i II Wicemistrz Polski
Tytuły mistrzowskie w klasyfikacji zespołów producentów nadawane były niezależnie od ilości sklasyfikowanych zespołów:
- przy 1 sklasyfikowanym zespole - tytuł Mistrza Polski Marek
- przy 2 sklasyfikowanych zespołach - tytuły Mistrza Polski i Wicemistrza Polski
- przy 3 i więcej sklasyfikowanych zespołach - tytuły Mistrza Polski, Wicemistrza Polski i II Wicemistrza Polski
Tytuły mistrzowskie w klasyfikacji sponsorów nadawane były pod warunkiem ogłoszenia danej klasyfikacji zespołowej w minimum 3 rajdach (niezależnie od ilości rozegranych) w zależności od ilości sklasyfikowanych zespołów:
- 2 - 4 zespoły - tytuł Mistrza Polski
- 5 - 7 zespołów - tytuł Mistrza Polski i Wicemistrza Polski
- powyżej 7 zespołów - tytuły Mistrza Polski, Wicemistrza Polski i II Wicemistrza Polski
Zwycięzcom klasyfikacji promocyjnych kierowców i pilotów przyznawano Puchary PZM.

Zawodnik wykluczony za odstępstwa techniczne w dowolnym rajdzie nie mógł otrzymać tytułu mistrzowskiego w żadnej dyscyplinie podlegającej GKSS.


Źródła:
- Auto Sport 1999
- Sport 1999
- "Wielkie ściganie 1999" - Mirosław Rutkowski
- Regulamin RSMP 1999
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Mirek:)


<< RSMP 1998] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 2000 >>