<< RMPST 1996] [Strona główna] [Rajdy terenowe] [RMPST 1998 >>


Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych 1997

10.05.1997 1 eliminacja RMPST Gorzów  
7-8.06.1997 2 eliminacja RMPST 24. Polskie Safari  
28-29.06.1997 3 eliminacja RMPST 3. Jeep Rally  
30-31.08.1997 4 eliminacja RMPST 9. R. Rzemieślnika  
13-14.09.1997 5 eliminacja RMPST 4. Jeep Rally  
4-5.10.1997 6 eliminacja RMPST 13. Jeep Cross  
24-26.10.1997 7 eliminacja RMPST 12. Dębica 4 Ever Lista zgłoszeń

Klasyfikacje Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych 1997

Klasyfikacja generalna: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Stanisław Lisowski
Stefan Jarkowski
Automobilklub Gorzowski Merlis 300 E 20 15 8   13,5 15 20 91,5
2. Maciej Majchrzak
Jerzy Kociński
Autotraper Łódź Jeep Wrangler 10   15 15 20 20 1 81
3. Dariusz Andrzejewski
Edward Nowicki
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Polski
Jeep Wrangler 12 20   20 10 12   74
4. Sławomir Wasiak
Marcin Grydziuszko
Automobilklub Gorzowski Jeep Wrangler   8 10 12 13,5 10   53,5
5. Mariusz Laskowski
Hipolit Rokicki
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Jeep Wrangler 8 12   8 6 2 15 51
6. Piotr Małuszyński
Jacek Czerwiński
Autotraper Łódź SAM-Toyota 15   20         35
7. Wojciech Mętel
Tadeusz Andrzejewski
Autotraper Łódź Toyota Land Cruiser     12   8 1 12 33
8. Sławomir Chłoń
Robert Jagóra
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Jeep Wrangler 6 10   10     3 29
9. Jaroslav Buchar
Tomas Straka
Automobilklub Dolnośląski UAZ Maraton TD 4 6 3   3   6 22
10. Bartosz Duda
Andrzej Mielczarek
Automobilklub Gorzowski Honker 4WD 3 3   1 1 3 10 21
11. Tomasz Lisowski
Marcin Musiela
Automobilklub Gorzowski Suzuki Samurai   1   6     8 15
12. Roman Uchański
Piotr Binaś
Automobilklub Gorzowski Mercedes G 300; Mercedes 280 GE 2     4   8   14
13. Jerzy Dębski
Steve Rosendahl
Automobilklub Gorzowski Steyer Puch       2 4 4   10
14. Wojciech Koziński
Wojciech Wojtczak
Autoklub Rzemieślnik Warszawa GAZ 69     4   2   2 8
15. Andrzej Dudziak Automobilklub Dolnośląski GAZ 69   4   3       7
16. Dariusz Zapisek
Tomasz Jakubowski
Automobilklub Gorzowski Mitsubishi Pajero     1     6   7
17. Jacek Dmochowski
Piotr Cholaś
Autotraper Łódź Mitsubishi Pajero     6         6
18. Norbert Ćwikliński
Remigiusz Brukalski
Automobilklub Gorzowski Suzuki Samurai   2         4 6
19. Mieczysław Bojgen
Piotr Pierściński
Autotraper Łódź Scout II     2         2
20. Jacek Paśkiewicz Automobilklub Gorzowski GAZ 69 1             1
 
Klasa O: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Stanisław Lisowski
Stefan Jarkowski
Automobilklub Gorzowski Merlis 300 E 9 9 3   6 6 9 42
2. Maciej Majchrzak
Jerzy Kociński
Autotraper Łódź Jeep Wrangler 4   6 9 9 9 4 41
3. Roman Uchański
Piotr Binaś
Automobilklub Gorzowski Mercedes G 300; Mercedes 280 GE 3 4 1 6   4   18
4. Wojciech Mętel
Tadeusz Andrzejewski
Autotraper Łódź Toyota Land Cruiser     4   4 3 6 17
5. Piotr Małuszyński
Jacek Czerwiński
Autotraper Łódź SAM-Toyota 6   9         15
6. Zdzisław Łazarek
Andrzej Stanosz
Automobilklub Tarnowski UAZ 469 B   6   3     3 12
7. Mieczysław Bojgen
Piotr Pierściński
Autotraper Łódź Scout II     2 4 3     9
8. Radosław Bartosik Autotraper Łódź Mitsubishi Pajero         2 2   4
 

Klasa S II:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Dariusz Andrzejewski
Edward Nowicki
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Polski
Jeep Wrangler 9 9   9 6 9   42
2. Sławomir Wasiak
Marcin Grydziuszko
Automobilklub Gorzowski Jeep Wrangler 1 3 9 6 9 6   34
3. Mariusz Laskowski
Hipolit Rokicki
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Jeep Wrangler 6 6   3 4 1 9 29
4. Bartosz Duda
Andrzej Mielczarek
Automobilklub Gorzowski Honker 4WD 3 2 3 (1) 2 2 6 18
5. Sławomir Chłoń
Robert Jagóra
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Jeep Wrangler 4 4 1 4       13
6. Jerzy Dębski
Steve Rosendahl
Automobilklub Gorzowski Steyer Puch     2 2 3 3   10
7. Jacek Dmochowski
Piotr Cholaś
Autotraper Łódź Mitsubishi Pajero 2   6         8
8. Dariusz Zapisek
Tomasz Jakubowski
Automobilklub Gorzowski Mitsubishi Pajero     4     4   8
 

Klasa S I:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Norbert Ćwikliński
Remigiusz Brukalski
Automobilklub Gorzowski Suzuki Samurai 4 9 6 6 9 9 (3) 43
2. Tomasz Lisowski
Marcin Musiela
Automobilklub Gorzowski Suzuki Samurai 6 6 9 9 4 6 (4) 40
3. Zbigniew Stawski
Zbigniew Cygan
Automobilklub Polski Suzuki Samurai 9 4   3       16
4. Sławomir Terlecki
Krzysztof Wychowaniec
Automobilklub Polski   3 3     3 3   12
5. Izabela Skuza Automobilklub Gorzowski       3 4   2   9
6. Wiesław Bukowski
Marcin Bukowski
Automobilklub Gorzowski Suzuki Samurai     4     4   8
 

Klasa P:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Jaroslav Buchar
Tomas Straka
Automobilklub Dolnośląski UAZ Maraton TD 9 9 6 (4) 9 9 9 51
2. Wojciech Koziński
Wojciech Wojtczak
Autoklub Rzemieślnik Warszawa GAZ 69   4 9 6 6 6 6 37
3. Andrzej Dudziak Automobilklub Dolnośląski GAZ 69 4 6 4 9 4 4   31
4. Andrzej Kawalec Automobilklub Gorzowski UAZ 3 2 2     3   10
4. Roland Kania
Leszek Strzelczyk
Automobilklub Gorzowski GAZ 69 AM       3 3   4 10
6. Jacek Paśkiewicz Automobilklub Gorzowski GAZ 69 6         2   8
7. Mariusz Kittel
Sylwester Strzałkowski
Autotraper Łódź     1 3   1     5
 

Puchar PZM (klasyfikacja klubowa):

1 2 3 4 5 6 7  
1. Automobilklub Gorzowski 9 9 9 9 9 9   54
2. Autoklub Rzemieślnik Warszawa 6 6 4 6 4 6   32
3. Autotraper Łódź 3 3 6   6     18
4. Automobilklub Polski 4 4           8
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

Eliminacje: 1 - Gorzów, 2 - Polskie Safari, 3 - Jeep Rally, 4 - Rajd Rzemieślnika, 5 - Jeep Rally, 6 - Jeep Cross, 7 - Dębica 4 Ever


Podział na klasy samochodów startujących w RMPST:
- klasa O - otwarta - samochody terenowe z dozwolonym bardzo dużym zakresem przeróbek.
- klasa S II - samochody seryjne z silnikami powyżej 1600 cm3
- klasa S I - samochody seryjne z silnikami o pojemności do 1600 cm3
W samochodach seryjnych można dokonywać przeróbek dotyczących kół, amortyzatorów, skrzyni biegów, reduktora oraz osprzętu silnika.
- klasa P - popularna - samochody GAZ, UAZ, Willys, Muscel. Regulamin wymieniał typy silników jakie można było w nich montować poza oryginalnymi.

System punktacji:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10 pierwszych miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. Punkty w klasach oraz klasyfikacjach zespołowych przyznawano za 6 pierwszych miejsc według klucza: 9-6-4-3-2-1.
Do końcowej punktacji w klasyfikacji generalnej i w klasach zaliczano zawodnikom 6 najlepszych wyników.


Źródła:
- Auto Sport 1997, 1998
- jelczrally.prv.pl
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Jelcza)
- rmpst.org
- Sport 1997
- "Wielkie ściganie 1997" - Mirosław Rutkowski


<< RMPST 1996] [Strona główna] [Rajdy terenowe] [RMPST 1998 >>