<< Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1937] [Strona główna] [Rajdy] [Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1939 >>
Dystans: 3815 km
Trasa:
- I etap: Warszawa, Białystok, Grodno, Wilno, Kobylnik, Kupa (jezioro
Narocz) (564 km)
- II etap: Kupa (jezioro Narocz), Nieśwież (próba szybkości
gruntowej), Bielsk Podlaski, Warszawa (755 km)
- III etap: Warszawa, Lublin, Lwów, Stryj, Sambor, Zakopane (841
km)
- IV etap: Zakopane, Polana Śląska (próba szybkości górskiej
na Równicy), Katowice, Piotrków, Łódź, Warszawa (609 km)
- V etap: Warszawa, Poznań, Chojnice, Wejherowo, Gdynia (641 km)
- VI etap: Gdynia, Grudziądz, Warszawa (405 km)
Próby sportowe:
- próba rozruchu silnika,
- dwie próby szybkości płaskiej na dystansie 1 km z rozbiegiem,
- jazda okrężna na dystansie 3815 km,
- próba szybkości na drogach gruntowych na odcinku 241 km,
- próba szybkości górskiej na dystansie 5 km,
- próba zrywu, hamowania i zwrotności.
Wyniki rajdu: |
|||||
Klasa V - powyżej 3000 cm3: |
|||||
1. | Witold Rychter Jerzy Wędrychowski |
PL PL |
Automobilklub Polski |
Chevrolet Master Sedan | 230,919 |
2. | Aleksander Mazurek | PL | Chevrolet | 230,631 | |
3. | Wacław Karczewski | PL | Chevrolet | 220,592 | |
4. | Artur Zajdel | PL | Hudson | 188,342 | |
Odpadli m. in.: | |||||
Eugeniusz Sporny | PL |
Buick | |||
Klasa IV - 2000-3000 cm3: |
|||||
1. | Hans Rauch | D | Mercedes - Benz 230 | 235,031 | |
2. | Franz Emminger | D | Mercedes - Benz | 234,333 | |
3. | Walter Iffland | D | Mercedes - Benz | 231,248 | |
4. | Paul Faby | D | Mercedes - Benz | 227,337 | |
5. | Gunter Wimmer | D | Adler 2,5 | 225,016 | |
Odpadli: | |||||
Karl Kling | D |
Mercedes - Benz | |||
Lucjan Borowik | PL |
Tatra 87 | |||
Wessely | A |
Steyr 220 | |||
Klasa III - 1500-2000 cm3: |
|||||
1. | Jerzy Strenger | PL | Citroen Legere | 227,997 | |
2. | Tadeusz Paczesny | PL | Citroen Legere | 227,012 | |
3. | Stefan hr. Tyszkiewicz | PL | Mercedes - Benz 170 V | 223,894 | |
4. | Krzysztof Siedlecki | PL | BMW 320 | 221,185 | |
5. | D. Chroll Frodewicz | PL | Wanderer W 24 | 216,437 | |
6. | Wojciech Rogoziński | PL | Citroen Legere | 173,437 | |
Odpadli: | |||||
E. Burgealler | D |
BMW | (defekt) |
||
Klasa II - 1100-1500 cm3: |
|||||
1. | Stanisław Szwarcsztein | PL | Lancia Aprilla | 236,343 | |
2. | Wojciech Kołaczkowski Niedbalski |
PL PL |
Automobilklub Polski |
Lancia Aprilla | 234,846 |
3. | Leopold Połturak | PL | Lancia Aprilla | 234,703 | |
4. | Pritz von Hanstein | Hanomag | 232,389 | ||
5. | Edward von der Mueller-Eckarf | Hanomag | 230,805 | ||
6. | Karl Haeberle | Hanomag | 230,246 | ||
7. | J. Meyer | D | Hanomag | 228.573 | |
8. | Irena Kuncewicz | PL | Opel Olympia | 152,602 | |
Klasa I - do 1100 cm3: |
|||||
1. | Jan Ripper | PL | Automobilklub Polski |
Fiat 1100 | 237.300 |
2. | Renato Ghisalba | I | Fiat 1100 | 237,216 | |
3. | Stefan Pronaszko | PL | Automobilklub Polski |
Fiat 1100 | 236,018 |
4. | Walter Fritschlag | DKW | 233,504 | ||
5. | Stanisław Żychoń | PL | Fiat 1100 | 233,495 | |
6. | Helmut Gross | DKW | 233,108 | ||
7. | Peter hr. Orssich | A | Adler Trumpf Junior | 231,742 | |
8. | K. Parizek | Skoda | 230,800 | ||
9. | Michał Szachowski | PL | Skoda | 230,659 | |
10. | Rudolf Sauerwein | D | Adler Trumpf Junior | 227,961 | |
11. | Kazimierz Kamiński | PL | DKW Sonderklasse | 226,866 | |
12. | Peter Max Muller | D | DKW | 223,777 | |
13. | Hugo Steiner | Hansa | 220,373 | ||
14. | Stefan Kossobudzki | PL | WKS Modlin |
Polski Fiat 508 Łazik | 219,864 |
15. | Heinz Seide | D | DKW | 217,822 | |
16. | Jan Dąbrowski | PL | Skoda | 215,932 | |
17. | Gustaw Menz | DKW | 213,985 | ||
18. | Fritz Trugner | D | DKW | 213,709 | |
19. | Otto Koch-Bodes | Hansa | |||
20. | Paul von Guilleaume | D | Adler Trumpf Junior | 210,879 | |
21. | Aleksander Petzeń | PL | WKS Modlin |
Polski Fiat 508 Łazik | 199,247 |
22. | Roderyk Wiedmann | PL | WKS Modlin |
Polski Fiat 508 Łazik | 199,247 |
23. | Stanisław Różycki | PL | WKS Wawel - Kraków |
Polski Fiat 508 Łazik | 195,541 |
24. | Tadeusz Witanowski | PL | WKS Wawel - Kraków |
Polski Fiat 508 Łazik | 181,932 |
25. | Jastrzębski | PL | WKS Legia Warszawa |
Polski Fiat 508 Łazik | 137,716 |
26. | Władysław Pożerski | PL | WKS Legia Warszawa |
Polski Fiat 508 Łazik | 109,977 |
Odpadli m. in.: | |||||
Tyrakowski | PL |
Polski Fiat 500 | |||
Siebert Reinhild | D |
DKW | |||
Miller Zimmerman |
DKW | ||||
Klasyfikacja zespołowa: | |||||
1. |
Fiat (Ripper, Ghisalba, Pronaszko) | 710,534 | |||
2. |
Lancia | 705,892 | |||
3. |
Hanomag | 693,440 | |||
4. |
Adler | 670,582 | |||
5. |
Auto-Union (DKW) | 665,311 | |||
6. |
Citroen | 623,446 | |||
Niesklasyfikowane zespoły (zdekompletowane): | |||||
Mercedes - Benz | - |
||||
Hansa | - |
||||
Klasyfikacja klubowa: | |||||
1. |
Automobilklub Polski (Ripper, Kołaczkowski, Rychter) | ||||
Wystartowało 62 kierowców, ukończyło rajd 49. |
Źródła:
- "Automobilista" - T. H. Jakubowski
- automobilownia
- Classic Car Catalogue
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Mirek:)
- Moje 2 i 4 Kółka - Witold Rychter
- Rajd Polski 1960 - Regulamin
- Wikipedia
<< Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1937] [Strona główna] [Rajdy] [Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1939 >>