<< Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1939] [Strona główna] [Rajdy] [Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1948 >>
Dystans: 2580 km
Trasa:
- I etap: Warszawa, Wyszków, Płońsk, Toruń, Chełmża,
Chełmno, Starogard, Gdańsk, Gdynia, Słupsk, Ustka, Koszalin,
Nowogród, Szczecin (875 km)
- II etap: Szczecin, Gorzów, Poznań, Wolsztyn, Zielona Góra,
Żagań, Jelenia Góra, Szklarska Poręba (637 km)
- III etap: Szklarska Poręba, Jelenia Góra, Wałbrzych, Opole,
Bielsko, Nowy Targ, Zakopane (560 km)
- IV etap: Zakopane, Kraków, Katowice, Częstochowa, Piotrków,
Łódź, Brzeziny, Warszawa (508 km)
Próby sportowe:
- próba szybkości płaskiej bez rozbigu (pod
Radzyminem)
- próba zręczności (Szklarska Poręba)
- próba zrywu i hamowania (Zakopane)
- próba szybkości płaskiej bez rozbigu (pod Falentami)
- próba zręczności, zrywu, hamowania i jazdy tyłem (Warszawa)
Nawierzchnia: asfalt - szuter
Wyniki rajdu: |
||||
Klasa V - powyżej 3000 cm3: |
||||
1. |
Witold Rychter Stella Zagórna |
Warszawa | Chevrolet Master Sedan | 3543,6 pkt. |
2. |
Stanisław Ratt | Katowice | Mercedes - Benz 3,7 l | 3429,4 pkt. |
3. |
Wasilewski Sawczuk |
Warszawa | Gaz 77 | 3079,0 pkt. |
4. |
Jan Ripper | Kraków | Bugatti 3,3 | 2588,6 pkt. |
Odpadli: |
||||
Zbigniew Witkowski | Adler | |||
Klasa IV - 2150-3000 cm3: |
||||
1. |
Zygmunt Andrzejewski J. Lutosławski |
Gdynia | Willys | 3505,2 pkt. |
2. |
Władysław Rzeźniczek | Katowice | Willys | 3503,9 pkt. |
3. |
Julian Zabokrzecki A. Goździk |
Warszawa | Willys | 3476,1 pkt. |
4. |
Śliwiński | PZS Solec Kujawski | Willys | 3472,6 pkt. |
5. |
Tadeusz Damski | Kraków | Opel Senator 6 | 3462,0 pkt. |
6. |
Kaleta | PZS Solec Kujawski | Willys | 3461,4 pkt. |
7. | Nowakowski | PZS Solec Kujawski | Willys | 3458,8 pkt. |
8. | Z. Ferić Płaczkiewicz |
Katowice | Willys | 3453,4 pkt. |
9. | K. Dudzik | Kraków | Opel Senator 6 | 3266,2 pkt. |
Odpadli: | ||||
I etap |
A. Rogowski | Warszawa | Alfa Romeo | (panewki) |
Klasa III - 1200-2150 cm3: |
||||
1. |
Marian Wierzba Jerzy Strenger |
Warszawa - Polskie Radio | Lancia Aprilia Super Sport | 3555,2 pkt. |
2. |
Stefan Charlak | Warszawa | Citroen 11 L | 3526,3 pkt. |
3. |
Jerzy Nowak A. Tomaszewski |
Warszawa | Citroen 11 L | 3517,9 pkt. |
4. | M.
Tobolewski |
BMW |
3499,5 pkt. | |
5. | T. Tekliński Zakrzewski |
Warszawa | Citroen 11 L | 3497,4 pkt. |
6. | S. Wiśniowski J. Kulinicz |
Jelenia Góra | Wanderer W 25 | 3453,8 pkt. |
7. | Jan Jagielski | Warszawa | Opel Olympia | 3449,0 pkt. |
8. |
Franciszek Postawka | Mercedes - Benz | 3433,8 pkt. | |
9. | R. Różałowski | Poznań | BMW 326 | 3424,8 pkt. |
10. | Jahnke | Mercedes - Benz | 3352,0 pkt. | |
11. | B. Róg | Kraków | Citroen 11 L | 3343,7 pkt. |
12. | W. Pilewski | Poznań | BMW 328 | 3296,0 pkt. |
13. | W. Perkowski Skwierczyński |
Lancia Aprilia | 3270,6 pkt. | |
14. | J. Piotrowski | Katowice | BMW 328 | - 2101,0 pkt. |
15. | Horvath (CS) | Tatra 576 | - 2347,0 pkt. | |
16. | Jan Feliks | Jelenia Góra | Opel Olympia | - 6701,4 pkt. |
Odpadli: |
||||
III etap |
Noworolski | Kraków | Mercedes - Benz 170V | |
II etap |
I. Prus Ignacy Prus |
Warszawa | Wanderer W40 | (wypadek) |
przed
II |
Szymański Kubicki |
Szczecin | BMW | |
J. Dodacki | Warszawa | Opel Olympia | ||
Klasa II - 750-1200 cm3: |
||||
1. |
Edward Loth Zygmunt Jaroszewicz |
Warszawa | Volkswagen KDF | 3498,4 pkt. |
2. |
Władysław Wójcik | Kraków | Polski Fiat 1100 | 3485,8 pkt. |
3. |
Barbara Wojtowicz | Poznań | Fiat 1100 | 3468,1 pkt. |
4, |
Adam Małochleb M. Jasiński |
Katowice | Fiat 1100 NSU | 3466,8 pkt. |
5. |
Julian Łączyński | Gdynia | Polski Fiat 508 | 3451,7 pkt. |
6. | A. Wapiński | Warszawa | Fiat 1100 Simca | 3420,5 pkt. |
7. | Wereszczyński | Katowice | MG | 2661,2 pkt. |
8. |
T. Jackowicz F. Nowak |
Kraków | Tatra | 2073,2 pkt. |
9. |
Aleksander Mazurek | Warszawa | Volkswagen KDF | - 3938,2 pkt. |
Odpadli: | ||||
II etap |
Józef Sucharda | Warszawa | Aero 30 | |
I etap |
J. Wiernicki | Gdynia | DKW | |
Klasa I - do 750 cm3: |
||||
1. |
Alfred Pecko Janusz Ciężkowski |
Jelenia Góra | DKW 690 | 3416,0 pkt. |
2. |
Wacław Krzyszczuk S. Krzyszczuk |
Warszawa | Fiat Simca 500 | - 24528,6 pkt. |
Odpadli: |
||||
IV etap | Stefan Łączkowski | Poznań | DKW | (defekt) |
I etap |
Erazm Gajewski Z. Dekiert |
Warszawa | DKW | |
Edward Niziołek | DKW | |||
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. |
Warszawa I (Jagielski, Nowak, Charlak, Tekliński) | 10541,6 pkt. | ||
2. |
Śląsk (Małochleb, Wereszczyński, Ferić, Rzeźniczek) | 10424,1 pkt. | ||
3. |
Pomorze (Kaleta, Nowakowski, Śliwiński) | 10392,8 pkt. | ||
Rajd ukończyło 40 załóg |
Źródła:
- Materiały: Błażej
Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Kaczmarek
(kwa-kwa),
Mirek:)
- Motoryzacja 1947
- Niedaleko od prawdy - Tomasz Domaniewski
- Pędzą samochody mijają lata - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1947
- Rajd Polski 1960 - Regulamin
- Wielka pięćdziesiątka - Andrzej Martynkin
- Wikipedia
<< Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1939] [Strona główna] [Rajdy] [Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1948 >>