<< WSMP 1954] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1956 >>
29.05.1955 | 1 eliminacja WSMP | Częstochowa |
26.06.1955 | 2 eliminacja WSMP | Łódź |
31.07.1955 |
3 eliminacja WSMP | Poznań |
16.10.1955 | 4 eliminacja WSMP | Częstochowa |
Klasa S powyżej 1600 cm3: | |||
1. | ? | ||
2. | Aleksander Kosior | Stal Lublin | SAM-Fiat |
Klasa S 1600 cm3: | |||
1. | Michał Nahorski | OM Katowice | SAM MN-Lancia |
Klasa S 1300 cm3: | |||
1. | Longin Bielak | Start Warszawa | SAM-Fiat |
2. | Stanisław Jabłoński | OM Katowice | SAM-DKW |
3. | Lech Tulak | OM Częstochowa | SAM-DKW |
4. | Antoni Weiner | OM Katowice | SAM-IFA |
Klasa S 750 cm3: | |||
1. | Stanisław Jabłoński | OM Katowice | SAM-DKW |
2. | Lech Tulak | OM Częstochowa | SAM-DKW |
3. | Antoni Weiner | OM Katowice | SAM-IFA |
System punktacji WSMP:
Punkty do klasyfikacji WSMP przyznawano za 6 pierwszych miejsc
według systemu: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji
zawodnikom zaliczano 3 najlepsze wyniki. Warunkiem
sklasyfikowania był udział w co najmniej dwóch eliminacjach. W
przypadku równej ilości punktów decydowała większa liczba
lepszych miejsc, a w następnej kolejności większa ilość
zwycięstw w bezpośrednim pojedynku. Gdyby i to nie dało
rozstrzygnięcia decydować miało porównanie czasów uzyskanych
przez zawodników.
Źródła:
- A. Deminet, Biuletyn
- Materiały: Artur Pytlak, Grzegorz Chyła
- Motor 1955
- "Polskie samochody wyścigowe" - Robert Steć
- Przegląd Sportowy 1955
<< WSMP 1954] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1956 >>