<< WSMP 1962] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1964 >>
12.05.1963 | 1 eliminacja WSMP | Białystok |
16.06.1963 | 2 eliminacja WSMP | Lublin |
22.07.1963 | 3 eliminacja WSMP | Gliwice |
22.10.1963 |
4 eliminacja WSMP | Tychy |
Formuła Junior: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Longin Bielak | Automobilklub Warszawski | Rak Junior II-Wartburg | 22 | 33 | 16 | 40 | 111 |
2. | Józef Kiełbania | Automobilklub Świętokrzyski | Rak Junior II-Wartburg | 32 | 22 | 20 | 22 | 96 |
3. | Grzegorz Timoszek | Automobilklub Warszawski | Rak Junior I-Wartburg | 27 | 27 | - | 36 | 90 |
4. | Władysław Szulczewski | Automobilklub Częstochowski | Rak Junior II-Wartburg | 40 | 32 | - | - | 72 |
5. | Jerzy Jankowski | Automobilklub Warszawski | Rak Junior II-Wartburg | 31 | 40 | - | 0 | 71 |
6. | Ksawery Frank | Automobilklub Łódzki | Rak Junior II-Wartburg | - | 26 | 13 | 24 | 63 |
7. | Antoni Weiner | Automobilklub Śląski | Rak Junior I-Wartburg | 0 | - | - | 29 | 29 |
8. | Władysław Paszkowski | Automobilklub Warszawski | Rak Junior I-Wartburg | 8 | - | - | 19 | 27 |
9. | Rudolf Wrocławski | Automobilklub Śląski | Rak Junior II-Wartburg | 26 | - | - | 0 | 26 |
Formuła wolna: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Augustyn Tic | Automobilklub Śląski | SAM-Lancia | 40 | 40 | 16 | - | 96 |
2. | Zygmunt Manowski | Automobilklub Śląski | SAM-Simca Flash | 32 | 16 | 13 | 16 | 77 |
3. | Zbigniew Sucharda | Automobilklub Warszawski | Krab 75-HRD; Rak T2-Triumph | - | 13 | 0 | 40 | 53 |
4. | Henryk Nowak | Automobilklub Śląski | SAM-Triumph | 13 | - | 20 | 0 | 33 |
5. | Jerzy Nowak | Automobilklub Świętokrzyski | Krab 76-Wartburg | 24 | - | - | 0 | 24 |
Samochody startujące w WSMP:
- Formuła Junior - zgodnie z przepisami FIA samochody
wyścigowe napędzane silnikami do 1100 cm3
pochodzącymi z samochodów turystycznych produkowanych w ilości
co najmniej 1000 sztuk w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
- Formuła wolna - samochody o silnikach ponad 500 cm3
i dowolnych nadwoziach, skonstruowane do roku 1961.
Każda eliminacja WSMP składała się z trzech biegów. Za miejsca w biegach przyznawano punkty według systemu: 20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Do ostatecznych wyników danej eliminacji zaliczano kierowcom dwa najlepsze rezultaty z biegów. Wyjątkiem była eliminacja w Gliwicach gdzie rozegrano tylko jeden bieg.
Źródła:
- Materiały: Lucky_Sport
- Motor 1963
- "Polskie samochody wyścigowe" - Robert Steć
<< WSMP 1962] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1964 >>