<< WSMP 1979] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1981 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1980

26-27.04.1980 1 eliminacja WSMP Toruń
3-4.05.1980 2 eliminacja WSMP Poznań
17.05.1980 3 eliminacja WSMP Kielce
21.06.1980 4 eliminacja WSMP Poznań
6-7.09.1980 5 eliminacja WSMP Toruń
28.09.1980 6 eliminacja WSMP Kielce

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1980

Klasa 1:
1. Włodzimierz Krukowski Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p
2. Jerzy Mazur Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p
3. Andrzej Lubiak OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p
 
Klasa 2:
1. Janusz Szerla OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p
2. Włodzimierz Krukowski Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p
3. Andrzej Lubiak OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p
 
Klasa 3:
1. Piotr Nowicki Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p
2. Krzysztof Różewski Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p
3. Leszek Nadolny Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p
 
Klasa 6:
1. Maciej Bogusławski Autoklub Rzemieślnik Warszawa BG 1600
 
Klasa 7:
1. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski Promot 74
2. Andrzej Musiał Automobilklub Wielkopolski  
3. Witold Nalewaj Automobilklub Szczeciński  
 
Klasa 8:
1. Otto Bartkowiak Automobilklub Śląski  
2. Aleksander Oczkowski Automobilklub Śląski  
3. Jacek Szmidt Automobilklub Toruński  

...

     

8.

Andrzej Hołowiej    
 
Klasyfikacja zespołowa:
1. Automobilklub Wielkopolski
2. Automobilklub Beskidzki
3. Automobilklub Warszawski

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła 1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p do 650 cm3 grupy II
- Klasa 2 - samochody do 700 cm3 grupy II
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p i Polonez 1500
- Klasa 4 - samochody grup II, III i IV do 1000 cm3
- Klasa 5 - samochody grup II, III i IV do 1600 cm3
- Klasa 6 - samochody grup II, III i IV do 2000 cm3
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe napędzane silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 z przeróbkami
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3 z przeróbkami


Żródła:
- Auto Moto 1980
- Materiały: AdamT, Grzegorz Chyła, Kaczmarek
- Motor 1980
- "Polskie samochody wyścigowe" - Robert Steć


<< WSMP 1979] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1981 >>