<< WSMP 1979] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1981 >>
26-27.04.1980 | 1 eliminacja WSMP | Toruń |
3-4.05.1980 | 2 eliminacja WSMP | Poznań |
17.05.1980 | 3 eliminacja WSMP | Kielce |
21.06.1980 | 4 eliminacja WSMP | Poznań |
6-7.09.1980 | 5 eliminacja WSMP | Toruń |
28.09.1980 | 6 eliminacja WSMP | Kielce |
Klasa 1: | |||
1. | Włodzimierz Krukowski | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p |
2. | Jerzy Mazur | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p |
3. | Andrzej Lubiak | OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p |
Klasa 2: | |||
1. | Janusz Szerla | OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p |
2. | Włodzimierz Krukowski | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p |
3. | Andrzej Lubiak | OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p |
Klasa 3: | |||
1. | Piotr Nowicki | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p |
2. | Krzysztof Różewski | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p |
3. | Leszek Nadolny | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p |
Klasa 6: | |||
1. | Maciej Bogusławski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | BG 1600 |
Klasa 7: | |||
1. | Ryszard Kopczyk | Automobilklub Wielkopolski | Promot 74 |
2. | Andrzej Musiał | Automobilklub Wielkopolski | |
3. | Witold Nalewaj | Automobilklub Szczeciński | |
Klasa 8: | |||
1. | Otto Bartkowiak | Automobilklub Śląski | |
2. | Aleksander Oczkowski | Automobilklub Śląski | |
3. | Jacek Szmidt | Automobilklub Toruński | |
... |
|||
8. |
Andrzej Hołowiej | ||
Klasyfikacja zespołowa: | |||
1. | Automobilklub Wielkopolski | ||
2. | Automobilklub Beskidzki | ||
3. | Automobilklub Warszawski |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT.
Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co
najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek
i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w
ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla
poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody
wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres
dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła
1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł
narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p do 650 cm3
grupy II
- Klasa 2 - samochody do 700 cm3 grupy II
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p i Polonez 1500
- Klasa 4 - samochody grup II, III i IV do 1000 cm3
- Klasa 5 - samochody grup II, III i IV do 1600 cm3
- Klasa 6 - samochody grup II, III i IV do 2000 cm3
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe
napędzane silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 z
przeróbkami
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane
silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych
do 1300 cm3 z przeróbkami
Żródła:
- Auto Moto 1980
- Materiały: AdamT, Grzegorz Chyła, Kaczmarek
- Motor 1980
- "Polskie samochody wyścigowe" - Robert Steć
<< WSMP 1979] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1981 >>