<< WSMP 1981] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1983 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1982

8-9.05.1982 1 eliminacja WSMP Poznań
4-5.09.1982 2 eliminacja WSMP Poznań
11-12.09.1982 3 eliminacja WSMP Toruń
2-3.10.1982 4 eliminacja WMP Kielce

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1982

Klasa 1:

1.

Włodzimierz Krukowski Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 150 pkt.
2. Jarosław Koziczak Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 137 pkt.
3. Zbigniew Kordek Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 131 pkt.

4.

Wojciech Smorawiński Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p  

5.

Adam Sowa   Polski Fiat 126p  
 
Klasa 2:

1.

Włodzimierz Krukowski Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 150 pkt.
2. Tomasz Barański Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 129 pkt.
3. Janusz Orłowski Automobilklub Beskidzki   115 pkt.

4.

Zbigniew Kordek Automobilklub Beskidzki    

5.

Michał Adamski Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p  

...

       

14.

Andrzej Godula Automobilklub Krakowski Trabant  
 
Klasa 3:

1.

Adam Polak Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 150 pkt.
2. Piotr Nowicki Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 135 pkt.
3. Krzysztof Godwod Autoklub Rzemieślnik Warszawa   127 pkt.

4.

Antoni Banaszak Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p  

5.

Jacek Iwanowski      
 
Klasa 5:

1.

Zbigniew Bieniewski Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine  
2. Andrzej Mielcarek      
3. Andrzej Kajser      
 
Klasa 6:

1.

Marian Bublewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GTE  
2. Sławomir Szaflicki      
3. Andrzej Kleina Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GTE  

4.

Edward Kinderman Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 1800 Akropol  

5.

Ryszard Kozłowski Automobilklub Lubelski Opel Kadett GTE  
 
Klasa 7:

1.

Jerzy Krotoski Automobilklub Wielkopolski   139 pkt.
2. Witold Nalewaj Automobilklub Szczeciński   136 pkt.
3. Andrzej Wojciechowski Automobilklub Śląski   133 pkt.

4.

Andrzej Sumara Automobilklub Śląski    

5.

Eugeniusz Zarzycki      
 
Klasa 8:

1.

Andrzej Hołowiej GAMK Budowlani Gdańsk   150 pkt.
2. Andrzej Szulc Automobilklub Morski   130 pkt.
3. Jacek Jurzak Automobilklub Śląski   128 pkt.

4.

Józef Kiełbania Automobilklub Kielecki    

5.

Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski    
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Warszawski 538 pkt.
2. Automobilklub Wielkopolski 532 pkt.
3. Autoklub Rzemieślnik Warszawa 487 pkt.

4.

Automobilklub Kielecki 447 pkt.
5. Automobilklub Morski 440 pkt.
6. Automobilklub Szczeciński 350 pkt.
7. Automobilklub Lubelski 314 pkt.
8. Automobilklub Toruński 291 pkt.
9. Automobilklub Śląski 129 pkt.
10. Automobilklub Dolnośląski 115 pkt.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła 1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p do 650 cm3 grupy II
- Klasa 2 - samochody do 700 cm3 grupy II
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p i Polonez 1500
- Klasa 4 - samochody grup II, III i IV do 1000 cm3
- Klasa 5 - samochody grup II, III i IV do 1600 cm3
- Klasa 6 - samochody grup II, III i IV do 2000 cm3
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe napędzane silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 z przeróbkami
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3 z przeróbkami


Źródła:
- Motor 1982
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Materiały: Mirek:), Kaczmarek, Grzegorz Chyła


<< WSMP 1981] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1983 >>