<< WSMP 1981] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1983 >>
8-9.05.1982 | 1 eliminacja WSMP | Poznań |
4-5.09.1982 | 2 eliminacja WSMP | Poznań |
11-12.09.1982 | 3 eliminacja WSMP | Toruń |
2-3.10.1982 | 4 eliminacja WMP | Kielce |
Klasa 1: | ||||
1. |
Włodzimierz Krukowski | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 150 pkt. |
2. | Jarosław Koziczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 137 pkt. |
3. | Zbigniew Kordek | Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p | 131 pkt. |
4. |
Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | |
5. |
Adam Sowa | Polski Fiat 126p | ||
Klasa 2: | ||||
1. |
Włodzimierz Krukowski | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 150 pkt. |
2. | Tomasz Barański | Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p | 129 pkt. |
3. | Janusz Orłowski | Automobilklub Beskidzki | 115 pkt. | |
4. |
Zbigniew Kordek | Automobilklub Beskidzki | ||
5. |
Michał Adamski | Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p | |
... |
||||
14. |
Andrzej Godula | Automobilklub Krakowski | Trabant | |
Klasa 3: | ||||
1. |
Adam Polak | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 150 pkt. |
2. | Piotr Nowicki | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p | 135 pkt. |
3. | Krzysztof Godwod | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 127 pkt. | |
4. |
Antoni Banaszak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p | |
5. |
Jacek Iwanowski | |||
Klasa 5: | ||||
1. |
Zbigniew Bieniewski | Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | |
2. | Andrzej Mielcarek | |||
3. | Andrzej Kajser | |||
Klasa 6: | ||||
1. |
Marian Bublewicz | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Opel Kadett GTE | |
2. | Sławomir Szaflicki | |||
3. | Andrzej Kleina | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Opel Kadett GTE | |
4. |
Edward Kinderman | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 1800 Akropol | |
5. |
Ryszard Kozłowski | Automobilklub Lubelski | Opel Kadett GTE | |
Klasa 7: | ||||
1. |
Jerzy Krotoski | Automobilklub Wielkopolski | 139 pkt. | |
2. | Witold Nalewaj | Automobilklub Szczeciński | 136 pkt. | |
3. | Andrzej Wojciechowski | Automobilklub Śląski | 133 pkt. | |
4. |
Andrzej Sumara | Automobilklub Śląski | ||
5. |
Eugeniusz Zarzycki | |||
Klasa 8: | ||||
1. |
Andrzej Hołowiej | GAMK Budowlani Gdańsk | 150 pkt. | |
2. | Andrzej Szulc | Automobilklub Morski | 130 pkt. | |
3. | Jacek Jurzak | Automobilklub Śląski | 128 pkt. | |
4. |
Józef Kiełbania | Automobilklub Kielecki | ||
5. |
Hieronim Kochański | Automobilklub Warszawski | ||
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. |
Automobilklub Warszawski | 538 pkt. | ||
2. | Automobilklub Wielkopolski | 532 pkt. | ||
3. | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 487 pkt. | ||
4. |
Automobilklub Kielecki | 447 pkt. | ||
5. | Automobilklub Morski | 440 pkt. | ||
6. | Automobilklub Szczeciński | 350 pkt. | ||
7. | Automobilklub Lubelski | 314 pkt. | ||
8. | Automobilklub Toruński | 291 pkt. | ||
9. | Automobilklub Śląski | 129 pkt. | ||
10. | Automobilklub Dolnośląski | 115 pkt. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT.
Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co
najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek
i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w
ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla
poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody
wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres
dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła
1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł
narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p do 650 cm3
grupy II
- Klasa 2 - samochody do 700 cm3 grupy II
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p i Polonez 1500
- Klasa 4 - samochody grup II, III i IV do 1000 cm3
- Klasa 5 - samochody grup II, III i IV do 1600 cm3
- Klasa 6 - samochody grup II, III i IV do 2000 cm3
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe
napędzane silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 z
przeróbkami
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane
silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych
do 1300 cm3 z przeróbkami
Źródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła, Kaczmarek,
Mirek:)
- Motor 1982
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
<< WSMP 1981] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1983 >>