<< WSMP 1987] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1989 >>
7-8.05.1988 | 1 eliminacja WSMP kl. 1-3, 7 | Kielce |
21-22.05.1988 | 2 eliminacja WSMP kl. 1-3, 7 + 1 el. WSMP kl. 4-6 | Poznań |
4-5.06.1988 | 3 eliminacja WSMP (tylko kl. 2) | Havirov |
18-19.06.1988 | 2 eliminacja WSMP kl. 4-6 | Poznań |
3-4.09.1988 | 3 eliminacja WSMP (+ 4 el. WSMP kl. 2) | Toruń |
17-18.09.1988 | 4 eliminacja WSMP (+ 5 el. WSMP kl. 2) | Kielce |
1-2.10.1988 | 5 eliminacja WSMP (+ 6 el. WSMP kl. 2) | Poznań |
Klasa 1: | ||||
1. | Krzysztof Federowicz | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 196 pkt. |
2. | Marek Oczkowski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 181 pkt. |
3. | Krzysztof Witt | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 172 pkt. |
4. | Marek Zawadzki | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 158 pkt. |
5. | Lech Wójcik | KAM Łódź | Polski Fiat 126p | 150 pkt. |
6. | Krzysztof Gawroński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 147 pkt. |
Sklasyfikowano 39 zawodników. | ||||
Klasa 2: | ||||
1. | Wojciech Cołoszyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 246 pkt. |
2. | Adam Tuszyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 234 pkt. |
3. | Krzysztof Caputa | BKM Bielsko-Biała | Polski Fiat 126p | 203 pkt. |
4. | Waldemar Mrówczyński | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 197 pkt. |
5. | Sławomir Kuran | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 185 pkt. |
6. | Piotr Rakowski | Automobilklub Cieszyński | Polski Fiat 126p | 178 pkt. |
Sklasyfikowano 50 zawodników. | ||||
Klasa 3: | ||||
1. | Piotr Kolasiński | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p-Honda | 200 pkt. |
2. | Zbigniew Bryzek | Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p-Zastava | 172 pkt. |
3. | Wojciech Urbański | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 151 pkt. |
4. | Waldemar Lasota | Automobilklub Łódzki | 144 pkt. | |
5. | Wojciech Ryszewski | Automobilklub Włocławski | 138 pkt. | |
6. | Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | 128 pkt. | |
Sklasyfikowano 30 zawodników. | ||||
Klasa 4: | ||||
1. | Grzegorz Baran | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada 1300 | 163 pkt. |
2. | Jerzy Dyszy | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Łada 1300 | 158 pkt. |
3. | Bogdan Adamski | Automobilklub Dolnośląski | FSO | 156 pkt. |
4. | Piotr Nowicki | Automobilklub Wielkopolski | 142 pkt. | |
5. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Łada 1300 | 138 pkt. |
6. | Andrzej Ptak | Automobilklub Szczeciński | 127 pkt. | |
Sklasyfikowano 21 zawodników. | ||||
Klasa 5: | ||||
1. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Honda CRX | 196 pkt. |
2. | Jerzy Wierzbołowski | Automobilklub Dolnośląski | Volkswagen Golf GTI | 172 pkt. |
3. | Henryk Wiśniak | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 118 pkt. |
4. | Stanisław Fiedor | Automobilklub Krakowski | 115 pkt. | |
5. | Dariusz Kinderman | Automobilklub Śląski | 81 pkt. | |
6. | Tadeusz Kudłaty | Automobilklub Dolnośląski | Łada 21011 | 46 pkt. |
Sklasyfikowano 14 zawodników. | ||||
Klasa 6: | ||||
1. |
Andrzej Godula | Automobilklub Krakowski | Promot 85 | 187 pkt. |
2. | Eugeniusz Zarzycki | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Promot 86 | 178 pkt. |
3. | Artur Skwarzyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Promot 85 | 170 pkt. |
4. | Piotr Górecki | Automobilklub Morski | Promot 85 | 154 pkt. |
5. | Tomasz Sikora | Automobilklub Kielecki | Promot 85 | 152 pkt. |
6. | Hieronim Kochański | Automobilklub Warszawski | 151 pkt. | |
Sklasyfikowano 26 zawodników. | ||||
Klasa 7: | ||||
1. |
Krzysztof Godwod | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Promot 82 | 183 pkt. |
2. | Jarosław Podsiadło | Automobilklub Kielecki | Promot 82 | 183 pkt. |
3. | Andrzej Podsiadło | Automobilklub Kielecki | Promot 75 | 166 pkt. |
4. | Tytus Tuszyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Promot 81 | 159 pkt. |
5. | Witold Witkowski | Automobilklub Szczeciński | Promot 82 | 159 pkt. |
6. | Ireneusz Trzeszczkowski | Automobilklub Toruński | Promot 82 | 154 pkt. |
Sklasyfikowano 19 zawodników. | ||||
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 726 pkt. | ||
2. | Automobilklub Wielkopolski | 725 pkt. | ||
3. | Automobilklub Śląski | 663 pkt. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200
egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie
same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi
z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych,
dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł
narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p grupy N
- Klasa 2 - klasa markowa Polski Fiat 126p grupy A
- Klasa 3 - prototypy do 750 cm3
- Klasa 4 - samochody FSO 1600 i Polonez 1600 grupy A oraz
samochody produkcji krajów socjalistycznych grupy A do 1300 cm3
- Klasa 5 - samochody grup A, B i C do 2500 cm3 oraz
prototypy do 2000 cm3
- Klasa 6 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane
silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych
do 1300 cm3 i homologowanymi w gr. N lub A
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe napędzane
silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 niemal bez
przeróbek.
System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38
punktów itd. Zawodnikom do końcowej punktacji zaliczano 4
najlepsze wyniki.
Źródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła
- Motor 1988
- Sport 1988
<< WSMP 1987] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1989 >>