<< WSMP 1987] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1989 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1988

7-8.05.1988 1 eliminacja WSMP kl. 1-3, 7 Kielce
21-22.05.1988 2 eliminacja WSMP kl. 1-3, 7 + 1 el. WSMP kl. 4-6 Poznań
4-5.06.1988 3 eliminacja WSMP (tylko kl. 2) Havirov
18-19.06.1988 2 eliminacja WSMP kl. 4-6 Poznań
3-4.09.1988 3 eliminacja WSMP (+ 4 el. WSMP kl. 2) Toruń
17-18.09.1988 4 eliminacja WSMP (+ 5 el. WSMP kl. 2) Kielce
1-2.10.1988 5 eliminacja WSMP (+ 6 el. WSMP kl. 2) Poznań

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1988

Klasa 1:
1. Krzysztof Federowicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 196 pkt.
2. Marek Oczkowski Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 181 pkt.
3. Krzysztof Witt Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 172 pkt.
4. Marek Zawadzki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 158 pkt.
5. Lech Wójcik KAM Łódź Polski Fiat 126p 150 pkt.
6. Krzysztof Gawroński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 147 pkt.
Sklasyfikowano 39 zawodników.
 
Klasa 2:
1. Wojciech Cołoszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 246 pkt.
2. Adam Tuszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 234 pkt.
3. Krzysztof Caputa BKM Bielsko-Biała Polski Fiat 126p 203 pkt.
4. Waldemar Mrówczyński Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 197 pkt.
5. Sławomir Kuran Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 185 pkt.
6. Piotr Rakowski Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p 178 pkt.
Sklasyfikowano 50 zawodników.
 
Klasa 3:
1. Piotr Kolasiński Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda 200 pkt.
2. Zbigniew Bryzek Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p-Zastava 172 pkt.
3. Wojciech Urbański Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 151 pkt.
4. Waldemar Lasota Automobilklub Łódzki   144 pkt.
5. Wojciech Ryszewski Automobilklub Włocławski   138 pkt.
6. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski   128 pkt.
Sklasyfikowano 30 zawodników.
 
Klasa 4:
1. Grzegorz Baran Autoklub Rzemieślnik Warszawa Łada 1300 163 pkt.
2. Jerzy Dyszy Autoklub Rzemieślnik Warszawa Łada 1300 158 pkt.
3. Bogdan Adamski Automobilklub Dolnośląski FSO 156 pkt.
4. Piotr Nowicki Automobilklub Wielkopolski   142 pkt.
5. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Łada 1300 138 pkt.
6. Andrzej Ptak Automobilklub Szczeciński   127 pkt.
Sklasyfikowano 21 zawodników.
 
Klasa 5:
1. Wojciech Smorawiński Automobilklub Wielkopolski Honda CRX 196 pkt.
2. Jerzy Wierzbołowski Automobilklub Dolnośląski Volkswagen Golf GTI 172 pkt.
3. Henryk Wiśniak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 118 pkt.
4. Stanisław Fiedor Automobilklub Krakowski   115 pkt.
5. Dariusz Kinderman Automobilklub Śląski   81 pkt.
6. Tadeusz Kudłaty Automobilklub Dolnośląski Łada 21011 46 pkt.
Sklasyfikowano 14 zawodników.
 
Klasa 6:

1.

Andrzej Godula Automobilklub Krakowski Promot 85 187 pkt.
2. Eugeniusz Zarzycki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 86 178 pkt.
3. Artur Skwarzyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 85 170 pkt.
4. Piotr Górecki Automobilklub Morski Promot 85 154 pkt.
5. Tomasz Sikora Automobilklub Kielecki Promot 85 152 pkt.
6. Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski   151 pkt.
Sklasyfikowano 26 zawodników.
 
Klasa 7:

1.

Krzysztof Godwod Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 82 183 pkt.
2. Jarosław Podsiadło Automobilklub Kielecki Promot 82 183 pkt.
3. Andrzej Podsiadło Automobilklub Kielecki Promot 75 166 pkt.
4. Tytus Tuszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 81 159 pkt.
5. Witold Witkowski Automobilklub Szczeciński Promot 82 159 pkt.
6. Ireneusz Trzeszczkowski Automobilklub Toruński Promot 82 154 pkt.
Sklasyfikowano 19 zawodników.
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Autoklub Rzemieślnik Warszawa 726 pkt.
2. Automobilklub Wielkopolski 725 pkt.
3. Automobilklub Śląski 663 pkt.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w WSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p grupy N
- Klasa 2 - klasa markowa Polski Fiat 126p grupy A
- Klasa 3 - prototypy do 750 cm3
- Klasa 4 - samochody FSO 1600 i Polonez 1600 grupy A oraz samochody produkcji krajów socjalistycznych grupy A do 1300 cm3
- Klasa 5 - samochody grup A, B i C do 2500 cm3 oraz prototypy do 2000 cm3
- Klasa 6 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3 i homologowanymi w gr. N lub A
- Klasa 7 - Formuła Polonia - samochody wyścigowe napędzane silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3 niemal bez przeróbek.

System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd. Zawodnikom do końcowej punktacji zaliczano 4 najlepsze wyniki.


Źródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła
- Motor 1988
- Sport 1988


<< WSMP 1987] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1989 >>