<< WSMP 1988] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1990 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1989

Numery startowe uczestników WSMP 1989
6-7.05.1989 1 eliminacja WSMP Kielce
20-21.05.1989 2 eliminacja WSMP Poznań
2-3.09.1989 3 eliminacja WSMP Toruń
16-17.09.1989 4 eliminacja WSMP Kielce
21-22.10.1989 5 eliminacja WSMP Poznań

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1989

Klasa A1: 1 2 3 4 5  
1. Wojciech Cołoszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 25 20 25 25 (13) 95
2. Paweł Kałuża Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 0 17 20 17 25 79
3. Antoni Skudło Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 20 (9) 17 20 15 72
4. Adam Tuszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 15 25 0 8 17 65
5. Zbigniew Czarnocki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 17 (4) 15 15 8 55
6. Piotr Rakowski   Polski Fiat 126p 11 13 0 11 6 41
7. Jerzy Dryja   Polski Fiat 126p 5 7 13 - 11 36
8. Rafał Podolski Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 6 11 0 9 9 35
9. Wojciech Jankowski   Polski Fiat 126p 8 3 8 13 0 32
10. Sławomir Kuran   Polski Fiat 126p 0 15 - - 7 22
11. Krzysztof Gawroński   Polski Fiat 126p 13 0 0 4 5 22
12. Juliusz Szulc   Polski Fiat 126p 7 0 9 6 - 22
13. Mariusz Stelmach Automobilklub Stalowa Wola Polski Fiat 126p 0 0 0 0 20 20
14. Krzysztof Witt   Polski Fiat 126p 0 8 11 0 0 19
15. Andrzej Węglarz   Polski Fiat 126p 9 5 3 0 - 17
16. Tomasz Dąbrowski AP Warszawa Polski Fiat 126p 0 6 6 0 1 13
17. Tadeusz Suchoń   Polski Fiat 126p 1 2 7 1 0 11
18. Marek Szymczyk   Polski Fiat 126p - 0 0 7 0 7
19. Piotr Bednarek   Polski Fiat 126p 0 0 5 - 2 7
20. Wojciech Śmiechowski   Polski Fiat 126p 0 0 0 3 4 7
21. Janusz Podleśny   Polski Fiat 126p - - 4 0 3 7
22. Paweł Piotrowski   Polski Fiat 126p 4 1 1 0 0 6
23. Grzegorz Tyras   Polski Fiat 126p 0 0 - 5 0 5
24. Andrzej Przysuszyński   Polski Fiat 126p 3 - 2 0 - 5
25. Janusz Wichrowski   Polski Fiat 126p 2 0 0 0 0 2
26. Zdzisław Brymora   Polski Fiat 126p 0 - - 2 - 2
 
Klasa A2: 1 2 3 4 5  
1. Henryk Mandera Automobilklub Wielkopolski Łada MTX 2105 25 25 15 20 0 85
2. Piotr Nowicki Automobilklub Wielkopolski FSO 1600 20 20 20 17 0 77
3. Grzegorz Baran Autoklub Rzemieślnik Warszawa   13 13 25 25 0 76
4. Stanisław Fiedor Automobilklub Krakowski   15 17 11 15 - 58
5. Czesław Trzeszczkowski Automobilklub Toruński FSO 1600 17 0 17 13 0 47
6. Rafał Podolski Automobilklub Krakowski   9 11 - 11 0 31
7. Michał Gil     6 8 13 0 - 27
8. Andrzej Ptak     5 15 0 - 0 20
9. Piotr Skoczyński     11 - - - - 11
10. Henryk Kurowski     - 9 - - - 9
11. Marek Zawadzki     8 - - - - 8
12. Mirosław Popielarz     0 7 - - - 7
13. Jacek Niglus     7 - - - - 7
 
Klasa CJ3: 1 2 3 4 5  
1. Piotr Kolasiński Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda 25 25 25 (20) 25 100
2. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda - 0 20 25 20 65
3. Waldemar Lasota     0 13 11 8 15 47
4. Piotr Polak     - - 13 15 17 45
5. Wojciech Urbański     15 15 0 13 0 43
6. Zbigniew Zapędowski Automobilklub Łódzki   17 0 0 17 0 34
7. Wojciech Ryszewski     7 11 8 7 0 33
8. Zbigniew Bryzek     11 20 0 - 0 31
9. Jacek Chojnacki Autoklub Rzemieślnik Warszawa   13 0 17 - - 30
10. Wiesław Bronisz     9 - 9 9 0 27
11. Włodzimierz Pawluczuk     8 - - - 13 21
12. Marek Gątkowski Automobilklub Szczeciński   20 - - - - 20
13. Włodzimierz Krukowski     0 17 - 0 - 17
14. Leszek Grynhoff     - 0 15 0 0 15
15. Andrzej Stachurski     0 - 0 11 0 11
16. Adam Michalski     - 9 0 0 - 9
17. Włodzimierz Kapelski     - - 7 - - 7
 
Klasa CJ4: 1 2 3 4 5  
1. Wojciech Smorawiński Automobilklub Wielkopolski Honda CRX 25 25 (20) 25 25 100
2. Błażej Krupa OKS Stomil Olsztyn Renault 21 Turbo 20 20 17 20 0 77
3. Dariusz Kinderman Automobilklub Śląski   11 0 25 0 20 56
4. Jerzy Wierzbołowski Automobilklub Dolnośląski   - - 15 17 13 45
5. Jarosław Koziczak     13 15 0 - 11 39
6. Tadeusz Myszkier     - - 13 15 7 35
7. Edward Kinderman   Lancia Delta HF Integrale 15 17 - 0 0 32
8. Krzysztof Adamski Automobilklub Krakowski Prototyp 2000 17 0 - - - 17
9. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski   - - - - 17 17
10. Włodzimierz Pawluczuk     9 - - - 8 17
11. Witold Nowaczkiewicz Automobilklub Wielkopolski   - - - - 15 15
12. Piotr Kolasiński Automobilklub Wielkopolski   - 0 0 0 9 9
 
Klasa E5: 1 2 3 4 5  
1. Mariusz Podkalicki Automobilklub Szczeciński Promot 85 - 25 25 25 25 100
2. Jacek Szmidt Automobilklub Toruński MTX 1-06 25 15 17 (5) 20 77
3. Artur Skwarzyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 86 17 20 20 (9) 17 74
4. Piotr Górecki Automobilklub Morski   13 13 0 15 15 56
5. Tomasz Jeromin Automobilklub Świętokrzyski   0 - 15 17 11 43
6. Andrzej Podsiadło     7 8 0 11 13 39
7. Eugeniusz Zarzycki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 86 20 17 - 0 0 37
8. Andrzej Grabowski     0 9 6 7 7 29
9. Piotr Lenartowicz     8 7 4 8 0 27
10. Tytus Tuszyński     - 0 8 6 9 23
11. Ireneusz Trzeszczkowski     6 5 11 0 0 22
12. Kazimierz Sołtowski Automobilklub Szczeciński   - - 0 20 0 20
13. Marek Kusiak     15 - - - - 15
14. Janusz Sączyński     - 0 2 13 0 15
15. Jarosław Podsiadło     4 11 0 0 0 15
16. Andrzej Wodziński     - 0 13 0 - 13
17. Ryszard Zygmunt     11 - - - - 11
18. Krzysztof Mieszczański     1 6 3 - - 10
19. Przemysław Walknowski     2 2 0 0 6 10
20. Marek Radziewicz     - 1 5 - 4 10
21. Krzysztof Godwod     9 0 - - - 9
22. Jarosław Szczygieł     - - 9 - - 9
23. Robert Gajór     - 4 0 - 5 9
24. Krzysztof Wodziński     - - - - 8 8
25. Witold Witkowski     5 - 0 0 3 8
26. Jerzy Fontański     - - 7 0 0 7
27. Marek Bogusz     3 0 - - 0 3
28. Marek Lewandowski     - 3 0 - - 3
 
Klasa E6: 1 2 3 4 5  
1. Andrzej Wojciechowski Automobilklub Śląski Promot 86 25 0 25 25 20 95
2. Mariusz Podkalicki Automobilklub Szczeciński Promot 86 - 20 15 17 17 69
3. Tomasz Sikora Automobilklub Kielecki Promot 86 8 - 20 11 15 54
4. Artur Skwarzyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa   11 17 9 (9) 13 50
5. Cezary Czub AP Warszawa   - 0 0 20 25 45
6. Grzegorz Kamiński Automobilklub Toruński Promot 86 13 25 0 1 0 39
7. Andrzej Godula Automobilklub Krakowski Promot 86 20 0 17 0 - 37
8. Tomasz Jeromin Automobilklub Świętokrzyski   0 9 13 13 0 35
9. Kazimierz Sołtowski Automobilklub Szczeciński   - 15 0 15 - 30
10. Jarosław Podsiadło     4 8 4 - 11 27
11. Ireneusz Trzeszczkowski     6 7 8 6 - 27
12. Piotr Lenartowicz     7 13 0 0 - 20
13. Bogdan Pawlak     - - 11 7 0 18
14. Eugeniusz Zarzycki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 86 17 0 0 - - 17
15. Andrzej Podsiadło     5 - 3 8 - 16
16. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa MTX 1-03 15 0 0 - 0 15
17. Jerzy Dyszy Autoklub Rzemieślnik Warszawa   - - 6 - 9 15
18. Andrzej Wodziński     - 6 7 - - 13
19. Ryszard Zygmunt     0 11 - - - 11
20. Piotr Górecki Automobilklub Morski   9 0 0 - - 9
21. Przemysław Walknowski     - - - - 8 8
22. Andrzej Grabowski     - 0 5 2 0 7
23. Witold Witkowski     0 0 - 5 - 5
24. Tytus Tuszyński     - 0 - 4 - 4
25. Janusz Sączyński     - - - 3 0 3

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa C - Prototypy sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w WSMP Formuła Easter i Formuła Mondial).

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa A1 - samochody Polski Fiat 126p grupy A
- Klasa A2 - samochody grupy A do 1300 cm3 produkowane w krajach socjalistycznych oraz FSO 1600 i Polonez 1600 grupy A
- Klasa CJ3 - prototypy do 750 cm3
- Klasa CJ4 - protypy bez ograniczenia pojemności silnika
- Klasa E5 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3
- Klasa E6 - Formuła Mondial - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1600 cm3 i o dowolnych gaźnikach.

Pojazdy klas A1, CJ3 i E5 mogły startować w drugim wyścigu swojej grupy.

System punktacji w WSMP:
We wszystkich klasach przyznawano punkty za pierwszych 15 miejsc według systemu: 25-20-17-15-13-11-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Zawodnikom do końcowej punktacji zaliczano 4 najlepsze wyniki.


Źródła:
- Sport 1989
- Materiały: Grzegorz Chyła


<< WSMP 1988] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1990 >>