<< WSMP 1995] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1997 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1996

25-26.05.1996 1 eliminacja WSMP Poznań
29-30.06.1996 2 eliminacja WSMP Poznań
10-11.08.1996 3 eliminacja WSMP Kamień Śląski
31.08-1.09.1996 4 eliminacja WSMP Kamień Śląski
28-29.09.1996 5 i 6 eliminacja WSMP Biała Podlaska

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1996

Klasa E-2000:

1 2 3 4 5 6  
1. Ryszard Luciński Castrol - Automobilklub Wielkopolski Reynard 913-Volkswagen 15 20 20 20 (12)   75
2. Tomasz Szczęsny Hollywood - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Reynard 883-Volkswagen (12) 15 (12) 15 20 15 65
3. Artur Glinczewski Rafineria Gdańska - Automobilklub Wielkopolski Reynard 893-Volkswagen   12   10   20 42
4. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada; Estonia 25-Lancia 8   10 12   10 40
5. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 3   8 8 10   29
6. Wiktor Gasenko PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski Estonia 25-Łada 10       15   25
7. Michał Idzior Automobilklub Beskidzki Estonia 21-Łada   8   6 6 4 24
8. Artur Skwarzyński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 2       8 12 22
9. Mirosław Krachulec Automobilklub Częstochowski Eufra 391-Mugen 6   15       21
10. Krzysztof Woźniak GPF Motorsport - Automobilklub Wielkopolski Dallara F 393 20           20
11. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada   10       8 18
12. Krzysztof Jugowski Automobilklub Kielecki     6 6       12
13. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski         4 4   8
14. Jarosław Podsiadło Automobilklub Kielecki             6 6
 

Klasa E-1600:

1 2 3 4 5 6  
1. Tomasz Szczęsny Hollywood - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Reynard 883-Volkswagen 20 20 20 20 (20) (15) 80
2. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada; Estonia 25-Lancia 12   15 15   10 52
3. Artur Glinczewski Rafineria Gdańska - Automobilklub Wielkopolski Reynard 893-Volkswagen   15   12   20 47
4. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 8   12 10 12   42
5. Wiktor Gasenko PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski Estonia 25-Łada 15       15   30
6. Michał Idzior Automobilklub Beskidzki Estonia 21-Łada   10   8 8 4 30
7. Artur Skwarzyński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 6       10 12 28
8. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada   12       8 20
9. Krzysztof Jugowski Automobilklub Kielecki     8 10       18
10. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski         6 6   12
11. Józef Gutmacher Automobilklub Szczeciński Estonia 25 10           10
12. Mirosław Bednarski Automobilklub Kielecki         4 4   8
13. Jarosław Podsiadło Automobilklub Kielecki             6 6
14. Wacław Podolski Automobilklub Kielecki           3 3 6
 

Klasa E-1300:

1 2 3 4 5 6  
1. Mariusz Podkalicki Automobilklub Szczeciński Estonia 25-Łada / 21-Łada; Promot 85-Łada   (4) 10 20 10 20 60
2. Krzysztof Wodziński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 84-Łada 20   20 10   8 58
3. Bohdan Leśniak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21-Łada 15 20 8   12 (6) 55
4. Marek Nowak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21-Łada 8 8   (8) 20 12 48
5. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Łada 12 15   15     42
6. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada; Estonia 21-Łada     15 12 15   42
7. Andrzej Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 4 12   4 8 (4) 28
8. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 21 10   6       16
9. Janusz Sączyński Automobilklub Morski Estonia 25-Łada   3       10 13
10. Marcin Banaszak PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski Promot 83-Łada     12       12
11. Marek Głowacki Automobilklub Szczeciński Estonia 21   10         10
12. Tadeusz Kłosowski Automobilklub Szczeciński Estonia 21-Łada 1     1 6 1 9
13. Robert Gajór Automobilklub Morski       4 3   2 9
14. Grzegorz Kamiński Automobilklub Toruński   3 2 1   3   9
15. Ireneusz Trzeszczkowski Automobilklub Toruński       2   2 3 7
16. Jarosław Podsiadło Automobilklub Kielecki Estonia 21   6         6
17. Zbigniew Marek Automobilklub Morski         6     6
18. Kazimierz Sołtowski Automobilklub Szczeciński Promot 85 6           6
19. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski         2 4   6
20. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski       3       3
21. Grzegorz Latos Automobilklub Śląski   2           2
22. Andrzej Grabowski Automobilklub Bałtycki     1         1
 
Klasa H: 1 2 3 4 5 6  
1. Andrzej Dziurka ALDA Motorsport - Automobilklub Polski Opel Astra GSi 16V 20 (12) 20 (3) 20 20 80
2. Adam Polak Castrol / Toyota - Automobilklub Polski Toyota Celica GT4   20   15 15 12 62
3. Krzysztof Federowicz Rafineria Czechowice - A. Rzemieślnik Warszawa Ford Escort RS Cosworth / Sierra RS 500     15 20   15 50
4. Krzysztof Gałecki Rafineria Gdańska - Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E30 10 15 12 (6) 8 (4) 45
5. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski Ford Escort RS Cosworth 12   8 12 10 (6) 42
6. Piotr Bednarek Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E30 15 8 10 8 (6) (8) 41
7. Tadeusz Myszkier Rafineria Gdańska - Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS Cosworth         12 10 22
8. Grzegorz Baran Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Audi Quattro 4 6 (2) 4 4 (2) 18
9. Andrzej Kleina Automobilklub Wielkopolski Ford Sierra RS 500   10     3   13
10. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Scirocco 8 4         12

10.

Maciej Zatcher Chomag Racing Team - Automobilklub Śląski Honda Civic VTi 6 2 4       12
 

Klasa A-1000:

1 2 3 4 5 6  
1. Marek Oczkowski Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 20   20 20 20 (20) 80
2. Krzysztof Gawroński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900 15 15 15 15 (4) (12) 60
3. Włodzimierz Pawluczuk Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900   20     15 15 50
4. Krzysztof Dunat Automobilklub Beskidzki Fiat Cinquecento 900   12 12 10 10 (6) 44
5. Mariusz Borczyk Automobilklub Małopolski Fiat Cinquecento 900   8 8 12 8 (8) 36
6. Michał Pelec-Alexandrowicz Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 6   10 6 6   28
7. Paweł Kałuża Automobilklub Kielecki Fiat Cinquecento 900         12 10 22
8. Jakub Pietruszyński PPH Kaczmarek / ACM Mari Car - A. Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 12 10         22
9. Piotr Litwinowicz Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 8   6 3 3   20
10. Marek Kujawa Automobilklub Wielkopolski   4 6 4 4 (1) (4) 18
11. Marcin Kaczmarek PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 10           10
12. Wojciech Gąsecki Automobilklub Morski Fiat Cinquecento 900       8     8
13. Jerzy Starnawski Automobilklub Morski         2   3 5
14. Jarosław Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa           2 2 4
15. Tomasz Myszkier Automobilklub Wielkopolski   3           3
16. Dariusz Komaracki Autoklub Rzemieślnik Warszawa   2           2
17. Ryszard Borowski Automobilklub Śląski   1           1
18. Piotr Woźny Automobilklub Dolnośląski         1     1
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.
 

Puchar Cinquecento Sporting:

1. Wojciech Cołoszyński Autorex / Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 244
2. Jakub Golec PPH Kaczmarek / ACM Mari Car - Automobilklub Wielkopolski 238
3. Zbigniew Szwagierczak Pol Car - Automobilklub Wielkopolski 219
4. Adam Tuszyński Brus Auto / Polmozbyt SA - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 216
5. Sebastian Lewandowski Autorex / Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 216
6. Andrzej Węglarz Automobilklub Tarnobrzeski 211
7. Sebastian Mielcarek PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski 207
8. Tomasz Płaczek SIA Carsystem Voss - Automobilklub Wielkopolski 197
9. Michał Pinis Autoklub Rzemieślnik Warszawa 191
10. Jacek Raczkowski American Legend - Automobilklub Kielecki 175
11. Zbigniew Czarnocki Autoklub Rzemieślnik Warszawa 169
12. Bogdan Krachulec Automobilklub Częstochowski 169
13. Tomasz Krukowski Automobilklub Kielecki 168
14. Jan Matłacz Autoklub Rzemieślnik Warszawa 168
15. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa 166
16. Włodzimierz Krukowski Automobilklub Kielecki 164
17. Wiesław Cygan Autoklub Rzemieślnik Warszawa 162
18. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski 162
19. Karol Buks ACM Mari Car - Automobilklub Wielkopolski 157
20. Jarosław Podsiadło Automobilklub Kielecki 129
 

Puchar Cinquecento:

1. Grzegorz Grzyb Polmozbyt Rzeszów - Moto Car 93 Rzeszów 491
2. Arkadiusz Nowicki PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski 469
3. Grzegorz Karczewski AW Ciech Petrol - Automobilklub Kaliski 468
4. Maciej Ptak Automobilklub Radomski 466
5. Marek Szymczyk PZU SA / Carserwis - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 456
6. Michał Tuszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa 450
7. Maurycy Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa 426
8. Małgorzata Serbin SIA Carsystem Voss - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 419
9. Marcin Kaczmarek PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski 413
10. Marcin Brymora Automobilklub Częstochowski 403
11. Aleksander Bubel Automobilklub Dolnośląski 401
12. Michał Szczepanek Automobilklub Morski 399
13. Andrzej Spława-Neyman Autoklub Rzemieślnik Warszawa 395
14. Wojciech Maryniak Automobilklub Wielkopolski 392
15. Dariusz Górecki Autoklub Rzemieślnik Warszawa 389
16. Adam Pol Automobilklub Śląski 381
17. Bartosz Ptak Automobilklub Radomski 372
18. Piotr Litwinowicz Automobilklub Wielkopolski 369
19. Jakub Pietruszyński PPH Kaczmarek / ACM Mari Car - Automobilklub Wielkopolski 368
20. Tomasz Myszkier Automobilklub Wielkopolski 367
 
Klasyfikacja zespołów sponsorskich (WSMP):
1. Castrol Racing Team 48
2. PPH Kaczmarek 42
3. Rafineria Gdańska 20

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa E-2000 - samochody wyścigowe do 2000 cm3
- Klasa E-1600 - samochody wyścigowe do 1600 cm3
- Klasa E-1300 - samochody wyścigowe do 1300 cm3
- Klasa H - samochody grupy H bez ograniczenia pojemności silników
- Klasa A-1000 - samochody grupy A do 1000 cm3

Puchar Cinquecento rozgrywany był w dwóch klasach:
- Puchar Cinquecento Sporting.
- Puchar Cinquecento (samochody Cinquecento 900)
W obu klasach startowały samochody seryjne, bez przeróbek. Kierowcy zdobywali punkty zarówno w klasyfikacjach Pucharu Cinquecento, jak i w dwóch klasach Cinquecento w ramach WSMP.

Przebieg zawodów Pucharu Cinquecento
Uzyskane wyniki na treningu stanowiły podstawę ustawienia zawodników na polach startowych w biegu finałowym. Jeżeli liczba kierowców przekraczała pojemność toru, rozgrywano dwa biegi finałowe. Najlepsi startowali w biegu finałowym A i walczyli o czołowe pozycje w zawodach. Pozostali w biegu B walczyli o dalsze pozycje.

System punktacji
We wszystkich klasach WSMP przyznawano punkty za pierwszych 10 miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1.
Punktacja Pucharu Cinquecento Sporting: 50-47-45-44-43-42-41-40-39-38 itd.
Punktacja Pucharu Cinquecento: 100-97-95-94-93-92-91-90-89-88 itd.
W WSMP zaliczano zawodnikom do końcowej punktacji 4 najlepsze wyniki, w Pucharach Cinquecento - 5.


Źródła:
- "Wielkie ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- Sport 1996
- Motor 1996


<< WSMP 1995] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1997 >>