<< WSMP 1996] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1998 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1997

11.05.1997 1 eliminacja WSMP Poznań
31.05-1.06.1997 2 i 3 eliminacja WSMP Modlin
21-22.06.1997 4 eliminacja WSMP Poznań
9.08.1997 5 eliminacja WSMP Kamień Śląski
10.08.1997 6 eliminacja WSMP Kamień Śląski
28.09.1997 7 eliminacja WSMP Poznań
4.10.1997 8 eliminacja WSMP Kielce

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1997

Klasa E-2000: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Ryszard Luciński Castrol - Automobilklub Wielkopolski Dallara F 394-Opel 20 20 20 15     20 15 110
2. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen 15     20 15 20 15 20 105
3. Tadeusz Kłosowski Automobilklub Szczeciński Reynard 873-Volkswagen 12 15 15 12     12 12 78
4. Mirosław Krachulec Automobilklub Częstochowski Eufra 391-Mugen   12 12 10   15   10 59
5. Wojciech Gąsecki Automobilklub Szczeciński Dallara F 389-Volkswagen         20   10 8 38
 
Klasa E-1600: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Artur Glinczewski Automobilklub Wielkopolski Reynard 893-Volkswagen   20 20 20 15 20   10 105
2. Tomasz Szczęsny Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Reynard 883-Volkswagen 20 15   15 20 (6) 20 8 98
3. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada   12 15 8 12 15 15 20 97
4. Wacław Podolski Automobilklub Kielecki Promot 79-Łada; Estonia 21-Łada 12 6 10 3 4 12   2 49
5. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada; Estonia 25-Lancia 15 10   10       12 47
6. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada   8 8 6 6 10     38
7. Artur Skwarzyński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada     12 12         24
8. Tomasz Witkowicz Automobilklub Częstochowski Promot 82-Łada         8   10   18
9. Juliusz Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 21-Łada         10 8     18
10. Bogdan Krachulec Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada             12 4 16
11. Mirosław Bednarski Automobilklub Kielecki Estonia 21-Łada   4 6           10
12. Krzysztof Jugowski Automobilklub Kielecki Promot 79-Łada       4       3 7
 
Klasa E-1300: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Marcin Banaszak PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski Promot 83-Łada 20   20 20 12   20 20 112
2. Krzysztof Wodziński Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Promot 84-Łada 10 12 15 12     15 12 76
3. Bohdan Leśniak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada; Estonia 21-Łada   15 12 8 10   12 2 59
4. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski Estonia 21-Łada 4 2     15 15 8 10 54
5. Janusz Sączyński Automobilklub Morski Estonia 25-Łada 15     4 4   10 15 48
6. Grzegorz Wozowicz Stomil Dębica Estonia 21-Łada 2 4     6 12 6 8 38
7. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Łada 12 8 10 6         36
8. Mariusz Podkalicki Automobilklub Szczeciński Estonia 21-Łada   20 8           28
9. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Łada 6 10       8     24
10. Maciej Marcinkiewicz Automobilklub Olsztyński Estonia 21-Łada; Estonia 25-Łada     6 2   10   4 22
11. Andrzej Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 3 3   3 2 2   6 19
12. Henryk Żywicki Automobilklub Koszaliński Estonia 21-Łada 1 1 4     6 4   16
13. Robert Gajór Automobilklub Morski Estonia 21-Łada         8     3 11
14. Andrzej Grabowski Automobilklub Bałtycki Promot 85-Łada     1 1 3 4 2   11
15. Paweł Mickiewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21-Łada     3         1 4
16. Grzegorz Kamiński Automobilklub Toruński Estonia 23-Łada         1   3   4
17. Marcin Kaczmarek Automobilklub Szczeciński Estonia 21-Łada           3     3
 
Klasa H pow. 1600: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Andrzej Dziurka ALDA - Automobilklub Polski Opel Astra 2.0 20 (12) 15 15 20 20 20 15 125
2. Tadeusz Myszkier Lotos - Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS Cosworth 15 20 20 20 15 8   20 118
3. Mariusz Kostrzak Autoklub Rzemieślnik Warszawa BMW M3 E36   10 10 12 10 15 15 8 80
4. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski Ford Escort RS Cosworth 12 15 12 10 12       61
5. Arkadiusz Zgorzelski Automobilklub Szczeciński Porsche 911 Carrera 8 4 4   3 10 4   33
6. Natalia Mandera Automobilklub Wielkopolski Toyota Carina E         2 12 6 4 24
7. Marek Lackmayer Automobilklub Śląski Porsche 911 Carrera             12 10 22
8. Andrzej Stachowiak Automobilklub Morski BMW M3 E30   8 6 8         22
9. Slavko Umicević Automobilklub Polski Honda CRX 10       4 6     20
10. Andrzej Kleina Automobilklub Olsztyński Ford Sierra Cosworth RS 500         8   8   16
11. Grzegorz Baran Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Audi Quattro   6 8           14
12. Henryk Mandera Automobilklub Wielkopolski Suzuki Swift GTi         1     12 13
13. Stanisław Fiedor Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi         6     6 12
 
Klasa H-1600: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Xawery Mielcarek PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Scirocco 20   20 15     20   75
2. Henryk Mandera Automobilklub Wielkopolski Suzuki Swift GTi (12) 20 15 20     15   70
3. Stanisław Fiedor Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi 15 15 12 12     (12)   54
4. Marek Gąsecki Automobilklub Polski Fiat Cinquecento 900   12 8           20
5. Tomasz Wywiał Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900   8 10           18
6. Robert Babiuch Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900   10 6           16
 
Klasa A-1000: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Małgorzata Serbin Carsystem Voss SIA - A. Rzemieślnik Wa-wa Fiat Cinquecento Abarth       (10) 15 15 20 12 62
2. Maciej Bekas PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900           20 15 20 55
3. Paweł Kałuża Automobilklub Kielecki Fiat Cinquecento 900      

15

20

12

   

47

4. Tomasz Wywiał Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento Abarth      

8

12

10

 

15

45

5. Krzysztof Gawroński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900      

12

10

8

12

 

42

6. Tomasz Płaczek Carsystem Voss SIA - A. Wielkopolski Fiat Cinquecento 900        

8

6

10

8

32

7. Tomasz Witkowicz Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento Abarth / 900      

3

 

4

 

10

17

8. Leszek Patan Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900          

3

6

6

15

9. Marek Sawczenko Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900            

2

 

2

 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.
 
Puchar Renault Megane Coupe: 1 2 3 4 5 6   8  
1. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski 50 50 45 45 50 45   (45) 285
2. Sebastian Mielcarek PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski 45 43 43 50   50   50 281
3. Jakub Golec PPH Kaczmarek / M. Pieluszyńska - Automobilklub Wielkopolski 44 47 47 43   47   44 272
4. Adam Polak Castrol - Automobilklub Polski (39) 42 50 44 47 44   43 270
5. Andrzej Dziurka ALDA - Automobilklub Polski 43   41 47 41 40   47 259
6. Robert Polak Automobilklub Polski 42 (32) 44 41 42 41   40 250
7. Robert Kisiel Autoklub Rzemieślnik Warszawa 32 40 42 38   42   42 236
8. Marek Oczkowski PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski 33 33 35 42 45 43     231
9. Piotr Bednarek Automobilklub Wielkopolski 40 41 33 40 44 32     230
10. Otto Bartkowiak Automobilklub Śląski 35 35 38   38 39   41 226
11. Eugeniusz Zarzycki Autoklub Rzemieślnik Warszawa 36 36 36 37 (34) 37   38 220
12. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski 37 28 (23) 36 43 38   37 219
13. Jan Matłacz Autoklub Rzemieślnik Warszawa 27 30 37 29 40 (26)   36 199
14. Wojciech Jankowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa 31 29 32 35   34   34 195
15. Dariusz Kinderman Automobilklub Śląski 28   31 32 35 31   32 189
16. Ireneusz Trzeszczkowski Automobilklub Toruński   27 28 33 32 25   35 180
17. Andrzej Szulc Automobilklub Morski 30 22 29 34 33 29     177
18. Dariusz Kowalewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa   26 30 31 28 30   29 174
19. Krzysztof Gałecki Lotos - Automobilklub Wielkopolski   37 25 30 39 36     167
20. Józef Dziób Automobilklub Opolski 26 (23) 27 28 31 27   28 167
21. Witold Paradowski Automobilklub Częstochowski 29 25 26 26   28   31 165
22. Andrzej Derczyński Automobilklub Częstochowski 24 24 24 25 30 24     151
23. Henryk Mandera Automobilklub Wielkopolski   34     36 33   39 142
24. Andrzej Słowiński Automobilklub Dolnośląski 34       29 35   30 128
25. Mariusz Podkalicki Automobilklub Szczeciński 38 31 34           103
26. Tadeusz Kudłaty Automobilklub Dolnośląski         37 23   33 93
27. Michał Pinis Autoklub Rzemieślnik Warszawa   38   27         65
28. Tomasz Jeromin Automobilklub Wielkopolski 25 39             64
 
Puchar Cinquecento Sporting: 1 2 3   5 6   8  
1. Wojciech Cołoszyński Castrol / Autorex - Automobilklub Polski (27) 50 50   47 50   44 241
2. Sebastian Mielcarek PPH Kaczmarek / ACM Mari Car - Automobilklub Wielkopolski 50 47 45   (44) 47   47 236
3. Sebastian Lewandowski Brus Auto - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 45 45 47   42 45   (33) 224
4. Karol Buks Pol Car - Automobilklub Wielkopolski 47 41 (31)   45 44   45 222
5. Marek Oczkowski PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski (18) 43 43   50 43   40 219
6. Zbigniew Szwagierczak Pol Car - Automobilklub Wielkopolski 44 44 39   43 (37)   43 213
7. Michał Tuszyński Brus Auto - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 39 40 42   (35) 40   42 203
8. Adam Tuszyński Brus Auto - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 37   41   33 41   50 202
9. Andrzej Węglarz Moto Car 93 Rzeszów 42 42 (33)   36 42   35 197
10. Krzysztof Gawroński Autoklub Rzemieślnik Warszawa 38 37 40   41 39   (29) 195
11. Tomasz Płaczek Carsystem Voss SIA - Automobilklub Wielkopolski 43 35 (30)   38 35   39 190
12. Małgorzata Serbin Carsystem Voss SIA - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 41 38 38   (31) 34   38 189
13. Krzysztof Caputa Automobilklub Beskidzki 36 36 32   40 38   (31) 182
14. Zbigniew Czarnocki Autoklub Rzemieślnik Warszawa 35 39 34   37     37 182
15. Jacek Raczkowski Automobilklub Kielecki 31 34 16   34     41 156
16. Jacek Chojnacki Castrol - Automobilklub Polski 32 33 28   29 33     155
17. Piotr Litwinowicz Automobilklub Wielkopolski 30 30 29   18     36 143
18. Marek Szymczyk PZU SA / CarSerwis - Autoklub Rzemieślnik Warszawa   29 35   39 36     139
19. Jan Matłacz Autoklub Rzemieślnik Warszawa 25 25 25   30 32     137
20. Tomasz Oleksiak Autoklub Rzemieślnik Warszawa 24 28 37   28       117
21. Mariusz Zajdel Automobilklub Częstochowski 20 17     22 28   30 117
22. Jakub Golec PPH Kaczmarek / ACM Mari Car - Automobilklub Wielkopolski 40 31 36           107
23. Jarosław Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa   23 21   26 31     101
24. Zbigniew Łacisz Automobilklub Śląski   24 18   27 30     99
25. Jan Herbeć Automobilklub Kędzierzyński 34 14 20   21       89
26. Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski 29   27   32       88
27. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa 33 27 26           86
28. Adam Majewski Automobilklub Polski         23 29   32 84
29. Michał Pelec-Alexandrowicz Automobilklub Wielkopolski 23 12 23   25       83
30. Włodzimierz Pawluczuk Autoklub Rzemieślnik Warszawa   32 44           76
31. Wojciech Białowąs Autoklub Rzemieślnik Warszawa 28 26 22           76
32. Jacek Sikora Autorex - Automobilklub Polski   15 15   19 27     76
33. Andrzej Słowiński Automobilklub Dolnośląski 19 22 11   15       67
34. Andrzej Chojnacki Automobilklub Polski   18 24   24       66
35. Krzysztof Dunat Autoklub Rzemieślnik Warszawa 21 21 19           61
36. Michał Gil Automobilklub Kielecki 22 20 17           59
37. Piotr Galik Autoklub Rzemieślnik Warszawa   19 14   17       50
38. Marceli Jarmoz Automobilklub Krakowski 16 16 12           44
39. Eugeniusz Zarzycki Autoklub Rzemieślnik Warszawa 15   10   16       41
 
Puchar Cinquecento: 1 2 3   5 6   8  
1. Jakub Pietruszyński PPH Kaczmarek / ACM Mari Car - Automobilklub Wielkopolski 50 45 (38)   41 47   42 225
2. Grzegorz Karczewski AW Ciech Petrol - Automobilklub Wielkopolski 42 40 (25)   45 45   47 219
3. Maciej Bekas PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski 41 44 45   36 (34)   50 216
4. Bartosz Ptak Automobilklub Radomski 38 50 47   (28) 32   39 206
5. Arkadiusz Nowicki PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski 47 39 35   (35) 37   45 203
6. Rafał Czekański Automobilklub Rzeszowski 35 41 42   42 43     203
7. Adam Pol Polmozbyt Katowice - Automobilklub Śląski 36 (29) 36   44 42   44 202
8. Tomasz Sierpowski Automobilklub Leszczyński 39 38 44   (29) 41   34 196
9. Robert Hudziak Automobilklub Wielkopolski 44 31 (27)   39 39   40 193
10. Artur Czyż Polcar - Automobilklub Wielkopolski   43 50   50 44     187
11. Tomasz Smoroń Auto Centrum - Automobilklub Wielkopolski 40 36 39   37     30 182
12. Marcin Brymora Automobilklub Częstochowski   37 43   27 40   33 180
13. Tomasz Nowak Automobilklub Polski 37 35 34   38 (31)   35 179
14. Grzegorz Grzyb Auto Res - Moto Car 93 Rzeszów   47 40   47     41 175
15. Paweł Melwiński   31 33 (30)   32 33   37 166
16. Mirosław Giziński   32 30 33   34 36   (27) 165
17. Łukasz Olejnik Automobilklub Opolski 29 26 31   30 38     154
18. Maurycy Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa 33 34 41   31       139
19. Marcin Bartkowiak Bamarko - Automobilklub Śląski 34   28   40     36 138
20. Paweł Stefanicki Automobilklub Morski 30 32 21         38 121
21. Magdalena Kusiak Automobilklub Częstochowski 23 23     23 28   24 121
22. Andrzej Spława-Neyman Autoklub Rzemieślnik Warszawa 45   32         43 120
23. T. Miśkiewicz       26   25 35   32 118
24. Rafał Rzemień Moto Car 93 Rzeszów 27 28     26     31 112
25. Tomasz Mądry   24       21 29   28 102
26. Maciej Lubiak Automobilklub Morski   25 29   19 26     99
27. Tomasz Myszkier Automobilklub Wielkopolski   27     33     26 86
28. Tomasz Niewczas     20 23   18     22 83
29. Marcin Ślązok   26       22 30     78
30. Mateusz Gołdyn           17 27   25 69
31. T. Szoch   22       20 25     67
32. D. Grzyb   21 19 22           62
33. Rafał Puchaczewski           24     29 53
34. Marcin Kaczmarek PPH Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski   24 24           48
35. Tomasz Styp-Rekowski     21           23 44
 
Klasyfikacja zespołów sponsorskich:
1. Castrol Racing Team 21 pkt.  
2. PPH Kaczmarek 21 pkt.
3. Carsystem Voss 12 pkt.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa E-2000 - samochody wyścigowe do 2000 cm3
- Klasa E-1600 - samochody wyścigowe do 1600 cm3
- Klasa E-1300 - samochody wyścigowe do 1300 cm3
- Klasa H pow. 1600 - samochody grupy H z silnikami powyżej 1600 cm3
- Klasa H-1600 - samochody grupy H do 1600 cm3
- Klasa A-1000 - samochody grupy A do 1000 cm3

Puchar Renault Megane Coupe - samochody seryjne, niedozwolone wszelkie przeróbki. Używano wersji RT z silnikiem o poj. 2 litrów (115 KM) ze sportowym "kitem". Startować mogli zawodnicy, którzy w latach 1991-96 byli sklasyfikowani w Mistrzostwach Polski w sporcie samochodowym. Kierowcy byli zobowiązani do uczestnictwa w minimum 5 eliminacji Pucharu.

Puchar Cinquecento rozgrywany był w dwóch klasach:
- Puchar Cinquecento Sporting.
- Puchar Cinquecento (samochody Cinquecento 900, startować mogli zawodnicy do 23 lat)
W obu klasach startowały samochody seryjne, bez przeróbek.

Warunkiem odbycia eliminacji w danej klasie był start co najmniej 5 kierowców. Jedynie w klasie A-1000 wymagana była liczba 10 startujących.

System punktacji
We wszystkich klasach WSMP przyznawano punkty za pierwszych 10 miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1.
W Pucharze Renault Megane Coupe i obu Pucharach Cinquecento obowiązywała punktacja: 50-47-45-44-43-42-41-40-39-38 itd.
Do końcowej punktacji w klasach i pucharach zaliczano zawodnikom wszystkie punkty minus jeden najsłabszy wynik. Przy równej ilości punktów o wyższym miejscu decydowała większa liczba zwycięstw, jeśli była równa - decydowała ilość drugich miejsc itd.
W klasyfikacji zespołów sponsorskich brano pod uwagę wyniki ze wszystkich eliminacji.
Aby można było przyznać tytuły mistrza, wicemistrza i II wicemistrza - musiało być sklasyfikowanych 12 zawodników, a zespołów sponsorskich - 5. Do tytułu mistrza i wicemistrza powinno być sklasyfikowanych 10 zawodników i 3 zespoły. Aby przyznać tytuł mistrzowski, w klasyfikacji końcowej musiało być co najmniej 5 zawodników i 2 zespoły.


Źródła:
- Auto Sport 1997
- "Wielkie ściganie 1997" - Mirosław Rutkowski


<< WSMP 1996] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1998 >>