<< WSMP 1997] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1999 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1998

16.05.1998 1 eliminacja WSMP Poznań
17.05.1998 2 eliminacja WSMP Poznań
6.06.1998 3 eliminacja WSMP Kielce
7.06.1998 4 eliminacja WSMP Kielce
11.07.1998 5 eliminacja WSMP Poznań
12.07.1998 6 eliminacja WSMP Poznań
8.08.1998 7 eliminacja WSMP Kamień Śląski
9.08.1998 8 eliminacja WSMP Kamień Śląski
12.09.1998 9 eliminacja WSMP Modlin
13.09.1998 10 eliminacja WSMP Modlin

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1998

Grupa E: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Rafał Podolski Automobilklub Kielecki Reynard 913-Volkswagen 40 40 40 30 24 30 30 40 40 24 338
2. Ryszard Luciński Lotos - Automobilklub Wielkopolski Dallara F 394-Opel     30 40 40 40 40 30 30 40 290
3. Tadeusz Kłosowski Automobilklub Szczeciński Reynard 873-Volkswagen 30   24 24     24 24   14 140
4. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Łada 17 15 20 15   15 13 13 10 17 135
5. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Honda 13 10 17 20   8 15 15 20 12 130
6. Tomasz Szczęsny Autoklub Rzemieślnik Warszawa Reynard 883-Volkswagen   24     30 24 20 17     115
7. Maurycy Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Lancia; Estonia 25-Łada 12 20 14         14 24 20 104
8. Wojciech Gąsecki Automobilklub Szczeciński Dallara F 389-BMW 10 14     14 17 17 20   6 98
9. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski Estonia 21-Łada   12   12 11 13 12 12 17 5 94
10. Janusz Sączyński Automobilklub Morski Estonia 25-Łada 9   15 17 13 14   11   13 92
 

Klasa E-1600:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Tomasz Szczęsny Autoklub Rzemieślnik Warszawa Reynard 883-Volkswagen         40 40         80
2. Wacław Podolski Automobilklub Kielecki Estonia 25-Łada         20 24         44
3. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada         30           30
3. Michał Gil Automobilklub Kielecki Estonia 21-Honda           30         30
5. Grzegorz Wozowicz Stomil Dębica Estonia 21-Łada         24           24
 

Klasa E-1300:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Andrzej Godula Automobilklub Polski Estonia 25-Łada 30 40 40 30   40 30 40 15 40 305
2. Janusz Sączyński Automobilklub Morski Estonia 25-Łada 17   30 40 40 30   24   30 211
3. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski Estonia 21-Łada   24   17 24 24 24 30 40 14 197
4. Maciej Marcinkiewicz Hołowczyc Management - A. Olsztyński Estonia 21-Łada 20 20 13 20 20       24 20 137
5. Andrzej Grabowski Automobilklub Orski Promot 85-Łada     20 13 13 14 15 15 17 15 122
6. Krzysztof Wodziński Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Van Diemen RF 95-Łada 24       30 13 40       107
7. Andrzej Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 15 17 17 15         14 17 95
8. Jarosław Kamiński Automobilklub Łódzki Estonia 25-Łada     15 14 17       20 24 90
9. Marcin Kaczmarek Automobilklub Szczeciński Promot 83-Łada       24   20 20 20     84
9. Bohdan Leśniak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 21-Łada 40 30 14               84
 

Samochody turystyczne:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Tadeusz Myszkier Lotos - Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS Cosworth 40 30 40 40 30 40 40 30 30 30 350
2. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Alfa Romeo 155 TS   40 30 30 40 30   40 40 40 290
3. Tomasz Myszkier Lotos - Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS Cosworth 24 20 20 20 24 24 24 20 17 20 213
4. Mariusz Kostrzak Autoklub Rzemieślnik Warszawa BMW M3 E36   24 24 24     30 24 24 24 174
5. Stanisław Fiedor Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi 30 15 17 12 20   13 14 11 14 146
6. Grzegorz Kozłowski Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS 2000 20 13 14 15 17 17 17   13 13 139
7. Grzegorz Baran Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault Clio 16 S; Renault Clio Williams 12 11 12 17 15 5 15 11 14 15 127
8. Sebastian Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Opel Astra GSi 16V 17 8 13 13 7   12 15 10 12 107
9. Marcin Brymora Automobilklub Częstochowski Honda Civic VTi 15   11 14 9 7 10 13 8 11 98
10. Miłosz Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GSi 16V 10 7 9 11 3 9 11 12 7 9 88
 

Klasa ST:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Alfa Romeo 155 TS   40 40 40 40 40   40     240
 

Klasa H-2000:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Miłosz Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GSi 16V 40 30 40 40 20 30 24 30 20 24 298
2. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Toyota Corolla MR 2   40   24 30 24 20   24 20 182
3. Henryk Mandera Automobilklub Mysłowicki Suzuki Swift GTi 16V         40 40 30   30 30 170
4. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Scirocco     30 30     40 40     140
5. Michał Kunicki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift 1.3       20 17 20 17 24 17 17 132
6. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Alfa Romeo 155 TS                 40 40 80
7. Jerzy Dyszy Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting         15 17         32
8. Jarosław Koziczak Automobilklub Wielkopolski Toyota Corolla MR 2         24           24
9. Wojciech Białowąs Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting           15         15
9. Zygmunt Konieczek Automobilklub Morski BMW M3                 15   15
 

Klasa H-1600:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Stanisław Fiedor Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi 40 30                 70
2. Waldemar Doskocz Alda - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Peugeot 106 Rallye 30 24                 54
3. Michał Kunicki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift 1.3 24 20                 44
4. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Scirocco   40                 40
 

Klasa A-2000:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Grzegorz Kozłowski Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS 2000 40 40 30 40 30 40 40   40 30 330
2. Stanisław Fiedor Autoklub Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi     40 30 40   30 40 30 40 250
3. Marek Szymczyk Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting                 24 24 48
4. Łukasz Jankowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento Sporting                 20 20 40
 

Klasa N-2000:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Grzegorz Baran Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault Clio 16 S; Renault Clio Williams 24 40 30 40 40 20 40 24 40 30 328
2. Sebastian Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Opel Astra GSi 16V 40 30 40 24 20   30 40 24 24 272
3. Marcin Brymora Automobilklub Częstochowski Honda Civic VTi 30   24 30 24 24 24 30 20 20 226
4. Jerzy Starnawski Automobilklub Morski Peugeot 106 Rallye 17   20 20 15   20 20 17 15 144
5. Marcin Kasztelan Automobilklub Orski Opel Astra GSi 16V         30 40     30 40 140

6.

Tomasz Grochowalski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift GTi 16V 15           17 17 15 17 81
7. Waldemar Doskocz Alda - Autoklub Rzemieślnik Warszawa Peugeot 106 Rallye         17 30         47
8. Tomasz Jaskłowski Browary Królewskie - A. Rzemieślnik Warszawa Honda Civic VTi 20 24                 44
 

Klasa A-1000:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Marcin Kaczmarek M plus M - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 20 40 40 30 17 20 40 30 30 12 279
2. Krzysztof Gawroński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900 30   12 40 30 12 30 40 40 30 264
3. Piotr Litwinowicz Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 15 17 30 14 15 30 17 24   40 202
4. Paweł Kałuża Automobilklub Kielecki Fiat Cinquecento 900 24 24 20 20 40 40       24 192
5. Andrzej Bobrowski Efektor - Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900 14 11 15 13 20 24 24 14 14 14 163
5. Tomasz Płaczek M plus M - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 17 30 11 17   14 20 20 17 17 163
7. Małgorzata Serbin Car System Voss - A. Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900 40 20 24 11   17   15 20 15 162
8. Tomasz Wywiał Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900 13 15   24 24   15   24 20 135
9. Adam Kiełkiewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900 12 13 14 15 13 15 12 13 13 13 133
10. Mirosław Gąsecki Automobilklub Orski Fiat Cinquecento 900 11 14 13 12   13 13 12 12 10 110
11. Grzegorz Carzasty Automobilklub Polski Fiat Cinquecento 900     17   14   14 17     62
12. Józef Rutkowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900 10 12             11 9 42
13. Włodzimierz Pawluczuk Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900                 15 11 26
 

Puchar M plus M:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  
1. Marcin Kaczmarek M plus M - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 24 40 40 40 20 20 40 40 40 13 317
2. Piotr Litwinowicz Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 17 17 30 15 17 30 20 30   40 216
3. Paweł Kałuża Automobilklub Kielecki Fiat Cinquecento 900 30 24 20 24 40 40       30 208
4. Andrzej Bobrowski Efektor - Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900 15 12 17 14 24 24 30 17 17 15 185
4. Tomasz Płaczek M plus M - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 900 20 30 13 20   14 24 24 20 20 185
6. Małgorzata Serbin Car System Voss - A. Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900 40 20 24 12   17   20 24 17 174
7. Tomasz Wywiał Automobilklub Częstochowski Fiat Cinquecento 900 14 15   30 30   17   30 24 160
8. Adam Kiełkiewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 900 13 13 15 17 15 15 14 15 15 14 146
9. Mirosław Gąsecki Automobilklub Orski Fiat Cinquecento 900 12 14 14 13   13 15 14 14 12 121
 

Puchar Renault Megane Coupe:

1 2 3 4     7 8 9 10  
1. Sebastian Mielcarek Automobilklub Wielkopolski 35 35 35 30     30 26 30 20 241
2. Jakub Golec M. Pieluszyńska - Automobilklub Wielkopolski 30 30 26 35     26 23 23 35 228
3. Zbigniew Szwagierczak Auto Compol - Automobilklub Wielkopolski 23 26 30       35 35 35 30 214
4. Maciej Ptak Autoklub Rzemieślnik Warszawa 18 23 19 23     23 15 20 19 160
5. Marek Oczkowski Automobilklub Wielkopolski 21 18 20 20     16 20 16 21 152
6. Marcin Bartkowiak Automobilklub Śląski 26 19 23         30 26 26 150
7. Robert Kisiel Autoklub Rzemieślnik Warszawa 16 17 21 26     21 4 21 23 149
8. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski 14 16 16 18     18 18 14 10 124
9. Mariusz Podkalicki Automobilklub Szczeciński 20 21   19     14 16 15 16 121
10. Krzysztof Gałecki Lotos - Automobilklub Wielkopolski 19 20   6     20 21 17 17 120
11. Aleksander Michałowski Automobilklub Lubelski 8 9 14 15     15 19 18 18 116
12. Piotr Bednarek Automobilklub Wielkopolski 17   13 21     19 8 19 5 102
13. Wojciech Jankowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa 13 12 12 13     7 11 11 11 90
14. Jarosław Paja Automobilklub Kielecki 7 8 10 14     8 12 12 14 85
15. Marek Kusiak Moto Hurt Rzeszów - Automobilklub Częstochowski 10 15         12 17 13 13 80
16. Andrzej Szulc Automobilklub Morski 6 6 11 11     11 13 9 12 79
17. Maciej Tomaszewski Automobilklub Polski 9 7 17 17     13     15 78
18. Witold Paradowski Automobilklub Częstochowski   11 9 16     9 14 7 9 75
19. Jan Matłacz Billex Łódź - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 12 14 18       17       61
19. Tadeusz Kudłaty Automobilklub Dolnośląski 5 5 15       10 10 10 6 61
21. Ireneusz Trzeszczkowski Automobilklub Toruński 11 13 7 12     5 6 6   60
22. Dariusz Kowalewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa 4 4 4 9     2 7 8 8 46
23. Andrzej Słowiński Automobilklub Opolski   10 6 10     6 9     41
24. Andrzej Derczyński Automobilklub Częstochowski 3 3 3 7     4 2 4 4 30
25. Natalia Mandera Automobilklub Mysłowicki       8       5 5 7 25
26. Michał Pinis Autoklub Rzemieślnik Warszawa 15   5               20
27. Józef Dziób Automobilklub Opolski 2 2 2 5     3 3     17
28. Henryk Mandera Automobilklub Mysłowicki     8               8
 

Puchar Cinquecento Sporting:

1 2 3 4     7 8 9 10  
1. Wojciech Cołoszyński Jet-Castrol / Autorex - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 35 35 35 35     26 35 8 26 235
2. Karol Buks Automobilklub Wielkopolski 30 26 19 23     30 26 30 30 214
3. Maciej Bekas Automobilklub Wielkopolski 23 23 20 19     23 30 35 35 208
4. Arkadiusz Nowicki Automobilklub Wielkopolski 12 16 30 30     35 23 19 21 186
5. Tomasz Płaczek M plus M - Automobilklub Wielkopolski 17 18 12 16     18 20 23 23 147
6. Zbigniew Czarnocki Autoklub Rzemieślnik Warszawa 18   21 26     19 18 21 17 140
7. Krzysztof Caputa Automobilklub Beskidzki 19 19 23 21     15   20 20 137
8. Maciej Kołomyjski Brus - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 15   17 18     21 21 26 15 133
9. Piotr Litwinowicz Automobilklub Wielkopolski 13 15 26 17     20 8 17 13 129
10. Grzegorz Karczewski AW Ciech Petrol - Automobilklub Wielkopolski 21 21 18 14       15 18 12 119
11. Jan Matłacz Billex Łódź - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 8 14 13 12     17 19 15 19 117
12. Tomasz Jeromin Automobilklub Wielkopolski 20 20   20       17 16 16 109
13. Jacek Chojnacki Jet-Castrol - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 16   15 11     16 14 14 11 97
14. Jarosław Majewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa 9 13 10 8     14 13 11 9 87
15. Małgorzata Serbin Car System Voss - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 14 11 16 15       16     72
16. Adam Majewski Miramar Warszawa - Automobilklub Polski     11 10     13 12 12 8 66
17. Wiktor Turkiewicz Automobilklub Wielkopolski 26 30                 56
18. Mirosław Giziński Automobilklub Opolski 11 6             13 10 40
19. Paweł Hildebrański Automobilklub Wielkopolski 10 17 6 6             39
20. Sławomir Winkiel Automobilklub Wielkopolski 6 5         11   10 6 38
21. Dariusz Poloński Automobilklub Śląski     7       12 10     29
22. Michał Szczepanek Automobilklub Morski 5 9               14 28
23. Wojciech Białowąs Autoklub Rzemieślnik Warszawa     14 13             27
24. Maciej Bocheński Autoklub Rzemieślnik Warszawa 7   9 9             25
25. Włodzimierz Pawluczuk Autoklub Rzemieślnik Warszawa                 6 18 24
26. Rafał Puchaczewski Automobilklub Radomski 2 4             9 7 22
27. Mariusz Solski Automobilklub Wielkopolski 4 10   7             21
27. Kamil Zadolny Automobilklub Radomski               9 7 5 21
29. Bartosz Banaś Automobilklub Wielkopolski 3             11     14
30. Jan Herbeć Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski   12                 12
30. Bartłomiej Sitek Moto Hurt Rzeszów - Moto Car 93 Rzeszów     8             4 12
32. Mariusz Zajdel Automobilklub Częstochowski 1 8                 9
33. Piotr Krotoszyński Automobilklub Orski   3 5               8
34. Piotr Galik Autoklub Rzemieślnik Warszawa   7                 7
 

Puchar Cinquecento:

1 2 3 4     7 8 9 10  
1. Bartosz Ptak Autoklub Rzemieślnik Warszawa 35 35 35 30       35 16 30 216
2. Artur Czyż Pol-Car - Automobilklub Wielkopolski 21 26 30 35     35 30   26 203
3. Jakub Pietruszyński M plus M - Automobilklub Wielkopolski 26 30 26       21 18 35 35 191
4. Wojciech Maryniak Automobilklub Wielkopolski 23 19 21 23     23 26 30 23 188
5. Tomasz Sierpowski Lemacar Leszno - Automobilklub Leszczyński 30 23 20 21     30 23 20 20 187
6. Paweł Melwiński Automobilklub Bydgoski   21 23 19     26 20 26 19 154
7. Mateusz Gołdyn LKT Wyczół 19 18 16 18     19 17 17 15 139
8. Tomasz Niewczas ZPH Julita - Automobilklub Leszczyński 17 12 17 17     18 16   18 115
9. Tomasz Mądry Lemacar Leszno - Automobilklub Leszczyński 20 20 18       16   21 16 111
10. Tomasz Witkowicz Stellar - Automobilklub Częstochowski       20     20 21 19 21 101
11. Łukasz Olejnik Automobilklub Opolski 14 17 19         19 18   87
12. Adam Pol Automobilklub Śląski   16   26         23 17 82
13. Rafał Rzemień Moto Car 93 Rzeszów 18 14         17 15     64
14. Marcin Ślązok Automobilklub Śląski 16 15 15 16             62
15. Karol Mierzwa Automobilklub Wielkopolski 15 13                 28

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa ST - Super Touring - Samochody turystyczne z napędem na dwa koła, wyposażone w silniki umieszczone z przodu o pojemności do 2000 cm3, wyprodukowane w ilości co najmniej 25000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalny duży zakres przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa E-2000 - samochody wyścigowe do 2000 cm3
- Klasa E-1600 - samochody wyścigowe do 1600 cm3
- Klasa E-1300 - samochody wyścigowe do 1300 cm3
- Klasa H - samochody grupy H z silnikami powyżej 2000 cm3
- Klasa H-2000 - samochody grupy H z silnikami do 2000 cm3
- Klasa H-1600 - samochody grupy H do 1600 cm3
- Klasa ST - samochody grupy ST
- Klasa A-2000 - samochody grupy A do 2000 cm3
- Klasa A-1000 - samochody grupy A do 1000 cm3
- Klasa N-2000 - samochody grupy N do 2000 cm3

Puchar Renault Megane Coupe - samochody seryjne, niedozwolone wszelkie przeróbki. Używano wersji RT z silnikiem o poj. 2 litrów (115 KM) ze sportowym "kitem".

Puchar Cinquecento rozgrywany był w dwóch klasach:
- Puchar Cinquecento Sporting.
- Puchar Cinquecento (samochody Cinquecento 900, startować mogli zawodnicy do 23 lat)
W obu klasach startowały samochody seryjne, bez przeróbek.

System punktacji
We wszystkich klasach WSMP, oraz w Pucharze M plus M przyznawano punkty za pierwszych 20 miejsc według systemu: 40-30-24-20-17-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
W Pucharze Renault Megane Coupe i obu Pucharach Cinquecento punkty przyznawano za 25 pierwszych miejsc według klucza: 35-30-26-23-21-20-19 itd.


Źródła:
- Auto Sport 1998
- Auto Moto Puls 1998
- "Wielkie ściganie 1998" - Mirosław Rutkowski
- Sport 1998


<< WSMP 1997] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1999 >>