<< WSMP 1999] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 2001 >>
6-7.05.2000 | 1 eliminacja WSMP | Poznań |
27-28.05.2000 | 2 i 3 eliminacja WSMP | Poznań |
23-24.06.2000 |
3 eliminacja P. Alfy Romeo | Brno |
5-6.08.2000 | 4 eliminacja WSMP | Kamień Śląski |
26-27.08.2000 | 5 eliminacja WSMP | Kamień Śląski |
16-17.09.2000 | 6 eliminacja WSMP | Poznań |
7-8.10.2000 | 7 eliminacja WSMP | Kielce |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||||||
Grupa E: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||
1. | Michał Gil | Automobilklub Kielecki | Reynard 913-Volkswagen |
20 | 17 | 17 | 17 | 17 | 20 | (17) | 108 | ||||||||
2. | Tadeusz Kłosowski | Lotos - Automobilklub Szczeciński | Dallara F 394-Opel | 20 | 20 | 15 | 20 | 20 | 95 | ||||||||||
3. | Robert Podolski | Automobilklub Kielecki | Eufra 391-Mugen | 17 | 15 | 15 | 12 | 13 | 15 | 87 | |||||||||
4. | Hieronim Kochański | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 25-Lancia | 15 | 12 | 11 | 10 | 13 | 12 | 73 | |||||||||
5. | Maurycy Kochański | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Reynard 893-Lancia | 13 | 13 | 15 | 17 | 13 | 71 | ||||||||||
6. | Andrzej Grabowski | Automobilklub Orski | Estonia 21-Łada | 13 | 13 | 7 | 11 | 44 | |||||||||||
7. | Marek Sawczenko | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 25-Łada | 11 | 12 | 9 | 32 | ||||||||||||
8. | Jerzy Fontański | Automobilklub Częstochowski | Estonia 21-Łada | 9 | 12 | 21 | |||||||||||||
9. | Wojciech Jankowski | Autoklub Rzemieślnk Warszawa | Estonia 25-Lancia | 9 | 11 | 20 | |||||||||||||
10. | Janusz Jania | Automobilklub Krakowski | Estonia | 10 | 10 | 20 | |||||||||||||
11. | Piotr Lenartowicz | Automobilklub Krakowski | Promot 79-Łada | 6 | 11 | 17 | |||||||||||||
Klasa F3-R24: | |||||||||||||||||||
1. | Michał Gil | Automobilklub Kielecki | Reynard 913-Volkswagen |
14 | |||||||||||||||
2. | Tadeusz Kłosowski | Lotos - Automobilklub Szczeciński | Dallara F 394-Opel | 14 | |||||||||||||||
3. | Robert Podolski | Automobilklub Kielecki | Eufra 391-Mugen | 7 | |||||||||||||||
Klasa E-2000: |
|||||||||||||||||||
1. | Maurycy Kochański | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Reynard 893-Lancia | 19 | |||||||||||||||
2. | Hieronim Kochański | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 25-Lancia | 17 | |||||||||||||||
3. | Marek Sawczenko | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Estonia 25-Łada | 5 | |||||||||||||||
3. | Jerzy Fontański | Automobilklub Częstochowski | Estonia 21-Łada | 5 | |||||||||||||||
Klasa E-1300: |
|||||||||||||||||||
1. | Andrzej Grabowski | Automobilklub Orski | Estonia 21-Łada | 10 | |||||||||||||||
2. | Piotr Lenartowicz | Automobilklub Krakowski | Promot 79-Łada | 4 | |||||||||||||||
3. | Janusz Jania | Automobilklub Krakowski | Estonia | 3 | |||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||||||
Samochody turystyczne: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||
S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | ||||||
1. | Andrzej Dziurka | Alda - Automobilklub Polski | Audi A4 Quattro | 10 | 20 | 8,5 | 20 | 6 | 15 | 10 | 20 | 10 | 20 | 6,5 | 20 | 166 | |||
2. | Tadeusz Myszkier | Lotos - Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 E36 | 8,5 | 17 | 10 | 17 | 10 | 20 | 8,5 | 17 | 8,5 | 17 | (6) | (15) | 7,5 | 15 | 156 | |
3. | Mariusz Kostrzak | Kostrzak Motorsport A. Rzemieślnik Warszawa |
Porsche 911 GT2; BMW M3 E36 |
7,5 | 12 | 4,5 | 13 | 10 | 20 | 3,5 | 9 | 8,5 | 17 | 10 | 5 | 120 | |||
4. | Tomasz Myszkier | Lotos - Automobilklub Wielkopolski | Ford Escort RS Cosworth | 3,5 | 7 | 7,5 | 15 | 8,5 | 17 | (7,5) | 7,5 | 15 | 6,5 | 10 | 8,5 | 13 | 119 | ||
5. | Xawery Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Opel Astra GSi | 5 | 11 | 5 | 11 | 5 | 11 | 4,5 | 11 | 5,5 | 10 | 3 | 5 | 87 | |||
6. | Maciej Stańco | Alda - Automobilklub Kielecki | Alfa Romeo 155 TS; BMW M3 E36 GTR |
5,5 | 15 | 6,5 | 6,5 | 7,5 | 13 | 6 | 17 | 77 | |||||||
7. | Adam Gładysz | Gładysz Racing Team - A. Tarnowski | Volkswagen Golf IV GTi | 4 | 8 | 3 | 9 | 4 | 12 | 5 | 5 | 8 | 5,5 | 11 | 74,5 | ||||
8. | Piotr Zaleski | Kostrzak Motorsport - A. Orski | BMW M3 E36 | 6,5 | 13 | 5,5 | 12 | 6 | 15 | 4 | 12 | 74 | |||||||
9. | Marcin Gładysz | Gładysz Racing Team - A. Tarnowski | Volkswagen Golf IV GTi | 3 | 6 | 4 | 10 | 4 | 10 | 3,5 | 9 | 4,5 | 8 | 4,5 | 66,5 | ||||
10. | Piotr Bednarek | Automobilklub Kielecki | BMW M3 E36 GTR | 6 | 13 | 7,5 | 5,5 | 13 | 6,5 | 13 | 64,5 | ||||||||
11. | Tomasz Wywiał | Automobilklub Częstochowski | Honda Integra Type-R | 4,5 | 8 | 5 | 6 | 12 | 2,5 | 7 | 3,5 | 9 | 57,5 | ||||||
12. | Mieczysław Błaszczyński | Automobilklub Łódzki | Ford Sierra XR-BMW | 1 | 3,5 | 6,5 | 12 | 2 | 9 | 5 | 10 | 49 | |||||||
13. | Stanisław Fiedor | Honda Civic VTi | 1,5 | 6 | 3,5 | 8 | 1 | 5 | 2,5 | 7 | 0,5 | 2,5 | 6 | 43,5 | |||||
14. | Marcin Śliwiński | Automobilklub Orski | BMW M3 E30 | 0,5 | 3 | 2,5 | 4 | 3 | 9 | 1,5 | 6 | 4 | 8 | 41,5 | |||||
15. | Wojciech Myszkier | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 E30 | 2,5 | 10 | 4 | 11 | 3,5 | 6 | 37 | |||||||||
16. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Suzuki Swift; Toyota Carina E |
4,5 | 9 | 5,5 | 7 | 3 | 7 | 36 | |||||||||
17. | Marek Koprys | Kostrzak Motorsport - A. Orski | BMW M3 E36 | 3 | 5,5 | 11 | 4,5 | 12 | 36 | ||||||||||
18. | Bartosz Warzecha | Volkswagen Golf IV GTi | 2 | 2 | 1 | 7 | 2 | 8 | 3 | 4 | 29 | ||||||||
19. | Tomasz Dąbrowski | Ford Escort | 0,5 | 3 | 2 | 6 | 2 | 6 | 1,5 | 3 | 24 | ||||||||
20. | Grzegorz Kozłowski | Honda Integra | 2,5 | 5 | 1,5 | 7 | 16 | ||||||||||||
21. | Jerzy Starnawski | Ford Escort RS Cosworth | 1,5 | 4 | 2 | 5 | 12,5 | ||||||||||||
22. | Jarosław Paja | Automobilklub Kielecki | Renault Megane | 1 | 4 | 2 | 4 | 11 | |||||||||||
23. | Robert Halicki | Automobilklub Opolski | Fiat Cinquecento | 1,5 | 5 | 1 | 2 | 9,5 | |||||||||||
24. | Marcin Brymora | Volkswagen Polo 16V | 2 | 0,5 | 2 | 0,5 | 4 | 9 | |||||||||||
25. | Zbigniew Łacisz | Opel Astra | 1 | 2,5 | 5 | 8,5 | |||||||||||||
26. | Witold Szybowski | Automobilklub Krakowski | Alfa Romeo | 1 | 3 | 4 | |||||||||||||
27. | Kamil Zadolny | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento | 0,5 | 1 | 1,5 | |||||||||||||
28. | Tomasz Płaczek | Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 1 | 1 | ||||||||||||||
S - sprint, G - wyścig główny |
|||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||||||
Klasa H+2000: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||
S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | ||||||
1. | Tadeusz Myszkier | Lotos - Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 E36 | 5 | 10 | 5 | 6 | 5 | 10 | 3 | 6 | 3 | 6 | (1,5) | (4) | 2 | 6 | 67 | |
2. | Andrzej Dziurka | Alda - Automobilklub Polski | Audi A4 Quattro | 3 | 10 | 1,5 | 4 | 5 | 10 | 5 | 10 | 1,5 | 10 | 60 | |||||
3. | Mariusz Kostrzak | Kostrzak Motorsport
- A. Rzemieślnik Warszawa |
Porsche 911 GT2 BMW M3 E36 |
3 | 3 | 3 | 5 | 10 | 1 | 3 | 6 | 5 | 39 | ||||||
4. | Tomasz Myszkier | Lotos - Automobilklub Wielkopolski | Ford Escort RS Cosworth | 2 | 4 | 3 | 6 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 33 | ||||
5. | Piotr Zaleski | Kostrzak Motorsport - A. Orski | BMW M3 E36 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 17 | ||||||||
6. | Piotr Bednarek | Automobilklub Kielecki | BMW M3 E36 GTR | 1,5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1,5 | 3 | 15 | ||||||||
7. | Adam Gładysz | Gładysz Racing Team - A. Tarnowski | Volkswagen Golf IV GTi | 0,5 | 1 | 0,5 | 4 | 1 | 0,5 | 1 | 2 | 8,5 | |||||||
8. | Marek Koprys | Kostrzak Motorsport - A. Orski | BMW M3 E36 | 1 | 2 | 3 | 6 | ||||||||||||
9. | Mieczysław Błaszczyński | Automobilklub Łódzki | Ford Sierra XR-BMW | 1,5 | 2 | 0,5 | 1 | 5 | |||||||||||
10. | Wojciech Myszkier | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 E30 | 1 | 2 | 3 | |||||||||||||
11. | Marcin Gładysz | Gładysz Racing Team - A. Tarnowski | Volkswagen Golf IV GTi | 0,5 | 1 | 1 | 0,5 | 3 | |||||||||||
12. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Toyota Carina E | 0,5 | 0,5 | ||||||||||||||
S - sprint, G - wyścig główny |
|||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||||||
Klasa H-2000: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||
S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | ||||||
1. | Xawery Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Opel Astra GSi | 3 | 6 | 3 | 10 | 5 | 10 | 2 | 10 | 3 | 6 | 2 | 3 | 63 | |||
2. | Tomasz Wywiał | Automobilklub Częstochowski | Honda Integra Type-R | 2 | 6 | 3 | 5 | 10 | 1,5 | 4 | 3 | 6 | 40,5 | ||||||
3. | Maciej Stańco | Alda - Automobilklub Kielecki | Alfa Romeo 155 TS | 5 | 5 | 3 | 6 | 5 | 10 | 34 | |||||||||
4. | Stanisław Fiedor | Honda Civic VTi | 1,5 | 4 | 3 | 6 | 1,5 | 6 | 2 | 4 | 0,5 | 1,5 | 3 | 33 | |||||
5. | Tomasz Dąbrowski | Ford Escort | 0,5 | 1 | 1 | 3 | 1,5 | 4 | 1,5 | 3 | 1 | 2 | 18,5 | ||||||
6. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Suzuki Swift | 2 | 4 | 2 | 4 | 12 | |||||||||||
7. | Zbigniew Łacisz | Opel Astra | 1 | 2 | 2 | 3 | 8 | ||||||||||||
8. | Witold Szybowski | Automobilklub Krakowski | Alfa Romeo | 0,5 | 2 | 1 | 2 | 5,5 | |||||||||||
9. | Robert Halicki | Automobilklub Opolski | Fiat Cinquecento | 1 | 2 | 0,5 | 1 | 4,5 | |||||||||||
S - sprint, G - wyścig główny |
|||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||||||
Klasa N-2000: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||
S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | ||||||
1. | Grzegorz Kozłowski | Honda Integra | 1,5 | 3 | 5 | 10 | 1 | 2 | 22,5 | ||||||||||
2. | Jarosław Paja | Automobilklub Kielecki | Renault Megane | 0,5 | 1 | 3 | 6 | 0,5 | 1 | 1 | 2 | 15 | |||||||
3. | Tomasz Płaczek | Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 1,5 | 2 | 2 | 4 | 9,5 | |||||||||||
4. | Leszek Patan | Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 2 | 3 | 1 | 2 | 8 | |||||||||||
5. | Adam Kamisiński | Automobilklub Kielecki | Fiat Cinquecento | 1 | 4 | 0,5 | 1 | 6,5 | |||||||||||
6. | Kamil Zadolny | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento | 1,5 | 3 | 0,5 | 1 | 6 | |||||||||||
S - sprint, G - wyścig główny |
|||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||||||
Klasa A-1000 / Puchar M plus M: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||
1. | Maciej Kaczmarek | M plus M - Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 10 | 10 | 6 | 6 | 10 | 4 | 46 | |||||||||
2. | Piotr Litwinowicz | ACM Mari Car - A. Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 10 | 6 | 6 | 4 | 2 | 3 | 31 | |||||||||
3. | Mirosław Gąsecki | Automobilklub Orski | Fiat Cinquecento | 3 | 4 | 10 | 10 | 3 | 30 | ||||||||||
4. | Michał Szerla | Vital - Automobilklub Krakowski | Fiat Cinquecento | 4 | 3 | 3 | 6 | 10 | 26 | ||||||||||
5. | Marcin Kaczmarek | M plus M - Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 6 | 2 | 4 | 4 | 4 | 6 | 26 | |||||||||
6. | Anna Lewańczyk | Automobilklub Orski | Fiat Cinquecento | 2 | 2 | 1 | 2 | 7 | |||||||||||
7. | Dariusz Nowicki | M plus M - Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 1 | 1 | 3 | 5 | ||||||||||||
7. | Anna Szydłowska | Automobilklub Orski | Fiat Cinquecento | 1 | 3 | 1 | 5 | ||||||||||||
9. | Grzegorz Grygiel | Automobilklub Dolnośląski | Fiat Cinquecento | 2 | 2 | 4 | |||||||||||||
Klasa N-1400: | |||||||||||||||||||
1. |
Marcin Brymora | Volkswagen Polo 16V | 7,5 |
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||||||
Klasa Cinquecento Sporting i Seicento Sporting: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||
1. | Tomasz Płaczek | Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 10 | 6 | 10 | 4 | 10 | 2 | 42 | |||||||||
2. | Maciej Garstecki | Pol-Car Poznań - A. Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 4 | 4 | 10 | 6 | 10 | 6 | 40 | |||||||||
3. | Kamil Zadolny | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento | 2 | 10 | 3 | 6 | (1) | 6 | 3 | 30 | ||||||||
4. | Jacek Szurgot | Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 1 | 6 | 3 | 4 | 1 | 15 | ||||||||||
5. | Paweł Hildebrański | Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 6 | 4 | 4 | 14 | ||||||||||||
6. | Jakub Wysocki | Automobilklub Radomski | Fiat Seicento | 2 | 3 | 4 | 9 | ||||||||||||
7. | Sławomir Winkiel | Fiat Cinquecento | 3 | 3 | 2 | 8 | |||||||||||||
8. | Adam Kamisiński | Automobilklub Kielecki | Fiat Cinquecento | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | |||||||||||
9. | Jakub Lisowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Cinquecento | 2 | 2 | 4 | |||||||||||||
10. | Leszek Patan | Automobilklub Wielkopolski | Fiat Cinquecento | 3 | 3 | ||||||||||||||
Puchar Alfy Romeo: |
1 | 2 |
|
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||||||
S |
G | S | G | S |
G | S |
G | S |
G | S |
G | ||||||||
1. | Artur Czyż | Pol-Car Poznań - A. Wielkopolski | Alfa Romeo 156 | 25 | 50 | 25 | 40 | 75 | 25 | 20 | 25 | 50 | 20 | 50 | (10) | 405 | |||
2. | Robert Kisiel | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Alfa Romeo 156 | 11 | 32 | 20 | 50 | 30 | (11) | (16) | 20 | 40 | 11 | 18 | 25 | 50 | 307 | ||
3. | Sebastian Mielcarek | Pol-Car Poznań - A. Wielkopolski | Alfa Romeo 156 | 16 | 22 | 33 | 16 | 22 | 16 | 26 | 25 | 32 | 20 | 18 | 246 | ||||
4. | Marcin Banaszak | Automobilklub Wielkopolski | Alfa Romeo 156 | 13 | 20 | 13 | 20 | 24 | (7) | 10 | 20 | 16 | 40 | 11 | 40 | 227 | |||
5. | Zbigniew Szwagierczak | Pol-Car Poznań - A. Wielkopolski | Alfa Romeo 156 | 20 | 40 | 10 | 26 | 39 | 3 | 26 | (11) | 9 | 14 | 13 | 22 | 222 | |||
6. | Marcin Kaczmarek | Autex - Automobilklub Wielkopolski | Alfa Romeo 156 | 16 | 22 | (3) | 48 | 8 | 10 | 8 | 13 | 26 | 16 | 32 | 199 | ||||
7. | Arkadiusz Nowicki | ACM Mari Car - A. Wielkopolski | Alfa Romeo 156 | 8 | 18 | 11 | 32 | 9 | 20 | 1 | 14 | 7 | 20 | 140 | |||||
8. | Krzysztof Federowicz | Polmozbyt Katowice - A. Rzemieś. Wa-wa | Alfa Romeo 156 | 16 | 2 | 18 | 18 | 5 | 12 | 13 | 22 | 10 | 22 | (5) | 138 | ||||
9. | Wojciech Cołoszyński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Alfa Romeo 156 | 5 | 26 | 10 | 21 | 2 | 14 | (6) | 8 | 16 | 2 | 26 | 130 | ||||
10. | Rafał Podolski | Viamot Ltd. - Automobilklub Kielecki | Alfa Romeo 156 | 4 | 8 | 16 | 50 | 2 | 16 | 1 | 16 | 113 | |||||||
11. | Maciej Bekas | Amica Marabis - A. Wielkopolski | Alfa Romeo 156 | 7 | 60 | 9 | 6 | 9 | 4 | 9 | 104 | ||||||||
12. | Maciej Kołomyjski | Diug - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Alfa Romeo 156 | 2 | 6 | 13 | 32 | 7 | 32 | 6 | 98 | ||||||||
13. | Tomasz Mądry | Lemacar Leszno - A. Leszczyński | Alfa Romeo 156 | 7 | 12 | 5 | 14 | 15 | 4 | 4 | 3 | 8 | 4 | 14 | 90 | ||||
14. | Cezary Czub | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Alfa Romeo 156 | 10 | 27 | 40 | 4 | 81 | |||||||||||
15. | Maciej Tomaszewski | Automobilklub Polski | Alfa Romeo 156 | 9 | 9 | 18 | 5 | 12 | 8 | 20 | 81 | ||||||||
16. | Małgorzata Serbin | SIA Carsystem-Voss - A. Rzemieś. Wa-wa | Alfa Romeo 156 | 4 | 4 | 12 | 10 | 8 | 3 | 18 | 5 | 3 | 10 | 77 | |||||
17. | Piotr Kaźmierczak | Automobilklub Krakowski | Alfa Romeo 156 | 4 | 12 | 3 | 6 | 4 | 6 | 12 | 47 | ||||||||
18. | Maciej Ptak | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Alfa Romeo 156 | 10 | 14 | 1 | 6 | 6 | 37 | ||||||||||
19. | Zdzisław Brymora | Alfa Romeo 156 | 6 | 8 | 8 | 2 | 4 | 28 | |||||||||||
20. | Dariusz Chudobiński | Automobilklub Polski | Alfa Romeo 156 | 6 | 6 | 2 | 2 | 6 | 2 | 24 | |||||||||
21. | Piotr Litwinowicz | ACM Mari Car - A. Wielkopolski | Alfa Romeo 156 | 8 | 12 | 1 | 21 | ||||||||||||
22. | Marek Kusiak | Automobilklub Częstochowski | Alfa Romeo 156 | 1 | 2 | 1 | 7 | 8 | 19 | ||||||||||
23. | Tomasz Mikołajczyk | Automobilklub Polski | Alfa Romeo 156 | 10 | 10 | ||||||||||||||
23. | Zbigniew Łacisz | Alfa Romeo 156 | 10 | 10 | |||||||||||||||
25. | Sławomir Winkiel | Alfa Romeo 156 | 4 | 6 | 10 | ||||||||||||||
S - sprint, G - wyścig główny. |
|||||||||||||||||||
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które
utraciły homologację.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie
całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu.
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa F3-R24 - samochody Formuły 3 (silniki do 2000
cm3, maks. 4-cylindrowe, bez doładowania) wyposażone
w zwężkę 24 mmm
- Klasa E-2000 - samochody wyścigowe do 2000 cm3
- Klasa E-1300 - samochody wyścigowe do 1300 cm3
- Klasa H+2000 - samochody grupy H z silnikami powyżej
2000 cm3
- Klasa H-2000 - samochody grupy H z silnikami do 2000 cm3
- Klasa A-1000 - samochody grupy A do 1000 cm3
- Klasa N-2000 - samochody grupy N do 2000 cm3
- Klasa N-1400 - samochody grupy N do 1400 cm3
Puchar Alfy Romeo - samochody Alfa Romeo 156 w
wersji z silnikiem 2.0. Podczas każdej eliminacji rozgrywano dwa
wyścigi: sprint (na dystansie 6 okrążeń) i wyścig główny (dystans
ok. 60 km). Wyniki sprintu decydowały o ustawieniu na starcie
wyścigu głównego. Wyjątkiem była eliminacja w Brnie gdzie
rozegrano tylko wyścig główny, za to na wydłużonym do
przeszło 90 km dystansie.
Punktacja:
Punkty w gr. E przyznawano za 16 pierwszych miejsc
według systemu: 20-17-15-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
W kategorii samochodów turystycznych punkty za miejsca w
wyścigu głównym przyznawano również według klucza: 20-17-15-13-12-...-1.
Natomiast za miejsca w sprincie przyznawano o połowę punktów
mniej, tzn. za pierwsze miejsce 10 pkt., za drugie 8,5, za
trzecie 7,5 itd.
W Pucharze Alfy Romeo miejsca w wyścigu głównym punktowano 15
pierwszych miejsc według systemu: 50-40-32-26-22-20-18-16-14-12-10-8-6-4-2.
Za miejsca w sprincie przyznawano o połowę punktów mniej, tj.
za pierwsze miejsce 25 pkt., za drugie 20, za trzecie 16 itd.
Inna punktacja obowiązywała podczas eliminacji w Brnie, gdzie
rozegrano tylko jeden wyścig. Punktowano tu również pierwszą
15-tkę, lecz według klucza: 75-60-48-36-33-30-27-24-21-18-15-12-9-6-3.
Formuły i wyścigi główne samochodów turystycznych: |
Sprinty samochodów turystycznych: | ||||||||||||
miejsce: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
6 i więcej startujących - punkty: | 10 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1,5 | 1 | 0,5 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 startujących - punkty: | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1,5 | 1 | 0,5 | |||
4 startujących - punkty: | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1,5 | 1 | 0,5 | |||||
3 startujących - punkty: | 3 | 2 | 1 | 1,5 | 1 | 0,5 | |||||||
2 startujących - punkty: | 2 | 1 | 1 | 0,5 | |||||||||
1 startujący - punkty: | 1 | 0,5 |
We wszystkich punktacjach do końcowej klasyfikacji zaliczano zawodnikom wyniki z 6 najlepszych eliminacji.
Źródła:
- Auto Sport 2000
- Sport 2000
- "Wielkie ściganie 2000" - Mirosław Rutkowski
<< WSMP 1999] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 2001 >>