<< WSMP 1999] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 2001 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2000

6-7.05.2000 1 eliminacja WSMP Poznań
27-28.05.2000 2 i 3 eliminacja WSMP Poznań

23-24.06.2000

3 eliminacja P. Alfy Romeo Brno
5-6.08.2000 4 eliminacja WSMP Kamień Śląski
26-27.08.2000 5 eliminacja WSMP Kamień Śląski
16-17.09.2000 6 eliminacja WSMP Poznań
7-8.10.2000 7 eliminacja WSMP Kielce

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2000

Grupa E: 1 2 3 4 5 6 7  
1. Michał Gil Automobilklub Kielecki

Reynard 913-Volkswagen

20 17 17 17 17 20 (17) 108
2. Tadeusz Kłosowski Lotos - Automobilklub Szczeciński Dallara F 394-Opel   20 20 15 20   20 95
3. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Eufra 391-Mugen 17 15 15 12 13 15   87
4. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Lancia 15 12   11 10 13 12 73
5. Maurycy Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Reynard 893-Lancia   13   13 15 17 13 71
6. Andrzej Grabowski Automobilklub Orski Estonia 21-Łada 13   13 7   11   44
7. Marek Sawczenko Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada   11 12       9 32
8. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada       9 12     21
9. Wojciech Jankowski Autoklub Rzemieślnk Warszawa Estonia 25-Lancia           9 11 20
10. Janusz Jania Automobilklub Krakowski Estonia           10 10 20
11. Piotr Lenartowicz Automobilklub Krakowski Promot 79-Łada       6 11     17
 
Samochody turystyczne: 1 2 3 4 5 6 7  

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G
1. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Audi A4 Quattro 10 20 8,5 20     6 15 10 20 10 20 6,5 20 166
2. Tadeusz Myszkier Lotos - Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E36 8,5 17 10 17 10 20 8,5 17 8,5 17 (6) (15) 7,5 15 156
3. Mariusz Kostrzak Kostrzak Motorsport - A. Rzemieślnik Warszawa Porsche 911 GT2; BMW M3 E36 7,5 12     4,5 13 10 20 3,5 9 8,5 17 10 5 120
4. Tomasz Myszkier Lotos - Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS Cosworth 3,5 7 7,5 15 8,5 17 (7,5)   7,5 15 6,5 10 8,5 13 119
5. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Opel Astra GSi 5 11 5 11 5 11 4,5 11 5,5 10 3 5     87
6. Maciej Stańco Alda - Automobilklub Kielecki Alfa Romeo 155 TS; BMW M3 E36 GTR 5,5 15 6,5       6,5       7,5 13 6 17 77
7. Adam Gładysz Gładysz Racing Team - A. Tarnowski Volkswagen Golf IV GTi 4 8 3 9     4 12 5   5 8 5,5 11 74,5
8. Piotr Zaleski Kostrzak Motorsport - A. Orski BMW M3 E36 6,5 13 5,5 12 6 15         4 12     74
9. Marcin Gładysz Gładysz Racing Team - A. Tarnowski Volkswagen Golf IV GTi 3 6 4 10 4 10 3,5 9 4,5 8 4,5       66,5
10. Piotr Bednarek Automobilklub Kielecki BMW M3 E36 GTR     6 13 7,5   5,5 13 6,5 13         64,5
11. Tomasz Wywiał Automobilklub Częstochowski Honda Integra Type-R     4,5 8     5   6 12 2,5 7 3,5 9 57,5
12. Mieczysław Błaszczyński Automobilklub Łódzki Ford Sierra XR-BMW 1   3,5   6,5 12         2 9 5 10 49
13. Stanisław Fiedor   Honda Civic VTi     1,5 6 3,5 8 1 5 2,5 7 0,5   2,5 6 43,5
14. Marcin Śliwiński Automobilklub Orski BMW M3 E30 0,5 3 2,5 4 3 9 1,5 6         4 8 41,5
15. Wojciech Myszkier Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E30             2,5 10 4 11 3,5 6     37
16. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Suzuki Swift; Toyota Carina E 4,5 9     5,5     7         3 7 36
17. Marek Koprys Kostrzak Motorsport - A. Orski BMW M3 E36             3       5,5 11 4,5 12 36
18. Bartosz Warzecha   Volkswagen Golf IV GTi 2 2 1 7     2 8 3     4     29
19. Tomasz Dąbrowski   Ford Escort     0,5 3 2 6     2 6 1,5 3     24
20. Grzegorz Kozłowski   Honda Integra 2,5 5     1,5 7                 16
21. Jerzy Starnawski   Ford Escort RS Cosworth 1,5 4 2 5                     12,5
22. Jarosław Paja Automobilklub Kielecki Renault Megane         1 4             2 4 11
23. Robert Halicki Automobilklub Opolski Fiat Cinquecento                 1,5 5     1 2 9,5
24. Marcin Brymora   Volkswagen Polo 16V       2 0,5 2 0,5 4             9
25. Zbigniew Łacisz   Opel Astra   1     2,5 5                 8,5
26. Witold Szybowski Automobilklub Krakowski Alfa Romeo       1   3                 4
27. Kamil Zadolny Automobilklub Polski Fiat Cinquecento                         0,5 1 1,5
28. Tomasz Płaczek Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento                       1     1
  S - sprint, G - wyścig główny
 
Klasa H+2000: 1 2 3 4 5 6 7  

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G
1. Tadeusz Myszkier Lotos - Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E36 5 10 5 6 5 10 3 6 3 6 (1,5) (4) 2 6 67
2. Andrzej Dziurka Alda - Automobilklub Polski Audi A4 Quattro     3 10     1,5 4 5 10 5 10 1,5 10 60
3. Mariusz Kostrzak Kostrzak Motorsport - A. Rzemieślnik Warszawa Porsche 911 GT2; BMW M3 E36 3 3       3 5 10   1 3 6 5   39
4. Tomasz Myszkier Lotos - Automobilklub Wielkopolski Ford Escort RS Cosworth     2 4 3 6 2   2 4 2 1 3 4 33
5. Piotr Zaleski Kostrzak Motorsport - A. Orski BMW M3 E36 2 4 1 2 1 4           3     17
6. Piotr Bednarek Automobilklub Kielecki BMW M3 E36 GTR     1,5 3 2   1 3 1,5 3         15
7. Adam Gładysz Gładysz Racing Team - A. Tarnowski Volkswagen Golf IV GTi 0,5 1         0,5 4 1   0,5   1 2 8,5
8. Marek Koprys Kostrzak Motorsport - A. Orski BMW M3 E36                     1 2   3 6
9. Mieczysław Błaszczyński Automobilklub Łódzki Ford Sierra XR-BMW         1,5 2             0,5 1 5
10. Wojciech Myszkier Automobilklub Wielkopolski BMW M3 E30               1   2         3
11. Marcin Gładysz Gładysz Racing Team - A. Tarnowski Volkswagen Golf IV GTi     0,5 1   1     0,5           3
12. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Toyota Carina E         0,5                   0,5
 
Klasa H-2000: 1 2 3 4 5 6 7  

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G
1. Xawery Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Opel Astra GSi 3 6 3 10 5 10 2 10 3 6 2 3     63
2. Tomasz Wywiał Automobilklub Częstochowski Honda Integra Type-R     2 6     3   5 10 1,5 4 3 6 40,5
3. Maciej Stańco Alda - Automobilklub Kielecki Alfa Romeo 155 TS     5       5       3 6 5 10 34
4. Stanisław Fiedor   Honda Civic VTi     1,5 4 3 6 1,5 6 2 4 0,5   1,5 3 33
5. Tomasz Dąbrowski   Ford Escort 0,5 1 1 3 1,5 4     1,5 3 1 2     18,5
6. Henryk Mandera Automobilklub Śląski Suzuki Swift 2 4                     2 4 12
7. Zbigniew Łacisz   Opel Astra 1 2     2 3                 8
8. Witold Szybowski Automobilklub Krakowski Alfa Romeo     0,5 2 1 2                 5,5
9. Robert Halicki Automobilklub Opolski Fiat Cinquecento                 1 2     0,5 1 4,5
 
Klasa N-2000: 1 2 3 4 5 6 7  

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G

S

G
1. Grzegorz Kozłowski   Honda Integra 1,5 3 5 10 1 2                 22,5
2. Jarosław Paja Automobilklub Kielecki Renault Megane 0,5 1 3 6 0,5 1             1 2 15
3. Tomasz Płaczek Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento     1,5 2             2 4     9,5
4. Leszek Patan Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento     2 3             1 2     8
5. Adam Kamisiński Automobilklub Kielecki Fiat Cinquecento     1 4             0,5 1     6,5
6. Kamil Zadolny Automobilklub Polski Fiat Cinquecento                     1,5 3 0,5 1 6
  S - sprint, G - wyścig główny
 

Klasa A-1000 / Puchar M plus M:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Maciej Kaczmarek M plus M - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento   10 10 6 6 10 4 46
2. Piotr Litwinowicz ACM Mari Car - A. Wielkopolski Fiat Cinquecento 10 6 6   4 2 3 31
3. Mirosław Gąsecki Automobilklub Orski Fiat Cinquecento 3 4   10 10 3   30
4. Michał Szerla Vital - Automobilklub Krakowski Fiat Cinquecento 4 3 3     6 10 26
5. Marcin Kaczmarek M plus M - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 6 2 4 4   4 6 26
6. Anna Lewańczyk Automobilklub Orski Fiat Cinquecento       2 2 1 2 7
7. Dariusz Nowicki M plus M - Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 1 1   3       5
7. Anna Szydłowska Automobilklub Orski Fiat Cinquecento     1   3   1 5
9. Grzegorz Grygiel Automobilklub Dolnośląski Fiat Cinquecento 2   2         4
 

Klasa Cinquecento Sporting i Seicento Sporting:

1 2 3 4 5 6 7  
1. Tomasz Płaczek Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 10 6 10 4 10 2   42
2. Maciej Garstecki Pol-Car Poznań - A. Wielkopolski Fiat Cinquecento 4 4   10 6 10 6 40
3. Kamil Zadolny Automobilklub Polski Fiat Cinquecento 2 10 3 6 (1) 6 3 30
4. Jacek Szurgot Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento   1 6 3 4 1   15
5. Paweł Hildebrański Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento 6   4     4   14
6. Jakub Wysocki Automobilklub Radomski Fiat Seicento         2 3 4 9
7. Sławomir Winkiel   Fiat Cinquecento 3 3 2         8
8. Adam Kamisiński Automobilklub Kielecki Fiat Cinquecento 1 2 1 1       5
9. Jakub Lisowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento       2     2 4
10. Leszek Patan Automobilklub Wielkopolski Fiat Cinquecento         3     3
 
Puchar Alfy Romeo: 1 2

B

4 5 6 7  

S

G S G

S

G

S

G

S

G

S

G
1. Artur Czyż Pol-Car Poznań - Automobilklub Wielkopolski 25 50 25 40 75 25 20 25 50 20 50 (10)   405
2. Robert Kisiel Autoklub Rzemieślnik Warszawa 11 32 20 50 30 (11) (16) 20 40 11 18 25 50 307
3. Sebastian Mielcarek Pol-Car Poznań - Automobilklub Wielkopolski     16 22 33 16 22 16 26 25 32 20 18 246
4. Marcin Banaszak Automobilklub Wielkopolski 13 20 13 20 24 (7)   10 20 16 40 11 40 227
5. Zbigniew Szwagierczak Pol-Car Poznań - Automobilklub Wielkopolski 20 40 10 26 39 3 26 (11)   9 14 13 22 222
6. Marcin Kaczmarek Autex - Automobilklub Wielkopolski 16 22 (3)   48 8 10 8   13 26 16 32 199
7. Arkadiusz Nowicki ACM Mari Car - Automobilklub Wielkopolski 8 18 11 32 9 20   1 14 7 20     140
8. Krzysztof Federowicz Polmozbyt Katowice - Autoklub Rzemieślnik Warszawa   16 2 18 18 5 12 13 22 10 22 (5)   138
9. Wojciech Cołoszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa 5 26   10 21 2 14 (6)   8 16 2 26 130
10. Rafał Podolski Viamot Ltd. - Automobilklub Kielecki 4 8   16     50 2 16 1     16 113
11. Maciej Bekas Amica Marabis - Automobilklub Wielkopolski     7   60 9 6 9 4     9   104
12. Maciej Kołomyjski Diug - Autoklub Rzemieślnik Warszawa 2   6     13 32 7 32 6       98
13. Tomasz Mądry Lemacar Leszno - Automobilklub Leszczyński 7 12 5 14 15 4 4     3 8 4 14 90
14. Cezary Czub Autoklub Rzemieślnik Warszawa   10     27   40 4           81
15. Maciej Tomaszewski Automobilklub Polski 9   9       18 5     12 8 20 81
16. Małgorzata Serbin SIA Carsystem-Voss - Autoklub Rzemieślnik Warszawa     4 4 12 10 8 3 18 5   3 10 77
17. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski   4   12 3       6   4 6 12 47
18. Maciej Ptak Autoklub Rzemieślnik Warszawa 10 14 1 6 6                 37
19. Zdzisław Brymora     6   8         8   2   4 28
20. Dariusz Chudobiński Automobilklub Polski 6         6 2     2 6   2 24
21. Piotr Litwinowicz ACM Mari Car - Automobilklub Wielkopolski     8           12     1   21
22. Marek Kusiak Automobilklub Częstochowski 1     2   1           7 8 19
23. Tomasz Mikołajczyk Automobilklub Polski                 10         10
23. Zbigniew Łacisz                       10     10
25. Sławomir Winkiel                     4     6 10
 

S - sprint, G - wyścig główny, B - eliminacja w Brnie

 
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.
 
Klasa F3-R24:
1. Michał Gil Automobilklub Kielecki

Reynard 913-Volkswagen

14 pkt.
2. Tadeusz Kłosowski Lotos - Automobilklub Szczeciński Dallara F 394-Opel 14 pkt.
3. Robert Podolski Automobilklub Kielecki Eufra 391-Mugen 7 pkt.
 
Klasa E-2000:
1. Maurycy Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Reynard 893-Lancia 19 pkt.
2. Hieronim Kochański Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Lancia 17 pkt.
3. Marek Sawczenko Autoklub Rzemieślnik Warszawa Estonia 25-Łada 5 pkt.
3. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski Estonia 21-Łada 5 pkt.
 
Klasa E-1300:
1. Andrzej Grabowski Automobilklub Orski Estonia 21-Łada 10 pkt.
2. Piotr Lenartowicz Automobilklub Krakowski Promot 79-Łada 4 pkt.
3. Janusz Jania Automobilklub Krakowski Estonia 3 pkt.
 
Klasa N-1400:
1. Marcin Brymora   Volkswagen Polo 16V 7,5 pkt.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody formuł wyścigowych.
- Grupa H - Samochody nie homologowane, lub takie które utraciły homologację.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa F3-R24 - samochody Formuły 3 (silniki do 2000 cm3, maks. 4-cylindrowe, bez doładowania) wyposażone w zwężkę 24 mmm
- Klasa E-2000 - samochody wyścigowe do 2000 cm3
- Klasa E-1300 - samochody wyścigowe do 1300 cm3
- Klasa H+2000 - samochody grupy H z silnikami powyżej 2000 cm3
- Klasa H-2000 - samochody grupy H z silnikami do 2000 cm3
- Klasa A-1000 - samochody grupy A do 1000 cm3
- Klasa N-2000 - samochody grupy N do 2000 cm3
- Klasa N-1400 - samochody grupy N do 1400 cm3
Puchar Alfy Romeo - samochody Alfa Romeo 156 w wersji z silnikiem 2.0. Podczas każdej eliminacji rozgrywano dwa wyścigi: sprint (na dystansie 6 okrążeń) i wyścig główny (dystans ok. 60 km). Wyniki sprintu decydowały o ustawieniu na starcie wyścigu głównego. Wyjątkiem była eliminacja w Brnie gdzie rozegrano tylko wyścig główny, za to na wydłużonym do przeszło 90 km dystansie.

Punktacja:
Punkty w gr. E przyznawano za 16 pierwszych miejsc według systemu: 20-17-15-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
W kategorii samochodów turystycznych punkty za miejsca w wyścigu głównym przyznawano również według klucza: 20-17-15-13-12-...-1. Natomiast za miejsca w sprincie przyznawano o połowę punktów mniej, tzn. za pierwsze miejsce 10 pkt., za drugie 8,5, za trzecie 7,5 itd.
W Pucharze Alfy Romeo miejsca w wyścigu głównym punktowano 15 pierwszych miejsc według systemu: 50-40-32-26-22-20-18-16-14-12-10-8-6-4-2. Za miejsca w sprincie przyznawano o połowę punktów mniej, tj. za pierwsze miejsce 25 pkt., za drugie 20, za trzecie 16 itd. Inna punktacja obowiązywała podczas eliminacji w Brnie, gdzie rozegrano tylko jeden wyścig. Punktowano tu również pierwszą 15-tkę, lecz według klucza: 75-60-48-36-33-30-27-24-21-18-15-12-9-6-3.

Punkty w pozostałych klasach przyznawano według zasad:

Formuły i wyścigi główne samochodów turystycznych:

  Sprinty samochodów turystycznych:

miejsce:

1 2 3 4 5 6   1 2 3 4 5 6
6 i więcej startujących - punkty:  10 6 4 3 2 1   5 3 2 1,5 1 0,5
5 startujących - punkty:  6 4 3 2 1     3 2 1,5 1 0,5  
4 startujących - punkty:  4 3 2 1       2 1,5 1 0,5    
3 startujących - punkty:  3 2 1         1,5 1 0,5      
2 startujących - punkty:  2 1           1 0,5        
1 startujący - punkty:  1             0,5          

We wszystkich punktacjach do końcowej klasyfikacji zaliczano zawodnikom wyniki z 6 najlepszych eliminacji.


Źródła:
- Auto Sport 2000
- "Wielkie ściganie 2000" - Mirosław Rutkowski
- Sport 2000


<< WSMP 1999] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 2001 >>