<< KMP 1982] [Strona główna] [Karting] [KMP 1984 >>
16.04.1983 | 1 eliminacja KMP kat. wyścigowej | Bydgoszcz |
17.04.1983 | 2 eliminacja KMP kat. wyścigowej | Bydgoszcz |
14-15.05.1983 | 3 i 4 eliminacja KMP kat. wyścigowej; 2 el. ogólnopolskich zawodów kat. Młodzik 50 | Lublin |
28-29.05.1983 | 5 i 6 eliminacja KMP kat. wyścigowej | Poznań |
25-26.06.1983 | 7 eliminacja KMP kat. wyścigowej | Koszalin |
27-28.08.1983 | 3 eliminacja ogólnopolskich zawodów kat. Młodzik 50 | Częstochowa |
17-18.09.1983 | 8 eliminacja KMP kat. wyścigowej; 4 el. ogólnopolskich zawodów kat. Młodzik 50 | Bydgoszcz |
Kategoria wyścigowa: | |||
1. | Krzysztof Wierzchowski | Automobilklub Toruński | 600 pkt. |
2. | Mariusz Rybiański | Automobilklub Bydgoski | 574 pkt. |
3. | Piotr Robiński | Automobilklub Wielkopolski | |
4. | Mirosław Jażdżewski | Automobilklub Bydgoski | 569 pkt. |
5. | Stanisław Bury | RKS Czechowice-Dziedzice | 550 pkt. |
6. | Grzegorz Biernat | Ogniwo MPK Częstochowa | 543 pkt. |
7. | Wojciech Stateczny | KK Kędzierzyn | 541 pkt. |
8. | Piotr Karpiński | Automobilklub Bydgoski | 534 pkt. |
9. | Zbigniew Gdula | Automobilklub Warszawski | 532 pkt. |
10. | Dariusz Frankowski | Automobilklub Wielkopolski | 526 pkt. |
Sklasyfikowano 71 zawodników. |
|||
Kategoria Młodzik 50: | |||
1. |
Jacek Woźniak | Automobilklub Warszawski | |
2. |
Piotr Wysga | Automobilklub Warszawski | |
3. |
Jarosław Rogodziński-Dzik | Automobilklub Warszawski | |
4. |
Adam Zajkowski | Automobilklub Warszawski | |
5. |
Robert Chilczuk | SKS Motor Olsztyn | |
6. |
Anna Puk | Automobilklub Warszawski | |
7. |
Dariusz Stróżyk | Automobilklub Świętokrzyski | |
8. |
Jerzy Skubik | Automobilklub Lubelski | |
9. |
Adam Witek | Automobilklub Lubelski | |
10. |
Igor Cupriak | Automobilklub Warszawski | |
Sklasyfikowano 33 zawodników | |||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. |
1. | Ogniwo MPK Częstochowa | 62 pkt. |
2. | Transbud Radom | 57 pkt. |
3 | Transremo Międzychód | 46 pkt. |
4. | ZREMB Radom | 15 pkt. |
W finale uczestniczyły 4 zespoły. |
||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zespoły, które zdobyły tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. |
Kategoria popularna: | |||
1. | Henryk Długosz | Ogniwo MPK Częstochowa | 200 pkt. |
2. | Jacek Raczkowski | Ogniwo MPK Częstochowa | 192 pkt. |
3. | Mirosław Raczyłło | Transbud Radom | 190 pkt. |
4. | Marian Stoiński | Transremo Międzychód | 188 pkt. |
5. | Jacek Kutyna | Automobilklub Warszawski | 188 pkt. |
6. | Krzysztof Lisowski | Transremo Międzychód | 183 pkt. |
7. | Robert Mielnik | Automobilklub Toruński | 182 pkt. |
8. | Tomasz Potocki | Gryfia Szczecin | 181 pkt. |
9. | Andrzej Jagodziński | Transremo Międzychód | 177 pkt. |
10. | Marek Krak | KK Nysa | 172 pkt. |
Sklasyfikowano 19 zawodników. | |||
Kategoria młodzieżowa: | |||
1. | Benedykt Hoppe | Transbud Gdańsk | |
2. | Paweł Bielewicz | Automobilklub Warszawski | |
3. | Grzegorz Wiśniewski | Automobilklub Warszawski | |
4. | Jacek Witos | Transbud Gdańsk | |
5. | Wojciech Lewandowski | Automobilklub Toruński | |
6. | Piotr Jarczyński | Transbud Kielce | |
7. | Mariusz Marciniak | Automobilklub Wielkopolski | |
8. | Andrzej Kuńczik | SKS Motor Olsztyn | |
9. | Witold Busz | Automobilklub Toruński | |
10. | Jacek Fedan | ZSS Zielona Góra | |
Sklasyfikowano 44 zawodników. | |||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. |
1. | Ogniwo MPK Częstochowa |
2. | Automobilklub Wielkopolski |
3. | Transbud Gdańsk |
4. | Automobilklub Toruński |
W finale uczestniczyły 4 zespoły. |
|
Pogrubioną czcionką wyróżniono zespoły, które zdobyły tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. |
1. | KK Nysa | 63 pkt. |
2. | Automobilklub Toruński | 56 pkt. |
3. | Automobilklub Bydgoski | 37 pkt. |
4. | Ogniwo MPK Częstochowa | 24 pkt. |
W finale uczestniczyły 4 zespoły. | ||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zespoły, które zdobyły tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. |
Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały
przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3
produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3
przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa
ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane
silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi
przeróbkami. Regulamin KMP wymagał by zawodnik
startował w połowie eliminacji z silnikiem produkcji krajów
socjalistycznych. W eliminacjach KMP tej
kategorii przyznawano zawodnikom punkty za kolejne miejsca
według systemu: 100-97-95-94-93-92-91-90 itd.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności
125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
- Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125
cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego rozgrywkom KMP towarzyszyły także zawody klasy 0 (kat.
Młodzik 50) dla kartów z silnikami o
pojemności 50 cm3 i skrzyniami biegów pochodzącymi
z produkowanego seryjnie motoroweru.
Źródła:
- Informator sportowo-turystyczny Polskiego Związku
Motorowego 1984
- "Karting" - Tadeusz Rychter
- Materiały: Grzegorz Chyła, Romuald Chałas
- Motor 1983
- "Rozwój kartingu w Polsce" - Roman Wasiński
<< KMP 1982] [Strona główna] [Karting] [KMP 1984 >>