<< RSMP 1979] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1981 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1980

28-29.03.1980 1 eliminacja RSMP 9. Rajd Elmot  
11-13.04.1980 2 eliminacja RSMP 5. Rajd Krakowski  
10-12.07.1980 3 eliminacja RSMP 40. Rajd Polski Lista zgłoszeń
22-24.08.1980 4 eliminacja RSMP 18. Rajd Warszawski  
19-20.09.1980 5 eliminacja RSMP 29. Rajd Wisły  
24-25.10.1980 6 eliminacja RSMP 10. Rajd Elmot  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1980

Klasyfikacja generalna:

1. Maciej Stawowiak
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 121 pkt.
2. Andrzej Koper
Włodzimierz Krzemiński
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 84 pkt.
3. Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 55 pkt.
4. Marek Pawłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GTE 54 pkt.
5. Zbigniew Kabulski   Polski Fiat 125p; Polonez 2000 51 pkt.
6. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine 46 pkt.
7. Bogdan Wozowicz
Witold Wozowicz
Stomil Dębica Łada 2105 43 pkt.
8. Marek Karczewski
Krzysztof Szymczak
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 37 pkt.

9.

Marian Bublewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GTE

36 pkt.

10. Jeremi Dernałowicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GTE 33 pkt.
Sklasyfikowano 39 zawodników.
 
Grupa II klasa 9-15:

1.

Maciej Stawowiak
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000

52 pkt.

2.

Andrzej Białowąs Automobilklub Śląski Polonez 2000

13 pkt.

 
Grupa II klasa 8:

1.

Andrzej Koper
Włodzimierz Krzemiński
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine

34 pkt.

2.

Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500

25 pkt.

3.

Lesław Orski
Stanisław Hałasa
Automobilklub Morski Renault 5 Alpine

15 pkt.

 
Grupa II klasa 4-7:

1.

Wacław Janowski
Henryk Krakowczyk
Automobilklub Dolnośląski Zastava 1300

22 pkt.

2.

Lech Radkiewicz
Julian Obrocki
  Fiat 128; Polski Fiat 125p 1300

18 pkt.

3.

Tadeusz Betlej
Piotr Wróbel
Automobilklub Krakowski Zastava 1100p

13 pkt.

4.

B. Grabowski    

7 pkt.

 
Grupa II klasa 1-3:

1.

Mirosław Krachulec
Marek Kusiak
Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p

22 pkt.

2.

Janusz Szerla
Jerzy Stopa
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p

18 pkt.

3.

Jacek Chojnacki   Polski Fiat 126p

10 pkt.

 
Grupa I klasa 8:

1.

Marek Karczewski
Krzysztof Szymczak
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500

24 pkt.

2.

Ryszard Plucha
Marek Oziębło
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 1500

24 pkt.

3.

Zbigniew Maliński
Andrzej Wodziński
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 5 Alpine

22 pkt.

...

       

6.

Andrzej Witkowicz Automobilklub Krakowski Volkswagen Golf GTI  
 
Klasa markowa Polski Fiat 126p 650:

1.

Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
OBR FSM Polski Fiat 126p 650

27 pkt.

2.

Marek Ryndak
Henryk Noga
Stomil Dębica Polski Fiat 126p 650

19 pkt.

3.

Mariusz Kostrzak   Polski Fiat 126p 650

13 pkt.

 
Klasa markowa Polski Fiat 126p 600:

1.

Henryk Pinis
Adam Witek
OBR FSM Polski Fiat 126p 600

22 pkt.

2.

Piotr Śnieg
T. Śnieg
  Polski Fiat 126p 600

17 pkt.

3.

Tadeusz Bogusz   Polski Fiat 126p 600

5 pkt.

 

Klasyfikacja pilotów:

1. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Polonez 2000 139 pkt.
2. Włodzimierz Krzemiński Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 84 pkt.
3. Marek Pawłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GTE 54 pkt.
 
Puchar Polskiego Fiata:

1.

Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500

72 pkt.

2.

Marek Karczewski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500

55 pkt.

3.

Jerzy Kobyliński Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500

49 pkt.

4.

Andrzej Białowąs Automobilklub Śląski Polonez 2000

41 pkt.

5.

Piotr Nowicki    

39,5 pkt.

 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Warszawski

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i 650 cm3.

Punkty w klasyfikacji generalnej i klasyfikacji pilotów RSMP przyznawano za 15 pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.


Źródła:
- Motor 1980
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
- Przegląd Sportowy 1980
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- "Oesy Bubla" - Zbigniew Próchniak, Janusz Śmiłowski
- Informator Rajdu Polski 1987
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Regulamin Rajdu Elmot 1980
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- Materiały: Mirek:), AdamT, Janusz Szymanek, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Ryszard Żyszkowski


<< RSMP 1979] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1981 >>