<< RSMP 1979] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1981 >>
28-29.03.1980 | 1 eliminacja RSMP | 9. Rajd Elmot | |
11-13.04.1980 | 2 eliminacja RSMP | 5. Rajd Krakowski | Lista startowa |
10-12.07.1980 | 3 eliminacja RSMP | 40. Rajd Polski | Lista startowa |
22-24.08.1980 | 4 eliminacja RSMP Wyścig towarzyski |
18. Rajd Warszawski 5. Grand Prix FSO |
Lista startowa (R. Warszawski) |
19-20.09.1980 | 5 eliminacja RSMP | 29. Rajd Wisły | |
24-25.10.1980 | 6 eliminacja RSMP | 10. Rajd Elmot | Lista startowa |
Klasyfikacja generalna: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||
1. | Maciej Stawowiak Ryszard Żyszkowski |
OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 21 | 25 | 25 | (18) | 25 | 25 | 121 | ||
2. | Andrzej Koper Włodzimierz Krzemiński |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 18 | 18 | 12 | 15 | 21 | 0 | 84 | ||
3. | Andrzej Radecki | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500; Polski Fiat 125p 1600 | 10 | 0 | 9 | 9 | 15 | 12 | 55 | ||
4. | Marek Pawłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Opel Kadett GT / E | 12 | 21 | - | 21 | 0 | - | 54 | ||
5. | Romuald Zbigniew Kabulski | Automobilklub Warszawski | Polonez 2000; Polski Fiat 125p 1500; Polski Fiat 125p 1600 | 6 | 6 | 9 | 12 | 18 | 0 | 51 | ||
6. | Błażej Krupa Piotr Mystkowski |
OKS Stomil Olsztyn | Renault 5 Alpine | - | - | 21 | 25 | - | - | 46 | ||
7. | Bogdan Wozowicz Witold Wozowicz |
Automobilklub Stomil Dębica | Łada 2105 1600 | 25 | - | 18 | 0 | - | - | 43 | ||
8. | Marek Karczewski Krzysztof Szymczak |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 15 | 12 | 0 | 0 | 10 | 37 | |||
9. |
Marian Bublewicz | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Opel Kadett GT / E | 0 | 15 | - | 21 | 0 | - | 36 |
||
10. | Jeremi Doria-Dernałowicz | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Opel Kadett GT / E | 12 | 21 | - | - | - | 33 | |||
... |
||||||||||||
14. |
Adam Polak | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | - | - | - | 12 | 18 | 0 | 30 | ||
17. |
Ryszard Plucha Marek Oziębło |
|
Polonez 1500 | 3 | 6 | 2 | 8 | |||||
Sklasyfikowano 39 zawodników. | ||||||||||||
Grupa II klasa 9-15: | ||||||
1. |
Maciej Stawowiak Ryszard Żyszkowski |
OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 45 |
||
2. |
Marek Pawłowski | Automobilklub Warszawski | Opel Kadett GT / E | 21 | ||
3. |
Andrzej Białowąs | Automobilklub Śląski | Polonez 2000 | 13 |
||
4. |
Adam Polak Romuald Zbigniew Kabulski |
OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 10 | ||
Sklasyfikowano 12 zawodników. | ||||||
Grupa II klasa 8: | ||||||
1. |
Andrzej Koper Włodzimierz Krzemiński |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 34 |
||
2. |
Andrzej Radecki | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500; Polski Fiat 125p 1600 | 25 |
||
3. |
Błażej Krupa Piotr Mystkowski |
OKS Stomil Olsztyn | Renault 5 Alpine | 18 | ||
4. |
Lesław Orski Stanisław Hałasa |
Automobilklub Morski | Renault 5 Alpine | 15 |
||
Sklasyfikowano 9 zawodników. | ||||||
Grupa II klasa 4-7: | ||||||
1. |
Wacław Janowski Henryk Krakowczyk |
Automobilklub Dolnośląski | Zastava 1100p; Zastava 1300 | 22 |
||
2. |
Lech Radkiewicz Julian Obrocki |
Automobilklub Dolnośląski | Fiat 128 Sport Coupe 3p; Polski Fiat 125p 1300 | 18 |
||
3. |
Tadeusz Betlej Piotr Wróbel |
Automobilklub Krakowski | Zastava 1100p | 13 |
||
4. |
Bogdan Grabowski | Automobilklub Dolnośląski | Zastava 1100p | 7 |
||
Sklasyfikowano 7 zawodników. | ||||||
Grupa II klasa 1-3: | ||||||
1. |
Mirosław Krachulec Marek Kusiak |
Automobilklub
Częstochowski Automobilklub Stomil Dębica |
Polski Fiat 126p 650 | 22 |
||
2. |
Janusz Szerla Jerzy Stopa |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 18 |
||
3. |
Jacek Chojnacki | Stomil SGPIS Warszawa | Polski Fiat 126p 650 | 10 |
||
Sklasyfikowano 17 zawodników. | ||||||
Grupa I klasa 8: | ||||||
1. |
Marek Karczewski Krzysztof Szymczak |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 24 |
||
2. |
Ryszard Plucha Marek Oziębło |
|
Polonez 1500 | 24 |
||
3. |
Zbigniew Maliński Andrzej Wodziński |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Renault 5 Alpine | 22 |
||
4. |
Jerzy Kobyliński Janusz Siniarski |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 17 | ||
5. |
? | |||||
6. |
Andrzej Witkowicz Marek Rompel |
Automobilklub Krakowski | Volkswagen Golf GTi | 8 | ||
Sklasyfikowano 19 zawodników. | ||||||
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 650: | ||||||
1. |
Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 27 |
||
2. |
Marek Ryndak Henryk Noga |
Automobilklub Stomil Dębica | Polski Fiat 126p 650 | 19 |
||
3. |
Mariusz Kostrzak | GAMK Budowlani Gdańsk | Polski Fiat 126p 650 | 13 |
||
Sklasyfikowano 11 zawodników. | ||||||
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 600: | ||||||
1. |
Henryk Pinis Adam Witek |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 600 | 22 |
||
2. |
Piotr Śnieg Tomasz Śnieg |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 600 | 17 |
||
3. |
Tadeusz Bogusz Andrzej Iwaszkiewicz |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p 600 | 5 |
||
Sklasyfikowano 6 zawodników. | ||||||
Klasyfikacja pilotów: |
||||||
1. | Ryszard Żyszkowski | Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 121 | ||
2. | Włodzimierz Krzemiński | Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 84 | ||
3. | Marek Pawłowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Opel Kadett GT / E | 54 | ||
Klasyfikacja zespołowa: | ||||||
1. |
Automobilklub Warszawski | 37 | ||||
2. |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 10 | ||||
3. |
Automobilklub Beskidzki | 9 | ||||
3. |
Automobilklub Dolnośląski | 9 | ||||
Sklasfikowano 9 klubów. |
Podział samochodów startujących w RSMP na grupy
według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT.
Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co
najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek
i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w
ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla
poszczególnych klas.
Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności
skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich
Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i
650 cm3.
Punkty w klasyfikacji generalnej i klasyfikacji pilotów RSMP
przyznawano za 15 pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Do końcowej klasyfikacji zaliczano zawodnikom 5 najlepszych
wyników.
W klasach przyznawano punkty za 6 pierwszych miejsc według
systemu: 9-6-4-3-2-1.
Źródła:
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Informator Rajdu Polski 1987
- Materiały: AdamT, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa),
Mirek:),
Janusz Szymanek, Ryszard Żyszkowski
- Motor 1980
- "Oesy Bubla" - Zbigniew Próchniak, Janusz
Śmiłowski
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1980
- Regulamin Rajdu Elmot 1980
- Regulamin Rajdu Krokusy 1980
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
<< RSMP 1979] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1981 >>