<< RSMP 1979] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1981 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1980

28-29.03.1980 1 eliminacja RSMP 9. Rajd Elmot  
11-13.04.1980 2 eliminacja RSMP 5. Rajd Krakowski Lista startowa
10-12.07.1980 3 eliminacja RSMP 40. Rajd Polski Lista startowa
22-24.08.1980 4 eliminacja RSMP
Wyścig towarzyski
18. Rajd Warszawski
5. Grand Prix FSO
Lista startowa (R. Warszawski)
19-20.09.1980 5 eliminacja RSMP 29. Rajd Wisły  
24-25.10.1980 6 eliminacja RSMP 10. Rajd Elmot Lista startowa

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1980

Klasyfikacja generalna:

1 2 3 4 5 6  
1. Maciej Stawowiak
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 21 25 25 (18) 25 25 121
2. Andrzej Koper
Włodzimierz Krzemiński
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 18 18 12 15 21 0 84
3. Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500; Polski Fiat 125p 1600 10 0 9 9 15 12 55
4. Marek Pawłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GT / E 12 21 - 21 0 - 54
5. Romuald Zbigniew Kabulski Automobilklub Warszawski Polonez 2000; Polski Fiat 125p 1500; Polski Fiat 125p 1600 6 6 9 12 18 0 51
6. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine - - 21 25 - - 46
7. Bogdan Wozowicz
Witold Wozowicz
Automobilklub Stomil Dębica Łada 2105 1600 25 - 18 0 - - 43
8. Marek Karczewski
Krzysztof Szymczak
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 15 12 0 0   10 37

9.

Marian Bublewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GT / E 0 15 - 21 0 -

36

10. Jeremi Doria-Dernałowicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GT / E 12 21 - -   - 33

...

                   

14.

Adam Polak OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 - - - 12 18 0 30

17.

Ryszard Plucha
Marek Oziębło
OBR FSO - Automobilklub Warszawski
Automobilklub Krakowski
Polonez 1500   3 6 2   8  
Sklasyfikowano 39 zawodników.
 
Grupa II klasa 9-15:

1.

Maciej Stawowiak
Ryszard Żyszkowski
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000

45

2.

Marek Pawłowski Automobilklub Warszawski Opel Kadett GT / E 21

3.

Andrzej Białowąs Automobilklub Śląski Polonez 2000

13

4.

Adam Polak
Romuald Zbigniew Kabulski
OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 10
Sklasyfikowano 12 zawodników.
 
Grupa II klasa 8:

1.

Andrzej Koper
Włodzimierz Krzemiński
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine

34

2.

Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500; Polski Fiat 125p 1600

25

3.

Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
OKS Stomil Olsztyn Renault 5 Alpine 18

4.

Lesław Orski
Stanisław Hałasa
Automobilklub Morski Renault 5 Alpine

15

Sklasyfikowano 9 zawodników.
 
Grupa II klasa 4-7:

1.

Wacław Janowski
Henryk Krakowczyk
Automobilklub Dolnośląski Zastava 1100p; Zastava 1300

22

2.

Lech Radkiewicz
Julian Obrocki
Automobilklub Dolnośląski Fiat 128 Sport Coupe 3p; Polski Fiat 125p 1300

18

3.

Tadeusz Betlej
Piotr Wróbel
Automobilklub Krakowski Zastava 1100p

13

4.

Bogdan Grabowski Automobilklub Dolnośląski Zastava 1100p

7

Sklasyfikowano 7 zawodników.
 
Grupa II klasa 1-3:

1.

Mirosław Krachulec
Marek Kusiak
Automobilklub Częstochowski
Automobilklub Stomil Dębica
Polski Fiat 126p 650

22

2.

Janusz Szerla
Jerzy Stopa
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650

18

3.

Jacek Chojnacki Stomil SGPIS Warszawa Polski Fiat 126p 650

10

Sklasyfikowano 17 zawodników.
 
Grupa I klasa 8:

1.

Marek Karczewski
Krzysztof Szymczak
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500

24

2.

Ryszard Plucha
Marek Oziębło
OBR FSO - Automobilklub Warszawski
Automobilklub Krakowski
Polonez 1500

24

3.

Zbigniew Maliński
Andrzej Wodziński
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Renault 5 Alpine

22

4.

Jerzy Kobyliński
Janusz Siniarski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 17

5.

?      

6.

Andrzej Witkowicz
Marek Rompel
Automobilklub Krakowski Volkswagen Golf GTi 8
Sklasyfikowano 19 zawodników.
 
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 650:

1.

Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650

27

2.

Marek Ryndak
Henryk Noga
Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 126p 650

19

3.

Mariusz Kostrzak GAMK Budowlani Gdańsk Polski Fiat 126p 650

13

Sklasyfikowano 11 zawodników.
 
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 600:

1.

Henryk Pinis
Adam Witek
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 600

22

2.

Piotr Śnieg
Tomasz Śnieg
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 600

17

3.

Tadeusz Bogusz
Andrzej Iwaszkiewicz
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 600

5

Sklasyfikowano 6 zawodników.
 

Klasyfikacja pilotów:

1. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Polonez 2000 121
2. Włodzimierz Krzemiński Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 84
3. Marek Pawłowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GT / E 54
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Warszawski 37

2.

Autoklub Rzemieślnik Warszawa 10

3.

Automobilklub Beskidzki 9

3.

Automobilklub Dolnośląski 9
Sklasfikowano 9 klubów.

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i 650 cm3.

Punkty w klasyfikacji generalnej i klasyfikacji pilotów RSMP przyznawano za 15 pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji zaliczano zawodnikom 5 najlepszych wyników.
W klasach przyznawano punkty za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.


Źródła:
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Informator Rajdu Polski 1987
- Materiały: AdamT, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Mirek:), Janusz Szymanek, Ryszard Żyszkowski
- Motor 1980
- "Oesy Bubla" - Zbigniew Próchniak, Janusz Śmiłowski
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1980
- Regulamin Rajdu Elmot 1980
- Regulamin Rajdu Krokusy 1980
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin


<< RSMP 1979] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1981 >>