<< WSMP 1975] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1977 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1976

22-23.05.1976 1 eliminacja WSMP Szczecin
27.06.1976 2 eliminacja WSMP Poznań
4-5.09.1976 3 eliminacja WSMP Toruń

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1976

Klasa 1: 1 2 3  
1. Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 50 43 46 139
2. Lech Świątek Automobilklub Bydgoski Polski Fiat 126p 39 50 37 126
3. Wiesław Cygan FSM - Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 43 40 41 124
4. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 36 41 36 113
5. Wojciech Jaruga Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 38 36 38 112
6. Wiesław Koc Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 35 37 35 107
7. Stanisław Bobowski Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 32 30 34 96
8. Jerzy Landsberg FSM - OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 126p   34 50 84
9. Włodzimierz Krukowski Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p   40 40 80
10. Marek Sikora Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 40 39   79
11. Zdzisław Kałuża Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 41 35   76
12. Jarosław Frankowicz Automobilklub Morski Polski Fiat 126p 34   39 73
13. Wacław Wieczorek Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p 46     46
14. Jerzy Kurczyński Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p     43 43
15. Jerzy Żelewski Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p   38   38
16. Tomasz Kurland Automobilklub Koszaliński Polski Fiat 126p 37     37
17. Alicja Majewska Automobilklub Szczeciński Polski Fiat 126p 33     33
17. Mirosław Miechowski Automobilklub Morski Polski Fiat 126p   33   33
19. Tomasz Budasz Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p   32   32
20. Jerzy Mazur Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p   31   31
 
Klasa 3: 1 2 3  
1. Ryszard Grychtoł Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 50 50 50 150
2. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 40 38 38 116
3. Andrzej Szulc Automobilklub Morski Polski Fiat 125p 36 39 39 114
4. Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 33 40 40 113
5. Tadeusz Kudłaty Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 46   46 92
6. Krzysztof Różewski Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p   46 41 87
7. Robert Mucha OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p   43 43 86
8. Włodzimierz Markowski OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p   41 37 78
9. Jacek Iwanowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 43 30   73
10. Henryk Fabiański Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 41   32 73
11. Adam Masłowiec Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p   37 36 73
12. Julian Kodrębski Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p   36 35 71
13. Henryk Mączyński Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 35 35   70
14. Wojciech Nosel Automobilklub Świętokrzyski Polski Fiat 125p 37 32   69
15. Zbigniew Figas Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 39     39
16. Stefan Znamirowski Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 38     38
17. Andrzej Młodyszewski Automobilklub Szczeciński Polski Fiat 125p 34     34
17. Jerzy Banach Automobilklub Kielecki Polski Fiat 125p   34   34
17. Bogdan Serowik Automobilklub Opolski Polski Fiat 125p     34 34
20. Witold Nalewaj Automobilklub Szczeciński Polski Fiat 125p   33   33
20. Lech Krajewski Automobilklub Toruński Polski Fiat 125p     33 33
22. Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p   31   31
22. Adam Polak Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p     31 31
 
Klasa 4: 1 2 3  
1. Andrzej Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 127p 43 50 50 143
2. Marek Wójcikiewicz Automobilklub Kielecki Polski Fiat 127p 50 43 43 136
3. Andrzej Świniarski Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 127p 46 39 46 131
4. Henryk Rynkowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 127p 41 38 36 115
5. Edward Jaroszyński Automobilklub Toruński Polski Fiat 127p   46 40 86
6. Włodzimierz Książek Automobilklub Kielecki Polski Fiat 127p   41 39 80
7. Andrzej Mordzewski OKS Stomil Olsztyn Fiat 850 Abarth   37 41 78
8. Marek Oryński Automobilklub Krakowski Syrena 105 40   37 77
9. Lech Wojciechowski Automobilklub Morski Austin Cooper   36 38 74
10. Adam Osiecki Automobilklub Kielecki Syrena 105 38   35 73
11. Andrzej Kleina Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 127p   40   40
12. Zenon Chęciński Automobilklub Wielkopolski   39     39
13. Zdzisław Romański Automobilklub Zielonogórski Syrena 105   35   35
 
Klasa 5: 1 2 3  
1. Andrzej Kaczmarek Automobilklub Wielkopolski Zastava 1100p 39 40 38 117
2. Lech Jaworowicz Automobilklub Warszawski Fiat 128 Coupe 3 porte   50 50 100
3. Janusz Kiljańczyk OKS Stomil Olsztyn Renault 12 Gordini   46 46 92
4. Włodzimierz Markowski OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p   41 41 82
5. Stanisław Tubis Automobilklub Warmińsko-Mazurski Polski Fiat 125p 1500 43 37   80
6. Andrzej Wojciechowski Automobilklub Dolnośląski Fiat 128 Coupe 3 porte 50     50
7. Janusz Dąbrowski Automobilklub Śląski Fiat 128 Sport SL 46     46
8. Zbigniew Bębnista Automobilklub Świętokrzyski Polski Fiat 125p   43   43
8. Edward Kinderman Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p     43 43
10. Wiesław Gawron Automobilklub Warszawski Fiat 128 Coupe 3 porte 41     41
11. Jerzy Landsberg OKS Stomil Olsztyn Renault 5 TS 40     40
11. Jacek Jurzak Automobilklub Śląski       40 40
13. Ryszard Luciński Automobilklub Świętokrzyski BMW 1600 Ti   39   39
13. Hieronim Kochański Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p     39 39
15. Krzysztof Urbański Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p   38   38
16. Wacław Podolski Automobilklub Kielecki Renault 12 TL     37 37
 
Klasa 6: 1 2 3  
1. Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis   50 50 100
2. Józef Ważny OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1600 MC   46 46 92
3. Zbigniew Bębnista Automobilklub Świętokrzyski Polski Fiat 125p   43   43
3. Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500     43 43
 
Klasa 7: 1 2 3  
1. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski Porsche Carrera RS 50 50 50 150
2. Andrzej Niewiadomski Automobilklub Warszawski BMW 2002 Ti 41 43 41 125
3. Janusz Kiljańczyk OKS Stomil Olsztyn Renault 12 Gordini   46 46 92
4. Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis 43   43 86
5. Jerzy Landsberg OKS Stomil Olsztyn Renault 5 TS   41 40 81
6. Andrzej Wojciechowski Automobilklub Dolnośląski Fiat 128 Coupe 3 porte 46     46
7. Mario Graziani Automobilklub Morski Alfa Romeo 2000 GTV 40     40
7. Zbigniew Zapędowski Automobilklub Łódzki BMW 2002 Ti   40   40
9. Józef Ważny OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1600 MC 39     39
9. Piotr Lenartowicz Automobilklub Krakowski BMW 2002 Ti   39   39
9. Andrzej Barański Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p Turbo     39 39
12. Janusz Książkiewicz OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1600 38     38
 
Wszechklasy: 1 2 3  
1. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski Porsche Carrera RS 50 50 50 150
2. Ryszard Grychtoł Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1500 46 39 46 131
3. Andrzej Niewiadomski Automobilklub Warszawski BMW 2002 Ti 39 38 40 117
4. Andrzej Świniarski Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 127p 41 33 38 112
5. Jerzy Landsberg OKS Stomil Olsztyn Renault 5 TS 43 40   83
6. Tadeusz Kudłaty Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1500 37   43 80
7. Włodzimierz Markowski OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p   34 41 75
8. Lech Jaworowicz Automobilklub Warszawski Fiat 128 Coupe 3 porte   46   46
9. Janusz Kiljańczyk OKS Stomil Olsztyn Renault 12 Gordini   43   43
10. Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis   41   41
11. Andrzej Dąbrowski   Fiat 128 Sport 40     40
12. Adam Masłowiec Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p     39 39
13. Henryk Fabiański Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 1500 38     38
14. Julian Kodrębski Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p   37   37
14. Jacek Jurzak Automobilklub Śląski       37 37
16. Stefan Znamirowski Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300 36     36
16. Zbigniew Bębnista Automobilklub Świętokrzyski Polski Fiat 125p   36   36
18. Józef Ważny OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1600 MC 35     35
18. Piotr Lenartowicz Automobilklub Krakowski BMW 2002 Ti   35   35
20. Zbigniew Figas Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 1500 34     34
21. Andrzej Radecki OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 33     33
22. Kazimierz Brzozowski Automobilklub Morski Polski Fiat 125p 1500 32     32
23. Marian Bublewicz OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1300 31     31
 
Klasa 8: 1 2 3  
1. Józef Kiełbania Automobilklub Świętokrzyski Rak Promot 46 46 50 142
2. Stefan Jagielski Automobilklub Warszawski Rak 66; Promot 43 37 43 123
3. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski   39 41 41 121
4. Witold Wróbel Automobilklub Świętokrzyski   37 39 40 116
5. Maciej Bogusławski Automobilklub Warszawski   34 40 39 113
6. Stefan Duda Automobilklub Warszawski   35 31 34 100
7. Aleksander Oczkowski Automobilklub Śląski Promot 50   46 96
8. Otto Bartkowiak Automobilklub Śląski Promot 38 50   88
9. Lech Jaworowicz Automobilklub Warszawski   41   35 76
10. Jacek Szmidt Automobilklub Toruński   36   38 74
11. Zdzisław Łagan Automobilklub Świętokrzyski     33 37 70
12. Marcin Biernacki Automobilklub Warszawski     43   43
13. Antoni Banaszak Automobilklub Wielkopolski   40     40
14. Jerzy Zdunek Automobilklub Kielecki     38   38
15. Wiesław Mikołajczyk Automobilklub Śląski     36   36
15. Janusz Zdrojewski Automobilklub Warszawski       36 36
17. Józef Gutmacher Automobilklub Szczeciński     35   35
18. Jerzy Sobczyk Automobilklub Śląski     34   34
19. Andrzej Ptak Automobilklub Szczeciński     32   32

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła 1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w WSMP Formuła Easter).

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p
- Klasa 2 - klasa markowa Polski Fiat 125p 1300
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p 1500
- Klasa 4 - samochody grupy II do 1100 cm3
- Klasa 5 - samochody grupy II do 1600 cm3
- Klasa 6 - prototypy produkcji krajowej
- Klasa 7 - samochody grupy II powyżej 1600 cm3
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3 z przeróbkami

Wszechklasy - wyścigi handicapowe samochodów klas 1 - 7.

System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd.


Żródła:
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
- Motor 1976
- Przegląd Sportowy 1976
- Materiały: Kaczmarek, Grzegorz Chyła, Ryszard Żyszkowski


<< WSMP 1975] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1977 >>