<< RSMP 1974] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1976 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1975

29-30.04.1975 1 eliminacja RSMP 8. Rajd Kormoran  
16-17.05.1975 2 eliminacja RSMP 19. Rajd Dolnośląski  
11-12.07.1975 3 eliminacja RSMP 35. Rajd Polski Lista zgłoszeń
12-14.09.1975 4 eliminacja RSMP 25. Rajd Wisły  
7-8.11.1975 5 eliminacja RSMP 13. Rajd Warszawski  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1975

Puchar "Motoru":
1. Andrzej Radecki
Zygmunt Domagalski
Stomil Olsztyn Trabant 601 36 pkt.
2. Marian Bublewicz
Henryk Mieczaniec
Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1300 36 pkt.
3. Jerzy Landsberg
Marek Muszyński
Automobilklub Warszawski Renault 5 LS 31 pkt.
4. Zbigniew Bieniewski
Maciej Furmankiewicz
Automobilklub Warszawski Fiat 128 Sport 31 pkt.
4. Andrzej Lubiak Automobilklub Morski Trabant 601; Polski Fiat 126p 31 pkt.
6. Marek Oryński Automobilklub Krakowski Syrena 105 28 pkt.
7. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
Stomil Olsztyn Renault 12 Gordini 27 pkt.
7. Henryk Krakowczyk
Stefan Saliński
Automobilklub Dolnośląski Wartburg 353 27 pkt.
7. Adam Masłowiec
Andrzej Białowąs
Automobilklub Śląski Polski Fiat 127p; Zastava 1100p 27 pkt.
7. Witold Kołder
Tomasz Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Trabant 601 27 pkt.
 
Grupa II klasa 9-13:
1. Włodzimierz Dominowski
Marek Pawłowski
Automobilklub Warszawski BMW 2002 Turbo 15 pkt.
2. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
Stomil Olsztyn Renault 12 Gordini 9 pkt.
 
Grupa II klasa 8:
1. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
Stomil Olsztyn Renault 12 Gordini 27 pkt.
2. Janusz Książkiewicz
Józef Ważny
Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1600 MC 21 pkt.
3. Dominik Mydlarski
Richard Bisanz
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 MC 18 pkt.
4. Tadeusz Dębowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1600 MC 17 pkt.
5. Jerzy Dobrzański
Antoni Ryniak
Stomil Dębica Polski Fiat 125p 1600 MC 15 pkt.
6. Stanisław Ciecierski
Henryk Sarnowski
Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 2 pkt.
 

Grupa II klasa 7:

1. Marian Bublewicz
Henryk Mieczaniec
Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1300 36 pkt.
2. Stefan Znamirowski Automobilklub Śląski Fiat 128 Sport Coupe 18 pkt.
3. Andrzej Orłowski
Bogumił Targosz
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1300 14 pkt.
4. Janusz Dąbrowski Automobilklub Śląski Fiat 128 Sport SL 12 pkt.
5. Henryk Pineles
T. Babel
Automobilklub Śląski   9 pkt.
6. Krystian Bielowski
Zdzisław Szafrański
Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1300 6 pkt.
6. Janusz Głąbiński
Henryk Mentel
  Polski Fiat 125p 1300 6 pkt.
8. Zbigniew Poniewski
Jan Staworzyński
Automobilklub Kielecki Polski Fiat 125p 1300 4 pkt.
 
Grupa II klasa 5-6:
1. Henryk Krakowczyk
Stefan Saliński
Automobilklub Dolnośląski Wartburg 353 27 pkt.
2. Janusz Litwicki
Andrzej Pasiński
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 127p 19 pkt.
3. Ryszard Adamek
Buciński
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 127p 10 pkt.
4. Marek Oryński
Krzysztof Białka
Automobilklub Krakowski Syrena 105 6 pkt.
4. Krzysztof Wąsik
Henryk Wiatr
Automobilklub Śląski   6 pkt.
6. Janusz Klecha Automobilklub Dolnośląski   4 pkt.
 
Grupa II klasa 3-4:
1. Marek Oryński
Krzysztof Białka
Automobilklub Krakowski Syrena 105 28 pkt.
2. Jerzy Udziela Automobilklub Krakowski Syrena 105 Lux 12 pkt.
3. Andrzej Feliks Automobilklub Krakowski   10 pkt.
4. Andrzej Mordzewski Automobilklub Warszawski Fiat 850 Abarth 9 pkt.
5. Janusz Wysoczyński     6 pkt.
6. Wiesław Janusz     3 pkt.
 
Grupa II klasa 1-2:
1. Andrzej Radecki
Zygmunt Domagalski
Stomil Olsztyn Trabant 601 36 pkt.
2. Andrzej Lubiak Automobilklub Morski Trabant 601; Polski Fiat 126p 31 pkt.
3. Wiesław Cygan
Tomasz Jordan
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 12 pkt.
4. Włodzimierz Pawluczuk
Bogusław Sroczyński
Automobilklub Warszawski Trabant 601 4 pkt.
 
Grupa I klasa 9-13:
1. Andrzej Bielewicz
Tadeusz Hoppe
Automobilklub Warszawski BMW 2002 Tii 22 pkt.
2. Andrzej Niewiadomski Automobilklub Warszawski BMW 2002 Tii 16 pkt.
3. Andrzej Skrzypek Automobilklub Krakowski BMW 2002 Ti 12 pkt.
4. Zbigniew Zapędowski
Andrzej Szosland
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 125p 10 pkt.
5. Maciej Sowiński
Tadeusz Przybysz
Automobilklub Łódzki BMW 2002 Tii 9 pkt.
5. Krzysztof Czarnecki
Hans Brith
Automobilklub Krakowski   9 pkt.
5. Lelio Lattari
Franciszek Aromiński
Automobilklub Warszawski Alfa Romeo 2000 GTV 9 pkt.
8. Janusz Kiljańczyk Automobilklub Warszawski   6 pkt.
8. Wiesław Nicieja Automobilklub Krakowski BMW 2002 Ti 6 pkt.
10. Henryk Ziemski
Stefan Osika
Stomil Olsztyn BMW 2002 Ti 3 pkt.
 
Grupa I klasa 8:
1. Jeremi Doria-Dernałowicz
Karol Łosiak
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 25 pkt.
2. Marek Karczewski
Stanisław Brzozowski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 24 pkt.
3. Włodzimierz Groblewski Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 22 pkt.
4. Włodzimierz Markowski
Wiesław Grabarczyk
Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 13 pkt.
5. Jerzy Kobyliński
Ryszard Ryzel
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 9 pkt.
6. Tadeusz Maftyjewicz
Janusz Błaszkiewicz
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 3 pkt.
6. Wojciech Noworyta Automobilklub Morski Polski Fiat 125p 3 pkt.
8. Ryszard Luciński
Krzysztof Kołtun
Automobilklub Warszawski BMW 1600 1 pkt.
 
Grupa I klasa 7:
1. Jerzy Landsberg
Marek Muszyński
Automobilklub Warszawski Renault 5 LS 31 pkt.
2. Ryszard Grychtoł
Wojciech Ondraczek
Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300 21 pkt.
3. Czesław Zadygowicz Automobilklub Podlaski Dacia 1300 13 pkt.
4. Krzysztof Różewski
Adam Zembrzuski
Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 1300 10 pkt.
5. Janusz Dąbrowski Automobilklub Śląski Fiat 128 Sport SL 9 pkt.
6. Jerzy Mentel Automobilklub Śląski   6 pkt.
7. Roman Pulchny
Janusz Wysoczyński
    4 pkt.
7. Krzysztof Czarnecki
Wiktor Polak
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1300 4 pkt.
9. Krzysztof Jurek
Jerzy Stopa
Automobilklub Krakowski   3 pkt.
 
Grupa I klasa 5-6:
1. Zbigniew Bieniewski
Maciej Furmankiewicz
Automobilklub Warszawski Fiat 128 Sport 31 pkt.
2. Adam Masłowiec
Andrzej Białowąs
Automobilklub Śląski Polski Fiat 127p; Zastava 1100p 27 pkt.
3. Andrzej Świder
Stanisław Krystkiewicz
Automobilklub Śląski Polski Fiat 127p 21 pkt.
4. Maciej Wisławski
Tadeusz Huziel
Automobilklub Warszawski Fiat 128 Sport 4 pkt.
5. Andrzej Wodziński
Jan Wojciechowski
Automobilklub Warszawski   3 pkt.
 
Grupa I klasa 1-2:
1. Witold Kołder
Tomasz Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Trabant 601 27 pkt.
2. Zbigniew Baranowski
Bogumił Baranowski
Automobilklub Śląski Trabant 601 22 pkt.
3. Mieczysław Kleczek
Tadeusz Wąsik
Automobilklub Śląski Trabant 601 18 pkt.
4. Jerzy Mazur Automobilklub Dolnośląski Trabant 601 16 pkt.
5. Marek Ryndak
Otto Tereszczak
Stomil Dębica Polski Fiat 126p 11 pkt.
6. Andrzej Koper
Dariusz Szarejko
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 6 pkt.
7. Paweł Noakowski
Krzysztof Martynowski
Automobilklub Śląski Trabant 601 4 pkt.
8. Kazimierz Kolinka
Wincenty Zbierkowski
Automobilklub Łódzki Trabant 601 2 pkt.
9. Jarosław Frankowicz
Marek Frankowicz
Automobilklub Morski Polski Fiat 126p 1 pkt.

Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
- Grupa V - Samochody sportowe. Pojazdy grup II i IV, w których modyfikacje przekroczyły granice określone przepisami tych grup. Do grupy V zaliczano też prototypy sportowe budowane wyłącznie z przeznaczeniem do wyścigów.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3

Punktacja RSMP:
Punkty do klasyfikacji RSMP przyznawano w klasach za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.

Puchar "Motoru":
Punkty w Pucharze przyznawano sześciu najlepszym załogom w poszczególnych klasach według klucza: 9-6-4-3-2-1. Zawodnikom zaliczano 4 najlepsze wyniki. W przypadu równej ilości punktów o kolejności decydowały kolejno:
- większa ilość punktów ze wszystkich eliminacji
- większa ilość sklasyfikowanych w danej klasie w końcowej klasyfikacji
- mniejsza pojemność silnika


Źródła:
- Motor 1975
- Przegląd Sportowy 1975
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu Dolnośląskiego 1975
- Tempo 1975
- Sportowiec 1975
- Gazeta Olsztyńska 1975
- Dziennik Polski 1975
- Słowo Powszechne 1975
- Życie Warszawy 1975
- Materiały: AdamT, Krzysztof Łudzeń, Januszsz, Szymon Janik, Mirek:), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Ryszard Żyszkowski


<< RSMP 1974] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1976 >>