<< RSMP 1974] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1976 >>
29-30.04.1975 | 1 eliminacja RSMP | 8. Rajd Kormoran | Lista startowa |
16-17.05.1975 | 2 eliminacja RSMP | 19. Rajd Dolnośląski | |
11-12.07.1975 | 3 eliminacja RSMP 25 eliminacja ERC |
35.
Rajd Polski (RSMP) 35. Rajd Polski (ERC) |
Lista startowa |
12-14.09.1975 | 4 eliminacja RSMP | 25. Rajd Wisły | Lista startowa |
7-8.11.1975 | 5 eliminacja RSMP R. międzynarodowy |
13. Rajd Warszawski (RSMP) 13. R. Warszawski 1975 (klasyfikacja międzynarodowa) |
Lista startowa |
Puchar "Motoru": | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Andrzej Radecki Zygmunt Domagalski |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Trabant 601 | 9 | 9 | 9 | 0 | 9 | 36 |
2. | Marian Bublewicz Henryk Mieczaniec |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1300 | 9 | 9 | 9 | 9 | 36 | |
3. | Jerzy Landsberg Marek Muszyński |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 | 4 | 9 | 9 | 9 | 0 | 31 |
4. | Zbigniew Bieniewski Maciej Furmankiewicz |
Automobilklub Warszawski | Fiat 128 Sport | 4 | 4 | 6 | 6 | 31? | |
4. | Andrzej Lubiak | Automobilklub Morski | Trabant 601; Polski Fiat 126p | 6 | 6 | 9 | 4 | 31? | |
6. | Marek Oryński | Automobilklub Krakowski | Syrena 105 | 6 | 9 | 9 | 9 | - | 28? |
7. | Błażej Krupa Piotr Mystkowski |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Automobilklub Warszawski |
Renault 12 Gordini | 9 | 9 | - | 9 | 0 | 27 |
7. | Henryk Krakowczyk Stefan Saliński |
Automobilklub Dolnośląski | Wartburg 353 | - | 9 | 0 | 9 | 9 | 27 |
7. | Adam Masłowiec Andrzej Białowąs |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 127p; Zastava 1100p | 9 | 9 | 0 | 0 | 9 | 27 |
7. | Witold Kołder Tomasz Stawowczyk |
Automobilklub Krakowski | Trabant 601 | 4 | 9 | 4 | 9 | 27? | |
Grupa II klasa 9-13: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Włodzimierz Dominowski Marek Pawłowski |
Automobilklub Warszawski | BMW 2002 Turbo | 9 | - | 6 | - | 0 | 15 |
2. | Błażej Krupa Piotr Mystkowski |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Automobilklub Warszawski |
Renault 17 Gordini | - | - | 9 | - | - | 9 |
Grupa II klasa 8: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Błażej Krupa Piotr Mystkowski |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Automobilklub Warszawski |
Renault 12 Gordini | 9 | 9 | - | 9 | 0 | 27 |
2. | Janusz Książkiewicz Józef Ważny |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo | 6 | 4 | 0 | 4 | 3 | 21? |
3. | Dominik Mydlarski Richard Bisanz |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo; Polski Fiat 125p 1500 | - | 6 | 3 | 2 | 4 | 18? |
4. | Tadeusz Dębowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo | 4 | 1 | 6 | 6 | 17 | |
5. | Jerzy Dobrzański Antoni Ryniak |
Automobilklub Stomil Dębica | Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo; Polski Fiat 125p 1500 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 15? |
6. | Stanisław Ciecierski Henryk Sarnowski |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1600 | 2 | - | - | 2 | 2? | |
Grupa II klasa 7: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Marian Bublewicz Henryk Mieczaniec |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1300 | 9 | 9 | 9 | 9 | 36 | |
2. | Stefan Znamirowski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300; Fiat 128 Sport Coupe | 6 | 9 | 6 | - | - | 18? |
3. | Andrzej Orłowski Bogumił Targosz |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1300 | 3 | 6 | 3 | 1 | - | 14? |
4. | Janusz Dąbrowski | Automobilklub Śląski | Fiat 128 Sport SL | - | - | 6 | 6 | 12 | |
5. | Henryk Pineles | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | - | 3 | 6 | - | - | 9 |
6. | Krystian Bielowski Zdzisław Szafrański |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1300 | 4 | 0 | 2 | - | 6 | |
6. | Janusz Głąbiński Henryk Mentel |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | - | 4 | 2 | 0 | - | 6 |
8. | Zbigniew Poniewski Jan Staworzyński |
Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 125p 1300 | - | - | - | 4 | 4 | |
Grupa II klasa 5-6: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Henryk Krakowczyk Stefan Saliński |
Automobilklub Dolnośląski | Wartburg 353 | - | 9 | 0 | 9 | 9 | 27 |
2. | Janusz Litwicki Andrzej Pasiński |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 127p | - | 9 | 0 | 6 | 19? | |
3. | Ryszard Adamek Andrzej Brzeziński |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 127p | - | 6 | 0 | 4 | - | 10 |
4. | Marek Oryński Krzysztof Białka |
Automobilklub Krakowski | Syrena 105 | - | - | - | 4 | 6? | |
4. | Krzysztof Wąsik Henryk Wiatr |
Automobilklub Śląski | Fiat 127 | - | - | 6 | - | 6 | |
6. | Janusz Klecha | Automobilklub Dolnośląski | - | - | - | - | 4? | ||
Grupa II klasa 3-4: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Marek Oryński Krzysztof Białka |
Automobilklub Krakowski | Syrena 105 | 6 | 9 | 9 | 9 | - | 28? |
2. | Jerzy Udziela | Automobilklub Krakowski | Syrena 105 | 3 | 6 | 0 | 3 | - | 12 |
3. | Andrzej Feliks | Automobilklub Krakowski | Zastava 750 | 4 | - | 6 | - | 10 | |
4. | Andrzej Mordzewski | Automobilklub Warszawski | Fiat 850 Abarth | 9 | - | - | - | 9 | |
5. | Janusz Wysoczyński | Automobilklub Krakowski | Syrena 105 | - | 6 | 0 | - | - | 6 |
6. | Wiesław Janusz | Automobilklub Krakowski | Syrena 105 | 3 | - | - | - | 3 | |
Grupa II klasa 1-2: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Andrzej Radecki Zygmunt Domagalski |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Trabant 601 | 9 | 9 | 9 | 0 | 9 | 36 |
2. | Andrzej Lubiak | Automobilklub Morski | Trabant 601; Polski Fiat 126p | 6 | 6 | 9 | 4 | 31? | |
3. | Wiesław Cygan Tomasz Jordan |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | - | 0 | 6 | 6 | 12 | |
4. | Włodzimierz Pawluczuk Bogusław Sroczyński |
Automobilklub Warszawski | Trabant 601 | 4 | - | - | - | 4 | |
Grupa I klasa 9-13: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Andrzej Bielewicz Tadeusz Hoppe |
Automobilklub Warszawski | BMW 2002 Tii Touring | 0 | 4 | 9 | 0 | 22? | |
2. | Andrzej Niewiadomski | Automobilklub Warszawski | BMW 2002 Tii | - | 6 | 6 | 4 | 16 | |
3. | Andrzej Skrzypek | Automobilklub Krakowski | BMW 2002 Ti | 6 | 6 | - | - | - | 12 |
4. | Zbigniew Zapędowski Andrzej Szosland |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 125p | - | 1 | 3 | - | 6 | 10 |
5. | Maciej Sowiński Tadeusz Przybysz |
Automobilklub Łódzki | BMW 2002 Tii | 9 | 0 | - | - | 9 | |
5. | Krzysztof Czarnecki Hans Britth |
Automobilklub Krakowski | Ford Escort 2000 RS | - | 9 | - | - | - | 9 |
5. | Lelio Lattari Franciszek Aromiński |
Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo 2000 GTV | - | 9 | - | 9 | 9? | |
8. | Janusz Kiljańczyk | Automobilklub Warszawski | BMW 2002 Tii | - | 6 | - | - | 6 | |
8. | Wiesław Nicieja | Automobilklub Krakowski | BMW 2002 Ti | 6 | - | - | - | 6 | |
10. | Henryk Ziemski Stefan Osika |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | BMW 2002 Ti | - | - | - | 3 | 3 | |
Grupa I klasa 8: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Jeremi Doria-Dernałowicz Karol Łosiak |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 6 | 6 | (1) | 9 | 4 | 25 |
2. | Marek Karczewski Stanisław Brzozowski |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 9 | 9 | 3 | - | 6 | 24? |
3. | Włodzimierz Groblewski | Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | - | 9 | 4 | 9 | 22 | |
4. | Włodzimierz Markowski Wiesław Grabarczyk |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 4 | 0 | 3 | 2 | 13 |
5. | Jerzy Kobyliński Ryszard Ryzel |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 2 | 6 | 6 | 3 | 9? | |
6. | Tadeusz Maftyjewicz Janusz Błaszkiewicz |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1500 | - | 3 | 0 | - | - | 3 |
6. | Wojciech Noworyta | Automobilklub Morski | Polski Fiat 125p 1500 | 3 | 0 | - | 0 | 3 | |
8. | Ryszard Luciński Krzysztof Kołtun |
Automobilklub Warszawski | BMW 1600 Ti | - | - | - | 1 | 1 | |
Grupa I klasa 7: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Jerzy Landsberg Marek Muszyński |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 | 4 | 9 | 9 | 9 | 0 | 31 |
2. | Ryszard Grychtoł Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | 9 | 6 | 0 | 6 | 21 | |
3. | Czesław Zadygowicz | Automobilklub Podlaski | Dacia 1300 | 1 | - | - | 9 | 13? | |
4. | Krzysztof Różewski Adam Zembrzuski |
Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p 1300 | 0 | 6 | 4 | 0 | - | 10 |
5. | Janusz Dąbrowski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300; Fiat 128 Sport SL | 6 | 0 | - | - | 9? | |
6. | Jerzy Mentel | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | 6 | - | - | - | 6 | |
7. | Roman Pulchny Janusz Wysoczyński |
Automobilklub Krakowski | Fiat 124 | - | - | 4 | - | 4 | |
7. | Krzysztof Czarnecki Wiktor Polak |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1300 | - | - | 0 | 4 | 4 | |
9. | Krzysztof Jurek Jerzy Stopa |
Automobilklub Krakowski | - | 3 | - | - | - | 3 | |
Grupa I klasa 5-6: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Zbigniew Bieniewski Maciej Furmankiewicz |
Automobilklub Warszawski | Fiat 128 Sport | 4 | 4 | 6 | 6 | 31? | |
2. | Adam Masłowiec Andrzej Białowąs |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 127p; Zastava 1100p | 9 | 9 | 0 | 0 | 9 | 27 |
3. | Andrzej Świder Stanisław Krystkiewicz |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 127p | 6 | 6 | 9 | 0 | 21 | |
4. | Maciej Wisławski Tadeusz Huziel |
Automobilklub Warszawski | Fiat 128 Sport | - | - | - | 4 | 4 | |
5. | Andrzej Wodziński Jan Wojciechowski |
Automobilklub Warszawski | DAF 66 Coupe | 2 | 1 | - | - | - | 3 |
Grupa I klasa 1-2: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Witold Kołder Tomasz Stawowczyk |
Automobilklub Krakowski | Trabant 601 | 4 | 9 | 4 | 9 | 27? | |
2. | Zbigniew Baranowski Bogumił Baranowski |
Automobilklub Śląski | Trabant 601 | 6 | 4 | 6 | 6 | 0 | 22 |
3. | Mieczysław Kleczek Tadeusz Wąsik |
Automobilklub Śląski | Trabant 601 | 9 | 0 | 9 | 0 | 18 | |
4. | Jerzy Mazur | Automobilklub Dolnośląski | Trabant 601 | 2 | 3 | 1 | 3 | 16? | |
5. | Marek Ryndak Otto Tereszczak |
Automobilklub Stomil Dębica | Polski Fiat 126p | 0 | 9 | 0 | 2 | 0 | 11 |
6. | Andrzej Koper Dariusz Szarejko |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p | - | - | - | 9 | 6? | |
7. | Paweł Noakowski Krzysztof Martynowski |
Automobilklub Śląski | Trabant 601 | - | - | - | 4 | 4 | |
8. | Kazimierz Kolinka Wincenty Zbierkowski |
Automobilklub Łódzki | Trabant 601 | - | 0 | 0 | 2 | 2 | |
9. | Jarosław Frankowicz Marek Frankowicz |
Automobilklub Morski | Polski Fiat 126p 600 | 1 | 2 | 0 | 1 | 1? |
Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z
regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700
cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4
miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 100 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika
przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał
mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w
ilości co najmniej 100 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej
dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak
w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było
wyprodukowanie co najmniej 50 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
- Grupa V - Samochody sportowe. Pojazdy grup II i IV, w których
modyfikacje przekroczyły granice określone przepisami tych grup.
Do grupy V zaliczano też prototypy sportowe budowane wyłącznie
z przeznaczeniem do wyścigów.
Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności
skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
Punktacja RSMP:
Punkty do klasyfikacji RSMP przyznawano w klasach za 6 pierwszych
miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1. Zawodnikom zaliczano 4
najlepsze wyniki.
Puchar "Motoru":
Punkty w Pucharze przyznawano sześciu najlepszym załogom w
poszczególnych klasach według klucza: 9-6-4-3-2-1. Zawodnikom
zaliczano 4 najlepsze wyniki. W przypadu równej ilości punktów
o kolejności decydowały kolejno:
- większa ilość punktów ze wszystkich eliminacji
- większa ilość sklasyfikowanych w danej klasie w końcowej
klasyfikacji
- mniejsza pojemność silnika
Źródła:
- Dziennik Polski 1975
- ewrc-results.com
- Gazeta Olsztyńska 1975
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum
Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Januszsz,
Kaczmarek
(kwa-kwa), Krzysztof Łudzeń, Mateusz
Zaremba, Mirek:),
Ryszard Żyszkowski, Szymon Janik
- Motor 1975
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1975
- Regulamin Rajdu Dolnośląskiego 1975
- Słowo Powszechne 1975
- Sportowiec 1975
- Tempo 1975
- Życie Warszawy 1975
<< RSMP 1974] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1976 >>